Uitgerekend 16 t/m 30 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livsophia, 11 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    794
    648
    93
    Vrouw
    Ik hoop dat het een innesteling bloeding is! Hoever ben je nu?

2. BKD

BKD Bekend lid

1 aug 2018
    589
    681
    93
    Vrouw
    Nu 4+3.. had vorige week donderdag in de ochtend 1x helderrood bij het afvegen, dus ben er vanuit gegaan dat dat de innestelingsbloeding was. Hoe is het met jou, geen bloedverlies meer gehad?

3. Kellyy

Kellyy Actief lid

27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL

Hmm, je kan ook bloed krijgen door een gesprongen bloedvaatje, misschien is dat het? Oplopend lijntje is in ieder geval goed maar ohh ik voel je onzekerheid. Hier hoop ik elke dag wakker te worden met een kwaal erbij maar nog niet. Als het goed gaat mag ik natuurlijk hopen dat dit zo blijft haha!

Morgen echo, zo nerveus. Hopen dat de datum klopt want anders ben ik een week korter zwanger en dan zie je misschien nog niks..

Hier iemand die zich ook bij meerdere vk aangemeld heeft om te kijken waar je het eerst terecht kan? Degene waar ik morgen naar toe ga is eigenlijk niet waar ik de rest van de zwangerschap wil lopen maar even afwachten hoe het gaat.

Flops vindt dit leuk.
  4. Boys2

Boys2 Lid

2 jun 2016
    55
    54
    18
    NULL
    NULL
    Oh nee zeg, gelijk weer onzekerheid en stress. Begrijp het. Hoop dat het niets betekend meis! Hoor je vaak zat, dus probeer van het positieve uit te gaan.
    Las dat je testen nog wel mooi opliepen dus dat is positief! ♥️

BKD vindt dit leuk.
  5. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    794
    648
    93
    Vrouw
    Zelf nooit die ervaring gehad maar lees het wel vaker dat dames er last van hebben in t begin.
    Hier geen bloedverlies meer gehad. Heb de huisarts een berichtje gestuurd om iets qua tips te krijgen mbt stoelgang. Is echt vreselijk momenteel. Maar gelukkig geen bloedverlies meer gehad. En gevraagd voor vitamine te prikken omdat ik nog wel eens een tekort kan hebben. Twijfel alleen of ik HCG laat mee prikken of niet. Weet niet of het een meerwaarde is momenteel.
    Waarbij ik gisteren me zorgen maakte stond ik vanmorgen op met zere borsten en soort van misselijkheid gevoel? Heb geen trek want dan krijg ik zo'n naar gevoel maar goed moet wel eten natuurlijk. Zo erg verschillend hoe het per dag kan verschillen.

6. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    794
    648
    93
    Vrouw
    Spannend morgen!

Ik heb mij mijn dochter wel meerdere kennismakingsgesprek gesprekken gehad ja.
    Nu alsnog bij een andere vk gegaan dan waar ik bij C was.

7. Kellyy

Kellyy Actief lid

27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb het puur voor de echo gedaan, bij die andere kan ik volgende week terecht:).

Maar ook betere verhalen over die andere dus ik kijk het even aan, moest me voor beide aanmelden bij een zwangerenportaal dus hoop niet dat ze weten dat ik bij allebei een afspraak heb haha..

Hoezo heb je nu toch voor een andere gekozen?

8. septemberbaby22

19 jan 2022
    60
    75
    18
    Vrouw
    Welkom aan alle nieuwe dames en gefeliciteerd!

Hier is het zojuist nog iets spannender geworden... We hebben het nieuws dit weekend met onze familie gedeeld, het was zo ontzettend leuk! Iedereen moest huilen en was super blij voor ons! Hierdoor hadden we natuurlijk wel close contact (knuffelen enzo) en nu heeft iemand vanochtend positief op corona getest! Ik ben nu vrij zenuwachtig om het ook te krijgen...

Wie heeft er ervaring met zwangerschappen en corona en stelt mij gerust :$

9. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    794
    648
    93
    Vrouw
    Normaliter geloof ik wel. Maar zou niets mogen uitmaken toch? Gooi het op oriënteren.

Uiteindelijk was die VK voor mij geen juiste keus. Hebben mij onnodig bang gemaakt eigenlijk..
    Ik moest suikertest doen en kreeg de uitslag via hun. Had zwaar verhoogde waardes. Terwijl die 10 was plaats van 9. Zoiets ieder geval (weet precieze waardes niet meer). Moest direct overgedragen worden aan zkh. Daar hele plan gekregen prikken blabla. Achteraf na bevalling laten prikken en blijkt dat ik het niet eens gehad heb volgens de internist maar gewoon wat heftiger heb gereageerd op t drankje. (Laat test nu ook niet meer doen als wordt het een dagcurve).
    Na de bevalling heb ik 1.5 week? Gevloeit en na dik 2 weken begon ik ineens weer te bloeden inc flinke stolsels als een tennisbal maar volgens hun was dat allemaal normaal. Na de nabespreking toch echo gemaakt en daaruit maakte ze op dat er nog iets zat maar wist niet wat. Werd me medegedeeld dat ik direct naar het ziekenhuis moest want als ik dat zou verliezen zou ik tevens ook liters bloed verliezen. Achteraf bleek het te gaan om een placenta rest en die is verwijderd dmv curettage. De gyn stelde me direct gerust van wat ze zeiden mbt bloedverlies dat dat totaal niet klopte. Er werd niet gezegd sterkte of weet ik veel wat, nee je moet nu naar zkh en dat was het laatste contact. Naderhand is ook geen contact meer opgenomen oid om te informeren.

Hun wisten dat ik al angstig was mbt ziekenhuizen etc heb ik ook direct aangegeven bij kennismakingsgesprek.
    Ben ze tijdje terug nog tegen gekomen maar kwam geen hoi of weet ik veel wat af.

Waar ik nu ben die heeft de pret echo's gedaan bij onze dochter. Die heeft mij meer gerustgesteld dan die hele vk tijdens zwangerschap van C toen. Keus was vlug gemaakt toen.

10. MB1988

MB1988 Actief lid

19 aug 2021
    352
    269
    63
    Vrouw
    @BKD waar zit je? Welke dag?

11. Boys2

Boys2 Lid

2 jun 2016
    55
    54
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen week in contact geweest met iemand die dus (één dag later) positief getest is. Dit was een cliënt van mijn werk, en haar heb ik verzorgd. Nauw contact gehad dus.
    Ik heb het van me af laten glijden en tot nog toe ook nergens last van gehad.
    Ik sta er zelf vrij nuchter in, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook wel op internet heb gegoogled. Wat ik vooral tegenkwam dat het niet perse kwaad kan voor de kleine als jij het zou krijgen. Je kleine krijgt wel gelijk anti-stoffen mee. Vaak in het laatste trimester is het gevaarlijker omdat je met name wat je longen vergeeft het dan zwaar kan krijgen.
    Hopelijk stelt dit je wat gerust meid!

12. Boys2

Boys2 Lid

2 jun 2016
    55
    54
    18
    NULL
    NULL
    Vergeeft = betreft

13. MB1988

MB1988 Actief lid

19 aug 2021
    352
    269
    63
    Vrouw
    Oh haha het ging nog een hele pagina verder. Dus lees dit nu pas. Ik had in die dagen ook wat (in mijn geval bruin dus oud) bloedverlies. Dit was gelukkig niks, dat ruimde m’n lichaam nog op en had ook oplopende testen. Leek alsof ik ongesteld werd maar was dus gelukkig niet!

14. dburg282

dburg282 Actief lid

12 nov 2021
    169
    243
    43
    Vrouw
    Vanmorgen even overleg gehad met de vk en de dokter en ik heb gelukkig net mijn emesefane mogen halen! Hopelijk wordt de misselijkheid nu wat minder.

@BKD ik heb bij mijn dochtertje de eerste paar weken bloed en bruinverlies gehad. Alles is gewoon erg goed doorbloed daar beneden. Bij een keer goed hoesten kan er al een vaatje springen. Het hoeft niet meteen iets slechts te betekenen, maar ik snap dat je het liever niet ziet.

BKD en Flops vinden dit leuk.
  15. MB1988

MB1988 Actief lid

19 aug 2021
    352
    269
    63
    Vrouw
    @dburg282 Oke fijn dat ik dit ook even lees! Had 4 dagen lang vanaf NOD veel bruin bloedverlies alsof het een neppe ongesteldheid was. En nu vanaf vrijdag steeds beetje licht bruin bij wc bezoek…geen prettig idee. Weinig klachten van symptomen ook nog dus kan mezelf erg ongerust maken …

dburg282 vindt dit leuk.
  16. BKD

BKD Bekend lid

1 aug 2018
    589
    681
    93
    Vrouw
    Dank meiden voor het geruststellen! Ik heb inmiddels ook de verloskundige gebeld en kon pas 21 februari een afspraak maken.. ben dan 8+3.. duurt nog laaannnggggg

17. BKD

BKD Bekend lid

1 aug 2018
    589
    681
    93
    Vrouw
    Hoe ver ben je morgen? Ik heb dus pas met 8+3 een afspraak kunnen maken, dus overweeg nu ook om te kijken of ik ergens anders eerder terecht kan..

18. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    794
    648
    93
    Vrouw
    En je krijgt ook niet eerder als je aangeeft niet zo lang te willen wachten?
    Ik kreeg hem eigenlijk pas met 7+9 krijgen maar heb gemaild of het eerder kon omdat ik 4 weken wachten wel erg lang vond en mij ongerust maakte.

19. Kellyy

Kellyy Actief lid

27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Weet ik niet precies. Uitgaande van mijn laatste menstruatie ben ik morgen 6.3 maar omdat ik vorige maand een cyclus van 35 dagen had ipv 29/31 weet ik het niet. Kan dus ook 5 en een paar dagen zijn.

Door miskramen in het verleden mocht ik sneller. Dat zou je evt. ook nog kunnen zeggen, ze kunnen het toch niet checken en misschien als je zegt dat je je zorgen maakt dat je ook eerder mag. Ze zei we checken ff een kwartiertje of het goed zit en hoe ver je bent, en daarna doen we pas de intake.

Oh en over corona.. Ik heb vorige week mijn verjaardag gevierd toen ik nog van niks wist en 8 mensen hebben corona nu. Ik heb het in november gehad dus nog antistoffen genoeg denk ik. Zo vroeg in de zwangerschap zal het denk niet veel kwaad kunnen.

20. BKD

BKD Bekend lid

1 aug 2018
    589
    681
    93
    Vrouw
    Nee ze had domweg eerder geen plek helaas.. ik ga ze nog wel mailen of ik eerder mag als er toch iemand uitvalt de 14de. We hadden eigenlijk tot na de echo willen wachten met vertellen, maar we gaan 5 of 6 februari met mn ouders uit eten, dus dan moeten we het toch wel vertellen ;)

Deel Deze Pagina