Joehoe 16 weken dansje dat het maar snel vrijdag is, dan kunnen we nog eens onze kleine man bewonderen
Hier bijna 15 weken en erg Zenuwachtig. Vrijdag pas hartje luisteren. En nog helemaal niks zichtbaar of voelbaar. Geen buikje, geen borsten.
Misschien bemoei ik me met dingen waar ik me helemaal niet mee moet bemoeien, maar gaat het wel goed met je? Ik vind het zo naar voor je dat je zo extreem onzeker bent. Heb je dit al eens aangekaart bij de vk? Ik zou dat zeker eens doen hoor, het is echt rot voor je dat je continu bang bent dat het fout zit. @RE080219 Leuk, een nieuwe kinderwagen! Wij hebben zaterdag een tweede ledikantje besteld en gaan volgende maand onze twee Bugaboos (ja we hebben er twee, lang verhaal haha) inruilen voor één tweelingwagen.
Dat kan, écht! Je ukje deed het vorige week (als ik me niet vergis) nog goed. Sommige vrouwen hebben helemaal geen symptomen. Dat betekend niet dat het niet goed gaat. Je/we zijn pas 15/16w zwanger ongeveer. Niet iedereen heeft dan al een buikje. Wat Arlo ook zegt, bespreek het met je vk. Ook ik vind echt dat je je veel zorgen maakt en ja, ik maak me ook zorgen maar dat heeft meer te maken met weinig vertrouwen in mijn lijf, gebaseerd op de eerste zwangerschap. Vraag je partner of hij iets aan je veranderd ziet. Bijvoorbeeld toch wat meer vulling (dat kan zelfs in je gezicht zijn) of je humeur. Als mijn man zo’n opmerking maakt zet me dat weer even met beide benen op de grond. Je bent zwanger en ukje komt eraan. De kans dat het nu nog mis gaat, is echt niet zo groot. Ik hoop echt dat je er nog van kan genieten en je niet alleen maar zorgen hoeft te maken.
Thanks meiden. Ik heb het al meerdere keren met de vk en huisarts besproken. Het is een gevolg van de 1e mislukte zwangerschap. Ze gaan er heel behulpzaam en begripvol mee om hoor. Maar het gevoel wegkrijgen lukt niet. Bezighouden etc. werkt even. Maar op momenten treed de onzekerheid weer op. Jullie nog tips? En erover praten helpt niet echt. Niemand kan me 100% garantie geven. En zelfs 99% is voor mij te weinig. Je hebt immers 1% kans op een bbz, laat ik nou net die "gelukkige" zijn geweest. Ik heb het vertrouwen dus ook verloren door een eerdere mislukte zwangerschap. Ik merk dat ik vaak na 1.5 week controle weer wat onzekerder wordt en zorgen in mijn hoofd haal. Ik hoop dat de onzekerheid wat verdwijnt als ik de kleine mag gaan voelen.
@MinnieM wat vervelend voor je dat de onzeker bent. Zoals al gezegd zou ik dat met de vk bespreken. Anders duren de 9 maanden wel heel lang. Ik ben vandaag 16 weken, zitten er twee en voel ook zeer weinig. Pas met 26 weken hoeven we ze dagelijksers te voelen. Das pas over 10 weken!
@Arlo gaan jullie ook voor de Bugaboo donkey twin? We zijn Mp aan het afspeuren voor een nette tweedehands. Er is ook een tweeling verkoophoek op fb (als tip) @RE080219 oh de EVO is wel een fijne wagen. Hebben we gebruikt wanneer we bij Mn ouders zijn
Ik snap je wat dat betreft. What are the odds. Geloof me, dat begrijp ik echt als geen ander... Hoe ik ermee omga is gewoon hopen op een goede afloop. Een bbz heb je niet meer dus die procent kun je afstrepen. Nee, niemand die jou, mij en alle andere onzekere vrouwen garantie kan geven. Met niks, want plat gezegd, morgen kan het een ieder zijn laatste dag zijn. Mijn advies is om te genieten en ervan uit te gaan dat het goed zit. Heb vertrouwen in jezelf en in je ukje. Ik leef van echo naar echo en ga er in de tussentijd van uit dat alles goed zit. Wat eerder gezegd is, je hoeft je kleine pas dagelijks in week 26 te voelen. Dat duurt nog een hele poos. Eind tweede trimester pas. En in die 10/11 weken kan er echt een hoop veranderen.
Ik denk altijd maar: een ander heeft de horrordingen meegemaakt zodat de verhalen ronde kunnen doen. Dan hoef ik ze niet meer mee te maken. Jij hebt je portie ellende in het verleden al gehad. De kans dat het niet goed gaat, blijft altijd bestaan, maar wordt met de dag kleiner als de zwangerschap vordert! Probeer het rationeel te bekijken, hoe moeilijk het ook is met al die hormonen. Ik snap je wel, want ik ben doodsbang voor extreme bloedingen bij de bevalling. Ik heb daar extra kans op ivm de myoom. Dat icm met prikangst (extra bloed=naalden) maakt mij nu al zenuwachtig. Ik ga dit ook zeker aankaarten bik de gynaecoloog volgende keer, want ik dacht over de angst heen te zijn, maar het is gewoon niet zo.
@MinnieM fijn dat je in ieder geval met veel mensen kunt praten, al kan ik me voorstellen dat het geen garanties biedt. Ik vind het gewoon zo rot voor je dat je hier zo’n last van hebt. Heb je zelf een doppler of angelsound voor het hartje? Misschien is dat nog een idee? Je mag hier altijd je gal spuwen hoor! @PrincessP wij gaan inderdaad ook voor de donkey! Wij hebben onze eerste bugaboo gekocht bij een tweedehands winkel die ook wagens inkoopt, dus daar gaan we onze wagens inruilen. Van de verkoophoek op fb ben ik inderdaad ook lid, handig!
@MinnieM misschien eens een bezoekje aan de POP-poli aanvragen voor ondersteuning bij je angsten? Ik voel er hetzelfde bij als de rest heel eerlijk gezegd; je bent buitenproportioneel gestrest en dat is echt niet gezond. Bedoel het goed hè, maak me zorgen om je.
@MinnieM Wat vervelend dat je je zo onzeker bent. Zoals de dames voor mij al aangeven, je hoeft echt nog niks te voelen nu.. misschien ligt je placenta ook wel aan de voorkant ? Ik voelde de eerste ook pas bij 20 weken. Heb je een doppler thuis ? Misschien stelt het je een beetje gerust als je af en toe kan luisteren. Dikke knuffel voor jou !
Thanks lieve meiden. Het helpt in ieder geval dat ik het hier ook soms kan uiten. En elke vrouw heeft zo haar onzekerheden. Ik probeer ook zeker van het positieve uit te gaan hoor. Alleen soms zit er een dag tussen en dan ben ik weer extra onzeker.... Zo'n doppler wil mijn vriend niet. Die is bang dat ik dan vaak ga luisteren of banger wordt als ik niks vind. Wat Ik ook wel begrijp. Hopelijk over een paar weken wat vaker een schokkende baby zodat ik daar geruststelling uit kan halen. Ps: placenta schijnt bij mij voor te liggen. Dus ik voel waarschijnlijk later leven. Lucky me.
Gelukkig allemaal verklaarbare dingen dus natuurlijk mag je ook je onzekerheden kwijt hoor! Denk dat ik (en anderen) ons alleen een beetje zorgen om je maakte of je hier niet teveel mee bezig was. Ik voel ook nog niks, for what its worth. Geen idee of de placenta voor ligt.
@MinnieM wij zijn even ver en ik voel ook nog helemaal niks. Buikje is wel gegroeid, maar dat komt omdat ik alles eet wat los en vast zit, vooral ongezond. Boobs zijn gewoon hetzelfde, dus eigenlijk ook niks bijzonders. Maar enige tip die ik je kan geven: loslaten. Klinkt makkelijker dan gedaan, maar ik zeg dan gewoon tegen mezelf: je kan er toch niks aan veranderen, dus geniet er nou maar van. Ik heb eerder postnatale depressie gehad, dus ik wil juist zo stressloos richting mijn bevalling toewerken, en meer relaxt zijn. Mijn ervaring was juist als ik gestresst de zwangerschap doorkwam dat ik na de bevalling nog gestresster was en totaal niet kon genieten de eerste maanden. Controlfreak zijn is lastig, maar je hebt er alleen jezelf mee. Ik heb met de jaren geleerd wat meer los te laten, in beetjes
Dit klopt ook echt al een bus. Hahah. Ik ben een behoorlijke control freak. En het relativeren helpt dan wel, want ik KAN er ook helemaal niks aan doen. Als er wat mis gaat, kan je er niks aan doen. Dus helpt soms ook idd om met de onzekerheid te dealen. Je zou denken met een fulltime baan en verhuizing er geen tijd is voor onzekerheid. Haha was dat maar waar. Maar voor nu heb ik het weer even in de groep kunnen gooien en ben ik mijn ei weer kwijt.
@MinnieM alles is al gezegd vandaag, heel veel sterkte.. en wellicht is een doppler toch wel een goed idee.. als je van te voren afspraken maakt dat je hem 1 x per 3 dagen even mag gebruiken kan ik me voorstellen dat het je wel meer rust geeft!
Vandaag weer controle gehad bij de gynaecoloog, had ik weer een andere... Heb er nu al 4 gehad en ik merk daarbij er tegenaan loop dat ze zich iedere keer moeten inlezen, snel kijken of het kind gezond is en mij als persoon lijken te vergeten (Op 1 heel fijne arts na) ik heb benoemd dat ik uitgeput was en om 12 uur de batterij compleet leeg is, kreeg ik geen reactie op. Ik heb zelf moeten vragen om een bloedonderzoek en moest zelf maar aangeven waar ik dan precies op wilde testen.. Heb nu maar HB en ijzer genoemd want meer wist ik ook niet... echo was ook maar 1 minuut, werd niet eens gevraagd of ik het geslacht al wist of wilde weten... het is dat er morgen een pretecho op mijn agenda staat.. Ik heb de hele weg naar huis (vast ook door moeheid en hormonen)...