Wat vervelend dat je elke keer een ander hebt zeg. En al helemaal dat er zo weinigs dacht is voor jou als persoon! Vind dat erg slecht, die afspraken zijn ook juist daarom! Kan je niet vragen bij het maken van afspreken dat je bij die fijne kan?
Ja dat ga ik vanaf nu ook doen, 20 weken echo en uitslag staat echter al gepland (bij weer een ander). Ik had die fijne 2 x gehad en ging er eigenlijk vanuit dat de afspraken nu verder bij hem gepland zouden worden.. blijkbaar moet ik dat dus echt aangeven..
Ik wilde al vragen hoe het met je was.. balen dat je nog altijd zo moe bent. wel herken ik de hele procedure. Toen ik dit 2 weken terug aangaf wuifde de gyn het weg. Hier echter wel een vaste gyn. Gek dat jij dat niet hebt en irritant ook! Het niet vragen naar het geslacht is een ding dat ik nog nooit bij de gyn heb gehad.. ik ben bang dat dit een beetje gyn-procedures zijn helaas. Dat maakt het er des te afstandelijker helaas. Ben je al bij de HA geweest voor wat betreft de moeheid? Ik zelf nog niet maar wilde ook bloedprikken aan de gyn voorstellen of vragen of hij de uitslag heeft van toen ik rond 12w heb geprikt.
Huisarts staat wel op mijn lijstje om te doen.. probleem is dat ik altijd wat hard voor mezelf ben en ik zelf ook altijd vind dat ik me niet aan moet stellen.. ik ben nu nog ziek gemeld vanwege de opname vorige week (een hele lieve schoonzus zei, je gaat echt nog niet werken, niemand verwacht dat, je bent nog geen week geleden geopereerd en dat relativeerde een hoop) maar wil dat morgen wel weer gaan proberen, al is het voor een halve dag. Morgen ook de laatste antibiotica gelukkig, daar voel ik me ook naar van.. als het deze week dan echt niet gaat zal ik mezelf naar de huisarts schoppen... Wanneer heb jij weer een afspraak bij de gyn?
@MinnieM wat rot die stress. Ik zou doppler niet meteen kopen eigenlijk. Hartstikke leuk ding, maar gister kon k ook even geen hartje vinden en kan me voorstellen dat dat extra stress geeft. Kan je afspreken met de verloskundige dat je wat vaker langs komt voor hartje luisteren? Bij mijn vorige lag de placenta voor. Ik voelde hem met 24 weken ofzo, maar nooit heel veel gevoeld. Ik heb het vandaag aan het team verteld op werk. Ze reageerden prima (mijn aankondiging kwam vlak na een lang gesprek over capaciteitsproblemen tijdens het teamoverleg - oeps). Verder voel ik me echt opvallend goed. Niet moe, niet ziek. Heerlijk. Buikje komt heel langzaam. Borsten zijn niet meer zo gevoelig, ben ook gestopt met borstvoeding vorige week, dat verlicht misschien ook wel. Ennn... Nog drie nachtjes tot DE echo!!
@Peet1369 wat rot dat je je zo uitgeput voelt zeg. Ik was vorige keer ook meeega moe.. Gebruik je al vitamine d3? En vaak naar buiten voor een wandelingetje, frisse lucht enzo. Verder vitamine supplementen die goed opgenomen worden, gezond eten en drinken.. Maar dat weet je natuurlijk allemaal wel intussen.. Ik duim voor snelle verbetering..
En je schoonzus heeft ook echt gelijk! Dapper dat je het gaat proberen. Ik ben nog steeds thuis het gaat gewoon niet, ik voel me gesloopt. Vandaag heel rustig aan gedaan en smiddags even de was opgehangen en (oké, uitgebreid) eten gekookt. Ik kan niet meer. Ik heb volgende week dinsdag weer een afspraak. De ene dag denk ik: het gaat best redelijk en andere dagen volledig gesloopt. Niet normaal. Idd voedingssupplementen neem ik al, het baadt nog niet echt. En met een peuter kom je gelukkig ook regelmatig buiten. Ik weet ook niet zo goed wat te doen. Ik heb toen wel bloed geprikt voor de standaard testen naast de nipt maar daar heb ik niks meer van gehoord.
@Peet1369 he wat vervelend al die wisselende artsen. Probeer echt rustig aan te doen. Ik snap je helemaal, ik ga ook maar door alsof er niks aan de hand is. Maar ondertussen is ons lichaam hard aan het werk. Denk aan jezelf. Dikke knuffel.
Oja en meiden. Net bij de accupunturist geweest. Ze was weg voor 2 maanden en ik merk toch dat die behandelingen meer doen dan ik dacht. Voel me nu ook weer wat rustiger. Met jullie kletsen en haar behandeling helpt dan toch.
Fijn @MinnieM! Je hebt echt rust nodig. Niet zozeer fysiek maar wel in je hoofd. Knuffel. Net nog eens mijn topic bij Ovulatie- en Zwangerschapstesten bekeken. Voor de tienduizendste keer. Dat gevoel van toen; onoverwinnelijk. Flabbergasted. Inmiddels 11 weken verder, zeven prachtige echo’s, gekriebel in m’n buik, een duidelijk zichtbaar bolletje waar ons zóóntje in woont en nóg heb ik het idee dat ik mezelf en de rest van de wereld voor de gek hou ofzo. Hoezo zwanger. Hoezo er komt een baby. Ik ben onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Zonder hulp van de dokter kan ik geen baby krijgen. Idioot hè.
@Peet1369 wat een rotervaring! Ik heb ook elke afspraak een ander en dat is echt niet leuk, niets vertrouwds. Ik mis het traject bij de gewone vk enorm. Dikke knuffel voor jou en op naar de pretecho!
Dank voor al jullie lieve reacties!! Morgenavond 18.00 pretecho met de kinderen! zin in! Hopelijk ligt de kleine meid (enorm voorgevoel dat het een meisje is, jongen is ook van harte welkom) niet met de beentjes in de weg
Ik mis dat ook! Bij de 1e centering pregnancy gedaan en wilde dat nu weer doen. Verloskundigebureau had dit ook (en avondopenstelling) maar in het ziekenhuis hebben ze het niet helaas.
Yes! Komt vanzelf, hopelijk heel snel! Ik heb al 72 uur niet meer hoeven overgeven, hiep hoi! Ik voel me ook echt wat beter daardoor, enkel nog heel moe. Hopelijk volgt dat bij jou ook snel! @Peet1369 veel plezier vanavond! Dat zij (of hij ) er maar mooi voor mag liggen Ik mag morgen! Zo benieuwd
Ik herken het ook wel dat vk en gyn toch heel anders is. Vk was altijd veel persoonlijker. Volgens mij heb ik nu wel steeds dezelfde gyn en vk, maar toch ben je meer een nummer. Bij de gewone vk was er veel meer persoonlijke aandacht
hier ook ervaring met gyn en vk.. Vindt de vk ook wel gezelliger, al vond ik dat de gyn meer kennis had. Maar gelukkig de 2e zwangerschap bij de vk gelopen, en nu hopelijk weer! Nu aan het werk, kan mijn kop er niet bij houden! Ben zo benieuwd naar morgen! hopelijk ligt de kleine er goed voor! morgen eerst om 9 uur naar de vk, en om 13.10 naar een echobureau! Zo spannend!!!
Jullie ook alvast veel plezier! Spannend! Ik dacht dat mijn misselijkheid weg was dus dit weekend zonder medicatie geprobeerd. Nou dat heb ik geweten. Zaterdag zeker 5 keer overgegeven en zondag ook nog eens. Ik blijf voorlopig dus maar even medicatie gebruiken.