Uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Indy89, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet1369

Peet1369 Actief lid

6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat het allemaal weer op je afkomt, naar het ziekenhuis gaan is en blijft een moeilijk moment, wanneer wel wanneer niet ik wilde ook niet als een zeur overkomen en op 1 of andere manier blijft de drempel om naar het ziekenhuis te gaan hoog.

2. Hoebie

Hoebie Actief lid

19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    Vervelende ervaringen!

Er wordt door ziekenhuispersoneel zo makkelijk gedaan over je gene opzij zetten. Hup met die benen wijd voor jan en alleman want wij moeten voelen / kijken / leren. En als je daar eenmaal ligt en je bent geconcentreerd weeën op aan het vangen dan ben je toch niet in staat om er iets over te zeggen want je bent met heeele andere dingen bezig (dus vind je het prima?) dus hop allemaal gezellig erbij!

Ik hoop dat mijn vriend het volhoud om dit in de gaten te houden, want deze zorgen heb ik ook naar hem geuit. Anders moet ik misschien toch mijn moeder gaan vragen. Die kan een echte pitbull zijn :mad: haha:p

26 maart hebben we controle bij de VK, daar ga ik het toch aangeven.:oops:

Peet1369 vindt dit leuk.
  3. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Hier een snel berichtje van mij. Controle was helemaal goed. Mooi hartje gehoord en blijft bijzonder! Over 3 weken de 20 weken echo, kan niet wachten. Spannend en gek ook dat het zo snel alweer gaat!

2Bmom, Hoebie, Mamalove2014 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Fijn @Aanne88 gefeliciteerd!

Ik krijg het taggen niet fatsoenlijk voor elkaar op m'n nieuwe telefoon ik voel me echt zo'n ontzettende kneus :roflmao:

Sterkte met Musa @MamaSaartje (huh nu lukt het wel) en natuurlijk snappen we heus dat je weinig tijd hebt! Hier niet anders al is het gelukkig om een andere reden natuurlijk. Gewoon veel kinderen en veel werken. ;)

Ben zo opgelucht dat ik uit de kast ben op het werk nu! Last van m'n schouders. Nu lekker onbezorgd aftellen naar de SEO. Vind het heerlijk dat ik niet om iedere poep en scheet afspraken af hoef te lopen. :)

Mamalove2014 vindt dit leuk.
  5. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Maar ik lees dat meerderen nu al last hebben van harde buiken? Is dat dan al iets om je druk over te maken? Wanneer is het te veel of niet goed? Ik voel nu al paar dagen soms zon trekkend strak gevoel. Maar dat is dan na een seconde weer over. Verder we bandenpijn gehad.

Geen idee wanneer je dan aan de bel moet trekken?

6. Peet1369

Peet1369 Actief lid

6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    In mijn beleving is het zo; als anderen een andere visie hebben dan hoor ik het graag:)

Je moet aan de bel trekken als de harde buiken met regelmaat komen (dus met minuten ertussen) en als ze pijn gaan doen. Als je alleen dat trekkerige gevoel hebt na bijvoorbeeld inspanning, seks, als je moe bent of juist tot rust komt is het niets bijzonders.. de spieren trekken dan gewoon samen of de baarmoeder groeit. Als ze echt pijnlijk zijn moet je aan de bel trekken. Daarnaast is het ook zo, beter een keer te vaak aan de bel trekken dan te weinig, vertrouw op je eigen lichaam en als je twijfelt gewoon bellen..

Arlo, Daphne91 en MinnieM vinden dit leuk.
  7. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Harde buiken zijn niet erg. Ze moeten alleen niet te vaak en te snel/regelmatig op elkaar komen.

MinnieM vindt dit leuk.
  8. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Haha tegelijk, maar dit dus! De uitgebreidere versie van mijn post :)

Peet1369 vindt dit leuk.
  9. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    @MinnieM precies zoals de meiden hierboven al zeggen.
    Voor mij is het een alarmbel als ze echt pijnlijk worden.

MinnieM vindt dit leuk.
  10. Peet1369

Peet1369 Actief lid

6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Oh en echte weeën herkende ik aan het feit dat een warm bad/douche niet meer hielp en dan ik geen enkele comfortabele houding kon vinden, liggen, staan, zitten het was allemaal 3 x niets.. Uiteindelijk heb ik iets van 3 weken met vlagen (voor)weeën gehad dus ik geloof er ook wel in dat mijn lichaam op tijd een signaal afgeeft.

MinnieM vindt dit leuk.
  11. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Check ladies. Thanks. Zo'n 1e zwangerschap... je hebt geen idee wat je moet voelen. :rolleyes:

Het leek me al zo raar om pijnloos weeën of ontsluiting te krijgen. :o::p

12. Peet1369

Peet1369 Actief lid

6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Snap het helemaal hoor! En dan ook nog zo'n forum waar we al wat meegemaakt hebben (ook minder positief). Denk maar zo, bij geen pijn, geen kramp en goede controles bij de verloskundige gewoon lekker genieten. Een feestje vieren bij 25 weken, 32 weken en 37 weken en daarna hopen dat hij/zij niet blijft zitten tot 42 weken:roflmao:
    Ondertussen vertrouwen op je eigen lichaam en als die het niet helemaal red dan is er gelukkig een hele goede medische wetenschap die heel veel kan tegenwoordig!!

2Bmom, MinnieM en PrincessP vinden dit leuk.
  13. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Woehoe 17 weken dansje ❤️

Arlo, Daphne91, Mamalove2014 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    @Hoebie ik hou ook niet van kijkers. Gelukkig bij beide bevallingen maar 2 mensen gehad die wilden voelen (ontsluiting). Ik heb zelfs bij mijn eerste tussendoor gevraagd of ze de ontsluiting kon meten, omdat ik gewoon geen motivatie had om vol te houden (weeenstorm rug en buik) en elke cm die erbij was gekomen, gaf me motivatie om vol te houden, omdat er vooruitgang was.

Co artsen heb ik vriendelijk weggestuurd, dus ook echt mijn beval kamer uit, omdat ik daar geen behoefte aan heb. Ik weet dat zij het vak ook moeten leren, maar dat maakt dat niet dat ik mijn wensen daarvoor opzij moet zetten.

Bij mijn eerste kindje mocht er ook geen stagiaire kraamzorg komen, omdat ik het liefst zo min mogelijk ‘vreemde’ mensen in mijn huis wilde. Nu bij mijn derde kind zou een stagiaire kraamverzorgster wel welkom zijn.

2Bmom en Hoebie vinden dit leuk.
  15. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind teveel mensen ook niet fijn. Bij de oudste was alleen de vk er geloof ik. Wel in het ziekenhuis, maar zonder medische indicatie.

Bij de jongste heerlijk rustig thuis bevallen. De vk was er uiteraard, de kraamhulp en werd gevraagd of er een stagiaire bij mocht zijn. Daar heb ik toestemming voor gegeven. Wel alleen voor de bevalling, niet de hele kraamweek. Was de eerste bevallijf van de stagiaire. Ik heb tijdens opvangen van weeen iedereen de kamer ingestuurd, en kon zo lekker in Mn bubbel blijven. Tijdens de uitdrijvingsfase kwam pas ‘iedereen’ erbij. Heb het als erg fijn ervaren, maar het was ook een hele relaxte bevalling.

Nu moet ik in het ziekenhuis, en zal afhankelijk zijn van wat voor bevalling het wordt uitmaken wie daar bij is. Ik heb geen idee wat de standaard is bij een tweeling. Zal ook wel verschil zitten in vaginaal of ks. Ik laat het maar op me afkomen. Heb ons wel aangemeld voor een info avond in het ziekenhuis. Maar is pas in mei dus duurt nog even.

Mamalove2014 en Hoebie vinden dit leuk.
  16. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    De tips heb je al gehad wat harde buiken betreft en de bevalling is nog even weg.
    Mijn vorige zwangerschap was eigenlijk de eerste die ik mocht voltooien. Nu braken mijn vliezen en daarna weeën dus dat is dan wel duidelijk dat de bevalling is ingezet. Maar mocht je echt weeën hebben, dan voel je dat (meestal) ook echt wel. Je weet dan wel wanneer het menens is. Hoe gek dat nu ook mag klinken, ook jij weet dit straks. En bij twijfel kun je altijd je vk bellen. :)

17. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Die bevalling is trouwens iets waar ik me al wel een tijdje ‘zorgen’ om maak. Met peuter was het zo dat de vliezen braken, we naar het ziekenhuis gingen (10-15min rijden) en binnen een uur na breken van de vliezen ik al volledige ontsluiting had. Nu kan het deze keer natuurlijk anders verlopen, zeg ik rationeel tegen mezelf. Toch heb ik de angst dat ik weer snel op volledige ontsluiting zit. Het punt is dat het dichtstbijzijnde ziekenhuis nu met een beetje vaart 30min rijden is omdat je niet meer in ons streekziekenhuis kunt bevallen #bezuinigingen

Dan moet peuter vermoedelijk ook nog eens mee want er woont geen fam/vrienden hier in de buurt. In de buurt van het ziekenhuis waar ik ga bevallen wel. Stom dat ik me nu al zorgen hierom maak. Het duurt hopelijk nog een maand of 5. :p

18. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Haha ja denk daar soms ook wel aan. Onze oppassen zijn dan natuurlijk op vakantie. Wel achter elkaar aan maar kleine overlap. Ons ziekenhuis is ook ong 15/20 minuten rijden...

Eerste bevalling begon met weeen. (En die ga je echt wel herkennen inderdaad) Tweede met gebroken vliezen. En nu is het nog maar de vraag hoe en wat.. maar zoals je zeg: duurt hopelijk nog even!

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ga de buren vragen of ze tijdelijke oppas kunnen zijn tot mijn schoonouders er kunnen zijn. Eventueel met babyfoon als het 's nachts is. Alhoewel we niet echt bij elkaar over de vloer komen, heb ik wel buren waar je echt op kan bouwen. Echt heel fijn!

Vandaag heb ik weer controle gehad. Was nogal een tegenvaller. Geen echo, alleen hartje luisteren (was wel goed) en de melding dat ik nog 2x mijn hb moet laten controleren. Als ze die gegevens niet hebben, leggen ze preventief een infuusnaald aan bij de bevalling .Dat is voor mij 1 groot drama met mijn prikangst/ angst voor naalden. Het is echt kiezen uit 2 horrorscenario's, voor mijn gevoel.
    Omdat we nog steeds het geslacht niet weten (hartje horen is altijd leuk, maar ik voel het kindje ook regelmatig, dus voor mij een beetje overbodig) hebben we toch maar een pretecho geboekt. Was niet de planning, maar zo kan onze dochter ook kijken. In het ziekenhuis zijn kinderen onder de 12 niet toegestaan bij de echo's

20. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Bij mijn bevalling stonden er op het moment suprême zeker 5 man..
    Maar door de zwangerschap heen had ik ze al zovaak toegang moeten geven tot daaronder dat het me weinig meer boeide :roflmao:
    Ik had trouwens wel de hele dag een leerling vpk bij me op de verloskamer dat vond ik echt fijn.

@Twinkle81 Spannend ! Wanneer hebben jullie de pretecho ?
    Wat vervelens voor je die prikangst ! En dan moet je ook nog zeker 2x :(

Deel Deze Pagina