Wat vervelend dat sommigen daar zo tegenaan kijken.. Ik heb er totaal geen moeite mee tijdens bevalling. Dat hoort er nou eenmaal bij.. En ik vindt dat degene in opleiding het moeten leren. Stagiaire is hier in de kraamweek ook welkom.. Het enige wat ik niet wil is een mannelijke kraamzorg. Gewoon omdat het gek is en mijn man zich daar ongemakkelijk bij voelt.
Hier überhaupt geen mensen behalve mijn man en ik (en misschien mijn oudste dochter) in de kamer tijdens de bevalling. En voor kraamzorg bedanken we ook. Heerlijk bevrijdend.
Ik kijk er heel open tegen aan hoor, ben de medische molen gewend en co' s zijn altijd welkom. Ik heb wel het idee dat men soms langs de gene van een patiënt heen loopt, wat ik me ook voor kan stellen want voor de arts is het zijn werk en die kijkt nergens van op. Het is meer wat het soms achteraf met mezelf doet dat ik merk dat ik het dan allemaal nog moet verwerken en dat het dan niet makkelijker is dat ofwel veel mensen hebben willen kijken ofwel artsen in opleiding het fout gehad hebben waardoor ik langer heb moeten wachten bijvoorbeeld...
Die mag beneden wachten als ze op tijd is. Mijn laatste bevalling duurde 12 weeën en ook mijn man heeft al eens zonder hulp een kind op de wereld gezet omdat de vk te laat was dus we zijn op alles voorbereid.
Ah oké.. Dan kan ze eventueel helpen mocht het nodig zijn! Knap hoor.. Ik hoop dat ik weer thuis kan bevallen. Eerste in het ziekenhuis (medisch) en 2e thuis. Jeetje wat een verschil..ik vond het zo fijn en relaxt thuis. Heerlijk..
Thuis vond ik ook echt heerlijk! We wilden niet teveel mensen in de kraamweek, omdat de ouders van mijn vriend pas waren overleden. Genoeg drukte gehad toen dus. Tijdens de bevalling vond ik het prima. Thuis is toch wel veel rustiger als ziekenhuis. De kraamhulp die we hadden, was een buurvrouw van Mn schoonouders dus wel fijn dat zij ze gekend had. We vonden het fijn dat zij er was. Ze is nu voor zichzelf begonnen en hebben haar voor nu ook weer geregeld.