Och ja dat blijft onzeker! Ik heb als ik naar het toilet ben geweest bij afvegen ook wel bruin verlies..geen rood, en krampen dus ik ga er maar vanuit dat het goed zit.. Maar die onzekerheid he! Blijf vertrouwen houden in je lichaam en je frummel!
Krampen heb ik niet echt, alhoewel de steekjes, trekjes, etc wat bijna iedereen heeft in het begin van de zwangerschap. Maar niet meer dan anders iig. Wel ben ik minder misselijk. Tis niet weg, dat niet. Stomme is dat je nu op alles gaat letten... ik probeer nog wel hoop te houden maar gevoelens slingeren aardig heen en weer. Maar had ik vorige keer ook. Vorige keer begon het na gemeenschap en meteen een flinke bloeding. Nu geen duidelijke aanleiding maar kan zijn dat ik weer gevoelig ben voor bloed natuurlijk
Wat vervelend zeg! Kan me goed voorstellen dat je daar toch wat onzeker van wordt. Is het bloed nu wel weer weg, of blijft het aanhouden?
Leuk hoor, fijn dat de reactie leuk was! Wij gaan het hier vandaag ook aan mijn broers en aanhang vertellen, want die zien we niet zo heel erg vaak. Dus met het samenkomen voor kerst is dit wel een mooie kans. Ik vind het weer spannend!
Hier lijkt de pijn in mijn borsten minder, en mijn resting heart rate is weer twee slagen per minuut gedaald. Ik heb nog geen druppel bloed gezien, en was gisteren voor het eerst echt misselijk (niet over hoeven geven gelukkig), dus ik houd het er voor nu maar op dat mijn lichaam gewoon gewend aan het raken is aan de hormonen, en sommige klachten dus minder worden. Maar die rottige ongesteldheidskrampen steeds.... daar word ik dus wel echt moe van, haha. Over moe gesproken, dat heb ik dus wel nog steeds echt heel erg. Kan op van die vrije dagen makkelijk 2,5 uur tukken midden op de dag, en dan 's avonds nog prima op tijd naar bed kunnen en de nacht doorslapen. Anderen met afwisselende klachten?
Ja hoor heel herkenbaar ! Gister voelde ik weer helemaal niks. Vanmorgen wat steekjes , en na het enigste kopje koffie wat ik mezelf toesta vanmorgen flink moeten overgeven.. misselijkheid zakt nu pas een beetje
Ik ben een cafeïnejunkie sinds jaar en dag, maar ik lust het niet meer, sinds een dag of drie... Alleen maar goed natuurlijk. Dus ik zit nu aan de gemberthee.
Ik vond dat natuurlijk niet leuk vanwege je misselijkheid (hoop dat je je weer wat beter voelt inmiddels!) maar omdat jouw berichtje me wel wat geruststelt over de wisselende klachten
Jaaaaaa, ik merk ook dat ik steeds minder zin heb in mijn koffie. Zelfs 's morgens, wanneer ik toch normaal echt wel een paar koppen achter elkaar weg kan drinken, ga ik nu met moeite door een kopje heen. Denk dat het zeer binnenkort hier ook gedaan is met de koffie.
Laatste keer naar de wc niks. Tis zeg maar wat roze afscheiding. Krampen zijn gelukkig niet anders dan afgelopen tijd en was na een kop thee ook flink misselijk. Net ff twee uurtjes op bed gelegen dus ben benieuwd wat ik straks zie op het wc papiertje...
Wat vervelend zeg dat sommigen bloedverlies hebben. Ik zou daar ook flink onzeker van raken. Ik ben niet bekend met tussentijdse bloedingen, dus dat lijkt me ook schrikken. Alhoewel ik zoveel verhalen lees van vrouwen bij wie dit de hele zwangerschap zelfs duurt. Ik heb sinds vandaag last van gevoelige tepels, verder nog geen klachten. Ik heb op 7 januari al mijn eerste echo staan. Ik ben erg onzeker of het wel goed zit, dus ik ben blij dat ik al zo vroeg mag komen kijken. Ik wil het pas na een goede echo bekend maken aan onze ouders/zussen en broers. Ik wil denk ik een leuke shirt voor Mn kids bestellen om het nieuws dan bekend te maken. Hoe erg is koffie drinken tijdens zwangerschap? Ik drink normaal 1 kopje per dag, maar ik vermijd dat zo veel mogelijk, maar heb er soms wel behoefte aan.
Fijn inderdaad dat je al vroeg kan komen voor een echo! Toch iets om naar uit te kijken, natuurlijk Koffie is, met mate, niet erg tijdens een zwangerschap. Volgens mij is het advies niet meer dan 2/3 kopjes per dag. 'Ze' (die ongrijpbare 'ze' die altijd overal iets van vinden ) zeggen wel dat je daarnaast natuurlijk ook uit moet kijken met andere caffeine bommetjes. Dus als je een dag wat meer cola drinkt, een kopje koffie minder bijvoorbeeld.
Hier inmiddels geen bloedverlies meer na dat ik grote behoefte moet doen! Had het in totaal toch 3 keer voor en nu een kleine week voorbij. Mijn gynae zei dat alles er nu extra doorbloed is en alles waardoor je wat extra druk zet (naar toilet gaan, maar zelfs hoesten of niezen) kan ervoor zorgen dat een heel klein adertje springt. Dus als het nog een keer zou gebeuren voel ik me toch een pak geruster. De symptomen verder hier: heel erg moe! Zou echt elke dag willen dutten haha! Mijn borsten en voornamelijk mijn tepels doen zoveel pijn dat ik huiver als ik mijn bh aan of uit moet doen, ik kan echt geen geschuur verdragen. Ze worden ook echt al ineens groter, dat had ik bij de eerste zwangerschap pas in het derde trimester Misselijkheid is er nog niet echt, enkel heel af en toe van niets naar even denken dat ik moet overgeven maar dat trekt na een minuut alweer weg, zonder aanleiding,echt gek. Bij mijn eerste ben ik niets misselijk geweest dus dat mag zo blijven nu ook! En mijn buik is echt enorm gezwollen, vind het wel lastig want het zijn duidelijk darmen en geen babybuik haha. Ik kan niet wachten tot het echte bultje terug komt! Maar ik heb wel beslist dat ik morgen mijn zwangerschapsbroeken van zolder haal en gewoon voor comfort ga! Of het nu van gezwollen darmen is of niet, ik wil me goed in mijn kleren voelen En verder durf ik stilaan toch wel echt te genieten.. natuurlijk ben ik enorm nerveus voor de eerste echo.. maar zolang ik geen pijn of bijzonder bloedverlies heb probeer ik positief te blijven! Ohja, prettige kerst iedereen! Geniet volop van de feesten en van elkaar
Hier ook een beetje wisselend. Meestal voel ik niks, soms wat gespannen borsten, krampjes en sinds vandaag heel licht misselijk. Zo weinig merken maakt me soms wel onzeker (ben ik wel echt zwanger?), maar bij mijn vorige zwangerschap op vermoeidheid na 9 maanden lang geen klacht gehad (oké, die buik dan!). Hoe (en waarom) houd je je hartslag bij? Word je daar niet extra zenuwachtig van?
Volgens mij mocht ik er bij mn vorige zwangerschap 2 per dag van de verloskundige.. vind het al erg moeilijk me daar aan te houden! Om 1 per dag hoef je je niet druk te maken, tenzij je in één keer een hele thermoskan leegdrinkt
Laatste 2 keer naar wc gaan geen bloed gezien gelukkig. Voor nu ga ik er maar weer vanuit dat ik dit af en toe heb. Net als de vorige keer. Iig zeer gevoelige baarmoedermond met minste druk een knappend vaatje. Misselijk ben ik met vlagen, maar volgens mij minder dan vorige dagen. Moe nog steeds en kraampjes worden gelukkig niet anders dan laatste tijd... ben nog voorzichtig positief voor nu
Getsie..wat vervelend..dat bloedverlies..dat is niet fijn. Hier gaat het goed, voel me erg goed en voel me ergens ook best rustig en zeker dat het goed komt (hopelijk niet ten onrechte).. We hebben 3 kerstdiners/ borrelavonden achter de rug. Zijn goed geslaagd in de alcoholvrije wijn missie!! Vriend heeft mij op mijn wenken bediend..heerlijk..hij heeft het fantastisch gedaan. En in een restaurant was de afstemming en uitvoering super (vooraf gebeld,uitgelegd en medewerking gevraagd). Niemand heeft het door! Top! Morgen nog één keer hetzelfde trucje en dan oud en nieuw weer..daarna hopelijk een poosje rustig Fijne feestdagen!!
Ps: leuk dat mensen hun mooie nieuws al delen..de kerstdagen zijn ook wel echt een super mooi moment!! Als we al wat verder waren had ik het ook echt heel graag nu gedeeld..maar toch wat voorzichtig nu nog.
Ik blijf het spannend vinden, morgen ben ik precies 5 weken zwanger en dat was de vorige keer dat het fout is gegaan. Ik weet dat het daarna nog steeds spannend is maar het voelt wel als een mijlpaal als morgen goed gaat.
Haha, nee dat zenuwachtige van de hartslag valt wel mee. Ik draag altijd een stappenteller die ook mijn hartslag meet. Ik gebruik hem dagelijks om te zien of ik voldoende actieve minuten maak op een dag. Maar als ik m sync met mijn app zie ik dus ook mijn hartslag en de gemiddelde hartslag in rust. Die laatste ging na de vermoedelijke innesteling ineens een aantal slagen per minuut omhoog, en gaat nu een paar weken later weer iets naar beneden