Uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2019

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Indy89, Dec 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Hier ook heel koud! Dat terwijl ik dacht na de laatste zwangerschap het weer wat warmer te hebben als ex-koukleum. Nou ja.. dat was een fijne gedachte. Rollen zijn weer omgedraaid, ik heb het constant koud, manlief juist warm haha.

En obstipatie begint langzamerhand weer te komen helaas. Altijd al een lastig dingetje maar tijdens zwangerschap helemaal.

2. Pennetje

Pennetje Bekend lid

Aug 6, 2018
    860
    615
    93
    Female
    Dit is ook ongeveer hoe ik me dat voorstel ja, hahahaha! ;)

3. Pennetje

Pennetje Bekend lid

Aug 6, 2018
    860
    615
    93
    Female
    Jaaaaaa, echt vreselijk! Nu zijn mijn darmen altijd al ellendelingen, maar ik had het juist het afgelopen jaar weer goed onder controle en kon echt met enige regelmaat naar de WC. Nou, onder invloed van de hormonen, zijn ze weer pontificaal stil gaan liggen, en schreeuwen moord en brand als er iets van ze gevraagd wordt.... Pfff, zo ellendig!

Zou bij mij ook best eens kunnen komen omdat ik zo veel minder koffie drink...

Suzie01 and Indy89 like this.
  4. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

Dec 10, 2018
    2,522
    4,780
    113
    Alleen de suikervrije... En nee, nooit bijwerkingen gehad. Nog niet een enkel hartkloppinkje... Het áfkicken echter, kolere wat was dat een hel. Ik zeg wel gekscherend “junkie”, maar ik kan me zo voorstellen dat dit wel degelijk in de buurt kwam bij wat een échte junk voelt als hij gaat afkicken.

5. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

Dec 10, 2018
    2,522
    4,780
    113
    Obstipatie: echt vreselijk. Slik in overleg met gyn ook gewoon met regelmaat laxatia. En zelfs dán kan ik hooguit eens per week. Maar heb dan ook al m’n leven lang PDS met chronische verstopping. Zonder medicatie kan ik gerust twee weken niet. Dan zie ik er dus uit (ook niet-zwanger) alsof ik ruim zes maand onderweg ben. Nu ook een leuk buikje haha. Deels opgezet door wat er hormonaal gaande is natuurlijk, maar voornamelijk PDS en feestdagen. :roflmao: Maar nu mag het.

Attached Files:

6. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,187
    426
    83
    Female
    Brabant
    Oh ja, obstipatie... normaal door PDS juist het tegenovergestelde en nu al een paar dagen amper...
    @RE080219 is dat nu? Zo lijk je inderdaad al even heen!

7. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

Dec 10, 2018
    2,522
    4,780
    113
    Was gisteren...

Ik heb trouwens een (geheime) facebookgroep aangemaakt voor de liefhebbers. Hoeft niet, als er onvoldoende animo is of als er leden zijn zonder Facebook dan verwijder ik ‘m gewoon weer. Dus.....interessepeiling. Meningen?

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Hier ook zo'n koffieverslaafde. Omdat het meteen opvalt op het werk als ik het niet meer drink, neem ik het nog af en toe, maar genieten doe ik er niet van. Gelukkig had ik al als goed voornemen om te minderen, dus het valt niet direct dat ik opeens aan de thee zit.
    Misselijk, duizelig, moe, chagrijnig.... die horrormonen zijn niet mis dit keer. Ook heb ik nu al last van mijn bekken, iets wat ik in de zwangerschap van mijn dochter nooit heb gehad. De eerste keer dat ik mijn bekken voelde was een dag na de bevalling (en ik liep 3 dagen later alweer in het dorp om een boodschap te halen en papa thuis was bij onze dochter).
    Vorige keer was ik vooral moe. Zelfs zou erg dat ik bij 27 weken 50% ben gaan werken omdat ik op instorten stond door de vermoeidheid. Ik hoop dat dat mij nu bespaard gaat blijven.

9. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Leuk :) ik vind het leuk/makkelijker om iets te delen, maar vind ik. Maar inderdaad als er meer animo is, is dat natuurlijk veel leuker.

@Twinkle81 alsnog knap tot week 27! Ik was met 16w al bekaf en 100% ziektewet. Dat hoop ik deze keer toch echt te voorkomen. Ik ga dus niet meer in de avond werken zolang ik me moe voel (iom met mijn fantastische leidinggevende)

RE080219 likes this.
  10. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

Dec 8, 2017
    2,917
    1,093
    113
    Female
    5 weken. :)

11. 2Bmom

2Bmom Actief lid

Sep 7, 2018
    151
    167
    43
    Female
    Ik had het ooook kouddd...
    Maar daar was dan wel een uur trainen in stortbuien aan vooraf gegaan hihi, nat tot op mijn onderbroek!!! ;)

12. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,187
    426
    83
    Female
    Brabant
    Ja ik wil! Wilde het ook al voorstellen

RE080219 likes this.
  13. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Facebook leuk!!

Kou hier ook sinds ik zwanger ben, nooit bij stil gestaan dat dit door de zwangerschap kon komen! We hebben nu lekker de houtkachel aan..

Obstipatie ja hier ook sinds de zwangerschap!

Libido nope geen zin in nu .. Normaal wel!

RE080219 likes this.
  14. 2Bmom

2Bmom Actief lid

Sep 7, 2018
    151
    167
    43
    Female
    Net samen mijn zorgverzekering bekeken en aangepast. Nog meer dames die dit hebben gedaan (en anders wellicht de tip om alsnog te doen)? Dwingt wel ineens om in dit vroege stadium al om na te denken over wat we zouden willen..een ziekenhuisbevalling wordt het sowieso..en de eigen bijdrage voor de kraamzorg hebben we ook verzekerd nu.
    Maar bijvoorbeeld nadenken over prenatale diagnostiek is nog echt wel beetje ver van m'n bed..dit wordt alleen uit de basisverzekering vergoed bij medische indicatie heb ik gelezen. Iemand hierover een mening (wel/niet doen) als er geen medische indicatie voor is?

15. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Buiten alle fysieke kwaaltjes om, merk ik ook dat ik een ontiegelijke emotionele bom ben, nu al. Een goede vriendin van mij, was tegelijkertijd zwanger. Ze zei al dat ze maandag bloedverlies had en ongesteldheidskrampen. Gisteren een echo gehad en ze reageerde niet. Ik wist al hoe laat het was. Vandaag hoorde ik helemaal nog niks en stond op het punt om naar haar toe te rijden. Toen stuurde ze eindelijk een berichtje. Verdrietig voor haar zeg. een andere goede vriendin van mij (die haar ook kent) is ook zwanger. 1 weekje verder dan dat ik ben. Ze weten het van elkaar niet, wat delen ook moeilijk maakt. Vanochtend nogal chagrijnig, vanmiddag bezorgd en vanavond verdrietig haha. Konden die hormonen maar even dimmen

16. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Ik heb besloten daar zeer last minute naar te kijken als maandag de echo goed is haha. Prenatale screening wel laten doen bij de vorige 2 zwangerschappen. Zelf betaald ook. Als er iets is/was met ukkie, wil(de) ik dat zo vroeg mogelijk weten. Maar dat ben ik natuurlijk, ik weet graag waar ik aan toe ben. Ik snap waarom er genoeg vrouwen zijn die daar niet voor kiezen.

2Bmom likes this.
  17. Sarah00

Sarah00 Actief lid

Dec 14, 2018
    171
    208
    43
    Female
    Koud: ja! Nu ben ik sowieso al best een koukleum, maar nu loop ik in huis gewoon met 4 lagen aan.

Koffie kan ik wel missen. Dronk meestal 1 bakkie na het eten maar dat vind ik nu vreemd ruiken.

Seks: nope. Arme man. Eerst keihard zijn best gedaan en nu niks meer. Voelt een beetje alsof ik heb gekregen wat ik van hem nodig had en hem nu weer links kaat liggen (letterlijk). Hij klaagt er overigens niet over maar ik voel me best schuldig. Hopelijk komt het wel weer binnenkort.

Obstipatie nog geen last van. Vorige keer wel dus zal nog wel komen.

2Bmom likes this.
  18. 2Bmom

2Bmom Actief lid

Sep 7, 2018
    151
    167
    43
    Female
    Wat heb je al vroeg een echo! Wat fijn zeg! En inderdaad handig voor je zorgverzekering. Ik wilde ook wel graag iets eerder maar daar werd niet in meegegaan. Mag nu pas als ik bij op 9 weken zit..17 januari. Dat duurt nog best lang.

19. 2Bmom

2Bmom Actief lid

Sep 7, 2018
    151
    167
    43
    Female
    Ach jakkes..dat is toch ook verdrietig. Dat je hier verdrietig, boos, bezorgd om bent lijkt me heel gezond. Heel naar voor je vriendin zeg!

20. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Wel fijn maar daarnaast moet het ook helaas.. ik moet zsm na het kloppen van het hartje starten met anti stolling spuiten, dagelijks en met 10w beginnen met aspirine. Ivm bloedstollingsproblemen jaren terug maar grotendeels vanwege het verlies mijn eerste zoon en problemen met de placenta doorstroming zien te voorkomen.

17 Jan duurt zeker nog even helaas :( ook echt niet prettig nee. 9 weken is anderzijds natuurlijk wel normaal, maar dat duurt gevoelsmatig nog zo lang.

Share This Page