Hallo allemaal, Heel erg weifelend sluit ik me erg op de valreep toch bij deze groep aan. Ik ben moeder van 4 kids, 2 oudere kids van 10 en 11 en ik ben op 7 juli 2018 met 27 weken bevallen van een tweeling. Bijna 13 weken te vroeg dus. Slopende tijd achter de rug, en 1 van de tweeling ligt nog steeds in het ziekenhuis. Een vijfde kindje stond totaal niet op de planning, maar blijkbaar heeft het toch zo moeten zijn ondanks dat de timing echt niet handig is. 1x beetje dom gedaan en hup meteen zwanger. En dat terwijl ik met mijn 4 vorige zwangerschappen (ook nog een MK gehad tussendoor) altijd maanden moest plannen en doen. Voorbestemd, dus. Testte 3 dagen voor NOD al duidelijk positief, dus ben ook nog heel bang dat het misschien weer een tweeling is aangezien ik 35 jaar ben. Maar goed, dat zal de tijd moeten uitwijzen. Eergisteren heb ik mijn moed bij elkaar geraapt en heb de VK gebeld, en ik heb aanstaande donderdag al een afspraak voor een eerste echo, aangezien ik deze keer streng onder controle zal moeten door de vroeggeboorte. Heb nog niets van jullie gelezen, zal dat zo even gaan doen...
Hoi @MamaSaartje, wat heftig.. In juli de tweeling veel te vroeg en 1 van je kindjes nog steeds in het ziekenhuis. Hopelijk dat deze zwangerschap goed en rustig mag verlopen..! Welkom in de groep!
Aaah snap je gedachte meis, maar als je ze van het begin al niet had met een mooi, eigenlijk prachtig stijgend HCG denk ik echt dat het wel goed zit! Succes vandaag!
Okeee ik heb helemaal geen meldingen meer gehad , moet alles nog even terug lezen @RE080219 wat leuk dat jullie het heb en verteld ! En wat een leuke reactie van de kindjes. @MamaSaartje Welkom ! Wat een heftig verhaal ! Ik hoop dat deze zwangerschap rustig voor je mag verlopen Succes met de echo vandaag Hier vandaag de hele dag werken
Welkom! Wat een heftige periode hebben jullie achter de rug zeg! Ik geloof niet in voorbestemd, maar snap dat het voor jullie zo voelt. Dapper dat jullie na alles toch blij zijn met de zwangerschap en er voor gaan, respect hoor!
Jeetje, heftig hoor! Hoop dat deze zwangerschap rustig gaat verlopen voor je, want extra gedoe gaat nu niet welkom zijn natuurlijk. Welkom bij de club, in ieder geval!
Zo, wat veel berichten in zo'n korte tijd. Hier nog steeds darmproblemen en de apotheek had helaas de verkeerde medicatie besteld (klysma's ipv korrels) en ik kan je vertellen dat klysma's een ware hel is. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik pas na 14 weken gestopt met paardrijden. Toen kreeg ik echt mijn rijbroek niet meer dicht en het was zomerstop, dus dat vond ik een mooi moment. Ik doe nu kobudo (japans zwaardvechten) maar twijfel gezien het vele zitten en weer opstaan of ik daar mee door moet gaan voorlopig. De kans op een slag in mijn buik is verwaarloosbaar. Het zijn vaste figuren die we lopen en ik heb inmiddels een oranje band en zal uit reactie sowieso een slag tegenhouden. Hebben jullie ook een kwaaltje dat peuter heet? Die van mij vindt dat ik alles moet eten wat los en vast zit want de baby vindt alles lekker
@Indy89 ik heb ook zeker die paar euro's over voor een echo. Snap je helemaal! @Ezeltjestrikje hopelijk heb je toch nog wat uren kunnen slapen. Gelukkig nu weekend. Althans, ik hoop dat je vandaag niet hoeft te werken. @zonnetje2015 hou hoop meis. Ik snap helemaal wat je bedoelt. Wacht maar, over 2 weken ben je kotsmisselijk en verlang je weer naar deze weken. Ik lijk sinds gisteren wat misselijk te zijn. Het overvalt me met vlagen. Dan sta ik opeens uit het niks te kokhalzen. Ik weet alleen niet of dat nu door de zwangerschap komt of door de stress dat ik geen kwaaltjes heb. Ik hoop het eerste: het lijkt namelijk op willekeurige momenten te komen....
Ik ben een beetje nerveus voor de echo. Het helpt niet echt dat ik nauwelijks geslapen heb... Eerst omdat ik om 01:00 vannacht opschrok van een lawaai alsof iemand de douche vol open gezet had. En maar goed ook, dat ik opschrok, want er is op zolder bij de ketel een leiding geklapt. Gelukkig had ik vrijwel meteen door dat het stromend water was, nog voordat ik goed en wel kon bedenken waar dan precies, dus heb ik als de wiedeweerga het water afgesloten. Maar was al een waterballet op zolder. Droop via het luik de vloer van de eerste verdieping op. Dus. Lek gevonden, niks aan kunnen doen middenin de nacht natuurlijk, dus met handoeken en teiltjes het al weggestroomde water opvangen, en naar bed. Kan dus ook niet douchen voordat ik zo naar het ziekenhuis moet, dus manlief is nu naar de supermarkt om water in flessen te halen zodat ik me in ieder geval aan de wasbak kan wassen. Gelukkig had ik vanmorgen genoeg tijd om die oplossing te bedenken, want ik was natuurlijk om 05:30 alweer wakker door mijn eigen gehoest. ARGH! Wat een vreselijke nacht. Hopelijk zometeen in het ziekenhuis in ieder geval WEL goed nieuws.... Sorry hoor, moest het even kwijt!
Welkom @MamaSaartje Heel heftig wat jullie hebben meegemaakt. Ik hoop dat jullie tweeling sterk en gezond doorgroeien. @Twinkle81 ik ben ook maar gestopt met dansen. Ik deed 2 soorten. 1 had wellicht nog wel gekund qua intensiteit, maar ik wou het risico niet nemen. Heb het maar op mijn slechte knie gegooid... @ meiden die vandaag werken: succes @ meiden met een echo vandaag. Toi toi toi
@MamaSaartje welkom! Wat een heftig verhaal. Is er al uitzicht op thuiskomst van je zoontje? Geen tijd om te reageren van alle kanten sorry... Lekkage is rot!!! Jeetje sterkte. Hier ook nog steeds ellende, er ís ergens een leiding lek maar de lekdetectie is al twee keer over gedaan en er is niets gevonden. Ondertussen voor ruim vierduizend euro schade aan vloeren en muren nog los van het lek an sich... Maar ja komt wel goed voordat de baby er is. Wasa rosemary and seesalt delicate crisps. Zou het normaal niet eten, hoort niet bij onze lifestyle. Maar zonder, start ik niet meer op ‘s ochtends... Dus ze staan naast m’n bed. Naast de cola.
@MamaSaartje welkom. Wat een heftig jaar hebben jullie achter de rug zeg! Gefeliciteerd met deze zwangerschap. Hopelijk lukt het met volle teugen te genieten. @Pennetje oh wat een rotnacht zo... hopelijk zo een mooie echo als afleiding!
Vannacht met draaien ineens een super pijnlijke steek in Mn buik. Herkende dat van de jongste, heb ik toen ook een paar keer gehad. Wel echt vd zwangerschap dus. Kwaaltjes zijn hier nog steeds op een laag pitje, niet helemaal weg. Meer waar de kwaaltjes zo op en neer gaan? Dat herken ik namelijk niet van de andere keren
Heb jij dit toevallig ook links of rechtsonderin je buik? Ik heb dit enkel tijdens de zwangerschap met draaien of bijv uitrekken in bed. Gisteren zelfs toen ik opstond uit de bureaustoel op het werk. Herken het ook alleen van zwangerschap. @MamaSaartje jeetje wat heftig! Hopelijk is je andere kindje ook snel thuis. Sterkte maar ook gefeliciteerd uiteraard met deze zwangerschap!