Ik heb dat ook! Ik heb vrijdag mijn 1e echo (dan 9 weken) en ik merk echt dat ik al mijn eigen hoop weg duw om mezelf te beschermen.. vanwege ziekte al regelmatig teleurgesteld in mijn eigen lichaam.. En dan sinds gisteren ook veel minder kwaaltjes.. ik lust zelfs weer koffie.. nu lees ik dat het goed kan dat kwaaltjes tussen de 8 en 10 weken afnemen maar ik ben natuurlijk meteen panisch .. Gelukkig vrijdag wel om 09.00 s ochtends..
Vandaag ben ik met de jongens naar een krijspaleis geweest. Heerlijk er even uit alleen nu is Mn buik wel gevoeliger door het klimmen en klauteren. Denk bandenpijn ofzo? Meer die daar al last van hebben of is het daar nog te vroeg voor?
Ik word doorverwezen naar het Bronovo. Myoom in mijn baarmoeder is groter geworden (ik had tijdens mijn vorige zwangerschap al een kleine zitten), heb actieve colitis en gebruik medicatie. Die combinatie is genoeg voor doorverwijzing naar een gynaecoloog . Wel kloppend hartje en termijn 7+4 vastgesteld, maar dat is natuurlijk millimeterwerk. Dus dat kan wel goed overeen komen. Is best een schok. Had ondanks de colitis (darmontsteking) geen doorverwijzing verwacht eigenlijk
Allereerst erg fijn dat het hartje klopt! En inderdaad 3 dagen verschil kan zomaar een meetfoutje zijn. Hier was er ook 3 dagen minder gemeten dan mijn banner dus laat het nog even zo staan. Wat naar een myoom! Heb je zelf ook bloedverlies of valt het mee. Ik ben vorige 2 zwangerschappen ook bij de gyn geweest en ken dus een zwangerschap bij de vk niet. Maakt dat ik niet weet hoe dit voor jou moet voelen. Sterkte in ieder geval! Hier in ieder geval hele positieve ervaringen met de gyns. Nu ga ik zelf ook weer terug naar de gyn de ik vorige 2 keren ook al had, dus dat is heel prettig. Ik hoop dat ook jouw ervaring geen negatieve zal zijn. Hou je in ieder geval vast aan het feit dat het hartje klopt, dat is het belangrijkste, wie je zwangerschap dan ook begeleid
Oh wat een schrik! Had je een extra afspraak vandaag? Wat fijn dat het hartje klopt iig en die metingen kunnen er net een paar dagen naast zitten inderdaad. Ik weet zo niet wat een myoom is, zal eens googelen. Maar gelukkig ben je bij de gyn in goede handen
Wat een schrik @Twinkle81! Fijn van het hartje natuurlijk dat is het voornaamste en die paar dagen verschil nijpen ‘m niet zo. Maar toch even een zware dobber! Wanneer moet je naar de gyn, weet je dat al?
Over het termijn zou ik mij geen zorgen maken! Wat is een myoom? Jammer dat je naar de gyn moet, maar die kan jou en die kleine wel goed in de gaten houden!
Hopelijk is het snel vrijdag voor je! Ik lust ook opeens weer koffie..... Maak me stiekem ook zorgen pff...
Ik had de afspraak om 16.15u vandaag, dus vrij laat. Ze kon het ziekenhuis nog bereiken, maar eerstvolgende mogelijkheid was volgende week dinsdag. Dat vond de verloskundige te laat, dus ik word morgen gebeld om een afspraak af te stemmen. @Daphne91 nee geen bloedverlies gelukkig. Ik had mij helemaal ingesteld op dingen als centering pregnancy. Ik vond het al een luxe dat een echo mogelijk was bij deze verloskundige. De vorige had geen echoscopiste en daarvoor moest ik naar een bijgebouw van het LUMC
Vleesboom. Kan totaal ongevaarlijk zijn, maar omdat hij best groot is geworden + ik gebruik medicatie vanwege een actieve darmontsteking, is het iets waar een verloskundige zich niet aan waagt. Maar ze wil het wel graag volgen, want ze vindt het wel interessant
Heeft iemand van jullie de doppler al gebruikt? Ik twijfel om het te proberen, maar de kans dat ik niks hoor is groter dan wel en wil me ook niet onnodig zorgen maken.
Haha. Ik krijg hem morgen. Zit ook te twijfelen wanneer te gebruiken. Lees veel verhalen dat het vanaf tien weken goed hoorbaar kan zijn, maar wel goed zoeken. Hier en daar een verhaal tussen de acht en negen weken. Ik ga denk ik over een week proberen. Heb dan ook ongeveer de eerste echo. Dus gelijk duidelijkheid dan
@Ezeltjestrikje zo herkendbaar! En ik tel met je mee. Hoe laat moet jij? Wat een schrik zeg @Twinkle81 Gelukkig wel een mooi kloppend hartje♡
@Twinkle81 Gelukkig dat het hartje klopt , daar ben je ook in goede handen hoor. Gelukkig houden ze jullie goed in de gaten! @Indy89 welke doppler heb je ? Ik twijfel er een te kopen.
Hier toevallig vandaag ook weer zin in koffie! 2 kopjes gehad vandaag en hiervooral twee weken niet. Geen moment zorgen om gemaakt eigenlijk.. Is het niet zo dat het met de dag kan wisselen?
@Twinkle81 Gelukkig alles goed met je kindje!! Fijn weer zo'n kloppend hartje. Hopelijk ga je niet teveel hinder krijgen van die myoom!
Geen idee of het bandenpijn is maar heb sinds 1,5 dag een strak gevoel rechts en links van mijn baarmoeder. Vooral links eigenlijk. Voelt een beetje alsof er een spiertje krampt aan de binnenkant van mijn buikwand. @Twinkle81 kan me voorstellen dat het toch even schrikken is. Wel fijn dat het hartje klopt!
Hier vanmiddag gespuugd en emesafene gevraagd bij de huisarts. Na het eten wel degelijk een kop koffie kunnen drinken though. Tja het kan krom zijn hè. Welkom in het zwangere wereldje waar niks logisch en vanzelfsprekend is...