Ik ga er gewoon niet mee akkoord dat dat de termijnecho moet zijn. Ik wil juist dat de medische onderzoeken waar ik wél voor kies zorgvuldig worden gedaan zodat ik voor de rest zo min mogelijk polonaise kan hebben. Ik had gerekend op een echo om en nabij de 12 weken, wat mijns inziens een goed ijkpunt is voor eventuele eerste tekenen van mogelijke afwijkingen. Juist die echo is waarom ik bijv. de NIPT in ons geval niet nodig acht. Die termijnecho gaan we dus niet skippen.
Ben zo blij dat ik me dit niet aan heb laten praten! Thanks meiden nu durf ik wel op m’n strepen te staan. Betaal de vroege echo’s potdorie toch zelf vanuit het eigen risico dus dan zal ik me de “gratis” echo weg laten kapen zeker.
Wat lief dat je er naar vraagt! Ik heb gisteren voet bij stuk gehouden in het ziekenhuis, toen ik te horen kreeg nog een week af te moeten wachten. Heb dus uiteindelijk pillen meegekregen. Die moet ik vrijdagavond (de dag dat ik 10 weken aantik.... dat is toch ook een beetje wrang...) inbrengen, en dan hopen dat het loskomt. Komende woensdag een echo om te kijken of ik schoon ben, anders plannen ze alsnog een curretage in. Blij te zien dat het met jullie allemaal een stuk beter gaat!
@Arlo, @Krily en @Leodepeo.. Heb ik het nu gemist hoe het gisteren bij jullie gegaan is..? Benieuwd.. Hopelijk alles weer goed!
Spannend nog dus. Heb je nog weer een echo kunnen krijgen voor een foto? Dat wilde je toch graag? Hopelijk lukt het allemaal in 1 keer en is een curretage niet nodig. Sterkte!
@RE080219 ja dat vind ik ook heel gek. 2,5 terug zei de gyn (niet mijn gyn) dat ik met 9w een termijnecho hebt. Met de jongens was dit zeker weten met 12w. Een vriendin zei dat ze bij hun vk wel tussen de 9-12w een termijnecho doen. Ik vraag het ook maandag wel na want ik vind met 9w een termijnecho wel heel vroeg.
Ik heb gisteren het echocentrum gemaild met deze vraag (ietsje anders verpakt) en krijg zojuist de bevestiging/toezegging dat ik na de vroege (!) echo, mits deze gewoon goed is, het echocentrum kan bellen voor een afspraak voor de termijnecho. Geregeld. @Pennetje wat een langslepend verhaal zo, dit maakt het afscheid toch alleen maar zwaarder. Goed dat je op je strepen hebt gestaan en veel sterkte dit weekend. Op naar een nieuwe start. Knuffel.
Ja gaat hard en maandag mogen we weer bij onze eigen gyn spieken. Ze kon alleen niet meten hoe ver ik was omdat het kleintje er lekker moeilijk voor lag.
Fijn kloppende hartjes! Hier nog steeds 0 kwaaltjes.. Vind het maar raar maar heb ook niet het gevoel dat het fout zit. Wie weet een kwaalloze zwangerschap deze keer.
Helaas is het bijna niet gegroeid deze week. En het hartje klopte een stuk langzamer. Waarschijnlijk gaat dit niet goed, volgende week weer een echo. Er is een hele kleine kans op een wonder, maar ik reken er maar niet op. Afwachten, dat is nu het enige wat ik kan doen.
Hè jakkes @SingleMomToBe wat verdrietig... De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar het klinkt inderdaad niet goed. Sterkte, met de onzekerheid en het verdriet.