uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelmom1, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Zojuist bloed af laten nemen. Vanwege m’n bloedgroep. Rhesus C negatief. Vorige zwangerschappen was het allemaal goed dus ik ga ervan uit dat dit nu ook goed komt.

Meer dames die moeten prikken?

MommyW en STJvdB vinden dit leuk.
  2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Ik toevallig ook vandaag, rhesus d, vorige zwangerschap had ik een prik nodig, nu geloof ik 60% kans dat het weer zo is.

3. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Ook ik moet prikken voor rhesus, heb bloedgroep O negatief vandaag ga ik een verwijzing krijgen dus even kijken of ik morgen dan al terecht kan, ik heb bij ons vorige zwangerschap ⭐️ wel al een anti prik gehad uit voorzorg voor een nieuwe zwangerschap, maar dat was al weer in 2017. We zien wel hoe het loopt dit keer :)

4. STJvdB

STJvdB Actief lid

19 jan 2022
    114
    93
    28
    Vrouw
    Hey dames,

Hopelijk gaat alles goed met iedereen?
    Even een vraagje iemand ervaring met maagzuurreflux?

Ik houd al deze gehele week ineens geen eten meer binnen en van drinken word ik misselijk dus vandaag gebeld omdat het ook leek dat ik weer afgevallen ben naar mijn normale gewicht van voor de zwangerschap en dus wilde ze me meteen zien.

De kleine dame is mega druk dat zou ook de oorzaak kunnen zijn dat ze kleiner is gaven ze aan btw en haar hartslag zat netjes tussen de 150/160 dus die vermaakt zich wel en doet het prima.
    Na overleg met de gyn konden het 2 dingen zijn of ik had weer emasafene nodig voor de misselijkheid maar omdat ik daarnaast wel een honger gevoel had en het vrijwel altijd eruit gooi binnen 30 minuten na het eten dachten ze aan maagzuurreflux of een virus maar dan had ik ook koorts en andere klachten moeten hebben.

Nu heb ik om te proberen voor 10 dagen omeprazol gekregen wat een laagje in mijn maag moet leggen en zorgen dat mijn maag niet meer zoveel samentrekt in de hoop dat ik alles binnen ga houden maar maak me toch zorgen.
    Het duurt een paar dagen voor het aanslaat iemand tips buiten het standaard venkelthee / gember enz wat ik kan proberen want voel me zwaar ellendig en door geen eten ook geen energie dus slaap gemiddeld 15 uur op een dag ofzo.

Iemand tips / ervaringen?

5. STJvdB

STJvdB Actief lid

19 jan 2022
    114
    93
    28
    Vrouw
    Hier geen ervaring mee. Hoeft geloof ik niet als je en positieve bloedgroep hebt toch?

6. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Vanmorgen bloed geprikt voor de bloedgroep van de baby, gister bij de verloskundige was ook alles goed, hij weegt nu 1075gram dus groeit lekker ♥️

Leesteken, tortelduif en STJvdB vinden dit leuk.
  7. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hoe bepalen ze het gewicht?

8. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Ze hebben zijn bovenbeentje opgemeten ivm groei en zijn buikje is ook opgemeten en toen ze zijn buikje opmaten toen zag ik in beeld dat hij nu 1075 gram is, dus denk aan de hand daarvan? Volgende echo gaan ze weer dit opmeten dus zal dan weten hoe zwaar hij dan op dat moment is :) krijg jij nog een groei echo?

STJvdB vindt dit leuk.
  9. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja morgen 9 uur :)

STJvdB vindt dit leuk.
  10. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Hartstikke leuk, veel succes bij de echo! En anders gewoon vragen wat de baby momenteel weegt, is natuurlijk wel leuk om te weten:)

11. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    ♡ Uitgerekende datum♡

13 augustus

* Angelmom1 - 38 jaar - 3e (4e) kindje

16 augustus

* Stacey4 - 36 jaar - 4e kindje

17 augustus
    * MommyW - 31 jaar - 2de kindje
    * MerryGoRound - 23 jaar - 1e kindje

18 augustus

19 augustus
    * Femc - 30 jaar- 2e kindje

20 augustus
    * Tortelduif - 32 jaar - 1e kindje

21 augustus

22 augustus

* Synthesizer- 32 jaar - 4e kindje

23 augustus

24 augustus
    * Anne201 - 31 jaar - 5e* kindje

25 augustus

* STJvdB - 33 jaar - 2e kindje
    * Motherofdragons - 33 jaar - 4e kindje

26 augustus
    * SteffieD - 34 jaar - 2de kindje

27 augustus
    * Swaan7 - 33 jaar - 2e kindje
    * Poes123 - 32 jaar - 2e kindje

28 augustus

* Karin038 - 39 jaar - 1e kindje
    * Sammm1009 - 30 jaar - 1e kindje
    * LittleSweetGreyBunny93 - 28 jaar - 2e kindje
    * Sophie2019 - 34 jaar - 2e kindje

29 augustus

* Leesteken - 30 jaar - 3e kindje.
    * Glitterhartje - 29 jaar - 1e kindje
    * Sjuwene - 32 jaar - 1e kindje

30 augustus

31 augustus
    * Tunisiana - 34 jaar - 2e kindje
    * Blacky27 - 29 jaar - 2e kindje

♡ 7 Meisjes | ♡ 8 Jongens | ♡ Verrassing

⭐⭐⭐️

Afspraken juni
    7-6 - Leesteken - controle vk
    7-6 - LittleSweetGreyBunny93 - CP 5
    9-6 - SteffieD - echo + controle gyn
    15-6 - Sophie2019 - 30 weken GUO
    20-6 - Tortelduif - controle vk
    21-6 - FemC - echo
    30-6 - Glitterhartje - echo + controle vk

♡ Afspraken juli
    5-7 - LittleSweetGreyBunny93 - CP 7
    12-7 - LittleSweetGreyBunny93 - CP 8
    19-7 - LittleSweetGreyBunny93 - CP 9
    20-7- FemC

12. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Wel jammer eigenlijk om van sommige dames niks te horen, hoe het nu met ze gaat en met de baby’s

13. LittleSweetGreyBunny93

LittleSweetGreyBunny93 Fanatiek lid

26 jul 2018
    1.576
    1.238
    113
    Vrouw
    Zeker jammer. Herkenbaar van m’n groepje tijdens mijn vorige zwangerschap.

Wij gaan morgen lekker op vakantie. Nu m’n laatste uurtjes werken en dan nog wat inpakken. De kleine beweegt lekker, zit vrij hoog vaak wat soms ongemak geeft. Verder alles z’n gangetje en bij de rest?

14. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    489
    384
    63
    Vrouw
    Leuk @Angelmom1! En fijn dat hij goed groeit @Glitterhartje. Ik krijg ook nog een groeiecho maar pas met 33 weken. Mijn verloskundige heeft geen echoapparaat, dus tot nu toe krijg ik alleen te horen hoe hij groeit aan de hand van waar de baarmoeder zit.

Fijne vakantie @LittleSweetGreyBunny93! Wij gaan maandag nog een weekje weg. Heb er veel zin in maar merk ook dat ik wat meer gestresst wordt omdat ik nog van alles moet afronden op werk. Na mijn vakantie nog maar zes weken en dan begint het verlof al, voelt gek. Een goede vriendin van me is afgelopen maandag bevallen van haar tweede en toen ik haar kindje zag begon het wel echt te kriebelen, ik wil ook :D

15. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier nog ff mooi foto van kleine man

Bijgevoegde bestanden:

Leesteken, MommyW, Femc en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Kleine weegt iets van 1632 gram alles was goed.
    Eet mij vetopslag beetje op denk ik.

MommyW en tortelduif vinden dit leuk.
  17. Femc

Femc Actief lid

18 mrt 2019
    338
    370
    63
    Vrouw
    Ik heb deze week moeten platliggen omdak me niet zo goed voelde, ben eignlijk terug ma wa mens. Ik heb via spoed moeten gaan om te laten controleren, had heel veel pijn en harde buiken enzo. Medicatie gekregen om mijn baarmoeder te laten kalmeren. Maar ik kon gewoon niet rechtstaan/zitten of wandelen :( dus had even de fut niet. Maar met de baby is alles in orde en gezond!

18. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hoi iedereen!
    Weer eens een berichtje van mij! Drukke weken gehad en weinig energie. Gelukkig nu weer wat beter. Het is echt op en af. Ik kan eerlijk bekennen dat ik stilletjes al aan het aftellen ben (al snel he, I know) maar ik vind dat zwanger zijn zo’n rollercoaster! Hormonen, moe, veel plassen, constant snotterig (al heel de zwangerschap) en op het moment ook weinig eetlust en lekker veel maagzuur. Ik word wel weer misselijk omdat ik honger heb maar heb gewoon nergens zin in bluh.. gelukkig verlicht een Rennie het maagzuur wel wat.
    En eerlijk.. ik mis een wijntje :roflmao: zeker als het mooi weer is en we aan het terrassen zijn haha.
    Donderdag weer controle en een echo. Ben stikbenieuwd hoe het gaat. Vanavond gaan we de suikerbonen bestellen en vanaf volgende week komt er eindelijk weer wat vooruitgang aan die zolder. Een extra stressfactor dat die kamers nog niet klaar zijno_O
    Vanaf deze maand ga ik een dagje minder werken (3 dagen ipv 4) en vanaf 11 juli in verlof. Hopelijk kan ik dan gaan schilderen en kunnen de kamers helemaal afgemaakt worden! Fingers crossed :D

Femc, Leesteken en MommyW vinden dit leuk.
  19. Poes123

Poes123 Actief lid

15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

ook even een berichtje van mij. Die weken vliegen voorbij. Hier denken ze dat de kleine mogelijk te 'groot' is. Bij de laatste controle bij de VK gaven ze aan dat mijn baarmoeder +- 4 weken voor op groei ligt... Volgende week nieuwe controle en dan maar weer zien...

Ik verlang naar een echo! de laatste was met 19 weken, dus ze mogen van mij wel een groei echo inplannen.

ik moet nog 8 weken werken.. het lijkt ergens ver weg, maar ook zo dichtbij.. alle spullen inmiddels in huis, kleertjes gewassen en gestreken het kamertje is klaar.

SteffieD en Leesteken vinden dit leuk.
  20. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Hier ook weer bij de vk geweest. Ze heeft geprobeerd een 3D echo te maken maar de kleine ligt lekker met zijn neus in de placenta. Weinig te zien dus :p. Hier was het gewicht 1231 gram. P64. Best gemiddeld dus. Binnen nu en 2 weken volgt het intakegesprek met de gynaecoloog. Hopelijk weten we dan ook snel de datum.

Wel op m’n kop gekregen. M’n lichaam heeft mij behoorlijk terug gefloten vorige week. Ik kon letterlijk niet meer lopen, alleen schuifelen. Ik mag niet meer tillen en moet regelmatig mijn rust pakken. Pfff

Bijgevoegde bestanden:

SteffieD, Femc, Poes123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina