Gefeliciteerd! Ben blij dat alles goed gaat met jullie en dat er een einde is gekomen aan de heftige zwangerschap! Nu lekker genieten!!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Fijn dat alles inmiddels goed gaat en lekker thuis aan het genieten zijn!❤️❤️
De kleine in mijn buik heeft het nog steeds te goed binnen. Helaas voor mama haha. Begin het nu met vlagen wel echt pittig te vinden. Veel last van mijn rug/bekken, blaas zit zo in de verdrukking dat ontspannen met veel pijn gepaard gaat en mega veel harde buiken. Kijk enorm uit naar het moment om de kleine in mijn armen te houden en m’n lichaam langzaamaan weer terug te krijgen ❤️❤️
Gefeliciteerd aan alle inmiddels bevallen dames. Ik hoop dat jullie lekker genieten van jullie kleintje. Hier is ze inmiddels al ruim 3 weken en het is echt een zoektocht geweest, vooral qua spenen / flessen / voeding. Op aanraden van de prelogopodist (logopedist voor baby's die moeilijk / apart drinken of prematuur zijn) vertoonde ze licht prematuur gedrag en dus zijn we voor de dr. Brown naar prematuur spenen gegaan, 3x raden ze liet niet meer lopen / blies geen bellen meet maar verslikte zich alsnog (gulzige dame) dus JBPMeel erbij. Maar met de spenen van dr. Brown was dit nogal mega gekloot dus de 123 speen van difrax geprobeerd en die pakte ze beter aan zelfs dussss, je raad het al compleet over naar difrax flessen. Ook leek ze soms met 90cc (100cc met voeding) nog honger te hebben (zelfs na heel soms 8 flessen op een dag, dan liet ze wel 1 fles een beetje staan) zijn we nu naar het volgende gegaan. Ochtendvoeding 120cc (135cc met) Na 4 uur 90cc (100cc met) Na 4 uur 90cc (100cc met) Na 4 uur 90cc (100cc met) Avondvoeding 120cc (135cc met) Nachtvoeding 90cc (100cc met) Totaal dus 770cc Echter vind mevrouw het heel leuk om tussen alle voedingen best netjes ongeveer 4 uur te laten behalve tussen de nacht / ochtendvoeding dan vaak 3uur waarop ik op sommige dagen dan weer (omdat de tijden verschuiven) uit zou komen op 7 flessen en ze dus dan 870cc zou krijgen (MEGA VEEL) herkennen sommige dames dit? Ze woog nou (zelf thuis gewogen) afgelopen donderdag 3.4kg ongeveer en volgens de kinderarts is 210cc redelijk per kg dus zou ze 714cc mogen (ze zit er met die 6 voedingen dus redelijk in de buurt, ze laat heel soms dan 5 of 10cc staan) maar zit nu dus in dubio een beetje waarvoor ook jullie advies. Ik heb altijd gevoed op verzoek en alleen opgehoogd als ze daarom vroeg (onze zoon was heel makkelijk toen en sliep zelfs al door dus heb deze "zoektocht" nooit gehad) maar om naar 6 flessen van 120cc te gaan dat zou dan 750cc (dus terug afgegoten naar 120cc MET voeding 4x en dan de avond / nacht wel 120cc MET voeding is 135cc) zodat ze niet ineens 2x a 3x per week aan over die 800cc omdat ze haar tijden verschuift door 1x na 3 uur al te komen, ze zou dan op 750cc per dag zitten ipv zoals nu 770cc... Ben heel nieuwsgierig of het bij sommige ook zo een zoektocht is / was bij deze if "vorige" kindjes en wat die van jullie nu drinken / om de hoeveel tijd (en gewicht)... Soms heb ik echt het idee dat ik haar overvoed maar als ik minder maak / vaker aanbied is ze echt onrustig na haar voedingen!
Hey! Ik ben met Mare naar het consultatiebureau geweest donderdag. Ik maakte me nogal zorgen omdat ze maar kleine flesjes drinkt. Volgens het ziekenhuis moest ze elke 4u een fles van 100cc drinken en afgelopen donderdag (dan werd ze 2 weken) ophogen naar elke 4u 110cc. Dan kwam ze uit op 6 flessen per dag. Echter kreeg ik dat er niet in. Haar max is 60cc met af en toe een fles van 80cc. Ze slaapt ook nog veel dus ik liet er dan 4u tussen maar dan kwam ik uit op veel te weinig voeding per dag. Dus cb gaf me advies om toch dan 7 a 8 voedingen te geven van 70cc. En nu gaat dat redelijk. Gisteren heeft ze 470cc gegeten, wat echt al veel is. Ze raden aan gewicht x 150c met een max van 180cc. Mare weegt nu 3,14 dus ze zit nu goed qua voedingen. Ze geeft ook niks terug, goeie plas/poepluiers en ze komt aan dus we gaan er maar even in mee.. ik ben het - net als jij - niet gewend want Tigo dronk ook direct flesjes leeg en kwam al snel op 120cc en dan 150cc elke 4u waardoor hij met 9 weken al doorsliep. Hier zie ik dat niet gebeuren. je moet gewoon ritme aanvoelen van je kindje.. al geven ze bij ons 210cx per lichaamsgewicht niet als advies. Max is 180cc maar als zij zo lekker eet en zich goed voelt erbij, lost dat zich ook wel weer op toch? Ook de nachten.. ze zijn nog zo klein
Ja 210cc is wat de kinderarts zei ze zal nu denk ik 3.6 zijn (gok ik) dus dan zou ze 755 cc mogen als ik uitga van 180cc dan zou ze 650 mogen en ze drinkt de laatste 2 dagen 660 maar er is geen regelmaat in te krijgen dan weer 2.5uur dan weer 5uur zeg maar en ertussenin heel vreemd. Wij bieden nu gewoon aan en wat ze drinkt drinkt ze en laat ze staan ook goed. Maar vind de dubbele adviezen wel lastig want ja idd wat je zegt met onze zoon nooit gehad en die woog ook bijna 4kg dus dan maak je je op de 1 of andere manier toch minder zorgen dan dat je een uk krijgt dat nog geen 3kg weegt en waar ook geen regelmaat in te krijgen is. Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen...
En wat onze meid ook erg doet is actief slapen. Geen idee of jullie dit ook herkennen maar dat is echt mega frustrerend, ze begint dan te wurmen / kreunen / mekkeren in haar slaap zeg maar en dat doet ze dan om 02:00 al bijv terwijl ze pas goed om 04:00 kan komen voor een voeding (dan is ze echt "wakker" zeg maar) dit doet ze eigenlijk (bijna) alleen snachts en dus (vrijwel) niet overdag. Ik slaap op haar kamertje momenteel omdat als ze wakker word ze eigenlijk meteen wil eten en dus begint te huilen maar gezien de spruw en een lichte verkoudheid zou ik dan pas wakker worden van haar huilen en niet de 1e signalen maar nu ze die actieve slaap heeft zijn de signalen ook lastig want het lijkt dan qua geluid of ze wakker is / word maar ligt gewoon in diepe slaap en ben dus zo soms goed die 2uur wakker omdat ze zo ligt te wurmen / kreunen/ mekkeren zonder dat zij zelf wakker is whahaha
Hallo dames Hier alles goed is nu 3 week en zit nu op 7 a 8 voedingen in 24 uur overdag komt hij om de 2 a 3 uur en 's nachts om de 5 a 6 uur. Gister verjaardag geweest kleine heeft al die tijd liggen slapen in de kinderwagen. Kleine lijkt als 2 druppels water op zijn grote broer heb 2 foto's identiek van elkaar.
Sorry ik kan geen advies geven over de voeding… wellicht dat de speen te snel loopt waardoor ze niet verzadigd raakt? Hoe lang doet ze over een fles? Ongeveer 20 minuten is het meest gunstig. Verder hebben ze nog geen dag/nacht ritme. Dus ik weet niet of je er al iets aan kunt veranderen. ik zit ook in een tweestrijd hier. Ik twijfel om contact op te nemen met een prelogopedist of toch langs de tongriemkliniek. Hier problemen met de aanhap aan de fles. De eerste dagen ging dit wel goed. Dinsdag tot zaterdag. Vanaf zaterdag ruk. Wanneer hij eenmaal goed aangehapt heeft dan drinkt hij goed. Kraamzorg dacht aan spruw maar na een week behandelen nog geen verbetering. Difrax speen gebruikt en daar kan hij wel aanhappen. Maar die gaat veel te snel. Zijn tongriem lijkt oké maar echt verstand heb ik er ook niet van. Lipbandje is wel te strak.
♡ Uitgerekende datum♡ 13 augustus * Angelmom1 - 38 jaar - 3e (4e) kindje ♡ 16 augustus * Stacey4 - 36 jaar - 4e kindje 17 augustus * MommyW - 31 jaar - 2de kindje * MerryGoRound - 23 jaar - 1e kindje ♡ 18 augustus 19 augustus * Femc - 30 jaar- 2e kindje 20 augustus * Tortelduif - 32 jaar - 1e kindje 21 augustus 22 augustus * Synthesizer- 32 jaar - 4e kindje 23 augustus 24 augustus * Anne201 - 31 jaar - 5e* kindje 25 augustus * STJvdB - 33 jaar - 2e kindje * Motherofdragons - 33 jaar - 4e kindje 26 augustus * SteffieD - 34 jaar - 2de kindje 27 augustus * Swaan7 - 33 jaar - 2e kindje * Poes123 - 32 jaar - 2e kindje 28 augustus * Karin038 - 39 jaar - 1e kindje * Sammm1009 - 30 jaar - 1e kindje * LittleSweetGreyBunny93 - 28 jaar - 2e kindje * Sophie2019 - 34 jaar - 2e kindje * Sjuwene - 33 jaar - 1e kindje 29 augustus * Leesteken - 30 jaar - 3e kindje. * Glitterhartje - 30 jaar - 1e kindje 30 augustus 31 augustus * Tunisiana - 34 jaar - 2e kindje ♡ * Blacky27 - 29 jaar - 2e kindje ♡ 8 Meisjes | ♡ 9 Jongens | ♡ 1 Verrassing ⭐⭐⭐⭐️ ♡ Afspraken september ♡ 07-9 - LittleSweetGreyBunny93 - inleiding ziekenhuis ♡ Geboren! ♡ 11-08 - FemC 12-08 - STJvdB 15-08 - Angelmom1 15-08 - MerryGoRound 18-08 - SteffieD 22-08 - Tortelduif 23-08 - Leesteken 26-08 - Tunisiana 28-08 - Glitterhartje