Nog een vraagje Doen jullie kleintjes de dutjes nog gewoon beneden? Mare slaapt vooral in de box en ‘s nachts naast mij in de co sleeper. ‘S nachts super handig zo lang ze nog een fles eet in de nacht maar ik merk dat ze overdag wat last heeft van haar broer die nogal luidruchtig op zijn PlayStation speelt haha. In de week valt het gelukkig mee omdat hij dan op school zit dus dan is het enkel de namiddag maar het gaat dus vooral in het weekend. Zou ik haar dan gewoon boven in bedje leggen? Vind ze nog zo klein..
Hier zaterdag met zijn 3e ziek geweest ik partner en oudste, middelste was vrijdag naar pake beppe te slapen dus scheelde een drukte maker. Kleine wou elke 2 uur drinken ook was me linker borst erg pijnlijk en warm gelukkig door vele drinken geen borstontsteking geworden. Gelukkig gister weer beter om verjaardag van middelste te vieren. Was leuke dag met super blij ventje zo blij met zijn globe boerderij en toebehoren alles moest er gelijk bij. En heerlijk mee gespeelt gister ook vannochtend toen hij wakker was gelijk weer spelen Dan weet je dat je goede koop hebt gedaan. Is vandaag officieel jarig en mag dit vieren op de peuter had er veel zin in. Verder komt vandaag fysio voor jongste naar rechts liggen werkt alleen als ik hem slapend weg leg in zijliggingskussen. Dus toch ff bespreken.
Hier ligt hij gewoon in babynestje in de box maar slaapt er wel door heen heb ook drukte maker die niet zachtjes speelt maar kleine heeft er geen last van. Gister huis vol kids en heeft heerlijk 3 uur geslapen.
Hier slaapt de baby s’nachts naast mij in de co sleeper. En overdag slaapt hij of in babynestje onder toezicht op de bank of soms in de kinderwagen en anders lekker bij mama in de armen doe hem wel steeds vaker overdag ook of in de co sleeper te leggen of lekker in zijn normale ledikantje want hij moet toch ook leren wel. Merk dat ons kindje snel overprikkeld kan raken dus daarom dan ook steeds vaker in een prikkelvrije ruimte leggen om te slapen. Wij hebben geen box waar hij in kan slapen.
Hier slaapt de kleine overdag alleen op ons weglukken lukt niet, heeft hij meteen door. Als iemand de magische tip heeft, ik ben een en al oor 's Nachts slaapt hij gelukkig wel in de cosleeper, met inbakerdoek. Nu zijn we nog beiden thuis, volgende week gaat mijn man weer werken. Zie er best wel tegenop, vooral omdat ik hem dus niet echt kan wegleggen. Zal vast goedkomen uiteindelijk, maar in de tussentijd... het is dat ze zo lief zijn hè
Hoi iedereen! Wij hebben een heerlijke baby die we eigenlijk bijna nooit horen, tenzij voor voeding of vieze luier. En krampjes maar die zijn gelukkig weer aan het voorbij gaan heb ik de indruk. Wel een heel verschil met de eerste zij slaapt in de dag nog in de box en snachts soms mooi 6u achter elkaar in de cosleeper naast ons bed. Ons eerste konden we nooit wegleggen. Dit dropje geeft zelf aan dat het mooi is geweest met knuffels en wiegen. Ook geeft zij wel aan wanneer ze even nood heeft aan huidcontact of knuffels.
Misschien lukt het als je hem al ingebakerd vast hebt en dan dus ook al ingebakerd weg kan leggen? Als E. Hier op ons slaapt en we willen hem weg leggen dan doen we wanneer hij ligt nog even ons hand zachtjes op hem gedrukt houden zodat het voor hem voelt alsof hij nog vast gehouden wordt en dan zachtjes loslaten en het dekentje goed strak onder het matras. hebben jullie kindjes ook steeds van die onwijs koude handjes na het slapen. Weet dat het geen kwaad kan en dat het normaal is omdat zn bloedsomloop nog niet optimaal werkt ofzo maar vind het zo sneu, soms zijn de armpjes zelf ook helemaal koud. Wanneer hij bij ons ligt heeft hij er trouwens geen last van. Alleen in bed.
Hebben jullie een regelmaat qua voeding en slaap? Zou ik een dagschema mogen hoe het bij jullie gaat? Het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen. Ik denk dat het door de borstvoeding komt. Als hij huilt of moet slapen dan ga ik hem maar voeden omdat hij op geen andere manier rustig wordt. Hij wil ook geen speen helaas.
Als ons zoon huilt maar nog geen honger heeft wilt hij soms alleen maar even zuigen of lekker bij ons liggen. Als hij dan zijn speentje niet wilt dan bied ik mijn pink aan, dit helpt hem goed te kalmeren en nog even door te slapen. Wij geven wel flesvoeding en dat is momenteel 120+4 en dan terug afgieten naar 110. En hij komt elke 3 uur. In de nacht doen we sowieso op verzoek maar ook dan is het 3 uurtjes voordat hij zich meld. Bij ons is het voor nu zo: *02:00 *05:00 08:00 met 30 min speling 11:00 met 30 min speling 14:00 met 30 min speling 17:00 met 30 min speling 20:00 met 30 min speling 23:00 met 30 min speling en daar dus van tussen 23:00 en 08:00 op verzoek
Hier ook borstvoeding en geen ritme. 's Avonds doet mijn man de laatste voeding met afgekolfde melk, ergens tussen 23.00 en 1.00 (hij is een avondmens). Dan komt hij meestal weer tussen 4.30 en 6.00, en slaapt dan tot 8.00-9.00 's morgens. Daarna staan we op en is het chaos Ik laat het maar los tot hij wat ouder is. Hij wil vaak kleine beetjes drinken en ook aan de borst om te troosten/rustig te worden. Overdag gebruik ik voor dat laatste mijn pink, 's avonds laat ik hem vaak wat langer sabbelen aan de borst. Hij slaagt er niet in om de speen in zijn mondje te houden, dus dat is niet echt een alternatief.
's Nachts werkt dat goed maar overdag gaat hij alleen maar hysterisch huilen We accepteren het maar vooralsnog. Hier ook koude handjes trouwens, maar heb ik zelf ook nog na 33 jaar Ga er maar vanuit dat het weinig kwaad kan als hij verder voldoende warm is aangekleed.
Ik ben deze week ook aan het spelen geweest met Mare haar ritme. Ze is ‘s avonds extra hongerig en overdag laat ze wel wat in haar flesje en ‘s nachts wilt ze eigenlijk niet meer drinken en moet ik haar wakker maken. Heb haar vanochtend voor het eerst in eigen bedje laten slapen en zo heeft ze vanochtend 6u flesje 120/4 7.30u dutje in bed tot 10u 10u flesje 120/4 11u dutje kinderwagen (zijn we gaan wandelen) tot 12.30u 13.30 flesje 120/4 (normaal 14u) 14u dutje in bed tot 16.30u En dan proberen de rest van de avond: 17u fles 120/4 (normaal 17.30u maar niet alles op) Dutje box of geen (meestal is ze deze tijden wakker dus doen we badje enz) 20u/20.30u fles 120/4 In bedje leggen na de fles 23u-23.30u fles 120/4 (wakker maken) ze drinkt niet al haar flessen leeg en dan ‘s nachts bieden we niks meer aan. Zo zit ze toch op 6 flessen en is haar behoefte ‘s avonds wat beter gevuld. ik zeg het, we gaan het proberen . Tis heel de dag al goed gegaan haha
We gebruiken ze nu nog niet. Maar heb ze van onze oudste nog liggen en die zijn van het merk Lodger, later die 4seasons van puckababy gekocht ideaal. Belangrijkste is dat je de juiste maat neemt zodat ze niet erin kunnen zakken Vond ze altijd ideaal hoor!
Wij hebben een slaapzak van bemini. Heel fijn ding. Vanaf 3 maanden ook de puckababy (had ik nog van zoonlief)