uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelmom1, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.388
    1.923
    113
    Wij hebben ook een boxspring heb de co sleeper via de poten vast gezet aan het bed. Hopelijk wilt jullie kindje snel beter en zelfstandiger gaan slapen

tortelduif en STJvdB vinden dit leuk.
  2. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hoi! Alles goed met iedereen? Mare is vandaag aan haar 2de sprongetje begonnen.. was heel goed te merken amai.. veel huilen en niks was goed. Ook niet willen slapen overdag. Pittig hoor.. Ondertussen zijn we ook klaar met alle verbouwingswerken en is de rust wat terug gekeerd. Mare slaapt sinds 3 dagen door (23u laatste fles tot +/- 5.30u-6u). Hopelijk blijft het zo ondanks het sprongetje..
    Ze drinkt nu ongeveer 5 flesjes (soms 6 als ze vroeger dan 6u wakker is) van 130/140cc
    Al bij al gaat het goed. Volgende week eindelijk een weekje op vakantie. Even er tussenuit!
    En dan komt het terug gaan werken steeds dichterbij. Ik zie er eigenlijk best wel tegenop. Hebben jullie dat ook?

STJvdB vindt dit leuk.
  3. STJvdB

STJvdB Actief lid

19 jan 2022
    114
    93
    28
    Vrouw
    Ja naja we zijn nu weer wat bekomen maar mega veel drinken / rare hoeveelheden / rare tijden doet ze nog altijd. De ene dag drinkt ze krap aan 500/550cc en dan heeeelll af en toe ineens uitschieters richting de 700/800 en dan weer terug. We voeden maar gewoon op verzoek en laten het haar aangeven. Echter lijkt ze een vroege vogel maar geen ontbijter dus dat is wel lastig ook komt ze sinds het hele gebeuren weer snachts. Ze is ook ineens gaan spugen nu en de spruw blijft hardnekkig telkens terug komen.
    Dus we zitten nu op advies aan de nexium / nistatine of daktarin gel wanneer nodig voor de spruw / nutramigen en sinds vandaag maar weer JBPMeel proberen en helaas is de schimmel infectie door geslagen naar de luier dus ook miconazol creme voor de billen. Verder kunnen we niks doen dan minimaal 3 maanden afwachten en hopen dat de darmen / maagklep dan wat meer ontwikkelen en dat ze er straks met vastere voeding overheen groeit

4. STJvdB

STJvdB Actief lid

19 jan 2022
    114
    93
    28
    Vrouw
    Ze doet dit helaas nu al zeker een 3 weken / 1maand ik moest wel ivm het plotseling spugen in de gaten houden als het aanhield weer terug naar de HA.

Hier ook infacol maaaarrr zij poept wel echt 4x per dag ofzo wel allemaal waterig maar ze valt binnen de marges van wat mag zeggen ze.

Jeetje dat kan ik me echt voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent. Je moet vast doodop zijn.
    Hier slaapt ze nu tussen de voedingen door soms wat minder maja ze is al 9 weken dus ook meer wakker en de nachten krijgt ze vaak rond 7/8 uur de fles dan naar bed en dan maak ik haar wakker rond 12uur (anders komt ze n8 2x) en dan meestal rond 4/5uur komt ze en slaap dan door tot 7/8 (wil wel vaak dan verder slapen nog krijg er amper voeding in dan)
    Maar had een baby die lekker door sliep van 12 tot 7 dus (ookal is het bij mij veeeelll minder erg) snap ik je frustratie zeker. Ik hoop echt dat die snel beter slaapt. Wat hier een tijd hielp was buikslapen overdag maar ze heeft idd ook een goeie 2 weken gehad dat ze alleen op mij wilde slapen overdag.

Apart hier ook probeerde we de voeding om 8uur te doen maar madam begint stipt etenstijd te mekkeren en wil eigenlijk voor 8uur al in bed liggen. Grappig dat ze zelf zo duidelijk aangeven dat ze klaar zijn met de dag.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring. Wat merkte jullie door de ziekenhuis opname en corona bij de prelogopodist komt ze morgenvroeg kijken maar heb het idee dat haar lipriempje boven vast zit op haar tandvlees en ze daarom zo vreemd drinkt vaak. We moeten exht haar lip nog verleg
    Hier ook sprongetjes. Gelukkig slaapt ze dan meer heeft dan een jengel uurtje verder valt het mee. Ze kletst de oren van je hoofd / lacht met geluid en begint nu echt bewust te grijpen heel leuk allemaal. Enige frustratie is dat ze alles wil o.a zitten en alles zien dus dan word ze soms boos lolll.
    Qua werken kan ik je helaas niet helpen ik ben na onze zoon 100% afgekeurd dus ben nooit meer na het krijgen van kindjes terug aan het werk gegaan. Ergens wellicht een geluk bij een ongeluk dat mijn reumas / migraines / neurologische problemen er toen uitkwamen want kan me niet voorstellen dat ik idd mijn kleine meisje (en toen zoon) zou moeten missen tijdens werk. Heel veel succes!

Ik wil iedereen bedanken voor de beterschaps wensen. Mijn man is geholpen en lijkt nu na ruim 2 weken een beetje zichzelf te worden weer maar we hebben nog een lang traject van hart revalidatie enz voor ons. Het is echt kantje boord geweest als hij maandag niet was opgenomen was hij dinsdag niet meer wakker geworden zeg maar.
    Daar komt bij dat ik me momenteel heel slecht lichamelijk (kou en reuma gaan niet samen en mega veel last van migraine aanvallen) onze zoon zit dit jaar in groep 8 en is dus hectische met MB scholen zoeken / beugel / tanden trekken en aanmelden bij CMD en dan onze kleine meid die de pech heeft alle standaard babykwaaltjes te hebben.
    We zijn hier dus dankbaar voor de komst van haar dit jaar maar het is tot nu toe een bitterzoet jaar en hopen meer geluk te hebben in 2023...

tortelduif vindt dit leuk.
  5. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Fles gaat hier nog steeds heel moeizaam
    Mijn vriend lukt het nog steeds niet wordt gewoon boos. Als ik hem eerst de borst geef en als hij dan wat weg zakt kan ik wisselen met de fles. En dan drinkt hij 30-60 ml op.
    Heeft iemand een tip want over 2 week gaat hij al ochtend wennen.
    En over 3 weken moet ik weet werken.

STJvdB vindt dit leuk.
  6. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.388
    1.923
    113
    @STJvdB zo meid, je krijgt nogal voor de kiezen steeds jeetje hopelijk mag er heel snel rust terug keren in jullie leven ♥️

@Angelmom1 ik heb geen tip voor de fles maar kwam deze site tegen, misschien staan daar wel handige tips bij
    https://www.nutriciavoorjou.nl/baby/borstvoeding/wennen-aan-de-fles/

@SteffieD fijn dat de verbouwing achter de rug is! Fijne vakantie en geniet ervan!

Hier gaat het goed met E. Slaapt al een aantal dagen heerlijk door. Heb hem gister voordat hij in bad ging even gewogen en hij weegt gewoon al 5005 :eek: zijn nu ongeveer een week gestopt met de infacol en hij lijkt vooralsnog niet zo heel veel last te hebben meer van krampjes, wel gaat het poepen nog niet helemaal lekker dus daar gaan we sowieso even advies over inwinnen. Vanmorgen bij zn eerste flesje had hij wel gepoept en goed ook, kon gelijk zijn kleding en bedje verschonen Hahahha
    Hier hoef ik voorlopig nog niet terug aan het werk, heb boven mijn verlof nog 3 weken extra genomen dus hoef pas 8-12 weer te starten, tot die tijd lekker met mn kleine man knuffelen ♥️

STJvdB vindt dit leuk.
  7. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.388
    1.923
    113
    mijn man zegt steeds het zal me niks verbazen als je terug zwanger bent, ik zelf denk het trouwens niet.. :$

STJvdB vindt dit leuk.
  8. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    @STJvdB hier was het aanhappen aan de fles een probleem. De laatste tijd trouwens niet meer omdat hij zichzelf had aangeleerd hoe jij het wel kon doen met te korte tongriem :|. We merken nu nog niet echt verschil hij moet nog steeds wennen. Kan even duren. Behalve dan dat jij zijn tong nu steeds naar boven vouwt

STJvdB vindt dit leuk.
  9. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ugh we hebben 3 nachten achterelkaar gehad waarbij hij 3 uur doorsliep. Maar dat is blijkbaar weer voorbij o_O

STJvdB vindt dit leuk.
  10. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Als het zo is , good luck dan :p

STJvdB vindt dit leuk.
  11. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.388
    1.923
    113
    Misschien dat het te maken heeft met een sprongetje?

STJvdB vindt dit leuk.
  12. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.388
    1.923
    113
    Hahaha nja ALS het zo zou zijn dan is het mega welkom uiteraard, zijn bewust niet aan de ac. Omdat de komst van ons zoon 9 jaar op zich heeft laten wachten en uiteindelijk via ziekenhuis tot stand is gekomen, dus dan zal het echt een geschenk zijn ♥️

STJvdB vindt dit leuk.
  13. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    475
    376
    63
    Vrouw
    Ik zou er niet aan moeten denken zo snel haha. Seks is hier ook nog erg lastig (tmi misschien) dus sowieso onmogelijk om weer zwanger te zijn :|

Maar hoop het voor jullie dan! Hoor het wel vaker, een tweede/volgende die spontaan komt of veel sneller dan verwacht.

STJvdB vindt dit leuk.
  14. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    475
    376
    63
    Vrouw
    @STJvdB wat fijn dat het de goede kant op gaat met je man! Maar wat een heftige ervaring zeg, zeker met zo'n jonge baby en icm jullie andere gezondheidsklachten. Hoop dat jullie snel wat meer rust en ontspanning gegund is
    ♥️

Buikslapen heb ik geprobeerd (overdag dan) maar lijkt geen succes hier. Wel slaapt hij het best in de draagzak dus rechtop, misschien toch wat last van reflux dan? Hij spuugt niet heel veel maar heeft wel vaak de hik en steekt zijn tongetje uit na het voeden. Zo jammer dat die kleintjes niet kunnen uitleggen wat ze mankeert hè.

STJvdB vindt dit leuk.
  15. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    475
    376
    63
    Vrouw
    Ugh I feel you. Hopelijk maar een tijdelijke achteruitgang.

STJvdB vindt dit leuk.
  16. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    475
    376
    63
    Vrouw
    Geniet van je vakantie!

Ik heb eigenlijk best wel zin weer te gaan werken, beetje weer onder de mensen komen en niet de hele dag alleen luiers/slaapjes/voeden... :$ Ben wel een beetje benauwd voor hoe het zal gaan icm slaaptekort en kolven enzo.

STJvdB vindt dit leuk.
  17. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    475
    376
    63
    Vrouw
    Geen tips, lijkt me heel lastig. Misschien dat het helpt als jij fysiek echt ergens anders bent als je vriend de fles geeft? Dat hij niet het gevoel heeft dat zijn favo optie ook mogelijk is zeg maar :roflmao:

18. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hij gaat week eerder wennen misschien andere omgeving wel werkt. Aankomende donderdag al
    We bieden dagelijk 1 flesje aan van 30 gister kauwde hij wat op de speen niet meer schreeuwen en overstuur. Is al vooruitgang

STJvdB vindt dit leuk.
  19. STJvdB

STJvdB Actief lid

19 jan 2022
    114
    93
    28
    Vrouw
    Hier was idd het lipriempje zo kort dat het tussen de voortanden zou zitten als ze die zou hebben dus 4 knippen erin. Ze lijkt haar lip wel beter te krullen nu maar idd ze moet nog even wennen dst ze niet meer zo raar hoeft te doen om aan te zuigen.
    Als je de spuug ruikt of het mondje ruikt het dan zurig? Zo ja is het 1000% reflux wellicht helpt dan nexium hem wel. Wij hebben btw het bedje omhoog gezet met een blok hout geen idee of dat zou kunnen maar mss helpt dat? Liggen ze iig niet plat.

Kan de geur zijn? Je man wellicht een shirt van jou aan laten trekken of jij tijdelijk 1 van hem dragen soms helpt dat. Weet ook niet welke flessen je gebruikt maar onze zoon hier pakte alleen tommee tippee flessen. Geen idee of je er wat aan hebt,probeer zo maar ff mee te denken.

En weet je al meer? Wat super spannend zou jullie van harte gegund zijn!

Zijn er meer dames die al twijfelen of je qua hoeveelheid fles per keer omhoog moet?
    Nu bieden we Y elke 4 uur aan maar vaak drinkt ze maar heel weinig zoals eerder gezegd lijkt ze veel langer ertussen te willen laten 5uur vaak zeg maar maar als ik dan maar 120/150 flesjes geef is het wel errug weinig naar mijn idee wil ze liever maar 4x maar dan wel 180?
    Vanavond 1 fles geprobeerd na weer een dag soebaten en dat ging er prima in.
    Ook heb ik afgelopen nacht besloten geen nacht fles meer te geven! Ze sliep eerst door maar toen dat met mijn man gebeurde raakte ze van slag nu dronk ze nacht weer maar telkens max 50cc (geen honger meer troost dus en dan dronk ze de ochtend vrijwel niks) dus daarom afgelopen nacht besloten te kijken of zonder lukt en (hopelijk blijft het zo) 1x eruit geweest voor het tutje en daarna heerlijk doorgeslapen tot half 7 (toen de fles wel leeg) maar na 4 uur hop maar weer 20cc dus de avond er 5uur tussen gelaten en hoppa fles weer leeg. Vind 180 echt wel veel maar maar 4x150 is wel echt erg weinig?!

Glitterhartje en tortelduif vinden dit leuk.
  20. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Vandaag met 2 kids naar cb
    Baby 59 cm en 4950 gram gewicht buigt af in groei maar deden mijn andere 2 kids ook en omdat hij ook erg verkouden is maken ze zich niet gelijk zorgen.
    Zoontje van 3 is 96 cm en 14.85 kilo lengte buigt wat af en gewicht netje op gemiddeld is wat mollig en dan te bedenken dat hij met 3 maanden onder alle lijntjes zat.
    Moest oog test vader heeft een lui oog, 1 oog is minder ontwikkeld willen hem over 4 week nog eens testen als ik met jongste kom. Als dan weer afwijkt worden we door verwezen.

tortelduif vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina