uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelmom1, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier is duidelijk sprong 3 begonnen niet slapen veel huilen en drinken

2. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Vermoeiend! Maar ook fijn dat er zo weer een sprong voorbij is.

Ik was op een kolf consult. Ik ben super slecht in kolven. Er komt hooguit 50 cc totaal uit. Is dus niet veel aan te doen :confused:

Hij drinkt ook overdag nog steeds elke 2 uur. Dus weinig kans om een voorraad aan te leggen.

Ik begin me af te vragen of flesvoeding niet zorgt voor langere slaapjes overdag.

Hoe doen jullie het bij flesvoeding als de baby na 40min wakker is. En dus 1,5 uur geleden nog gedronken heeft.. Dan kan je hem toch niet weer voeden?

3. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    475
    376
    63
    Vrouw
    Als ik tussen voedingen door kolf, krijg ik ook niet meer dan 50 cc. Zeker met elke twee uur drinken lijkt me dat niet zo weinig? Of bedoel je als je in plaats van een voeding kolft?

Tunisiana vindt dit leuk.
  4. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Nee klopt. Als Mare 150/170cc heeft gedronken probeer ik er zeker 4u tussen te laten.
    Dus verschonen, voeden, kroelen, spelen en dan naar bed. Als zij na 40 min wakker word, probeer ik eerst met tutje enz terug te laten slapen. Zoniet, in de draagzak of wandelen met kinderwagen. Meestal doet ze 1 lange dut van 2u, 2.5u en dan nog 3 dutjes van 45min-1u

5. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Tussen voedingen, ipv een voeding en zelfs in de ochtend :roflmao:

6. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Dus eigenlijk na een kort slaapje toch zorgen dat er nog een slaapje komt?

7. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    475
    376
    63
    Vrouw
    Vervelend zeg! Ik had ook heel lang dat er met kolven niet veel uitkwam (tussen voedingen vaak zelfs maar 20 of 30 cc) maar de laatste tijd krijg ik er ipv een voeding vaak wel 100 uit. Zoveel drinkt hij ook uit de fles, dus dat moet dan maar voldoende zijn.

Elke 2 uur voeden lijkt me sowieso best zwaar. Je zou natuurlijk een voeding kunstvoeding kunnen proberen om te kijken of hij er beter op slaapt? Misschien drinkt hij steeds maar kleine beetjes en heeft hij snel weer honger. En als je dan kolft bouw je meteen weer een beetje voorraad op.

8. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Ik denk dat hij wel voldoende drinkt maar hij gooit er veel uit. In de nacht kan hij er wel 6-8 uur tussen laten dus dat gaat wel goed.

Maar ik ga me minder druk maken om het kolven en geef hem wel kunstvoeding wanneer ik niet voldoende heb:thumup:

tortelduif vindt dit leuk.
  9. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Probeer ik wel, al is het maar 15 min anders valt ze tijdens de fles in slaap en drinkt ze hem niet leeg.

Ik heb haar vandaag om 10.15u een fles gegeven (leeggedronken) en om 11.15u in bed gelegd. Ze werd net wakker, maar niet huilen. Ik heb haar even laten doen en nu slaapt ze weer. Probeer haar niet te snel weer uit bed te halen.

10. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Hoe vindt je zoon het allemaal? Is ook een tijd alleen geweest. Mijn dochter is ook van oktober 2015. Ze is een echt moedertje geworden.

11. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hij is echt heel lief voor haar! In het begin had hij het wel moeilijk dat wij onze aandacht moesten verdelen met gevolg dat hij weer begon te broekpoepen.. wat was dat zeg.. maar dat gaat gelukkig weer stukken beter en hij is wel aan haar gewend nu..
    wat lief dat je dochter zo een moedertje is geworden! Dat hoor je toch vaak bij meisjes he!

12. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Gister voor eerst naar babyzwemmen geweest hij vond bere interessant was de kleinste maar deed totaal niet onder pakte zelf het bootje al beet en kindje die 3 week ouder was deed dit nog niet ff trots op hem ;)

Hier dus nieuwe dingen aan het doen zoals pakken, rollen naar de zij brabbelt ook steeds meer
    Schaterlach hier nog niet gezien blijft nog bij glimlachen en brabbelen.
    Zit nog wel in sprongetje wil deze week overdag moeilijker slapen. Gelukkig s nachts wel van 20-21 tot 1-2 en dan weer tot uur of 7.

Tunisiana, SteffieD en tortelduif vinden dit leuk.
  13. Poes123

Poes123 Actief lid

15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal! Leuk om even bij te lezen.

Hier is de kleine man inmiddels 10 weken en ruim 6,2 kilo.
    Hij drinkt nu 5 a 6 flessen van 180+6....

En slaapt sinds een dag of 6 nu van 20 tot 06.00 door... eerst vond ik het wat eng, want ik dacht dat het echt veel te lang was zonder voeding.

Inmiddels heb ik het maar los gelaten, want als hij honger had hoorde ik hem wel....

Hij kan vast wat meer hebben, omdat hij overdag al meer dan genoeg binnen krijgt.

14. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Fijn dat het beter gaat. Zodra ze wat meer kan vindt hij het vast nog leuker.

15. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook nog geen schater lach maar wel heel de dag glimlachen.

Wat fijn dat de nacht zo goed gaat. Slaapt hij ook makkelijk verder na zijn voeding in de nacht ?

Jessim gaat rond 20h naar bed. Dan meestal rond 3h en 5.30h een voeding. Rond 7.30h uit bed. Wel lastig om weer in slaap te vallen na zijn voeding.

Ik laat hem meestal maar tussen ons in liggen als hij weer in slaap valt tijdens het drinken :$

16. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Lijkt me ook wel eng zo een lange tijd er al tussen. Maar als hij goed groeit en vrolijk is zal het geen probleem zijn.

Lekker van genieten :D

17. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    M’n baby is vandaag naar het kinderdagverblijf. Ik kon hem niet brengen want mag momenteel niet autorijden. Ik mis hem nu al :cry:

18. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Aww nee! Wat lastig! Straks lekker veel knuffelen

19. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja hij valt aan de borst in slaap en leg ik hem weer in de wieg slaapt daar rustig verder
    Zelf kan ik echter slecht weer in slaap komen.

20. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier eerste 2 werkdagen er weer op zitten kleine drinkt nu zeker goed heeft eindelijk de smaak te pakken
    Drinkt vandaag zelfs meer dan ik gekolft heb vanacht lekschaal weer ff gebruiken om laatste 40 cc bij elkaar te krijgen.

Leesteken, tortelduif en SteffieD vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina