Uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wensdraakje, 10 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Nou, hier ging het even bijzonder allemaal. Gisteravond opeens wel helder bloedverlies, dus paniek. Verloskundige gebeld, die gaf aan dat ik in principe eerst het ziekenhuis moest bellen, maar als ze daar moeilijk zouden doen mocht ik vanochtend bij haar langskomen. Hartstikke fijn. Ziekenhuis gebeld, verloskundige daar was ontzettend bot en maakte ons eerder meer overstuur dan gerust te stellen. We konden ook niet langskomen en moesten vandaag overdag maar weer bellen om te kijken of het dan eventueel wel kon. We hebben de verloskundige weer gebeld, die zei dat we gewoon bij haar langs mochten komen voor een echo vanochtend, tenzij er spoed tussendoor kwam. Logisch. Vanochtend geweest, ze bleek achteraf de hele nacht te hebben gewerkt en is toch voor ons naar de praktijk gekomen, zo dankbaar voor! ❤️ Ze deed het echoapparaat aan en zag meteen het kindje, met hartslag. Alles was goed, kindje bewoog weer lekker en we hebben het hartje gehoord. Niks raars ook in m'n baarmoeder, dus het komt waarschijnlijk van de baarmoedermond. Ze waarschuwde dat ik er vaker last van kan krijgen en dan dus niet weer in paniek hoef te schieten. We zijn enorm opgelucht en enorm dankbaar dat ze zo lief was toen we het zo hard nodig hadden. En natuurlijk ontzettend blij met ons levende, bewegende kindje. ❤️

2. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Nog even, gewoon omdat het kan:

IMG_20240121_112524.jpg

Wensdraakje, Aluy, Augusta2024 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Springtime

Springtime Actief lid

11 sep 2023
    266
    294
    63
    Vrouw
    @Spiekerbox Wat schrikken weer. Fijn dat het allemaal goed was en je hebt kunnen spieken. Mooie echo! ❤️

Spiekerbox vindt dit leuk.
  4. Springtime

Springtime Actief lid

11 sep 2023
    266
    294
    63
    Vrouw
    Hier inmiddels steeds meer vrienden ingelicht. Blijkt mijn beste vriendin ook zwanger te zijn (maar dan vd eerste)! Zo speciaal, scheelt een maand. Super leuk!

Ik begin inmiddels wel wat zenuwachtig te worden over het vertellen op mijn werk. Wil dit na de termijnecho over 1,5 week doen. Er moet vervanging voor mij gezocht worden en ik ben net begonnen in deze functie, dus denk dat niet iedereen heel blij zal zijn. Maar ja, niks aan te doen…

Nog wel vermoeid en misselijk hier, maar het lijkt niet erger te worden en misschien al iets minder. Zal wel kunnen kloppen met de piek van 9 weken. Hoop het zo!

Hoe is het verder met iedereen?

Augusta2024 en Spiekerbox vinden dit leuk.
  5. Sam920316

Sam920316 Lid

4 dec 2023
    53
    77
    18
    Vrouw
    Niks aan te doen idd! Je zeker niet schuldig voelen. Het is niet alsof je er gewoon voor kunt kiezen om helemaal niet te werken he (wat een luxe zou dat zijn). Je doet wat je moet doen, dus goed bezig!

Hier ook best wel misselijk de afgelopen weken. Zit nu ook vlak over de 9 weken, dus hoop dat het binnenkort mindert. Man wat heb ik mij al rot gevoeld.

En wat leuk van je beste vriendin! Ik heb hetzelfde met een collega/werkvriendin. We schelen 4 dagen! Maar zij wel van een tweeling, dus die bevalt vermoedelijk wat vroeger.

Wensdraakje vindt dit leuk.
  6. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Hier in de ochtenden nog wel misselijk, verder is het wat op en af door de dag heen. Dat is beter dan het is geweest gelukkig. :) Vermoeidheid is er nog wel, al word ik wel iets helderder in m'n hoofd. De mist trekt wat op zeg maar. :p

7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ik heb inmiddels mn werkgever het nieuws al wel verteld. Was er ook zenuwachtig voor, maar haar reactie viel gelukkig mee.
    Volgende week na de termijnecho gaan we het de kinderen en de rest van de wereld vertellen, eindelijk!

Kwaaltjes: enorm vaak een honger gevoel dat lijd naar de misselijkheid. In de ochtend met wakker worden het ergst, maar het komt nog geregeld opzetten door de dag heen. Kan me er soms echt beroerd door voelen of geen energie. Er zitten al wel dagen tussen dat het minder lijkt te worden..

Augusta2024 en Spiekerbox vinden dit leuk.
  8. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
  9. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Hoe gaat het met iedereen? Succes voor degene die vandaag een afspraak hebben bij de verloskundige of gynaecoloog.

Augusta2024 vindt dit leuk.
  10. Augusta2024

18 dec 2023
    46
    39
    18
    Vrouw
    Dank je wel.
    Vandaag de intake gehad!

In deze praktijk doen ze Centering Pregnancy. Dat ga ik vanaf februari doen. Kennen jullie dat ook?

Ik vind het nu nog wel heel erg spannend.... Ik kan bijna niet wachten tot de echo van volgende week. Ik hoop zo dat alles goed zit en dat ons kleine frummeltje goed groeit. Echt heel spannend, maar als ik angst voel opkomen dan lukt het me wel om die gedachten snel 'weg te stoppen'. Gewoon afwachten. Maar pfoe... Hopelijk gaat deze week snel voorbij!

Ik ga na die echo bloed laten prikken voor de NIPT en gewoon algemeen (wat altijd wel moet als je zwanger bent).

Als we een goede echo hebben gehad gaan we het aan onze kinderen en directe familie vertellen.

Hebben jullie nog leuke originele manieren om het te vertellen?

Gaan jullie allemaal de 13 weken echo laten doen? Ik wil dat wel graag. Na de echo van volgende week mogen we die inplannen.

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen. ❤️ En als het niet goed gaat, deel het dan gerust! We kunnen je dan steunen!

Liefs en tot snel!

Sam920316 vindt dit leuk.
  11. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Centering pregnancy ken ik van mn vorige zwangerschappen. Liep toen bij een andere praktijk / woonplaats. Zelf toen niet aan mee gedaan overigens.

Jaa volgende week is het eindelijk zover. Ben nu ook echt aan het aftellen. Woensdag! Spannend, vooral benieuwd naar sommige reacties.

Na de echo van volgende week ga ik ook bloedprikken, ook voor nipt en hebben gekozen voor de 13 weken echo.

Verder gaat het hier wel.
    Zo'n honger gevoel soms, maar als ik al aan eten denk hoef ik al niet meer. Soms valt het ook echt niet oke, waarna ik het er weer snel uit gooi. Gelukkig niet dagelijks en niet meer dan 1x, maar fijn is anders. Voel me soms echt slap en als een zombie. Blij als het binnenkort wat beter gaat.
    Maarja hoort erbij.
    Sta er nog van te kijken dat ik nog normaal kan tandenpoetsen. Tijdens mn vorige zwangerschappen was dat al kokhalzen :roflmao:

12. Mom86

Mom86 Niet meer actief

En ideeën om te vertellen... Pfoe goede vraag. Ik volg even ;)

13. Wensdraakje

Wensdraakje Actief lid

26 sep 2023
    215
    237
    43
    Vrouw
    prachtig plaatje!!! ❤️❤️ Wat kan het ziekenhuis idioot reageren hè? Dat is wel echt een groot verschil! Bij de verloskundige gaat het allemaal zoveel liever en geruststellender. Gelukkig is alles goed met jullie kleintje!! ❤️

14. Wensdraakje

Wensdraakje Actief lid

26 sep 2023
    215
    237
    43
    Vrouw

Augusta2024 en Springtime vinden dit leuk.
  15. Wensdraakje

Wensdraakje Actief lid

26 sep 2023
    215
    237
    43
    Vrouw

Over het algemeen gaat het hartstikke goed! Gisteren enorm veel afspraken gehad waarvan de echo natuurlijk het leukst was!! Even naar de kindjes mogen kijken die het alledrie fantastisch doen! Mijn baarmoeder ligt mega gekanteld en ver naar achteren waardoor baby c (die in z’n eentje) slecht in beeld kwam maar toch goed genoeg om te zien dat het goed gaat!

Daarna nog even gauw bloedgeprikt voor het algemene - heb een beetje ijzer tekort! En ook de NIPT voor het eerst in mijn zwangerschaps-carrière laten doen. Zonder neven bevindingen.

Ik krijg komende week een hele rits aan afspraken toegestuurd waarin ik elke twee weken een echo krijg om te zien dat de eeneiige tweeling alles wel eerlijk verdeeld en algehele controle van de kindjes uiteraard.

En hoe voel ik me verder qua kwaaltjes? Hé-le-maal naar de klote! Zolang ik op de bank zit en niets doe gaat het prima! Ben dan wel dood en dood moe! Dan functioneer ik aardig. Maar als ik ook maar in beweging kom!!! Dan duikt meteen de misselijkheid omhoog! Lopen, bukken, tillen, opruimen, huishoudelijke taken, auto rijden… het is vreselijk! Heb me afgelopen maandag ziek gemeld en ga dat vrijdag ook doen. M’n werk voelt al nattigheid dus die hebben me aangemeld voor het uwv. Dikke prima! Vandaag even Arbo ook bellen om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.. Hopelijk mag ik wat boventallig komen doen.. zodat ik het fysieke werk een beetje aan de collega’s over kan laten.

16. Wensdraakje

Wensdraakje Actief lid

26 sep 2023
    215
    237
    43
    Vrouw
    Ohja! Het was dus toch inderdaad de termijn echo en ze heeft me op 19 augustus gezet. 3 dagen verder als mijn eigen berekening.

17. Wensdraakje

Wensdraakje Actief lid

26 sep 2023
    215
    237
    43
    Vrouw
    Uitgerekend 16 / 31 Augustus 2024

15 augustus:
    Spiekerbox - 37 jaar - 2e kindje

16 augustus :

17 augustus :
    Mom86 - 37 jaar - 1e kindje samen
    Lynn - 29 jaar - 1e kindje
    Ikbenhet123 - 2de kindje (eerste een sterrenkindje)

18 augustus :
    Springtime - 31 jaar - 2e kindje

19 augustus :

Wensdraakje - 38 jaar - Triplets!! 5e, 6e en 7e kindje

20 augustus :
    Staffie84 - 39 jaar - 3e kindje

21 augustus :
    Lauraa98 - 34 jaar - 5e kindje

22 augustus :

23 augustus :
    Sam920316 - 31 jaar - 1e kindje

24 augustus :

25 augustus :

26 augustus :
    Augusta2024 - 43 jaar- 5e kindje
    Klavertjevier1991 - 32 jaar - 1e kindje

27 augustus :

28 augustus :

29 augustus :

30 augustus :

31 augustus :

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (0) Meisje (0) Verassing (0)
    Afspraken:
    30-01-24 - Springtime - termijnecho
    31-01-24 - Augusta2024 - termijnecho
    31-01-24 - Mom86 - termijnecho
    02-02-24 - Klavertjevier1991 - 2e echo
    07-02-24 - Sam920316 - 2e echo
    12-02-24 - Spiekerbox - controle zh
    23-02-24 - Staffie84 - Geslachtsecho

Hoe pas je de lijst aan?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan
    [/QUOTE] weg
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

18. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Fijn om van jullie te horen, dames! Spannend is het nog steeds allemaal, hè? :eek: Maar ook zooo ontzettend leuk. :D Goed om te lezen dat je kleintjes het tot nu toe goed doen, @Wensdraakje! En fijn dat ze het zo strak in de gaten houden. Sterkte met de misselijkheid en vermoeidheid, bluh!

Wij doen zowel de NIPT als de 13 wekenecho. Zal zo de lijst nog even aanpassen met alle afspraken die er al staan.

19. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 16 / 31 Augustus 2024

15 augustus:
    Spiekerbox - 37 jaar - 2e kindje

16 augustus :

17 augustus :
    Mom86 - 37 jaar - 1e kindje samen
    Lynn - 29 jaar - 1e kindje
    Ikbenhet123 - 2de kindje (eerste een sterrenkindje)

18 augustus :
    Springtime - 31 jaar - 2e kindje

19 augustus :

Wensdraakje - 38 jaar - Triplets!! 5e, 6e en 7e kindje

20 augustus :
    Staffie84 - 39 jaar - 3e kindje

21 augustus :
    Lauraa98 - 34 jaar - 5e kindje

22 augustus :

23 augustus :
    Sam920316 - 31 jaar - 1e kindje

24 augustus :

25 augustus :

26 augustus :
    Augusta2024 - 43 jaar- 5e kindje
    Klavertjevier1991 - 32 jaar - 1e kindje

27 augustus :

28 augustus :

29 augustus :

30 augustus :

31 augustus :

Jongen (0) Meisje (0) Verassing (0)
    Afspraken:
    30-01-24 - Springtime - termijnecho
    31-01-24 - Augusta2024 - termijnecho
    31-01-24 - Mom86 - termijnecho
    02-02-24 - Klavertjevier1991 - 2e echo
    07-02-24 - Sam920316 - 2e echo
    12-02-24 - Spiekerbox - controle zh
    16-02-24 - Spiekerbox - 13 wekenecho
    23-02-24 - Staffie84 - Geslachtsecho
    28-03-24 - Spiekerbox - 20 wekenecho

Hoe pas je de lijst aan?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan
    [/QUOTE] weg
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

20. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Wat super fijn dat de kleintjes het goed doen!! En al helemaal fijn dat je regelmatig langs moet komen voor controle. Dat is alleen maar beter.
    Balen van die misselijkheid en moeheid he? Maar denk aan jezelf. Je moet nog langer mee en jezelf en kindjes zijn momenteel belangrijker dan je werk. Alhoewel ik ook kan begrijpen dat je het liever anders had gezien. Uiteindelijk komt alles goed.

Deel Deze Pagina