Ik werk fulltime en wil dat ook blijven doen. Voor de andere kids ben ik altijd thuis geweest en was mijn man werken. Nu is hij volledig afgekeurd en dus ook zoiezo thuis . Mijn 2 mannen zijn Bijna 11 die doen zichzelf al een hele tijd dus de beeb zal vooral papa zien thuis ...hoewel ik heb best mooie uren kwam werk en om de week wisselt het...dus de ene week is mama thuis vanaf 15:00 En de andere week van huis vanaf 15:00 tot 23:30 ... Dus zo heel veel zal ik naar mijn idee niet veel afwezig zijn.
Ik zit ook ook in die luxe positie.. Kan er voor kiezen om de baby mee te nemen naar mijn werk. ( familiebedrijf ) Maar kan ook de baby thuis laten, omdat oma oppast op de dagen dat ik naar kantoor ga. Oma past op ons zoontje, brengt en haalt hem van school die 2 dagen. Bij ons zoontje kon ik verschrikkelijk moeilijk loslaten. Overbezorgde mama. Kon hem niet uit handen geven, zelfs niet aan de opa's en oma's. Mijn nichtje is gastouder, en die stelde voor om hem 1 dagje in de week bij haar te brengen zodat hij kon leren spelen en omgaan met zijn leeftijds genoten, en ik kon leren "loslaten". Jankend reed ik elke week weer weg.. maar als ik hem na die paar uurtjes weer ophiel, dan had ik een vrolijk lachend mannetje op mijn armen. Hij maakte grote sprongen vooruit! Via mijn nichtje hebben we dus allebei stappen gezet, de goede richting in. Later toch 2 ochtenden in de week naar de psz. En dat vond onze zoon helemaal fantastisch! Ben blij dat we dit uiteindelijk toch hebben gedaan. Al vond ik het ontzettend moeilijk... Ik begrijp je dus wel hoor kakilakie.. heel erg zelfs.
Iedereens situatie is ook anders. En het is prima dat de een er zo over denkt en de ander weer anders. We gaan onze beebz ook allemaal totaal anders opvoeden straks. En dat is prima . Its a free country enzo
Wat werk betreft hier ook een lastige situatie.. kreeg geen contractverlenging en nu dus thuis en weer zwanger.. Man verdient goed (ft baan + zzp ongeveer 4200 netto). Maar toch zou ik 24 uur willen werken. Ik heb een hbo diploma dus zonde om er niks mee te doen. We hebben uitgekrekend dat kdv ons 700 pm gaat kosten voor drie dagen in de week. Dat gaat dan ‘van mijn loon af’ in die zin dat het dus niet veel gaat opleveren. Twee dagen naar oma is een optie en 1 dag papadag op de vrijdag ook. Maar oma is wel omrijden. Poeh. Los hiervan ben ik dus pril zwanger en dan nu nog solliciteren voelt ‘raar’. Ik moet hier dus nog even over nadenken hoe en wat.
Ja dat bedoelde ik inderdaad, was benieuwd hoe totaal anders. Vind het altijd heel erg interessant hoe iedereen daar over denkt. Ik ben bijv best ouderwets voornamelijk met de 3×r (rust/reinheid/regelmaat) en best streng. Maar tegelijkertijd ook zo positief mogelijk met veel knuffels en kusjes
Natuurlijk is het prima dat iedereen het anders doet. Alle kindjes komen vast goed terecht. Ik vroeg me alleen af hoe jullie het deden, misschien kon ik er nog wat tips uithalen haha. Denk dat het hier gewoon vanaf het begin 1 dag kdv wordt.
Rust reinheid regelmaat is volgens mij nog 1 van de belangrijkste dingen. Positief zijn vind ik ook belangrijk en inderdaad streng (consequent). Je bent niet beste vriendjes met je kind maar gewoon een ouder.
Inderdaad! Ik ben ook echt allergisch voor open vragen aan kinderen en eindeloze discussies waar helaas vaak het kind dan alsnog krijgt wat ie wil. Hier is het of wat mama zegt, of kiezen tussen 2 dingen. Kiezen ze dan alsnog niet dan beslis ik en nee is nee en ja is ja. Nu zal ik ophouden want ik kan hier uren over praten en luisteren naar hoe anderen het doen. Vind mezelf nooit te oud om te leren en vooral op het gebied van opvoeden zijn er zoveel wegen die naar Rome leiden.
Hier is nee ook echt nee.. en niet een halve ja. Idd geen discussies. Iedereen heeft er baat bij dat er duidelijkheid is.. Heb het gezien bij mijn nichtje.. dat is ( sorry dat ik het zeg over een kind ) maar dat is werkelijk een kreng! Ze bespeelt iedereen.. en dat is niet haar schuld, maar die vd ouders. En toch word het kind er op aangekeken.. erg jammer.
Ik zit nu in het onderwijs maar straks na de zomervakantie niet meer, dan ga ik waarschijnlijk in het familie bedrijf werken. we gaan het gewoon allemaal aankijken hoe alles loopt want wij redden het met 1 salaris.. Ik wil de kids ook niet naar de opvang brengen want heb genoeg opties in de familie gelukkig, wel natuurlijk straks naar de peuterspeelzaal. Qua opvoeding vind ik de drie R ook erg belangrijk, ik wil de kids stimuleren om creatief te zijn, wil veel activiteiten met ze doen i.p.v. tv/laptop/tablet of mobiel. En inderdaad je ouders zijn je ouders en niet je vrienden, respect is heel belangrijk. Hahaha ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen maar gelukkig met mijn onderwijsachtergrond (ik ben docent) weet ik wel het een en ander over regels en consequent zijn en blijven
Qua opvang hebben wij voor een gastouder gekozen bij onze oudste. Meer rust, altijd dezelfde persoon (tenzij ziekte), huiselijk.. ideaal vinden we.
@Florina leuk geslachtsbepaling! Als dinsdag de echo goed is ga ik ook een afspraak maken. Hoe gaat dat bij de gyn? Ik moet er ook heen natuurlijk maar ben gewoon de vk gewend. @Lalalola ik werk 3 dagen en mijn man 4. We hebben voor twee dagen opvang. Oma doet een dag en een gastouder doet de andere dag. Ik ben heel tevreden over de gastouder, al lijkt kdv me net zo prima hoor. Goed voor de sociale vaardigheden andere kindjes enzo. Qua opvoeding ben ik heel makkelijk. Zolang je je maar gedraagt. Inderdaad nee is nee, geen ruimte voor discussie. Ik zal wel altijd luisteren maar ik bepaal. Liefde is het belangrijkst maar ik ben zijn/hun moeder en niet het vriendinnetje.
Hahah ja meisjesnaam stond al vast vanaf ons eerste kindje maar dat is een jongen hahah! Ben altijd al op tijd met namen geweest, hou niet van aller laatste moment.. Bij onze tweede hadden we een naam en dachten dus DE naam te hebben gevonden naar een aantal maanden bij naam noemen vond ik hem niets meer aan hahah dus moesten toen opzoek alsnog naar iets anders