Uitgerekend 16 t/m 31 december 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wistaire, 7 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Naja, rare reactie van je schoonmoeder hoor @FoXii
    Wel tof dat je haar nu in verwarring houdt!!!!

Zo ik heb mn afspraken ook maar geupdated....was alweer ff geleden. Sta nu controle van de gyn ipv de vk. Dit ivm mn zwangerschapsdiabetes.

FoXii vindt dit leuk.
  2. Mama38

Mama38 Actief lid

28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Oh ik las het verkeerd denk ik .
    Ik dacht dat je zei dat ze het geslacht niet wil.
    Dus niet dat ze het niet wilde weten
    Tja in zo'n geval prima toch dan doe je niet mee het is jullie keuze dan toch

FoXii vindt dit leuk.
  3. Mama38

Mama38 Actief lid

28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Pff de datum van de blije doos is verlopen
    Moest hem blijkbaar 11-09-2018 ophalen heel die datum niet gezien..
    Dus die bon is niet meer geldig dan denk ik.
    Vroeger stuurde ze de doos dan naar huis ben benieuwd of ze dat nog steeds doen
    Weet iemand dat misschien

4. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Ik heb idd ook een mail gehad dat ik tot 07-10 de tijd heb om hem op te halen. Volgens mij sturen ze tegenwoordig niks meer op en moet je alles zelf ophalen....

5. Haagsmeisje

Haagsmeisje Actief lid

21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Waar staat dat? Kan dat nergens vinden. Hebben ze mij ook niet verteld...

Snap dat jouw besluit vast staat hoor. Maar zijn misschien dames die nog twijfelen ;)

6. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Helpt cocooning om kinkhoest bij een baby te voorkomen?
    Cocooning kan de baby indirect beschermen tegen besmetting met de kinkhoestbacterie. Maar dan moet er wel voor worden gezorgd dat echt iedereen die met de baby in contact komt een kinkhoestprik heeft gehad. En dat is in de praktijk vaak erg moeilijk. De baby kan toch besmet worden door iemand die niet gevaccineerd is of bij wie de vaccinatie niet meer werkt. In het buitenland is al ervaring opgedaan met cocooning, die erop duidt dat de effectiviteit waarschijnlijk beperkt is(4, 5), omdat het heel moeilijk is iedereen rondom een baby te vaccineren. In Nederland zijn geen gegevens bekend over de effectiviteit van cocooning(1).

naar boven

Wie komt in aanmerking voor een kinkhoestvaccinatie in het kader van cocooning?
    Iedereen die niet meer beschermd is tegen kinkhoest (door eerdere vaccinatie of doormaken van kinkhoest) en nauw contact heeft of gaat hebben met baby’s tot zes maanden, komt in principe in aanmerking voor kinkhoestvaccinatie. Het gaat om bijvoorbeeld ouders, broers/zussen, grootouders, oppas, medewerkers van een kinderdagverblijf, kraamverzorgers en verloskundigen.

Site van het RIVM. :)

7. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Cocooning is wat anders dan als zwangere ingeënt worden. Als je als zwangere ingeënt wordt dan heeft cocooning geen toegevoegde waarde. Ergo: dan mag je baby gewoon in aanraking komen met ongevaccineerde mensen. De baby heeft de antistoffen immers door de inenting tijdens de zwangerschap gekregen.

Daarom heet het ook cocooning: door iedereen in de omgeving, behalve de baby zelf, in te enten, vorm je een cocon om de baby van immuniteit. Dat is wat anders dan zelf ingeënt worden tijdens de zwangerschap.

Dit staat er over de inenting tijdens zwangerschap op de site van het RIVM:
    https://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/vaccinaties_op_maat/Kinkhoestvaccinatie_voor_zwangere_vrouwen#hoebeschermtvaccineren

8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Oh.. verkeerd begrepen dan. Ik ga het in elk geval niet doen. Geen fijn idee om tijdens de zwangerschap te vaccineren en ik heb vroeger alles gehad. :)

Fennec vindt dit leuk.
  9. Haagsmeisje

Haagsmeisje Actief lid

21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Als een vrouw in het verleden tegen kinkhoest is ingeënt, heeft zij dan al voldoende antistoffen?
    Vrouwen die in het verleden zijn ingeent of kinkhoest hebben gehad, hebben antistoffen tegen kinkhoest opgebouwd voor zichzelf. Maar dit is niet voldoende om ook hun baby te beschermen. Daarom is het belangrijk om tijdens de zwangerschap nogmaals gevaccineerd te worden tegen kinkhoest. Alleen dan zijn er voldoende antistoffen om de pasgeboren baby bescherming te geven in de periode waarin de ziekte het meest ernstig is. De hoeveelheid antistoffen die het lichaam aanmaakt, is ongeveer twee weken na inenting het hoogst en wordt daarna steeds minder.

Ga je de baby wel inenten of ben je sowieso tegen vaccineren als ik vragen mag?

Ik heb zelf namelijk meer moeite met het inenten van mijn pasgeboren baby dan nu mezelf in te laten enten.

10. Baby217

Baby217 Actief lid

13 apr 2018
    446
    595
    93
    Vrouw
    Hoi denk niet dat ze hem opsturen, is vrij kostbaar lijkt me voor de prenatal...o_O wellicht kun je een nieuwe aanvragen?

11. Mama38

Mama38 Actief lid

28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Heb hem gisteren gewoon kunnen ophalen gelijk een mooie roze muziekmobiel gekocht en een neuspompje ...weet nog van mijn dochter (oktober kindje) dat die last had van een verstopt neusje dus kan het maar hebben he

Baby217 en Evelieng vinden dit leuk.
  12. Mama38

Mama38 Actief lid

28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Nee ik ga me niet inenten bij de vorige ook niet gedaan. Moet zeggen dat ik er ook niet mee bekend was.
    Maar ga ervan uit dat alles wel goed komt

Hoeveel zijn jullie overigens in gewicht al aangekomen??

Ik zelf nu 16 kilo ben vandaag 27 weken

Riverdale87 vindt dit leuk.
  13. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    @Haagsmeisje kindjes vaccineer ik gewoon. En ik weet wat het RIVM zegt. Ik vind de kans op kinkhoest alleen dusdanig klein om er tijdens zwangerschap op te vaccineren.
    Ik ga ook verder geen reactie geen geven op deze discussie. Ieder moet het voorzich weten, ik doe het niet en heb het gevoel dat ik me gigantisch verantwoorden hier. Geen zin in...

@Mama38 bijna 17 kilo met 29wk

14. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Ik nu 9 kilo met 27 weken haha. Heb ook alleen een bolle buik en verder geen vocht of vet. Waar ik natuurlijk heeeel blij mee ben.

Over dat vaccineren. Ik denk dat iedereen daar wel genoeg informatie over kan vinden om te beslissen wat zij het beste voor hun kindje vinden. Is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen zich hier moeten verdedigen of dat we daar een discussie over gaan hebben.

15. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

De oliebollenkraam staat hier trouwens weer. En ik ga vanmiddag even kijken of ze open zijn want ik heb gewoon weer zooo'n zin in oliebollen, en chocoladepepernoten trouwens ook :roflmao:

droomwens79 en Fennec vinden dit leuk.
  16. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb dat met poffertjes... :eek::eek::p

Lalalola vindt dit leuk.
  17. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    We hebben trouwens een bad in ons nieuwe huis. Heerlijk!

Alleen is het een vrij hoog bad...
    En ik heb een bolle buik...

Dus ik kan er niet uit komen zonder hulp van manlief :roflmao::roflmao:. Ik zei net al gekscherend:"alvast oefenen voor in het tehuis later schat!" :D:p

droomwens79 en Lalalola vinden dit leuk.
  18. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Neeee!! Gister in de Efteling zag ik ze, ik man er heen gestuurd en toen waren ze OP! Echt voor zijn neus weggekaapt door de gene voor hem :cry:
    En toen was het al 7 uur dus we moesten weg.

19. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ahhh oliebollen!! Dat zou er nu ook echt wel in gaan, jammie! Dat is dan weer een voordeel van rond deze periode zwanger zijn :D

Gister controle gehad, alles goed. Qua groei ook precies op schema, ik heb ook het idee dat mn buik nu niet meer zo explosief groeit, hoewel ik wel een flinke buik heb voor het aantal weken heb ik het idee. Probleem is alleen dat ik nog voor geen meter slaap, vannacht weer de halve nacht wakker gelegen vanwege maagzuur...

Ik ben nu 10,5 kilo aangekomen met 28 weken.

droomwens79 vindt dit leuk.
  20. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Omg nou heb ik zin in een kersenbol!!! Oh en al heel lang zin in loempia's van de kraam in het dorp.......misschien mn man dadelijk eens op pad sturen :p

Hier bij de controle ook alles goed en de eerste van de 3 dames die netjes op schema zit mbt groei ipv te groot. Zit nu op +3 kilo met ruim 28 weken.

Vandaag een gruwelijke emo dag.....lang leve de hormonen:cry:

Deel Deze Pagina