Uitgerekend 16 t/m 31 december 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MissDonna, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Leuk om te lezen! Met welk termijn geboren?

2. Evelieng

Evelieng Bekend lid

2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Oudste 40+2, mijn dochtertje 37+6 en Valentijn nu met 38+1 overigens bij de laatste twee amper harde buiken ofzo in de week voorafgaand aan de bevallingen, eerder juist opmerkelijk fit

3. Mama38

Mama38 Actief lid

28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Bij de eerste wist ik serieus niks van voorweeen af ...ik ben dus naar mijn idee 13 oktober begonnen met wat ik nu weet heftige voorweeen. Heb mezelf daarmee volledig uitgeput al die nachten wakker 15 oktober bevallen denk mijn echte weeën begonnen op 14 oktober snachts

De 2e bevalling werd ingeleid dus wist wat er komen ging heerlijk vond ik dat
    Ik werd ingeleid vanwege een tweeling echter kwam de eerst zoon nadat ze hem vanbinnen moesten afnavelen blauw ter wereld en nr 2 durfde niet meer de weeën stopte toen ook en na te persen zonder weeën bleek dat zijn handjes voor de opening zaten en moest ik alsnog een keizersnede..Hier ook geen probleem ging soepel en personeel was aardig en grappig op de ok ...wel nog veel bloed verloren maar hier zelf niks van gemerkt ..
    Enige nadeel dat waarschijnlijk wel door de keizersnede komt is dat ik een stukje van de film kwijt ben ik weet sommige dingen ook niet meer of kan ze niet onthouden zoals de gewichten van mijn zoons ...terwijl ik die van mijn dochter zo opnoem hahaha maar ach de kids zijn gezond.

En vannacht was weer een ramp heb geen oog dicht gedaan.. zojuist opgestaan en heb het idee dat mijn buik enorm gezakt is en ik lager in mijn buik de schopjes voel ...dus ik denk wederom een volksverhuizing waarom ze dat toch steeds met zoveel geweld doet is mij een raadsel.

Dit is de drukste baby ooit voor mij ...Mijn tweeling was met zijn tweeën nog niet zo aanwezig als deze hier dus dat word nog wat hou mijn hart vast hahahaha

Evelieng vindt dit leuk.
  4. Mama38

Mama38 Actief lid

28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Termijnen waren trouwens 1e dochter 39 weken
    2e zoons 37.1 weken

5. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Leuk om te lezen! Ben benieuwd of er nog meer baby's voor termijn geboren worden..

Hier vandaag aan CTG gelegen omdat meneertje zo weinig beweegt.. Gelukkig was alles goed. Bij mn vorige zwangerschap ook aan CTG gelegen en toen bleek mn bloeddruk ineens hoog. Gelukkig nu (nog) een goede bloeddruk.

6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat leuk om de verhalen te lezen!

@Clur fijn dat alles goed is!

7. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Kom niet lekker zitten, beetje kramperig. Zo begon het overdag. De nacht werd het erger. En toen kwam alles echt op gang. Ik heb volgends mij m'n slijmprop die dag er voor verloren? Ik ben niet zo goed in onthouden haha

Ik moet boodschappen doen. Maar ben m'n portemonnee kwijt, zit nog in de tas van m'n zoontje denk ik haha

8. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Ben met de eerste ingeleid, mocht toen vanaf 41 weken kiezen. Moest me ‘s ochtends in het ziekenhuis melden, kreeg rond 11:00 een ballonnetje ingebracht. Toen zei de gyn: nou dat ging niet echt van een leien dakje, denk dat we jou morgen nog wel terug zien voor een nieuw ballonnetje!! In de avond toch wat menstruatiekrampjes, ‘s nachts rond 01:30 toch weeen, rond 03:00 moest ik douchen om het een beetje draaglijk te maken (niet dus: weeen werden alleen maar erger). Toen werd t ff rustig en werd ik rond 07:00 door de verpleging gewekt: de gyn wilde me zien om te kijken of ik ontsluiting had. En jahoor: had toch al mooi 3cm!! Ik kreeg wel weeenopwekkers, rond 11:00 werd de pijn te heftig, kreeg toen een ruggeprik. Om 14:00 zat ik al op 8+cm en dus mocht ik mezelf boost meer geven van die ruggeprik. Om 15:00 zat ik op 9+ en om 16:00 volledig. Alleen bij de zogeheten ‘proefsessie’ om te persen zat de kleine nog niet diep genoeg in het geboortekanaal waardoor ik dus niet verder mocht met persen. Toen ik het om 16:30 niet meer trok, hebben we op de bel gedrukt: toen bleek er ineens haartjes zichtbaar. Na 3x persen werd onze dochter uiteindelijk om 16:53 geboren.

Nu aan het aftellen tot morgenochtend....

Evelieng en Mama38 vinden dit leuk.
  9. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Katsje vindt dit leuk.
  10. Lalalola

Ik ben nu met een kuur amoxicilline begonnen tegen de blaasontsteking. Vrijdag krijg ik te horen welke bacteriën het zijn ook ivm de bevalling. De poes wordt donderdag geopereerd aan blaasstenen. Gelukkig viel het bedrag mij nog mee.. €300 :| hoop dat alles straks weer normaal is en ik geen schimmelinfectie krijg waar je dan ook weer verhoogde kans op hebt na een antibioticakuurtje.. pfff heeft de baby nog even? Ben er nog niet klaar voor. Wil wel dat alle problemen verholpen zijn voordat hij ter wereld komt.:$

11. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Succes allemaal dames!!!

Katsje vindt dit leuk.
  12. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Ik sluit me hier bij aan, en natuurlijk ook voor de rest.. want dat zal een verassing worden wanneer!

Katsje vindt dit leuk.
  13. Mama38

Mama38 Actief lid

28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Ook ik sluit me daarbij aan heel veel succes dames ...jullie mogen al ..ook een fijn vooruitzicht..

14. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    @Katsje hopelijk nog een rustig avondje, heel veel succes morgen en we horen graag hoe je het hebt ervaren! @Haagsmeisje en @Boef12 morgen nog even genieten en verder natuurlijk hetzelfde!

Ik ben bij mn eerste met 38+4 ingeleid ivm instabiele ligging. Eerst versie, volgende dag ballon en volgende dag vliezen gebroken. Helaas vlotte de ontsluiting niet erg ondanks de weeënopwekkers dus heb eind van de middag een ruggenprik gehad omdat ik helemaal uitgeput was. Ook mocht ik overdag uren niet van mn bed af omdat de baby nog niet ingedaald was. Toen dat later wel zo was en ik de ruggenprik had gehad kwam ik een klein beetje bij onder de douche. Ik weet niet eens hoe lang ik precies heb geperst, maar heb dit niet als heel vervelend of pijnlijk ervaren, ik kon eindelijk zelf iets doen. Dochter is om 00:08 geboren. Haar bloedsuikerspiegel was wel wat laag waardoor de verloskundige even nerveus waren en ze wat bijvoeding nodig had, wij hebben dit niet zo meegekregen en waren alleen maar blij dat ze er was. Ik had 1,5 liter bloed verloren en heb de dag erna een bloedtransfusie gehad. De dag erna mochten we lekker naar huis na 4,5 dag in het ziekenhuis.

Vandaag afspraak voor nog een versie afgezegd en naar het ziekenhuis geweest ter voorbereiding op de keizersnee van de 19e (bloedprikken, anesthesist, etc.). Heb sowieso nog geen keizersnee meegemaakt, maar ben wel heel benieuwd hoe zo'n gentle sectio eraan toe gaat, zoals ze het beschrijven klinkt het best heel mooi. Het licht wordt gedimd, het is lekker warm op de OK, je ziet de baby geboren worden door een venster in het operatiedoek. En als het kindje is goedgekeurd mag ze meteen lekker bij je liggen natuurlijk, dat is het belangrijkste.
    Het enige waar ik nog mee in mn maag zit is dat er tot de 19e geen afspraak meer staat om de ligging te checken. Ik ben alleen bang dat als ik nog een afspraak maak, dat weer een heel spannend moment wordt waar ik tegenop zit te kijken. Dus denk dat ik het zo laat, tenzij ik maandag of dinsdag ineens het gevoel heb dat ze anders ligt of mn buik anders voelt ofzo, dan bel ik. En als ze toch met t hoofd naar beneden gaat liggen maar los blijft liggen, wil ik toch de keizersnee door laten gaan. Ik ben zo bang dat ze daarna weer gaat draaien. Alleen als ze goed gaat liggen en ingedaald ligt of als ze dan meteen mn vliezen kunnen breken zou ik nog willen afzien van de keizersnee.

(Wat een verhaal zeg, sorry meiden!)

15. Baby217

Baby217 Actief lid

13 apr 2018
    446
    595
    93
    Vrouw
    Succes :):):), bijna jullie kleintje in de armen ❤

16. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    @mroz gentle sectio lijkt mij ook een mooie optie als je die hebt met een keizersnede.

Wat betreft de afspraak; ik kan me heel goed voorstellen dat vooral onzekerheid over wat er nou gaat gebeuren, keizersnede of niet, heel vervelend is. Zo kan je je er mentaal heel slecht op voorbereiden... sterkte nog eventjes!

mroz vindt dit leuk.
  17. Baby217

Baby217 Actief lid

13 apr 2018
    446
    595
    93
    Vrouw
    Bij onze eerste zoon met 41+1 gestript s ochtends door vk. Dat deed naar mijn gevoel niets maar om 23:15 braken mijn vliezen in bed. Daarop direct weeën om de minuut tot anderhalf. Om 1:30 waren we in het ziekenhuis na ritje in de auto met 9cm ontsluiting. Daar viel zijn hartslag weg, navelstreng twee keer strak om nekje, afgenaveld van binnen, (grootte) knip gezet en met de vacuümpomp snel eruit gehaald. Hij heeft het erg benauwd gehad maar na een paar daagjes op de neo is het helemaal goed gekomen met onze lieve schat ❤. Al met al was hij er binnen drie uur en was er alleen aan het eind domme pech met die navelstreng. Ben benieuwd hoe vlot die tweede gaat :roflmao:

18. Lalalola

@Baby217 oohh zo eng van die navelstreng! Met de echo laatst zagen we dat hij mooi ingedaald is maar bij zijn hoofd zweefde de navelstreng rond. Dan ga ik ook meteen aan dat soort enge dingen denken..

19. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Weinig mensen vóór de uitgerekende datum bevallen ?!
    Tot nu toe hier ook niet bijzonder veel die al vroeger zijn bevallen (TÉ vroeg is natuurlijk ook niks).

Spannend allemaal!
    @mroz Snap helemaal dat je nu hiervoor kiest, geeft toch meer rust denk idd !

mroz vindt dit leuk.
  20. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.918
    1.816
    113
    Leerkracht
    België
    Ik was jarig en voelde me die ochtend niet lekker: diarree en misselijk... Dus ik zei nog tegen mijn man, ik ga vanavond pas bekijken of we uit gaan eten...
    Die dag nog gewerkt (dat was donderdag, vrijdag was mijn laatste dag dus mijn vervanging liep met me mee om mijn leerlingen te leren kennen), ik voelde me doorheen de dag beter...
    S avonds dan toch gaan uiteten en op weg naar het restaurant voelde ik iets raars in mijn buik (baby was dag ervoor nog niet ingedaald en ik had nog nooit een pijnlijke harde buik of voorwee gehad).
    Op restaurant bleef ik krampen houden, mijn man begon te timen en ze waren vrij regelmatig maar nog niet echt super pijnlijk. Thuisgekomen toch maar in bad gegaan maar het zakte niet weg. Toch nog even gaan slapen, wakker geworden van een droom waarin een leerling in mijn buik stampte en nog steeds last van 'voorweeen', terug in bad, ziekenhuis gebeld en ik mocht even langskomen (5u s morgens) aan de monitor was niet veel te zien, gyn kwam langs en ik mocht nog naar huis (om mijn laatste dag te werken) maar eerst moest de vroedvrouw me inwendig onderzoeken, dan mijn slijmprop verloren. Rond 7u inwendig onderzoek en bleek ik 4 CM te hebben . Ik mocht niet meer naar huis. Dan weeën opgevangen met de bal, in bad, rond 13u naar verloskamer met 9cm, toen is het 'stil gevallen', hebben ze mijn water gebroken maar ik bleef op 9cm... Uiteindelijk mocht ik lichtjes meeduWen en is ze geboren om 14u50. Gynaecoloog zei: OH het was een sterrenkijker vandaar dat het zo moeilijk ging (termijn 38 weken)

Nu al twee dagen last van voorweeën en ik had vorige week al 2cm ontsluiting, morgen opnieuw controle.

Fennec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina