Wat vervelend! Lekker open bar geven en veel dragen dan maar en hopelijk kan de lactatiekundige wat voor je betekenen.
Heel herkenbaar dat had ik bij mijn eerste ook Ik heb toen in totaal 2 weken borstvoeding gegeven maar ze kwam niet aan.. Toen overgestapt op fles en dat ging super .. Je hoeft je daar absoluut niet schuldig over te voelen.. Om die reden ben ik hier nu bewust meteen met flesvoeding begonnen omdat je gewoon het beste wil voor je kindje
@Fennec ohh bah wat jammer zeg. Hier gaat het borstvoeden ook nog niet zo goed. Heb nu met de verloskundige een plan opgesteld dat ik na elke voeding nog ga kolven en dan een flesje geef. Even 3x zoveel werk maar hopelijk knapt hij ervan op en kan ik de borstvoeding op die manier doorzetten. Hoop ook voor jou dat je samen met de lactatiekundige tot een oplossing kan komen waar jij je prettig bij voelt en die voor jullie werkt.
Maar vergeet ook niet dat borstvoeding even duurt om op gang te komen en je in de eerste maanden heel wat regeldagen en clustermomenten hebt om vraag en aanbod goed op elkaar af te stellen. Hier 10% afgevallen in de kraamperiode, dat is ze ook weer aangekomen. Ook de lactatiekundige langs gehad enz. En nagekolft. Tongriempje en lipbandje kunnen ook een probleem zijn. Eerste 6 weken zijn moeilijk, de eerste 3 maanden heel druk en daarna is het appeltje eitje. Wat zei de lactatiekundige?
precies, ik vind het persoonlijk erg veel energie kosten en heb veel respect voor de mensen die het lang volhouden. Bij de eerste ben ik met 5 weken gaan afbouwen en was met 8 weken helemaal over op flesvoeding omdat het snel terug liep. Het gaf mij zoveel meer rust toen! Ik denk dat ik het deze keer ook niet veel langer volhoud. Maar nogmaals, respect voor degene die het lang volhouden!
Je moet er zelf ook niet aan onderuit gaan natuurlijk. Ook fles gevoede kindjes doen het prima. Maar voor de mama's die het vol kunnen houden petje af inderdaad. Gewoon doen wat nodig is om mama en baby happy te houden dat is het belangrijkste.
Hoi meiden hier gaat het heel lekker ❤ onze vent komt alweer aan op de borstvoeding en is tevreden. Een foto van onze wolk 4530 gram en 54 cm , trots!
Wat schrikken zeg! Lijkt me een rottige beslissing om te nemen. Weet dat wat je ook kiest, borstvoeding, flesvoeding of beide gecombineerd... het is goed.
Voor de gene die ons kwijt zijn of denken wat is hier rustig het groepje is nu bij - na de geboorte - de mama”s - en dan iets van december 2018