Hoe voelen jullie waar je baarmoeder zit? Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet voelen en hoe groot die ong is. En heb beeb ook niet niet gevoeld, iemand hier al wel?
Ik dacht hem te voelen maar ik twijfel nu toch weer een beetje of het dat wel echt is. Las ergens dat het een vrij harde bal is ofzo, maar dat voel ik echt niet. Kindje voelen hier ook nog niet, maar bij een eerste is dat ook pas rond week 18 ofzo toch?
Ik voel dagelijks de baarmoederhoogte bij de kraamvrouwen waar ik werk, dus weet precies waar ik naar voelen moet. Je baarmoeder voelt als een stevige bal. Bij een eerste kindje komt hij rond de 12/13 weken net boven het schaambeen uit, bij een volgende zwangerschap groeit hij sneller. Bij mij zit hij nu 2 vingers onder mijn navel.
Hier ondertussen trouwens ook al redelijk wat cadeautjes/cadeau's gehad en aangeboden gekregen. Zo leuk! Eerste cadeautje was van de enige collega die op dit moment weet dat ik zwanger ben, een heel leuk knuffeldoekje, is een giraf. Van een vriendin een kruippakje, wit met groene schildpadjes. Van m'n moeder een omslagrompertje met de tekst "Mama's knuffel" erop en een hele schattige houten bijtring met een soort gehaakt knisperkonijntje eraan. Van m'n zusje gister een heel leuk okergeel setje van een broekje, shirtje en slofjes. Daarnaast appte ik m'n oom gister(die ik eigenlijk zo ongeveer alleen met kerst zie) en die bood meteen aan dat hij graag iets wilde maken, bijvoorbeeld een wieg. Waarschijnlijk gaan we hier wel gebruik van maken. M'n ouders hebben meteen aangeboden de kinderwagen te betalen(bij 5 weken zwangerschap al) en eigenlijk wilde m'n schoonouders dat ook doen maar die zeiden dit pas afgelopen week. Maar daar krijgen we ook een flinke bijdrage van voor wat we dan ook willen(waarschijnlijk babykamer/box oid) O, en vandaag 2 kaartjes in de brievenbus met felicitaties! Vind het allemaal wel echt bijzonder hoe iedereen mee leeft en van alles voor ons en onze Puk(werktitel voor nu) over heeft. Echt heel erg leuk!
Plat op je rug liggen en dan met 2 vingers voel je een harde rand dat moet het zijn volgens me kraamverzorgster toendertijd, doe het zelf niet maar toen voelde ik em inderdaad steeds netjes zakken. Heb ff getest en het is nu 1 vinger onder me navel de bovenkant voelt als een stuiterbal.
Superlief idd geniet maar van de cadeautjes , kan je dat geld alvast op de kleine spruit ze spaarrekening doen
Goodmorning dames veel succes met de warme dagen aankomende week, hier alvast heel de vriezer volgegooit met ijsjes en een grote plantenspuit gehaald om me eigen afkoelen de bodyspray met water en pepermunt/vitamine e olie te maken. De kleine spruit zie ik volgende week weer heb me geslachtbepalingsecho verplaatst omdat me vriend er anders niet bij kon zijn, kan ik gelijk kijken als de vlindergevoel idd van de kleine spruit is wat ik sinds week 13 voel, me placenta lag achter dus zou het wel beter voelen volgens de echoscopiste die me termijnecho had gedaan
Als ik s’ochtends wakker word en op mijn rug ga liggen, dan zie ik een ‘bal’ en kan ik precies zien waar die zit. Nu bovenste rand vlak onder navel (is wel mijn 3e). Donderdag geslachtsbepaling , ben zo benieuwd!
Trouwens, ik zeg s’ochtends omdat dan mijn blaas gevuld is en de baarmoeder wat verder naar buiten drukt!
Kleine speelt vast en zeker daarbinnen bij me dochters voelde ik me baarmoedergroei ook later, en qua beweging pas met 16 weken toen lag me placenta voor dat is ook een verschil denk ik
Wij zijn morgen vrij maar mijn vriend wil niet helemaal naar zee rijden omdat het 1. Ver rijden is en 2. Geen schaduw is Iemand een leuk alternatief omgeving Brabant? Een buiten zwembad of meer, leuk voor kindjes maar ook iets can een leuke strandtent?
Haha mijn voorgevoel heeft mij in het verleden zeer in de steek gelaten ! Maar aan de hand van de nub theorie zei het grootste gedeelte jongen, maar toch ook een paar meisje.
Oehh nog 2 dagen en dan weet je welke deel gelijk had, bij mij komt de spanning ook steeds dichterbij heb bij deze namelijk 0,0 voorgevoel bij me dochters klopte die wel.
Uitgerekend: 16 t/m 31 December 2019 ♡ 12 december Heather - 3e kindje - onbekend 13 december Vrauwke - 2e kindje - onbekend 15 december Clarajilla - 2e kindje - onbekend 16 december CVG - 3e kindje - onbekend Myrthew - 1ste kindje - onbekend 17 december Heather - 3e kindje - onbekend Roos28 - 3e kindje - onbekend 18 december Vlinder1083 - 1ste kindje - onbekend 19 december Mell0408 - 2e kindje - onbekend 20 december Bassie89 - 4e kindje - onbekend Jvsd92 - 1ste kindje - onbekend Girlmom1989 - 4e kindje - meisje 21 december RachelleNM - 2e kindje - onbekend AHVDB - 1e kindje - verrassing Mriek86 - 2e kindje - onbekend Miran1234 - 1e kindje - onbekend 22 december Jolie2-1e kindje - onbekend Goudvisje34-2e kindje- onbekend 23 december Kwebbelsnoes - 3e kindje - verrassing Marisje89 - 2e kindje - onbekend 24 december 25 december Kim11 - 3e kindje - onbekend Irene2 - 1e kindje - onbekend 26 december MGea1989 - 2e kindje - onbekend 27 december Maja88 - 2e kindje - onbekend 28 december 29 december Fultimemommy - 3e kindje - onbekend 30 december Annevandepol - 3e kindje - onbekend 31 december Es89- 2e kindje - verrassing Lightblue - 4e kindje - verrassing Luna87 - 1e kindje - onbekend Lovely83- 4e kindje - onbekend ----------------------------------------------- jongen (0) | meisje (1) | verrassing (4)| onbekend (25) ----------------------------------------------- Afspraken en echo's: 27 juni: Heather geslachtsbepaling 28 juni: Irene2 controle 29 juni: Mell0408 geslachtsbepaling 1 juli: Clarajilla geslachtsbepaling 2 juli: Marisje89 controle 4 juli: Bassie89 echo + controle 8 juli: Girlmom1989 controle 10 juli: Mell0408 controle 10 juli: Marisje89 geslachtsbepaling 17 juli: Kwebbelsnoes controle 22 juli: Vrauwke 20 weken echo 26 juli: Clarajilla 20 weken echo 29 juli: Kwebbelsnoes 20 weken echo 31 juli: Mell0408 20 weken echo 5 augustus: Marisje89 20 weken echo 7 augustus: Bassie89 20 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging)
Vandaag tijdens een extra controle echo te horen gekregen dat me wens wordt vervuld, spruitje in me buik is een baby girl dus mag weer veel roze gaan shoppen