Uitgerekend 16 t/m 31 december 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mell0408, 8 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Dank je wel dames. Heb de hele week rustig aan gedaan. Het was even schrikken en nu hopen dat het niet weer gebeurd. Aankomende maandag een hele dag ziekenhuis gepland voor allerlei afspraken vanwege de nier.

    En vandaag op controle geweest en baarmoeder groeit goed. Ukkepuk zn hartje klopt mooi stevig door. En mijn zoontje heeft het hartje ook gehoord.

    Iedereen de hitte een beetje overleefd? Eerste 2 dagen veel op bed gelegen om bij te komen de dagen erna liggen dobberen als een walrus in het zwembad.

    Zag ook dat sommige de 20 weken echo hebben gehad? Was alles goed met de kleintjes?
     
  2. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb gisteren de 20-wekenecho gehad, alles helemaal in orde :thumup:
     
    Nora92, boerderijmama, Marisje89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Flower00

    Flower00 Actief lid

    13 feb 2019
    112
    21
    18
    Vrouw
    Al 2 dagen erg pijn in mijn handen van elleboog tot aan nagels. Lijkt zenuwpijn wel...wat zou t kunnen zijn?
     
  4. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Kan carpaaltunnelsyndroom zijn, komt vaker voor bij zwangerschap
     
  5. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Fijn dat je rustig aan hebt kunnen doen! Voel je het kindje ook al veel? Ik sinds deze wek ook van de buitenkant! Die hitte vond ik echt verschrikkelijk haha. Kon er niks mee... ik heb morgenavond 20 weken echo, merk dat ik het toch best spannend vind. Ga ervan uit dat alles goed is, maartoch.. :$
     
  6. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Hier volgende week de 20 weken echo pas, ook als ik precies 20 weken ben toevallig. Nu even een weekje vrij(in between jobs, even rustig omschakelen), en van alles aan het regelen.

    Vrijdag staat een consult voor wasbare luiers gepland, ik was er al bekend mee door m'n werk(kinderopvang, babygroep) maar mijn vriend kwam er zelf mee. We willen dus wasbare luiers gaan gebruiken en eerste tijd huren voordat hij in one size luiers past. Vrijdag dus maar eens kijken en horen wat de ervaringen en tips van de consulent zijn.

    Ook een zwangerschapscursus aan het uitzoeken, we gaan voor een hypnobirthing cursus. Leek me eerst te zweverig maar dat lijkt toch mee te vallen en vind het wel echt een voordeel dat m'n vriend ook elke keer mee gaat. We doen het echt samen. Alleen die via de volkskundige praktijk wordt aangeboden is op m'n nieuwe werk, zelfs op m'n eigen groep. Nu dus toch uitwijken naar een andere, ook al is die cursus wel erg aan het einde van m'n zwangerschap(laatste keer is met 37+2). Als er plek komt in een eerdere cursus dan mogen we wel opschuiven.

    Ondertussen ook nog bezig een samenlevingscontract te regelen, moet ook nog "even". Lekker druk bezig dus.

    En vanavond bij een voorlichtingsavond geweest van de verloskundige, was wel interessant. Stuk over de bevalling en over de kraamtijd. Ook nog een heerlijke voetmassage gehad daar, heel vervelend. ;)

    Verder gaat hier alles nog helemaal zonder problemen gelukkig. Ik heb hem denk ik een paar dagen geleden voor het eerst gevoeld, 1 plopje. Daarna niks meer helaas. Hoop dat dat snel veel vaker wordt, zeker als ik hierboven lees dat je hem aan de buitenkant al kunt voelen! Ben een beetje jaloers. :|:roflmao:
     
  7. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Ik vind het ook spannend de 20 weken echo. En ik mag volgende week donderdag.

    Hier voel ik wel gekriebel en plopjes/schopjes:rolleyes:
    Heb vorige week tijdens de echo gevraagd waar ik de placenta heb liggen en dit is helaas dit keer voor. Voor mij duurt het nog even
     
  8. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ik heb de placenta schijnbaar ook beneden/voor dit keer maar ze schopt er denk ik gewoon doorheen. :roflmao:
     
  9. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Bezig bijtje zo te lezen. Ik wist niet eens dat er consulten waren over wasbare luiers.
    Ik heb nu een hoop luiers over nu mijn zoontje zowel dag als nacht zindelijk. Zit nu met een hele voorraad luiers maat 5. Waren de wasbare denk ik veel makkelijker geweest.

    Over het voelen misschien dat je de placenta aan de voorkant heb liggen waardoor je het later voelt. Ik voel af en toe gekriebel en plopjes/schopjes maar nog niet duidelijk en aan de buitenkant. Ik heb de placenta voor liggen.
     
  10. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Dat is dan een krachtpatser. Heb vorige week kunnen zien hoe druk hij is maar voel echt werkelijk niks dan. Dat is zo bizar
     
  11. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ja gek is dat he!! Maar aan de andere kant... geniet nog maar even van de rust dan :roflmao:

    Zijn jullie ineens sinds vorige week ook zoveel zwaarder? Door vocht (hoop ik)? Ik ben ineens zon 1,5 kilo erbij in een week :eek:
     
  12. Flower00

    Flower00 Actief lid

    13 feb 2019
    112
    21
    18
    Vrouw
    Is daar iets aan te doen?
     
  13. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Soms wordt er een brace aangemeten, mijn schoonmoeder heeft het chronisch en draagt een brace.
     
  14. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ja, mijn placenta ligt ook voor, was bij de eerste echo al te zien. Maar hoopte van de week na dat eerste schopje(of ja, dat denk ik dan, nog nooit eerder gevoeld natuurlijk) dat het wel vaker zou gaan gebeuren. Maar tot nu toe dus helemaal niet helaas. Kijk er zo naar uit. Al heeft een placenta aan de voorkant ook voordelen volgens de verloskundige, tegen het einde zou ik er blij mee zijn.

    Bijna elke webshop die wasbare luiers verkoopt bieden ook consulten aan, soms bij je thuis, soms bij degene thuis. Ze zitten echt door heel Nederland en zijn meestal gratis. Als je interesse hebt, zeker een aanrader. Scheelt geld en héél veel afval. En je hebt kans dat je kindje nog eerder zindelijk is ook.

    Ik merkte op mijn werk wel dat als luiers lang in de kast lagen zonder verpakking(niet fifo gevuld) dat ze op een gegeven moment een soort knisperde. Heb het idee dat ze toch wat vocht opnemen uit de lucht. Als je die maat 5 wil bewaren voor je jongste, misschien verstandig om ze in een luchtdichte bak/zak te bewaren.

    En bezig bijtje valt wel mee hoor, maar een week lang hele dagen op de bank Netflixen zie ik ook echt niet zitten. En nu dus alle tijd er voor, vanaf volgende week tot aan m'n verlof weer 4 dagen per week werken, dus gebruik m'n tijd nu maar even goed.
     
  15. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij gaan ook weer voor wasbare luiers, bij onze tweede ook gebruikt.

    Ik heb de placenta ook voor en voel de ene keer meer dan de andere keer. Een week of twee geleden voelde ik echt dagelijks beweging en de laatste week echt nauwelijks, maakt wel weer onzeker.
     
  16. girlmom1989

    girlmom1989 Bekend lid

    21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Weer ff alles teruggelezen,marisje sterkte maandag en doe rustig aan de komende tijd wat lijkt me dat schrikken als je ineens zoveel pijn hebt en niet kan plassen, gelukkig weten ze de oorzaak en nu hopen dat de kleine spruit rustig aan doet.

    Dames met de goede echo fijn om te lezen nu is het extra genieten van de zwangerschap, hier vandaag de 20 weken echo gehad en de kleine meid doet het nog steeds goed qua groei zit ze nog op termijn gelukkig en was lekker aan het bewegen waardoor ik extra lang mocht spieken omdat de metingen daardoor langer duurde.
    Heb der ook al aan de buitenkant gevoeld,vandaag voelde me andere kindjes het ook en me vriend wist ook niet wat hem overkwam gisteren toen ze tegen ze hand schopte tijdens het buikje strelen in de avond, wat dat betreft is ze veel sneller dan me andere kindjes die voelde ik pas met 20 + weken aan de buitenkant.
     
  17. girlmom1989

    girlmom1989 Bekend lid

    21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zit nu op de 65 kilo me startgewicht was 63 kilo , maar door het spugen de eerste 13 weken was ik op de 59 kilo beland.
    Ben in 4 weken tijd 5 kilo aangekomen vindt ik zelf niet erg :roflmao:
     
  18. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Bij mij was gelukkig alles in orde. Of ja, met de kleine meid dan haha. Toch weer een opluchting. Placenta ligt voor en laag, maar volgens verloskundige ver genoeg van de uitgang vandaan.
     
    girlmom1989 vindt dit leuk.
  19. Heather

    Heather Actief lid

    2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Hier was ook de 20weken echo goed. Loopt iets voor qua groei, maar daar zijn we bekend mee ;).

    Verder voel ik me prima maar merk ik dat mijn werk mij erg veel stress bezorgt. Niet omdat het perse druk is (al gaat dat nog wel komen) maar gewoon zoveel werken en zwanger zijn en een huishouden runnen valt me zwaar.
     
    girlmom1989 vindt dit leuk.
  20. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    @Irene2
    Ik ga mezelf er eens in verdiepen. Luiers die over zijn zitten nu in een plastic zak totdat ik er uit ben met wat ik wil. Veel afval hadden wij niet echt. Iets verderop zit een kdv en wij mogen gratis daar de luiers inleveren in speciale zakken. Als ik naar de winkel loop nam ik zn zak mee.

    @Mell0408
    Hier vanaf het begin tot nu 5 kg aangekomen. Vind het op nog meevallen nu. Met mijn zoontje 30+ kilo aangekomen ivm met vergiftiging en veel vocht.


    Wat fijn dat de meeste dames een goede 20 weken echo hebben gehad. Volgende week heb ik hem maar net zoals de vorige keer vind ik het toch wel weer spannend.
     
    Flower00 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina