Uitgerekend 16 t/m 31 december 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mell0408, 8 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heather

    Heather Actief lid

    2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Allereerst is de vraag: waar heb je een pretecho laten doen? Bij een pretecho bureau of een verloskundige?

    Een pretecho bureau heeft vaak geen medisch personeel, maar personeel dat een interne opleiding heeft gedaan om om te leren gaan met het apparatuur.

    Tijdens mijn pretecho vertelde ze dat het logisch was dat ik hem niet voelde omdat mijn placenta voor lag. De verloskundige, een dag later bij een ‘bonus’echo vertelde dat dat zeker niet het geval was, dat die echt helemaal achter ligt... ook was volgens de pretecho ons zoontje precies op termijn terwijl hij eigenlijk altijd al iets voorloopt (we zijn beiden langs dus had niet anders verwacht).

    In andere woorden, niet te druk om maken, vraag gewoon even je vk-ige om raad en evt een extra echo als je echt onbezorgd bent.

    Hier standaard suiker testen gehad bij alle kids ivm buikjes die ‘te groot’ waren. Maar nooit suiker gehad (moet bij deze nog testen) en inderdaad de kindjes wat aan de grote kant.
     
  2. Flower00

    Flower00 Actief lid

    13 feb 2019
    112
    21
    18
    Vrouw
    Kerstdiner op werk 20-12-19, is dat fysiek haalbaar? Ben 27-12-19 uitgerekend. Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
     
  3. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben 2x rond de 39 weken bevallen, dus met dat in mijn achterhoofd zou ik niet gaan. Aan de andere kant ben ik een dag voor ik beviel van de eerste nog naar een verjaardag van oma geweest op 45 minuten rijden. Dus je kan aangeven dat je komt onder voorbehoud. Je kunt dan op de dag zelf bekijken of je het aandurft
     
  4. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Tijd voor een 24 weken dansje hier! :cool::D
     
    girlmom1989, clarajilla, Mell0408 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. girlmom1989

    girlmom1989 Bekend lid

    21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nog 3 uur tot de groeiecho en dan heb je ineens een beetje roze afscheidingo_Ozonder verdere klachten gelukkig dus waarschijnlijk een bloedvaatje gesprongen, hoe gaat het met de dames hier?
     
  6. girlmom1989

    girlmom1989 Bekend lid

    21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Alweer bijna 25 weken zie ik, wat vliegen de weken ineens voorbij:D
     
  7. girlmom1989

    girlmom1989 Bekend lid

    21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier 3 inleidingen gehad dus weet niet als dat haalbaar is, zou het zelf niet doen en lekker me laatste 2 weken rust pakken.
     
  8. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    139
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Wat is het hier rustig, hoe is het met jullie allemaal? Zelf ben ik ook erg weinig aanwezig geweest, doordat het met mij niet zo goed gaat, lage bloeddruk, waardoor ik steeds (bijna) flauw val en nog steeds elke dag meerdere keren spugen. Zwanger zijn vind ik niet lollig, alhoewel k wel heeeeel dankbaar ben dat we dit mee mogen maken!! En ondertussen al 26 weken! De tijd gaat hard, voor we het weten zijn we aan de beurt!
    Ben wel benieuwd of jullie een cursus gaan doen en waarvoor jullie hebben gekozen.
     
  9. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Hier gaat t wel prima. Merk wel dat ik m'n afspraken wat meer moet doseren, anders is het snel te veel. Vooral emotioneel, niet eens qua energie ofzo. Maar met 2 afspraken in het weekend loop ik eigenlijk al over. Tot huilbuien om helemaal niks aan toe. Leuk hoor, die hormonen...

    Verder voel ik ons mannetje nog elke dag zeer goed, echt heel fijn. Kan er ook echt van genieten. M'n hele buik gaat soms al heen en weer als hij goed schopt. Heb het idee dat hij lekker rond buitelt, want voel het elke keer ergens anders. Soms ook aan beide kanten!

    Ik ga in november samen met m'n vriend een hypnobirthing cursus doen. Laatste cursusdag is als ik net de 37 weken gepasseerd ben, dus hopelijk nog op tijd. Eerder cursus zat helaas al vol.

    Wel heel vervelend dat je zwangerschap zo zwaar is, snap dat je het echt niet leuk vindt op deze manier!
     
  10. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    139
    43
    Vrouw
    Wat fijn dat het met jou wel goed gaat! En ja die hormonen doen echt gekke dingen met je! Hier ook huilbuien om helemaal niks!
    Dat bewegen is echt bijzonder hè? Geeft vertrouwen om zoveel te voelen. Hier een voorliggende placenta, daardoor ben ik hem een stuk later gaan voelen, dat begint nu pas echt, bij week 26.
    Wat leuk om samen met je vriend de cursus te gaan doen! Idd te hopen dat het op tijd is!
    Ja deze manier is niet leuk om zwanger te zijn, maar dankbaarheid en geluk overheerst echt!! Zo bijzonder!
     
  11. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Dat voelen heeft echt lang geduurd bij jou dan! Hier ook een voorliggende placenta maar voelde hem met 20+1(dag ervoor bij de 20 weken echo mopperde ik nog dat het zo lang duurde voor ik hem voelde...) en een week later ook meteen aan de buitenkant.

    Heb ook echt al filmpjes dat m'n hele buik beweegt, heel bijzonder!
     
  12. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    139
    43
    Vrouw
    Dat is dan echt een kadootje als je m voelt hè? Echt genieten! Leuk om je buik al zo te zien gaan!
    Moet jij ook met week 32 een echo om te kijken of de placenta genoeg is opgeschoven? Of ligt hij niet te dicht bij de uitgang?
     
  13. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Nee, hij ligt voor en meer bovenin. Weet eigenlijk niet of ik nog een echo krijg deze zwangerschap(ligging/groei ofzo). Echt geen idee...
     
  14. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    139
    43
    Vrouw
    Gelukkig maar dat hij wat meer bovenin ligt, bij mij ligt hij vlak bij de uitgang, dus bij 32 weken echo om te kijken of hij is opgeschoven, zo nee, worden we overgedragen naar de gynaecoloog. Als het zo blijft word het een keizersnee, maar gelukkig groeit hij meestal mee omhoog!
    Hoe is het met de andere dames?
     
  15. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    #1135 Irene2, 20 sep 2019
    Laatst bewerkt: 20 sep 2019
    Stiekem hoopte ik er al een beetje op, maar gister vroeg m'n zusje er naar. Of er al iemand een babyshower voor me regelde! Nog niet, maar nu dus blijkbaar wel. En stiekem vind ik dat dus eigenlijk heel erg leuk. Nu dus een lijstje gemaakt wie ik daarbij zou willen hebben. Ben heel benieuwd wat ze van plan is.

    Verder aankomende week maar wat grote aankopen doen, dan zijn de mazzeldagen bij de Prenatal. We gaan dan dus de kinderwagen(gesponsord door mijn ouders) en de autostoel en basis(gesponsord door m'n vriend zijn vader en vriendin) kopen. En wie weet nog wel meer. Afgelopen maandag de knoop doorgehakt welke wagen het wordt, de Bugaboo Fox. Lekker grote bak(prio 1 bij mij, wil niet te snel over moeten naar de wandelwagen), rijdt heerlijk en ook een rem die fijn werkt(vond die van de Cameleon echt heel onhandig). Ook getwijfeld over een Donkey omdat zoals we er nu naar kijken een tweede kindje niet heel lang op zich hoeft te laten wachten wat ons betreft maar de smallere bak vonden we toch niet zo fijn.

    Autostoel wordt Cybex cloud Z, heel fijn dat hij kan draaien op de basis, en de vervolgstoel kan dat daarna ook. Vervolgstoel kan zowel vooruit als achteruit gebruikt worden, een flinke pre wat mij betreft. Daar waren we ook heel snel uit samen.

    Andere nog tips wat nu aan te schaffen? Kinderstoel(wordt sowieso een triptrap) schaffen we later aan, kleine kan er nog lang niet in dus die kopen we wel bij de volgende mazzeldagen eventueel. Babyset vinden we niet nodig.

    O ja, ook gister deze luiertas gekocht, was zo ontzettend afgeprijsd. Kan hem verder alleen vinden voor ruim 50 tot zelf 110 euro. Deze kleur bij bol nu dus maar 24 euro. Heb hem besteld met het idee dat hij altijd terug kon als het niks lijkt maar hij lijkt me super handig. Voor zowel mezelf als vriend prima te gebruiken, zit een verschoonmatje bij en de binnenkant kan je heel makkelijk met een flap horizontaal in tweeën splitsen. De onderste helft kun je dan bij door een rits aan de zijkant. Verder nog wat vakjes binnenin, hij lijkt mij heel handig en ruim. Zeker omdat wij wasbare luiers gaan gebruiken en die toch mee moeten nemen(en weer mee terug natuurlijk). Denk dus dat hij blijft.
     
  16. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Tijdje niet geweest.

    Bijgelezen maar dingen vergeten.

    Placenta lag hier ook voor en laag en deze is ondertussen meegegroeid.

    @Irene2
    Wat leuk dat er een babyshower word geregeld.

    Wat betreft de spullen het is voor iedereen anders. Ik had bij mijn zoontje de hele uitzetlijst gekocht en merendeels niet gebruikt.
     
  17. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    139
    43
    Vrouw
    @Irene2,Wat leuk een baby shower! Gezellig!
    En lekker aan het shoppen, kan je niet helpen met de spullen, hier ook de eerste...
    @Marisje89 Fijn dat bij jou de placenta al omhoog gegaan is, hoop ik ook heeel erg op!
    Hier word maandag het eerste deel van de baby kamer geleverd, bedje en commode, leuk leuk!!!
    Kamer is geschilderd en klaar, gordijnen besteld, kan niet wachten tot alles erin staat!
    Jullie ook al druk met de kamers?
     
  18. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    @Jolie2
    Hopelijk is jou placenta ook mee naar boven gegroeid

    Hier is het kamertje al een hele poos klaar. Was echt een kwestie even een muur schilderen en de spullen van zolder halen. En klaar. Alleen paar kleertjes gekocht.Had nog veel van mijn zoon. Alleen geen kinderwagen en maxicosi meer.

    Maar de vorige keer ooh wat was ik blij dat alles beetje bij beetje binnen kwam en kon gaan inrichten.
     
  19. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Kamer gaat hier heel rustig aan, leeghalen is al tijden geleden gebeurd in onze vakantie in juni(was de kamer met onze kledingkasten), schilderen hebben schoonouders gedaan begin juli. Daarna door vriend en zwager en schoonzus een nieuwe vloer gelegd(dat was half augustus) en daarna is mijn oude ledikant deze kant op gekomen en de oude commode van mijn vriend staat er ook sinds een paar weken. Vandaag de kledingkast gehaald(bij Ikea) dus die gaan we binnenkort even rustig in elkaar zetten. Dan wil ik er nog een stoel(iemand nog tips?) en de aankleding nog natuurlijk. We zijn nog wel even bezig denk ik.
     
  20. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Uitgerekend: 16 t/m 31 December 2019

    12 december
    Heather - 3e kindje - onbekend

    13 december

    Vrauwke - 2e kindje - onbekend

    15 december
    Clarajilla - 2e kindje - meisje

    16 december
    CVG - 3e kindje - onbekend
    Myrthew - 1ste kindje - onbekend

    17 december
    Heather - 3e kindje - onbekend
    Roos28 - 3e kindje - onbekend

    18 december
    Vlinder1083 - 1ste kindje - onbekend

    19 december
    Mell0408 - 2e kindje - meisje
    Jvsd92 - 1e kindje - jongen

    20 december

    Bassie89 - 4e kindje - jongen
    Girlmom1989 - 4e kindje - meisje

    21 december

    RachelleNM - 2e kindje - onbekend
    AHVDB - 1e kindje - verrassing
    Mriek86 - 2e kindje - meisje
    Miran1234 - 1e kindje - onbekend

    22 december
    Jolie2-1e kindje - onbekend
    Goudvisje34-2e kindje- onbekend
    Niene87 - 2e kindje - jongen

    23 december
    Kwebbelsnoes - 3e kindje - verrassing
    Marisje89 - 2e kindje - jongen

    24 december

    25 december
    Kim11 - 3e kindje - onbekend
    Irene2 - 1e kindje - jongen

    26 december

    MGea1989 - 2e kindje - onbekend

    27 december

    Maja88 - 2e kindje - onbekend

    28 december

    29 december

    Fultimemommy - 3e kindje - onbekend

    30 december
    Annevandepol - 3e kindje - onbekend

    31 december

    Es89- 2e kindje - verrassing
    Lightblue - 4e kindje - verrassing
    Luna87 - 1e kindje - onbekend
    Lovely83- 4e kindje - onbekend

    -----------------------------------------------
    jongen (5) | meisje (4) | verrassing (4)| onbekend (18)
    -----------------------------------------------

    Afspraken en echo's:
    24 september: Irene2 controle
    30 september: Jvsd92 3D echo

    WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging)
     

Deel Deze Pagina