Ik ben nu redelijk rustig. Maandag word mijn 2e echo. Mijn vorige 2 zwangerschappen had ik geen hartje. Bij deze had ik met 6.5 wel een hartje. Het hoeft niks te betekenen maar hopelijk is het positief. Ik ben nog nooit zo ver geweest en dit word mijn 1e kindje. Deze zwangerschap voelt anders. Ik was ook misselijk al is dat nu wel minder op sommige dagen. Ik ben nu vooral erg moe.. Maandag gaat mijn partner mee. Hij heeft nog nooit een kloppend hartje gezien. Ik hoop zo dat alles goed is. Zou het zo sneu vinden voor hem. Is er bij jou een reden gevonden van de miskramen?
Welkom en gefeliciteerd @NonnieMa ! Heel rot dat je zoveel nare ervaringen hebt met zwangerschappen. Ik kan me voorstellen dat je er dan nog niet in durft te geloven. Hopelijk gaat het deze keer toch helemaal goed!
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 december 2020 ♡ 16 december 17 december Love2Live - 37 jaar - 4e kindje ♡ Mybrand - 33 jaar - 5e kindje ♡ 18 december Starfire - 28 jaar -2e kindje ♡ Wieiszwanger - 28 jaar- 1e kindje ♡ 19 december 20 december 21 december Djoyz - 28 jaar - 1ste kindje ♡ Jess89 - 30 jaar - 1e kindje ♡ Drodie63 - 27 jaar - 1e kindje ♡ STine08 - 32 jaar - 1e kindje ♡ 22 december Doublemom - 33 jaar - 3e kindje ♡ 23 december Beay - 31 jaar - 1e kindje ♡ xxxEllenxxx - 33 jaar - 1e kindje ♡ 24 december LindeAlexander - 30 jaar - 5e kindje ♡ 25 december 26 december Roxy1994 - 21 jaar - 1e kindje ♡ Lana88 - 31 jaar - 2e kindje ♡ Coco123 - 28 jaar - 2e kindje 27 december NonnieMa - 39 jaar - 2e kindje 28 december Angela22 - 27 jaar - 2e kindje ♡ Willemijne - 27 jaar - 3e kindje 29 december 30 december Poezemens - 31 jaar - 3e kindje ♡ 31 december nosilla - 27 jaar - 2e kindje ♡ ------------------------------------------ Sterretjes: Sammie41 ✰ dunchan ✰ Fraser ✰ Keke91 ✰ ------------------------------------------ Afspraken: Mei: 18 - xxxEllenxxx (08:15) - 2e echo 18 - Willemijne (11:00) - telefonische intake 18 - Beay (16:00) -echo Verloskundige 18 - Willemijne (20:30) - 1e echo vk 18 - Coco123 - 1e echo 18 - Love2Live - intake en echo 19 - NonnieMa (10:15) - 1e echo 19 - Willemijne - (14:30) 1e echo en intake gyn indien nodig 20 - Drodie63 (12.00) - 2e echo 20 - Lindealexander 13.00 - bloedafname en intake verloskundige 22 - Poezemens - 2e echo 22 - Wieiszwanger - (17.15) termijnecho 25 - Roxy1994 - 2e echo 25 - Love2Live - termijnecho 26 - Doublemom - termijnecho 26 - nosilla - 1e afspraak bij gyn + echo 27 - Poezemens - intake vk telefonisch 28 - Djoyz - termijn echo, bloedafname (en uitleg nipt) Juni: 03 - Starfire - (08.30) termijnecho 03 - Drodie63 - (09.30) termijnecho 04 - Mybrand - (11:40) termijnecho 10 - STine08 - (09:30) 2e echo + NIPT test 11 - Roxy1994 - (19:15) termijnecho 17 - LindeAlexander - (12.30) termijnecho gyn 19 - Mybrand - (11:45) geslachtsbepaling 27 - Starfire - (11.30) geslachtsbepaling Juli 03 - Doublemom - (18:30) geslachtsbepaling ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (2)
@NonnieMa welkom! Gelukkig heb je hier een aantal lotgenoten! Snap dat je er anders in staat deze zwangerschap.. Heftig hoor, dat je in korte tijd 4 mk’s hebt gehad. Heb je laten onderzoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn geweest? Hier kan je in ieder geval lekker van je af kletsen
De zucht was na de felicitatie en ik snapte haar volledig want ik wist inderdaad al dat ik de derde zou zijn. Ook ongeveer dezelfde periode en met een klein team is dat natuurlijk hartstikke vervelend... Wat is een GGT? Ik heb na deze vermelding niet zo goed meer geluisterd. Ik ben zo geschrokken. Mijn fertiliteitsarts had hierover een melding gemaakt, heb even vluchtig ingelezen op sites en gezien dat het inderdaad klopt wat ze zei. Ik ben in ieder geval blij dat ik je zorgen wat heb weggenomen! Ik kan hier weer gewoon eten, nog geen warm eten, maar alleen al eten vind ik best tof...
Dank jullie wel allemaal! Bij mijn eerste MA had ik wel een kloppend hartje gezien met 7.2, maar was het gestopt met kloppen rond 8.3. Misschien is die 11 weken wel een magische grens, maar dat weet ik pas als het zover is. Ik heb een paar onderzoeken gehad, waar niks uitkwam en moest er nog een paar als ik 12 weken niet zwanger was. Maar dit heb ik dus niet gehaald en hopelijk zijn die onderzoeken dus ook niet meer nodig
er lijkt me niks zo verdrietig dan eerst een kloppend hartje te zien waarna het toch is opgehouden. Duim dat het deze keer anders loopt!!
@NonnieMa Hartelijk welkom! Ik begrijp dat het wel dubbel zo spannend is... W.b gevoel van geslacht... Ik hoop na 2 jongens stiekem een meisje, maar natúúrlijk 0.0 erg als het een jongen is. Dan sta ik maar gewoon 4-1 achter Ik heb totaal nog geen idee wat het nu is. Ik neig naar een jongen maar dat is op niks gebaseerd. Als ik het straks ga voelen, zal er wel sterker een idee komen denk.
Ik vraag me eigenlijk wel af of er echt iets in zit, in het gevoel dat sommige vrouwen hebben bij het geslacht. Ik ken er een aantal (en hoor het ook vaak) die het geslacht elke keer goed hadden 'aangevoeld'. Ik heb vanmiddag een geslachtsecho gepland voor 27 juni. Duurt nog zooo lang voor mijn gevoel. Maar ja geduld is niet mijn sterkste kant haha
Spannend!!!! En leuk vooruitzicht! Toevallig had ik het er vorige week over met mijn vriend. Of dat gewoon iets instinctiefs is, of misschien biologisch 'gestuurd' wanneer je kindje gevoed wordt vanuit de placenta, waardoor je het kunt 'voelen'. Ik heb met beide kids een voorspellende droom gehad hoe ze eruit zagen en het enge was dat dat nog klopte ook. En sowieso bij dochter was ik 1000000% verzekerd van een meisje, dat voelde ik gewoon. Voor nu trouwens nog geen dromen over baby's, wel hele andere vreemde dromen
Wow freaky!! Haha. Ik heb toen wel gedroomd over m'n dochter maar ze had in mijn droom elke keer wit haar, terwijl ze werd geboren met prachtige donkere krullen (nu gewoon een blondie haha). Ik dacht toen ook dat het een jongetje was, want ik durfde niet te hopen op een meisje.. dat is nu eigenlijk hetzelfde.
@NonnieMa Wauw wat verdrietig zeg! Hopelijk komt deze keer alles goed Een kloppend hartje bij een ‘vroege’ echo rond de 8 weken is in veel gevallen wel een goed teken, de kans op een miskraam daalt naar 2%... Helaas hebben we natuurlijk nooit garantie maar ik probeer daar niet te veel aan te denken, ondanks dat ik mezelf ook behoorlijk gek kan maken na mijn miskraam. Het kan in principe de hele zwangerschap nog misgaan en als je daaraan blijft denken kun je er nooit van genieten.
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 december 2020 ♡ 16 december 17 december Love2Live - 37 jaar - 4e kindje ♡ Mybrand - 33 jaar - 5e kindje ♡ 18 december Starfire - 28 jaar -2e kindje ♡ Wieiszwanger - 28 jaar- 1e kindje ♡ 19 december 20 december 21 december Djoyz - 28 jaar - 1ste kindje ♡ Jess89 - 30 jaar - 1e kindje ♡ Drodie63 - 27 jaar - 1e kindje ♡ STine08 - 32 jaar - 1e kindje ♡ 22 december Doublemom - 33 jaar - 3e kindje ♡ 23 december Beay - 31 jaar - 1e kindje ♡ xxxEllenxxx - 33 jaar - 1e kindje ♡ 24 december LindeAlexander - 30 jaar - 5e kindje ♡ 25 december 26 december Roxy1994 - 21 jaar - 1e kindje ♡ Lana88 - 31 jaar - 2e kindje ♡ Coco123 - 28 jaar - 2e kindje 27 december NonnieMa - 39 jaar - 2e kindje 28 december Angela22 - 27 jaar - 2e kindje ♡ Willemijne - 27 jaar - 3e kindje 29 december 30 december Poezemens - 31 jaar - 3e kindje ♡ 31 december nosilla - 27 jaar - 2e kindje ♡ ------------------------------------------ Sterretjes: Sammie41 ✰ dunchan ✰ Fraser ✰ Keke91 ✰ ------------------------------------------ Afspraken: Mei: 18 - xxxEllenxxx (08:15) - 2e echo 18 - Willemijne (11:00) - telefonische intake 18 - Beay (16:00) -echo Verloskundige 18 - Willemijne (20:30) - 1e echo vk 18 - Coco123 - 1e echo 18 - Love2Live - intake en echo 19 - NonnieMa (10:15) - 1e echo 19 - Willemijne - (14:30) 1e echo en intake gyn indien nodig 20 - Drodie63 (12.00) - 2e echo 20 - Lindealexander 13.00 - bloedafname en intake verloskundige 22 - Poezemens - 2e echo 22 - Wieiszwanger - (17.15) termijnecho 25 - Roxy1994 - 2e echo 25 - Love2Live - termijnecho 26 - Doublemom - termijnecho 26 - nosilla - 1e afspraak bij gyn + echo 27 - Poezemens - intake vk telefonisch 28 - Djoyz - termijn echo, bloedafname (en uitleg nipt) Juni: 03 - Starfire - (08.30) termijnecho 03 - Drodie63 - (09.30) termijnecho 04 - Mybrand - (11:40) termijnecho 10 - STine08 - (09:30) 2e echo + NIPT test 11 - Roxy1994 - (19:15) termijnecho 17 - LindeAlexander - (12.30) termijnecho gyn 19 - Mybrand - (11:45) geslachtsbepaling 27 - Starfire - (11.30) geslachtsbepaling Juli 03 - Doublemom - (18:30) geslachtsbepaling ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (2)
@NonnieMa Welkom! Wat spannend zeg! Rot dat je dat allemaal mee moest maken hier minder actief vanwege werk. Eerst werkte ik 1 dag maar nu weer 4. Vandaar dat jullie wat minder van mij horen kwaaltjes waren vandaag wel te doen. Sochtends wat misselijk en nu wel moe.. maar nu lekker het bankje in! hoeveel koffie drinken jullie op een dag?? Decaf niet meegeteld dan! Ik meestal 1 op een dag maar soms zooo veel zin in nog een kopjee!
@Roxy1994 Ik mag van mezelf 2 bekers koffie per dag (wel vrij grote bekers hebben wij) en als ik nog meer wil neem ik décafe. Maar drink nu meestal ‘s ochtends 2 bekers en daarna niet meer. Ben normaal gesproken een onwijze koffieleut. Met m’n dochtertje nam in er maximaal 3, maar wil vooral die eerste 12 weken er wel echt goed op letten naar aanleiding van dit bericht wat ik las: Recent Amerikaans onderzoek onthult dat vrouwen die in het begin van hun zwangerschap veel koffie drinken (>200 gram per dag) een twee keer zo grote kans hebben op een miskraam. Het Voedingscentrum blijft bij het advies niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Better safe than sorry Ik moet morgen weer voor het eerst aan het werk, zie er echt heel erg tegenop (mag ook echt niet klagen want heel deze maand werk ik nog maar 1 dag per week sowieso)
Fijn dat de klachten meevielen als je vandaag moest werken @Roxy1994! Kwa koffie, ik drink meestal wel drie kopjes op een dag hoor.. Probeer twee en dan verder decaf, maar soms maakt mn man 's avonds een kopje en dan vergeet ik te vragen of het wel decaf was en dan is het natuurlijk altijd gewoon haha. Ik probeer er op te letten, maar bij mijn oudste wist ik best een tijdje niet dat ik zwanger was (ik was alleen zooooooo moe) en omdat ik zo mega moe was dronk ik toen de eerste weken juist heel veel koffie! Dus deze baby heeft het in elk geval beter dan zn grote broer De misselijkheid was vandaag beter te doen (maar heb herten biefstuk met teriyaki saus op en echt nog nooit zoiets lekkers geproefd hahaha) maar wel echt extreem moe. Zal blij zijn als dat straks weer een beetje begint weg te trekken,. @NonnieMa Welkom! Fijn dat je toch mee komt kletsen.. Al snap ik je twijfel.. zeker als je eerst een goede echo hebt gehad en daarna toch een slechte uitkomst. Dan gaat zelf een goede echo nu niet écht geruststellen denk ik. Maar hopelijk zijn alle zorgen deze keer voor niks en groeit dit kindje gewoon uit tot een heerlijke baby! Voorgevoelens.. Ik vond tijdens mn tweelingzwangerschap een boekje terug van toen ik zestien was waarin ik had geschreven dat ik voorspelde dat ik later vijf kinderen zou krijgen, eerst een jongen, dan twee meisjes en daarna een jongen/meisje tweeling. Ik had er zelfs namen bijgeschreven. En hoewel ik me dat niet meer kon herinneren bleek ik drie uit vier dus uiteindelijk als eerste danwel als tweede naam gebruikt te hebben. Tijdens de tweeling zwangerschap droomde ik dat een meisje kwam vertellen dat de tweeling eerst mocht, want als zij eerst zou gaan dan zouden we met drie gestopt zijn. En als de tweeling eerst kwam dan zou het gezin zo groot zijn dat we ook nog wel voor een vijfde zouden gaan. Dus als dit nu een meisje blijkt te zijn dan geloof ik misschien toch in voorgevoelens. Maar eenmaal zwanger zijn die voorgevoelens van mij bagger hoor! Ik heb het echt nog nooit goed gegokt hahaha! Ja met de tweeling had ik 1 vd 2 goed, maarja, er is ook niet zoveel keuze Cool dat het bij jou zo duidelijk wel klopte @Doublemom! Benieuwd of het deze keer weer zo is..
@LindeAlexander hahaha ik moet even lachen om wat je schrijft over je hertenbiefstuk ik herken het dat ik nu ineens ook heel intens kan genieten van iets waar ik naar crave