Nog nooit gehoord dat een vroege innesteling een kleinere kans op een miskraam geeft (maar kan me er wel iets bij voorstellen nu je het zo zegt). Ik geloof je in elk geval graag haha!
@djoyz Ja vind ik zeker wel eng, maar bij die miskramen wist ik het al heel snel door aflopende testen en hij de andere traag oplopend. Dus voor beide termijnen van bloeding wist ik al dat het fout zat. Ik weet dat goede testen geen garantie geven, maar hierdoor zie ik het wel wat positiever in. Het lijkt nu meer zoals bij mijn twee goede zwangerschappen. Ik weiger ook gewoon in angst te leven haha.
@LindeAlexander Gefeliciteerd en welkom! Wat bijzonder ook dat je dochtertje dat zo benoemde. Hier ook alleen de borsten die heel pijnlijk zijn, werd er vannacht zelfs wakker van.
Ik snap je helemaal! Als je niet hebt kunnen genieten krijg je ook spijt. Dat is de juiste insteek. Omdat het voor ons ons eerste kindje is kan ik het niet vergelijken met een ‘goede’ zwangerschap maar de testen zijn hier ook al een stuk donkerder dan vorige keer en ik bleef toen ook hangen op de digitale op 1-2 en ik had nu 1 dag na nod al 2-3. Dus hier ook goede hoop, maar dat neemt niet weg dat ik het allemaal erg spannend vind!
@djoyz We wilden eigenlijk altijd al vijf kinderen.. We zijn vrij jong bij elkaar gekomen (op ons vijftiende). Als de derde zwangerschap 1 kindje was geweest hadden we het misschien wel bij drie gehouden. Van drie naar vier voelt psychologisch als een grote stap. Drie kinderen vind ik best normaal, vier kinderen of meer is opeens een groot gezin. Met vier kinderen pas je niet meer in een normale auto enz. Maar door de tweeling zijn we dus meteen van twee naar vier gegaan. En nu voelt het als: we zijn toch al een groot gezin, we hebben toch al een zeven persoons auto, toch al een groot huis.. We wilden het altijd al, waarom niet?! Ik kom zelf uit een grote familie ja. Mijn man juist totaal niet maar die heeft dat wel gemist. Dus hij wilde zelf juist graag een groot gezin. Wat je schrijft over extra zenuwen rond de tijd van een vorige miskraam herken ik wel ja.. Wij hebben miskraam gehad met 5 weken, vier keer tussen de 6-7 en een keer met 10 weken. Voor mij is voorbij de zeven weken dus wel een soort stoppen-met-adem-inhouden grens. Maar pas met een goede termijn echo rond 11-12 weken durf ik er echt vertrouwen in te krijgen. En toch erg blij met de positieve test en ik ga gewoon hopen dat het deze keer meteen goed gaat
Voor mij gaat de derde het laatste kindje zijn, dus ik wil ook proberen te genieten zolang er geen reden is tot ongerustheid. Maar het blijft spannend als je al een keer een negative ervaring hebt gehad, niet meer dan logisch! Ik vind je testen er hoopvol uitzien en ik duim mee dat het deze keer goed mag gaan. Het kan altijd fout gaan, ook op later termijn, maar je hebt in ieder geval een goede start
@LindeAlexander welkom! En gefeliciteerd, wat bijzonder een vijfde kindje! En ik kan me wel wat voorstellen bij het 'we zijn nu toch al een groot gezin' idee haha. Ik vind zelf 3 kindjes soms al erg druk. Dus een vierde ben ik wel een beetje zenuwachtig voor (hoewel, het is mijn 2e en we zijn niet altijd met alle kindjes samen maar dan nog hahah). @Mybrand2018 ja dat gevoel heb ik ook veel indd. Een soort zeurend gevoel. @Keke91 oef, dat is dan wel heftig als.je er wakker van werd! Voor mij word dit wel ook de laatste. Ik wilde na de eerste eigenlijk geen kindjes meer omdat de bevalling erg heftig was en ik een heel lange post partum depressie heb gehad. Maar ik ben mentaal toch sterker geworden en de kinderwens is eigenlijk onverwacht gegroeid.
@LindeAlexander Bijzonder ook een tweeling! Wat heftig dat je een PPD hebt gehad, ik ken het dus ik wenst het niemand toe... Heeft het lang geduurd?
Pas dit gelezen inderdaad: https://www.avawomen.com/avaworld/implantation-calculator-when-did-it-happen/ Wist dat eerst helemaal niet. De innesteling is op of rond 8 DPO geweest.
Heb het echobureau hier wat los staat bij de verloskundige 2x gemaild voor een echo rond de 6.5 week maar geen reactie gehad haha Bel ze maandag maar is Me man heet het onze kinderen al verteld Die waren verrast maar zijn ook blij
Heb een andere gemaild daar kan je het doen tegen betaling 38 euro Ben benieuwd of dat zei het nog doen Zoniet dan maar wachten
Zou je denken? Ik heb bij me andere ook rond 6 weken een echo gehad Bij me 3e met 5 weken en 2 dagen op de 9 maanden beurs
Ze mailde meteen terug dat het vooralsnu niet mag maar dat het dinsdag zomaar kan zijn dat dit wel mogelijk is Even afwachten dus
Met 6+5 heb je wel grote kans een hartje te zien. Ik had vorige zwangerschap een echo met 6+3 en daar zag je een duidelijk boontje met knipperend hartje.
ik had met 5 weken 2 dagen een kloppend hartje bij me 3e zwangerschap op de 9 maanden beurs Weet nog bij me 1e was ik 9 weken maar moest een inwendige echo achteraf gezien was het niet nodig vond dit ook geen prettige ervaring Heb daarna ook nooit meer gedaan