Toch maar even de dokter/chirurg een vraagje gesteld of het echt niet via de buikwand kan ipv vaginaal (placenta ligt achter dus moeten ze dieper prikken volgens mij) omdat ik me anders zo ontzettend druk ga maken als ik bloedverlies krijg (wat normaal is bij een vlokkentest die vaginaal gaat). Ik krijg na 3-5 dagen de uitslag van de nipt test en heb ook meteen even gevraagd of ik dan meteen het geslacht al mag weten.
@Roxy1994 ik vind het zo rot voor je dat je hier over na moet denken en mogelijk voor deze keuze wordt gesteld Ik ga zo ontzettend hard duimen dat alles goed is! Wanneer hoor je de definitieve uitslag?
@djoyz, ja mijn bloed ging naar het VU en de uitslag was precies een week later doorgebeld! @Roxy1994 wat een onzekerheid allemaal meis. Kan me goed voorstellen dat je op ziet tegen het onderzoek. Ik hoop zo ontzettend dat je bij de 25% zit waarbij het kindje het gen niet eens heeft!
Oh @Roxy1994 wat een triestig nieuws. Ik hoop dat jullie kindje bij de 75% zit en dat alles goed komt. Veel moed in ieder geval. Ik heb al een paar keer een uitstrijkje gehad. Je wordt in België gevraagd om dat om de zoveel jaar te doen om kanker op te sporen (bevolkingsonderzoek). Ze zeiden me ook dat dat pijn kan doen, maar ik heb eigenlijk nooit echt pijn gehad (en mijn pijngrens ligt echt wel laag). Ging eigenlijk vrij vlug. @Poezemens fijn dat jullie kindje het goed maakt. Wel raar dat je blijft bloeden. Heeft de gyn/verloskundige er iets van gezegd? @Coco123 proficiat met de goede echo! @Drodie63 @Jess89 @Doublemom een opluchting dat de resultaten van de NIPT goed zijn. Ik heb gisteren de 12-weken echo gehad. Alles zag er goed: hersentjes, mooi kloppend hartje, zelfs al de vingertjes kunnen zien. Gek hoe dat echt al een mini mensje is. Hij/zij was ook super beweeglijk. Is nu ongeveer 6 cm. Nekplooi was ook goed. Ook de NIPT-test gekregen, de uitslag verwachten we ergens volgende week. Dan weten we ook het geslacht. Mooie buikjes al. Hier is er eigenlijk echt nog niets te zien. Ik pas nog in al mijn broeken!
@Roxy1994 Ik heb iedere 2 jaar een uitstrijkje (is wat aangeraden wordt hier in Frankrijk) en ik vind het geen pijn doen. Het schijnt wel eraan te liggen of je een gevoelige baarmoedermond hebt of niet. Ik hoop zo dat jullie niet ervoor hoeven te kiezen de zwangerschap af te breken, zelfs al weet je met je verstand dat het beter is lijkt het me gevoelsmatig toch erg moeilijk. Ik duim voor jullie! @STine08 Fijn dat alles goed was! Hier vandaag een 11 weken dansje
@Mybrand2018 nee helaas nog geen reactie gehad... @Jess89 de uitslag hoor ik 2 tot 3 weken na de test dus dat is tussen 1 en 8 juli.... en jaa die keuze wat ik dan moet maken word wel 1 van de moeilijkste keuzes in mn leven. Ik weet dat het gewoon beter is voor het kindje... maar weet wel dat ik dan echt instort. Vooral omdat een volgend kindje dan via IVF moet.... enjaa dat het dan niet op de natuurlijke manier kan, terwijl je wel vruchtbaar bent en het gewoon kan lukken, lijkt me moeilijk om om te schakelen.
Mijn zwager en schoonzus hebben dit ook. Zij hebben een grote kans ook op een bepaalde aandoening bij hun kindje als ze op de natuurlijke manier zwanger raken. Ze doen dit nu dus ook via IVF maar dit is al een lange weg. Nu door corona heeft alles maanden stilgelegen. Volgens mij mogen ze volgende maand weer verder. Ik gun het niemand, het zijn moeilijke dingen. Maar gelukkig heb je toch ook een grote kans op een gezond kindje! Laten we daar voor nu gewoon op hopen. En we zullen je steunen op het moment dat het toch niet goed zou lijken. Knuffel! ♡
Bedankt voor jullie steun meiden❤️ Jaa het wachten word denk ik nog het ergste van alles... nou zou de uitslag van onze gen test ook 2-3 weken duren en was bij beide 2 weken. voor nu ga ik hard hopen en denken aan de 75% maar durf niet te hard te denken dat het allemaal goed is omdat de klap dan extra hard aankomt mocht het fout zitten....
Ja jezelf voorbereiden op het slechtste werkt denk ik geestelijk beter omdat je al soort van afscheid aan nemen bent Echt zo verdrietig deze keuze moet echt aan je denken steeds
@Roxy1994 Pfff. Zo heftig allemaal. Niemand is onbezorgd in de zwangerschap. Maar dit maakt het wel echt allemaal enorm spannend, moeilijk, lijkt me een rollercoaster van allerlei emoties. Ik denk aan je. Ik lees overigens alles mee, maar er ontbreekt tijd om te reageren. Wat fijn van alle goede echo's! We zijn inmiddels allemaal al hard onderweg, of al helemaal, in het 2e trimester! Dit was mijn langste zwangerschapsweek ooit. Haha. Want ik dacht dus maandag eigenlijk al 11 weken te zijn. En nu is dat morgen pas. Achja, als dat het ergste is... Inmiddels is bijna iedereen op de hoogte hier. Volgende week ook op het werk vertellen. Hoef ik eindelijk m'n buik niet meer in te houden! Wat een prachtige buikjes al!!! Persoonlijk vind ik het ver zat gaan om me op zo'n forum aan te melden, dus daar houd ik het even bij.
Oh meid, ik ga zo voor je duimen!! Ik vind het echt zo verdrietig! IVF is inderdaad geen feest. Zelf 3 ICSI pogingen gehad, dat is ongv hetzelfde als IVF. Gun ik niemand. Maar goed, als het echt niet anders kan dan weet ik zeker dat je ook de kracht zult vinden om hiervoor te gaan. Maar laten we het eerst stap voor stap doen. Eerst de punctie, dan zien we wel weer! First things first! Knuffel! ❤️
Hier opeens iets nieuws (voor mij). Ik was nog geen seconde misselijk geweest deze of vorige zwangerschap, maar zojuist hing ik spontaan toch even boven de wc om over te geven. Gadver, ik ging er vanuit dat dat me weer bespaard zou blijven...
Ik vandaag ook weer heel misselijk gisteren ook dacht dat het minder zou worden Bijna allemaal in 2e trimester nu is het genieten voor iedereen hopelijk de 3e word alweer zwaarder