Uitgerekend 16 t/m 31 december 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Love2Live, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    LindeAlexander, Starfire en Roxy1994 vinden dit leuk.
  2. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    @LindeAlexander
    Ik gebruik deze pagina alleen op mijn telefoon en dat gaat prima..

3. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.667
    1.603
    113
    Vrouw
    hey meiden vraagje

las net iets over bloedend/ontstoken tandvlees en dat dat gevaarlijk is voor je zwangerschap. Is dit echt zo heftig? Ik heb best vaak ontstoken tandvlees, al poets ik nog zo goed.. zou dit dan echt zoveel kwaad kunnen?

4. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @Roxy1994 Voor zover ik weet heeft bloedend of ontstoken tandvlees geen gevolgen voor de baby, maar je moet het wel goed in de gaten houden omdat tandvleesontsteking in een ver gevorderd stadium ervoor zorgt dat de bacteriën steeds dieper gaan en je kaak kan dan aangetast raken.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  5. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Roxy1994 wat vervelend dat je last hebt van bloedend tandvlees :(. Ik heb een paar jaar geleden parodontitis gehad. Sindsdien gebruik ik dagelijks ook ragers voor tussen mijn tanden. Sinds ik dat consequent elke dag doe bloedt mijn tandvlees niet meer! Je moet alleen wel even door de eerste periode heen, want in het begin zal het bloeden juist erger worden.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  6. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.667
    1.603
    113
    Vrouw
    Oh jeetje! Daar las ik over ja! Maar dat voel je toch echt wel lijkt me?! Dat voelt toch niet hetzelfde als ontstoken tandvlees, dus alleen det rode randje en t bloeden met poetsen?

7. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  8. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ik heb sinds kort ook een geïrriteerd stukje achterin bij mijn laatste kies. Is begonnen met mijn verkoudheid en bijholteontsteking.

Gebruik nu ook 2x per dag mondspoeling en het lijkt rustiger te worden..

Roxy1994 vindt dit leuk.
  9. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    ik kreeg toen een ontsteking onder mijn voortand, veel pijn gehad, maar trok toen vanzelf weg. Toen ik eenmaal terecht kon bij de tandarts bleek kaakbot grotendeels weg te zijn en zat de tand los :eek:. Ik werd doorverwezen naar een speciale kliniek met parodontologen die alles goed reinigen onder het tandvlees. Geen pretje, maar werkte hartstikke goed. Eerst zou mijn voortand eruit gehaald moeten worden en vervangen worden door een transplantaat, maar hij zit er nu nog in! Hij zit nog wel heeeeel iets los, maar ik kan er gewoon alles mee eten etc.

Maar goed, op die ontsteking na had ik er eerlijk gezegd weinig klachten van. Maar wat in het bovenstaand artikel stond van @Love2Live denk ik dat goede mondverzorging wel heel belangrijk is. Dus wat vaker naar de mondhygiënist in de zwangerschap :thumup:

Roxy1994 vindt dit leuk.
  10. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Verloskundige gaf hier aan gewoon naar elke controle afspraak te gaan en als er aangegeven word dat je naar de mondhygieniste moet dan ook gewoon gaan. Ook omdat bekend is dat vrouwen in hun zwangerschap vaak (veel) meer zoete dingen gaan eten.
    En volgens mij is het vooral in het eerste trimester extra gevaarlijk om echt een ontsteking te krijgen vanwege verhoogde kans op miskraam, dat heb ik wel gelezen maar geen idee of dat ook echt onderzocht is.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  11. Willemijne

Willemijne Actief lid

30 mrt 2020
    348
    367
    63
    Vrouw
    Een echt goede tandpasta kan ook goed werken tegen tandvleesontstekingen. Van Paradontax en Sensodyne hoorde ik goede verhalen, een wat duurdere tandpasta, maar wel met resultaat. Zelf heb ik erg gevoelige tanden, en geen enkele tandpasta werkt, behalve de Sensodyne repair rapid relief, die werkt echt top... ('k Heb geen aandelen :))

djoyz, Roxy1994 en Starfire vinden dit leuk.
  12. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik heb ook veel last altijd gehad van tandvleesontstekingen

En heel eerlijk is er een stukje kies afgebroken en ik heb totaal geen zin om te gaan

Roxy1994 vindt dit leuk.
  13. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Kom net terug van de VK controle ben nu 2 kilo erbij sinds me 12e week

Bloeddruk was gelukkig goed

Hartje gehoord

Ze vroeg mij of ik de baby al voelde waarop ik zei nee ik vertelde van de geslachtecho/pretecho dat me placenta voorlag en dat dat de reden kan zijn

Toen vroeg ze en wat krijg je
    Ik zei een meisje oh oké was haar reactie

Niet eens gefeliciteerd of wat leuk

Nouja was toch me laatste afspraak daar

Roxy1994 vindt dit leuk.
  14. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Haha, ik heb precies hetzelfde. Gebeurde in februari en sindsdien vind ik corona een goede smoes om nog steeds niet naar de tandarts te gaan.

Mybrand2018 en Roxy1994 vinden dit leuk.
  15. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw

Hier also guilty!
    Ohh ik vind de tandarts verschrikkelijk... brrr word al zenuwachtig als ik eraan denk. Heb er gelukkig ook geen last van, anders had ik wel allang gegaan..

Roxy1994 vindt dit leuk.
  16. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Haha vorig jaar net week voor de vakantie kreeg ik zenuwen pijn

Ze wouden een begin maken maar ze hadden pas later tijd maar wij zouden weg gaan alles geboekt etc

Was kies helemaal achterin toen zei ik trek maar eruit ben ik er vanaf heb al slechte ervaring met wortelkanaalbehandeling

Vanaf toen niet meer gegaan jaar later nu

17. Willemijne

Willemijne Actief lid

30 mrt 2020
    348
    367
    63
    Vrouw
    @Mybrand2018 Ook geen leuke reactie van je verloskundige... :(

@tandartsen Brrr, hier ook al zo'n eentje die niet graag naar de tandarts gaat. Ik probeer elk half jaar trouw te gaan. Maar dat zou betekenen dat ik één dezer dagen weer moet, en heb écht geen zin.

Hier ook vanmiddag naar de VK geweest, ik stond verkeerd. Haha, het pand is sinds een jaar verhuisd, een paar honderd meter verder op, had ik even niet door. :)

Maar voor het eerst het hartje gehoord! Toch weer een fijne bevestiging. Ze kon het niet in één keer vinden, duurde even.
    Ben vergeten te vragen waar mijn placenta ligt. Kunnen ze dat al zien op je 10 weken echo? (Die heb ik alleen gehad nl.)

Ben een halve kilo afgevallen, sinds dus de 10 weken echo. Maargoed, veel stress nu en nog steeds misselijk zijn werkt daarin ook niet mee. Vindt het wel prima.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  18. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb dus daar altijd probleem mee dus ik loop elke drie maanden bij mondgygysniste altijd. En wat ik weet van zwanger zijn En tandvlees problemen en ze hebben het altijd zo gedaan bij mij is dat je tijdens zwangerschap moet heel vaak naar de mondverzorger. Tot 12 weken juist niet (ivm infecties) maar daarna dus ga ik elke 3 maanden.
    Ik gebruikt ook ragers mijn hele leven en mijn tandarts zei dat als je tandvlees slechter wordt tijdens zwangerschap (dus bloeden etc) moet ok gelijk bellen want anders ben je te laat en krijgt je parodontitis en infecties en moet je na zwangerschap aan ab keur etc. Heel moelijk herstel zeg maar

Roxy1994 vindt dit leuk.
  19. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Die tandpasta wat ze verkopen normaal helpt niet zo goed tegen tandvleesontsteking. Er is eentje die je kan online bestellen of via tandarts: perioacid tandpasta en mondapoeling. Dat helpt heel goed wordt altijd voorgeschreven bij tandvleesontsteking of problemen.

Goed ook om te weten dat de meeste mondverzorgers die dat zo doen, doen het oppevlakkig en is vaak niet voldoende (Ze gebruiken dan de verzekeringscode waarbij het wordt vergoed meestaal) gebeurd binnen 15 min en klaar. Er zijn ook andere behandelaars ze hebben andere code ze doen mondverzorging 45 minuut lang en dus dat wordt meestaal maar beperkt verzekering vergoed. Ik liep een tijdje bij die dure maar zodra het tandvlees beter ging ging ik naar her “standaard” maar dus gewoon vaker elk drie maanden.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  20. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hebben ze met 14 weken gezien pretecho

Met 12 weken kon ze het niet zien

Roxy1994 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina