Uitgerekend 16 t/m 31 december 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Love2Live, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Wij hebben bij onze zoon de naam pas definitief gekozen tijdens de bevalling. En ik was 2 weken overtijd, dus we hebben tijd zat gehad. Ik hoop dat we het dit keer eerder weten, maar wachten in ieder geval af tot na de 20 weken echo om en over na te gaan denken.

2. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.668
    1.603
    113
    Vrouw
    Wij hebben de naam jaylee gekozen (spreek uit als djeelie. :)

Starfire en Jess89 vinden dit leuk.
  3. Starfire

Starfire Bekend lid

13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Leuk @Roxy1994 ! Stoer maar ook lief. :)

Ja dat kan ook natuurlijk @NonnieMa ! :D Sommigen wachten echt tot ze het kindje hebben ontmoet om het een naam te geven. Uiteindelijk maakt het ook niet uit, zolang je gevoel erbij goed is.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  4. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Super leuk al die meisjes namen!!
    Ik vind jongensnamen echt suuuuper lastig! Meisjes naam hadden we al, jongensnaam heeft vriend al een voorkeur maar ik ben nog niet overtuigd..
    Hoe we hem noemen? Baby gewoon denk ik nog wel vaak. Wij willen sws wel graag 2 namen bedenken en dan kijken met de geboorte welke we het beste vinden passen.
    2e naam staat wel al vast.

willen jullie een dubbele naam of een enkele?

xxxEllen87xxx, Roxy1994 en Jess89 vinden dit leuk.
  5. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @djoyz ja jongensnamen zijn moeilijk!! :eek:
    We hebben op zich wel een lijstje met een stuk of 5 namen die we leuk vinden, maar nog niet echt het gevoel erbij van JA dat is hem!
    We willen als roepnaam een enkele naam, maar wel een tweede naam als vernoeming geven. En jij?

Roxy1994 vindt dit leuk.
  6. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Hier ook zo'n uitdaging met jongensnamen. Ik heb een heel lijstje wat ik leuk vind, maar mijn vriend schiet bijna alles af :cry: Zou wel graag een tweede naam geven, dat hebben mijn beide kinderen ook dus het voelt raar om deze dan geen tweede naam te geven.

Roxy1994, Starfire en Coco123 vinden dit leuk.
  7. Coco123

Coco123 Actief lid

11 jun 2017
    304
    269
    63
    :roflmao: Oh de naam vind ik ook zo iets,,,, jeetje een meisjes naam vond ik toch wel veel makkelijker , ik kijk elke dag wel even of ik een leuke jongens naam tegen kom , dit word echt 1 groot dilemma :roflmao:

Roxy1994 en Starfire vinden dit leuk.
  8. STine08

STine08 Bekend lid

14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    Hier is het kamertje besteld. Binnen een week of 10 zou het er moeten zijn.

Gisteren mijn 16 weken-echo gehad. Alles was goed. Ze was precies aan het eten, zei de gyn. Mooi om te zien. Nog eens bloed moeten geven voor test op toxoplasmose en CMV. Deze keer ook moeten plassen in een potje (ik haat dat!) om na te gaan of ik geen urineweginfectie heb. Volgende afspraak zal het de 20 weken-echo zijn. Het gaat best snel, vind ik.

Drodie63, Roxy1994 en Starfire vinden dit leuk.
  9. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Precies hetzelfde. Gewoon 1 roepnaam maar een 2e naam erbij omdat we daarvoor wel een mooie hebben.
    Ik vind de eerste naam zo lastig...!!!

@STine08 wat tof! Leuk om te zien denk ik?
    Tijd gaat ook snel maar vind de 20 weken echo toch wel heel spannend hoor..!

Zijn er dames die ook de 22 weken prik gaan halen? (DKT vaccinatie)
    Ik ga het wel doen, al heb ik echt enorme vaccinatie angst...!! Word nog wat haha.

10. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.668
    1.603
    113
    Vrouw
    ik ga de prik ook halen! Weer een prik minder voor de baby!
    Ben trouwens echt benieuwd wanneerr ik haaar echt ga voelen schoppen

11. Drodie63

Drodie63 Actief lid

7 apr 2020
    198
    294
    63
    Vrouw
    Hooooi dames! Hier vandaag ook weer een echo gehad en het hartje gehoord. Echo duurde welgeteld 15 sec, en ben er niet veel zekerder van geworden... zag veel ‘grijs’ op de echo terwijl vorige keer vooral veel ‘zwart’ rondom de baby. (Klinkt dit logisch??) Ze hebben verder ook nergens naar gekeken of opgemeten, echt een beetje raar allemaal. Maar volgens mij zag het er wel goed uit.

Naam hebben we ook nog niet, we twijfelen nog tussen 3 roepnamen. Er komen sowieso wel een tweede en misschien derde naam bij. :D:D

Roxy1994 vindt dit leuk.
  12. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @Roxy1994 Leuk kamertje!

Hier vandaag naar de verloskundige geweest en heb een snelle echo gehad, had gehoopt dat ze zou kunnen zien of het een jongen of meisje is maar helaas, de baby lag er niet goed voor en zat helemaal op z'n kop en haar apparatuur is ook niet mega goed dus dan moet je echt geluk hebben. Dus nog 2 weekjes wachten en dan weten we het als het goed is :) Ze meette mijn baarmoeder op 16 cm dus dat klopt precies, hij zit nu ongeveer een centimeter onder mijn navel.

Ik vind de naam deze keer ook heel lastig, vooral voor jongens :confused: En het feit dat we een naam willen die zich in het Frans én Nederlands ongeveer hetzelfde uitspreekt maakt het er ook niet makkelijker op :p

13. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Veel bij gepraat !!!

Lees morgen even bij

14. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    @Drodie63 en @nosilla wat fijn dat jullie controle weer goed was!
    Ohh ja van mij mogen de echo’s ook altijd langer duren hoor..!
    Met de vorige echo wel al kunnen zien dat het maagje en de blaas vol zaten (kindje drinkt en past dus al) en de Niertjes heeft ze gezien, darmpjes, hersentjes en ze kon zien dat het ruggetje ook gesloten was. Dat was wel een voordeel aan de inwendige echo. (Mijn blaas was veel te vol bij de geslachtsbepaling dus ik moest plassen en toen ging het ook niet lekker omdat hij dwars ging liggen dus toen moest het inwendig en konden we al veel meer zien!)

Foto van beentje en voetje en teentjes;
    D44F1ADD-D8B2-4334-8C76-20327BF80496.jpeg

@Roxy1994 ik voel wel hem nu sinds een week, maar dat is nog lang geen schoppen zoals in je laatste weken haha. (geen idee wat hij doet, strekken, schoppen, draaien of of..) Meer een kriebel of een steekje. Beetje alsof je hard over een heuvel rijd met de auto of als je schommelt, zo’n kriebel is het bij mij.

nosilla, Starfire, Jess89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Ik heb a.s. dinsdag eindelijk weer een afspraak met echo. Ben benieuwd of ze dan ook naar geslacht kijken, anders is dat pas 14 augustus.

Ik voel de baby de laatste week ook meerdere keren per dag. Het kriebelt steeds van binnen op specifieke plekjes. Soms zo erg dat ik er echt even aan moet krabben. Bij mijn zoontje zag de placenta aan de voorkant, maar ik vermoed dat dat nu niet zo is.

16. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Leuk al die echos! Die van mij is morgen pas! ik krijg altijd vrij uitgebreid echo 10 minuten en dat is fijn. hopelijk morgen alles nog steeds goed.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  17. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.668
    1.603
    113
    Vrouw
    @NonnieMa @djoyz ik lijk ook iets te voelen. Is mn eerste zwangerschap, dus weet niet wat ik moet voelen. Wel vaak plopjes of iets wat lijkt dat er iemand van binnen zacht met zn vinger tikt maarjaa zijn dat je darmen, is het iets anders geeen idee. Merk wel dat ik dat steeds vaker begin te voelen dan eerst.

Lieverding en Starfire vinden dit leuk.
  18. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik voelde vorige week wel iets kriebelen, maar de laatste dagen weer niet, dus geen idee wat het geweest is haha.

Leuk dat er weer een paar echos aankomen :D

Hier vandaag even een off-day. Heel moe :confused: en ik begin (nu al) last te krijgen van mijn veranderende lichaam. Lijkt wel alsof alles meer moeite kost, meer energie kost. Mijn conditie is echt waardeloos, mijn buik groeit (wat een heel goed teken is natuurlijk), maar ik heb altijd met mijn gewicht geworsteld en ik vind het toch best moeilijk om blij te zijn met mijn groter wordende buik :oops:.
    Vandaag voor de eerste keer een zwangerschapsbroek aan gehad, ik hoor altijd van iedereen dat het zo lekker zit, maar ik vind het vreselijk zitten :roflmao:. Ik heb echt zo’n hekel aan lage broeken, en zwangerschapsbroeken zijn gewoon heel laag :rolleyes:. Oké, er zit wel een band in die je tot je oksels op kan trekken, maar dan nog, dat is maar gewoon een simpel stofje. Zucht... en dan te bedenken dat ik nog niet eens op de helft ben :rolleyes:.

Oke, klaagmodus uit.

Positive note: 17 weken dansje! :)

djoyz en Starfire vinden dit leuk.
  19. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.668
    1.603
    113
    Vrouw
    Oh ik vind ze heerlijk zitten! Ik werd zo chagrijnig van alle broeken die ik niet meer paste en op mn werk moet ik wel nette kleding ( geen broeken met scheuren, geen joggingbroeken enz) en die broeken pastte ik dis allemaal niet meer. Nu toch maar even 2 broeken aangeschaft.

Net weer even wat “plopjes” gevoeld :). Word steeds meer :). zag wel op de echos tijdens de onderzoeken dat mn kindje heel beweeglijk was en aangezien mn placenta achter ligt verwacht ik gewoon dat ik snel iets ga voelen en ben best teleurgesteld dat ik niet zoveel voel:( waarom niet. en sommige voelen het al met placenta voor duidelijk met 16 weken

20. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.668
    1.603
    113
    Vrouw
    Goedemorgen meiden! 16 weken dansje!! :)

nosilla, Love2Live, Doublemom en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina