Uitgerekend 16 t/m 31 december 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Love2Live, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Hier ook zo ongeveer op standje "staat op ontploffen". Maar bij de groeiecho was de baby helemaal gemiddeld. Niet dat ik ze volledig vertrouw, want mijn zoon zou bij de laatste echo op 41.3 nog 4600-4800 Fran worden en 4 dagen later werd hij geboren met 3732 gram. Nogal een verschil. En hij was echt niet een kilo afgevallen in 4 dagen. Dus ik blijf het lastig vinden, die schattingen.

Jess89 en Roxy1994 vinden dit leuk.
  2. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Dat is het ook hoor!
    mijn neefjes zouden ook echt heel groot zijn, waardoor mijn schoonzusje tot 2 keer toe al op tijd is ingeleid... bij de geboorte bleken het prima gewichtjes te zijn ipv huge

Roxy1994 vindt dit leuk.
  3. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Doorbloeding placenta was te hoog. Willen ze onder de 95% zien rn was 97,5%. Moet nu elke dag heen omdar ze me nu nog beter in de gaten moeten houden om te kijken of ze het nog wel fijn vindt daarbinnen. Elke dag ctg dus.. bloeddruk was 140/85. het streven om haar te halen is 37 weken...echt even k*t nieuws.. en ben helemaal naar de kl*te. Is echt gewoon klap op klap op klap... morgen weeer naar het ziekenhuis voor ctg en dan dinsdag weer heen voor een GUO

4. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Hey @Roxy1994, wat een rotnieuws weer. Het zit jullie niet mee. Gelukkig zitten de artsen er in ieder geval bovenop en houden ze je goed in de gaten.

Hier enorm verkouden (negatief voor corona) met een gekneusde rib door het vele hoesten. Ik heb ook al een paar nachten niet geslapen van de pijn en het hoesten. Vandaag dus toch maar medicatie op recept gevraagd tegen de pijn en de hoestprikkel (codeine). Niet heel goed voor de baby, maar kan in kleine hoeveelheden geen kwaad. En zoals ik er nu bij zit is ook niet goed voor de baby...

Roxy1994 vindt dit leuk.
  5. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Roxy1994 ach meisje toch! Wat ontzettend klote! Het is inderdaad klap op klap wat je te verduren krijgt! Verdorie!
    Een knuffel voor jou. Vind het zo naar voor je!!

@NonnieMa veel beterschap! Soms is het kiezen uit twee kwaden en kun je ff niet anders! Lekker uitzieken jij!

Roxy1994 vindt dit leuk.
  6. Starfire

Starfire Bekend lid

13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Wat mega rot @Roxy1994 :( Inderdaad wel goed dat ze het goed in de gaten houden.. maar kan me voorstellen dat dit je even helemaal opbrandt. 37 weken... dat duurt niet lang meer, wat zal dit zenuwslopend aanvoelen allemaal.

Heb er trouwens nog nooit van gehoord, een te hoge doorbloeding :eek: Is dat dan de oorzaak dat haar hoofdje wat kleiner lijkt tov de rest?

In elk geval een dikke knuffel en sterkte met alle ziekenhuisbezoekjes die op de loer liggen!

7. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Ja alles is kleiner door een te hoge doorbloeding ontstaat er een weerstand ofzo waardoor er minder voedingsstoffen binnen komen zover ik het zelf begrijp

8. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Jeetje meid wat heftig! Genieten zit er op deze manier ook echt niet in zo..
    Sterkte de komende tijd! Hopelijk alles voor het goede doel en straks een gezond kindje (die misschien wat kleiner is)..

Roxy1994 vindt dit leuk.
  9. Willemijne

Willemijne Actief lid

30 mrt 2020
    348
    367
    63
    Vrouw
    @Roxy1994 Tjonge, het houdt niet op. Wat naar zeg! :( Laat je goed in de gaten houden. Sterkte met alle ziekenhuisbezoeken...

@NonnieMa Beterschap hoor!

Roxy1994 vindt dit leuk.
  10. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Nou weer geen goed nieuws bloeddruk was 3 x 140/100... bloed genomen lukte niet 4 mensen geprobeerd. Uiteindelijk dmv vingerprik druppel voor druppel bloed verzamelt. bloeduitslag was goed. Urine wordt ik nog voor gebeld rond 18:00. Ctg was ook wel okee ze vonden er wat stil maar dat is de afgelopen 4 x zo en er hartslag was alle 4 x wel hetzelfde. 130/140.

nu elke dag thuis een ctg maken
    2 x per dag thuis bloeddruk meten. Met het apparaat voor thuis was die ineens 160/105??
    En als er eiwitten in mn urine zitten 24 uur urine verzamelen. Ook werd mn koorts gemeten dit was 36, nog wat dus mooi en mn reflexen getest want ze vonden me wat rillerig (gek he met een paniekaanval) ik zou heen gaan voor ctg en uitleg voor t apparaat thuis. Dus ik dacht ah 9:15-9:45 en dan naar huis. Uiteindelijk ging ik om 14:00(!!!) pas richting huis! kortom weer een hele dag drama.... wanneer houdt het eens op. Ze zei wel dat ze niet dacht dat het zwangerschapsvergiftiging was maar vooral gewoon stress enz.

11. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Pffff @Roxy1994 wat krijg je een hoop voor je kiezen! :(
    Knuffel!!

Roxy1994 vindt dit leuk.
  12. Starfire

Starfire Bekend lid

13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    He getver @Roxy1994 dat is echt niet leuk allemaal :( Hoop dat het toch allemaal de goede kant optrekt en dat t niet bergafwaarts is vanaf hier.. :confused:

Roxy1994 vindt dit leuk.
  13. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Urine uitslag waren ze gister kwijtgeraakt... dus weer terug vandaag. Net ctg gehad en bloeddruk gemeten. Was iets gezakt 130/90. nu weer wachten op urine uitslag...

14. Willemijne

Willemijne Actief lid

30 mrt 2020
    348
    367
    63
    Vrouw
    Nou, lekker dan... Fijn dat je thuis kunt meten. Misschien iets betrouwbaarder omdat een ziekenhuis misschien wat meer stress veroorzaakt? Geen idee?
    Hoop dat je iets tot rust kunt komen tussendoor. Zo onzeker allemaal. Sterkte!

Roxy1994 vindt dit leuk.
  15. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Ene kant blij dat het kan. Andere kant lijkt t apparatuur van de dokters mij beter vooral omdat gister ze eerst op 140/100 kwam en 10 min later met het apparaat dat ik heb meegekregen 160/105 kwam.

inmiddels ben ik wat rustiger geworden. Dinsdag weer een groeiecho + kijken naar de navelstreng en hoop dat ze wel wat is aangekomen in gewicht / lengte (laatst was ze 1105 gram met 29+3. Ga me niet meer zo druk maken lijkt me niet goed voor die kleine. Moeilijker gezegd dan gedaan maarja.. het moet maar.

16. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Roxy1994 jeetje wat een spanning allemaal!!
    En wat een gedoe dat er dan ook weer uitslagen zoek raken. Alsof je niets anders aan je hoofd hebt!

verder even egoïstisch....

Ik zit per direct in de ziektewet.
    Vandaag een groeiecho gehad en de kleine zit op P10,4... tot P10 is acceptabel, maar ze vroeg me in eerste instantie of ik halve dagen kon gaan werken. Toen ze gegevens in ging voeren pakte ze zijn groeicurve erbij en zei ze direct ‘eh we gaan het anders doen, ik wil dat je per direct stopt met werken en langs de gynaecoloog gaat om de doorbloeding van de placenta te meten’.
    Zijn groeicurve begint af te buigen, dus als ik zo doorga dan komt hij hoogstwaarschijnlijk onder de P10.
    Ik maak me nog niet zoveel zorgen, aangezien mijn schoonmoeder ook heel klein is... eerst de metingen maar even afwachten...

Roxy1994 vindt dit leuk.
  17. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Bij jou ook spannend dus... hopelijk is je placenta goed!!

inmiddels ben ik net opgenomen... bloeddruk thuiis gemeten en was 156/106. ziekenhuis gebeld en kon meteen komen. Daar was het steeds 160/99. 168/109 ik weet dat de zenuwen heeeel erg meespelen. Uur gelede een pilletje gehad voor mn bloeddruk en die was nu net 140/90. en ook net weer bloed afgenomen. Morgenochtend komen ze weer meten... en ben zo ontzettend bang en verdrietig. En mn vriend mocht niet eens het ziekenhuis mee in... nu hopen dat hij morgen lager is en ik met medicijnen verder kan en thuis kan blijven.. ik ga nu maar proberen te slapen

18. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw

Ohh meis... wat een gedoe allemaal, en zo puntjepuntje dat je vriend niet gewoon mee kan! Dit is wel het laatste dat je alleen wil doen. Wat krijg je veel voor je kiezen..
    Ik weet niet hoe de bloeddruk bij de verloskundige normaal getest word?
    Bij mij handmatig en ik had ongeveer 1,5 week geleden wat symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Ik pakte mijn eigen bloeddruk meter (automatische) en die gaf 159/101 aan. Ik heb toen meteen de verloskundige gebeld en die zijn langs geweest. Zij hebben het toen nog een keer gemeten en toen was hij 110/70:eek: (handmatig). Ik heb die automatische meteen terug gebracht naar de kruidvat, wat een ... ding! Hier toen nog even hartje geluisterd en ze hebben mijn buik gevoeld en alles was prima. Maar er kan dus echt wel een verschil tussen verschillende apparaten zitten!!
    Wel fijn dat ze je nu zo ‘close’ in de gaten houden, ondanks het natuurlijk allemaal puntjepuntje is!
    Hoop dat je bloeddruk snel normaal is en je gewoon lekker naar huis kan.
    Stress is inderdaad niet goed maar in dit soort situaties zal iedereen dat hebben hoor!
    Wees niet te streng voor jezelf! ;)

@Miekoe wat een gedoe allemaal met die P waarden he..? Maar wel Goed dat ze alles ook even gaan controleren:oops:
    Vervelend dat je per direct de ziektewet in moest, maar het is voor het beste. Nu moet je 6 weken van te voren met verlof toch?
    Nouja, ik hoop dat ik de 4 weken haal... maar het word echt wel zwaar en ik moet nog een maando_O..

Roxy1994 vindt dit leuk.
  19. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    O nee!!! Verdorie meis!!
    Mijn duimen draaien echt ontzettend hard voor je dat je thuis verder rustig mag doen! Hè bah!

@djoyz
    Ik zou sowieso al 6 weken van tevoren er al uit gaan. Met 3 dagen werken, 2 drukke tantes thuis en het huishouden vind ik het wel best! ;)

20. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.670
    1.603
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me goed.
    Ik heb gister om 00:00 nog bloedgeprikt, en een bloeddruk was toen 140/90. Toen een pilletje gehad en daarna weer 130/90. Nu vannochtend om 7:00 was hij 130/90. Pilletje gehad en uur later 130/80. zou weg mogen alleen ctg nog. Maar na 2 uur aannde ctg bleef de hartslag te stabiel. Als de baby beweegt willen ze wel even een hartslagstijging zien dit gebeurde ook wel maar te weinig volgens hun. nu moet ik om 14:00 weer dus ben hier tot zoiezo 14:00 nog ... en ze halen me na 2 uur ban de ctg. Trekken de deur achter zich dicht en mevrouw begon me toch te feesten. Schoppen draaien hele buik ging overal heen en weer. Echt een kleine draak

Deel Deze Pagina