Welkom en gefeliciteerd voor de nieuwkomers Hier vandaag veel misselijk in de ochtend en middag zag ik echt steeds sterretjes voelde me beetje slap Hier doen ze wel met 8 weken een echo als je persee wilt
Maagzuur niet, maar eetlust is wel minder en heb het al een paar dagen koud. Deze koelere dagen helpen daar niet echt bij
Bleh niks aan hè je zo te voelen! Was dit de eerste dag dat je je zo voelde? Hier helaas geen optie tot die echo met 8 weken Laten we dan maar hopen dat mijn vriend mee mag als we eind mei ein-de-lijk aan de beurt zijn Ik heb t ook zo koud! Maar in bed ben ik net een straalkachel
Hier ook zo koud Ja vandaag voor eerst echt dat ik me zo voel En ja ik vind 8 weken al lang haha had ze gemaild of ik met 6 weken al mocht komen op eigen kosten geen reactie gehad
Ik heb wel de 28e een telefonische intake. Dan nog maar eens bedelen of ik niet iets eerder mag Weten jullie dat; kan op 10 weken al een termijnecho plaatsvinden of is dat echt pas met 12-13 weken?
Ik heb bij me oudste met 9 weken termijn echo gehad De andere weet ik het niet meer zo precies Er staat nu 12 wewken Ze zei tegen mij je mag met 8 komen en 12 weken dan weer dan 20 weken dan 30 weken en 36 weken nog een groei ech o
Wowwwww dat zijn veel echo’s! De praktijk doet hier normaalgesproken met 8 weken vitaliteit, 12 termijn en dan alleen nog de 20 weken echo (staat op hun site tenminste). Bij mijn kinderen had ik volgens mij ook nog een liggingsecho richting het einde. Al had ik sowieso meer echo’s omdat ik bij beide medisch werd. Ik hoop zo dat dat dit keer niet weer gebeurt en ik 1 keer mag ervaren hoe het is als de bevalling uit zichzelf begint
Ja kan me niet herinneren dat ik dat bij de andere had alhoewel de jongste had ik wel met 36 weken nog een groei echo En dan de 1e echo en de 20 weken Maar ben nu bij een andere Verloskundige dan hiervoor ivm verhuizing Ik laat het over me heen komen eerst tellen naar 7 mei haha Duurt me nog te lang
@Doublemom welkom en gefeliciteerd! Jammer hè dat de vroege echo’s niet doorgaan. Hier denk ik ook, maar daar moet ik nog over bellen. Bel denk ik over een week pas, want ik ben nog praktisch bij de VK aangemeld. Dat komt doordat ik in de 2 rondes hiervoor ook zwanger was (beide miskraam met bijna 5 weken en 6 weken) Hopelijk gaat het dit keer goed, maar op de een of andere manier voelt het nu beter. Qua kwaaltjes al wel veel weeïg en ook wat misselijk, maar daar ben ik dan ook gevoelig voor (heel misselijk bij de eerste, HG bij de tweede). We zullen zien, maar als deze zwangerschap goed gaat, houd ik rekening met HG of gewoon erge misselijkheid.
Extra spannend dan een miskraam hiervoor En HG is niet niks Ik heb het de hele dag koud en nergens zin in maar heb nog 4 kindjes rondlopen dus moet soms
@Mybrand2018 dat zijn veel echo’s die je normaal kunt krijgen! Hier kan dat ook wel, maar moet er wel een reden voor zijn. Bij zoontje ook veel echo’s gehad, vooral in het begin, maar toen ben ik ook 2x een week opgenomen geweest vanwege HG. Kreeg toen in het ziekenhuis paar keer een echo. Daarna nog groei echo’s omdat zijn benen wat achter liepen qua groei (loos alarm) Wat minder echo’s vind ik juist prima, kan ook onzeker maken. Alleen die vroege echo missen zou wel jammer zijn ivm miskramen hiervoor.
2 miskramen zelfs hiervoor. Nu voor de derde keer op rij zwanger dit jaar. Waarschijnlijk gewoon pech, bij de andere twee kinderen nooit een miskraam gehad. Ben nu na 2 jaar wel met de borstvoeding gestopt, ergens hoop dat dat wat helpt. Test was nu al wel veel sneller duidelijk en meer kwaaltjes. HG is echt rot, maar dit keer wel een goed plan ervoor opgesteld. 5 kindje van jou dus nu? Wat leuk! Zal inderdaad ook wel pittig zijn nu je zwanger bent.
Jeetje wat naar zeg die miskramen! Ik hoop dat je gevoel dit keer klopt! Het wegblijven van de misselijkheid is wat bij mij de onrust veroorzaakt. Ben bij de eerste flink beroerd geweest, 2e tot week 20 flink aan de medicatie want was met 6wk zwanger al 4kg lichter van t spugen. En bij de 2 biochemische die ik begin dit jaar heb gehad voelde ik me zelfs misselijk. En nu dus niet..
@Fraser, wat heftig dat je twee miskramen hebt gehad! Had je toen beide keren het gevoel dat het niet goed zat? Heb net even gelezen wat HG is. Dat lijkt me niet niks! Hopelijk valt het dit keer iets mee. Hoe kan je dat enigszins onder controle krijgen?
Ja ze zei het zelf ik dacht oke nou mooi meegenomen Met me oudste 13 jaar terug maar 2 echo's gehad met 9 weken en 20 weken Me dochter zelfde maar mocht ik meedoen met een vrijwillig onderzoek in ruil voor leuke 3d echo heb ik gedaan 3e kindje zelfde ook 2 echo's Laatste kindje dus 3 echo's dat was nieuw die met 36 weken groei echo
Ja dat herken ik wel, nu ook onrustig omdat het nog maar lichte kwaaltjes zijn. Maar we zijn nog vroeg hè! Vaak komt het pas echt met 5-6 weken als hcg snel gaat stijgen. Jij ook twee vroege miskramen gehad dus, laten we hopen voor ons beide drie keer scheepsrecht nu!
Ja, bij beide de eerste liepen de testen al super vroeg af en bij dr tweede opeens helemaal geen kwaaltjes meer en kwamen ook niet meer terug, voelde mij gewoon weer normaal. Qua HG weet ik nu welke medicatie wat helpt, dat ik minder extreem vaak hoef over te geven. In overleg met VK en gynaecoloog kan ik daar gelijk mee beginnen als nodig.