@ dames die een vroege echo mogen krijgen/ tegen wie wordt gezegd dat de regels versoepeld zijn: uit welke regio komen jullie? Hier staat er nog niets over op de site van de vk dat wachten is echt killing
Ik las een bericht op de pagina van mijn vk dat de vroege echo inderdaad weer mag en dat iedereen die daarvoor in aanmerking komt aankomende week gebeld gaat worden. Zo blij mee! Zou gewoon morgen of overmorgen eens contact opnemen.. Mannen mogen alleen helaas nog niet mee.
@Roxy1994 Ahh nee Hele erge kramp? Hopelijk valt het mee en is er niets aan de hand! Maken jullie je nooit ‘zorgen’ om hoe dat zal zijn straks met de bevalling en Corona? Hier las ik bijvoorbeeld dat de partner na de bevalling niet op bezoek mag komen In Frankrijk beval je eigenlijk altijd in het ziekenhuis en je blijft dan minimaal 5 dagen meestal. Ik probeer er niet nu al te veel aan te denken want ik hoop dat de situatie dan verbeterd is maar als ik daaraan denk... dat lijkt me dus echt vreselijk Ik vind het ook ronduit belachelijk, geen ander bezoek oké maar de vader zelfs niet... Het is al niet zo leuk als je partner niet mee mag naar echo’s en zo en als hij dan ook de eerste week bijna van het kindje mist is het helemaal net alsof je alleenstaand bent of zo.
Krampen zijn iets minder en borsten doen ietsiepietsie pijn als ik er zegmaar op druk maar niet zo erg.loop natuurlijk ook met blaasontsteking dus of die krampen daarvan komen geen idee. Heb wel nkg veel witte afscheiding
@Roxy1994 Klachten zoals zere borsten komen en gaan soms, kan me herinneren dat ik dat bij de zwangerschap van m’n dochtertje ook een keer had dat ze opeens minder pijn deden dus het hoeft echt niets te betekenen Maar ik snap heel goed dat je schrikt, ik zit zelf ook continu te checken of ze nog pijn doen Misschien komt de kramp idd van je blaasontsteking, heb het zelf nog nooit gehad dus geen idee hoe dat voelt. Geen bloedverlies is in ieder geval een goed teken Ik heb zelf trouwens ook dat mijn borsten ‘s ochtends vaak het minst pijn doen en dat het in de loop van de dag erger wordt en ‘s avonds het ergst is.
Klopt het verschilt ook echt per dag! Gisteren had ik ook wat minder last van de borsten, vandaag weer in alle hevigheid terug! Ik prik zo'n 173920 keer per dag eventjes... om te checken haha! Verder wel elke dag HEEEL moe , rond uurtje of 1400 begint dat al pff
Als dit in Frankrijk zo gewoon is, kan ik me die zorgen wel voorstellen! Wordt er in Frankrijk niet thuis bevallen? Of zijn de vk’s daar onvoldoende op voorbereid? En wat blijf je daar dan nog bizar lang in het ziekenhuis zeg! Door Corona overweeg ik dit keer thuis te bevallen als dat lukt. Vorige twee keer was ik medisch dus is maar de vraag of het kan. Ik maak me ook wel een beetje zorgen hoe het eind van het jaar zal zijn, aangezien we dan ook de griepgolf er nog bij gaan krijgen.
@Doublemom Normaal mag je natuurlijk wel bezoek en de vader kan zelfs blijven slapen (in het ziekenhuis waar ik beval heb je een eigen kamer met alle voorzieningen) maar momenteel met Corona dus niet Thuis bevallen kán wel maar het schijnt heel moeilijk te zijn om een vk te vinden die je bevalling dan wil doen... En in veel regio’s zou het ook onverantwoord zijn omdat men soms ver van een ziekenhuis woont. Ik vind het eigenlijk wel fijn hoor dat je nog in het ziekenhuis blijft, je hebt hier natuurlijk geen kraamzorg dus als je dan gelijk weer thuis bent dan kan je alles zelf gaan lopen doen... Zeker voor mensen die van een eerste kindje bevallen is het fijn want ze leggen alles uit, hoe je je kindje in bad doet bijv. etc. Thuis bevallen lijkt mij in Nederland wel fijn, zeker met Corona nu idd! Waarom was je medisch de vorige keren? Ik vind het trouwens wel echt extra sneu voor vrouwen die nu bevallen van een eerste kindje, iets wat zo mooi en bijzonder is is toch opeens niet hoe je je het had voorgesteld. Gezondheid staat voorop uiteraard toch. Geen kraambezoek ook van de opa’s en oma’s en naaste familie lijkt me ook echt niet leuk
Ik heb al paar dagen als ik wakker word dat het echt pijn doet. Dan zakt het weer iets af na uurtje en dan indd smiddags/savonds neemt t weer toe. Nu dus wakker met 0,0 pijn en nu doet het echtvalleen pijn als ik er op druk
In mijn geval hoeft dat niet! Ik heb hier gek genoeg helemaal geen last van! Ik ben zo intens blij dat het eindelijk dan toch gelukt is, dat de rest zo verschrikkelijk bijzaak is. Ik had het allemaal niet meer verwacht, durfde er niet meer op te hopen, dus dit voelt als wonderbaarlijk. Zolang het allemaal maar goed gaat, teken ik ervoor!
Update: Vanmorgen super misselijk dus nog predictor gedaan en die is nog super knal. Hele felle teststreep en hele lichte controle streep. Toch wat hoop nog.
@Beay Fijn dat je dat zo voelt! Ik denk dat het ook goed is om er niet te veel bij stil te staan, maar dat is denk niet voor iedereen altijd even makkelijk kan ik me zo voorstellen. Maar het is zeker het belangrijkst dat alles goed gaat! @Fraser Dat is een goed teken!!
@Fraser wat fijn!!!❤️ Ik ga zo ook maar naar de action om even snel een test te halen pff onzekerheid
Over Corona en bevallen, maak me nog niet al te veel zorgen. Eind van het jaar zal het een stuk anders zijn (hoop ik). Van zoontje thuis bevallen, heerlijk vond ik dat! Alleen ivm te veel bloedverlies werd ik opgehaald om naar ziekenhuis te gaan. 1,6 liter verloren dus was maar goed dat de aderen even opgevuld werden. Weet iemand hoe dat zit, mag ik daarna gewoon thuis bevallen nog? Zal iig mijn eerste vraag aan vk zijn straks (heb nog niet gebeld, doe ik over week of twee wel )