https://devlogkundige.nl/2018/12/21/waarom-een-echo-voor-8-weken-juist-onzekerheid-kan-geven/ Handige site.
@Love2Live @Drodie63 Gefeliciteerd super blij voor jullie Hier vandaag erg misselijk ben ik afgelopen week al steeds meer en ben vandaag ook heel duizelig in me hoofd lig nu even Beetje zo een dizzy gevoel
Gisteren hele dag fit, nu net toch even geslapen een uurtje net even Wakker om te eten maar kan nog wel een uurtje slapen zoo moee weer. Pfoee. Vandaag weer wat last van krampen. Maar ik weet niet hoe ik het uit moet leggen het voelt PRECIES net als menstruatiepijn maar dan toch net IETS anders. Geen idee wat er anders is maar toch. @Beay oh sorry , dat wist ik niet, geen verwachtingen kan ook indd zolang je maar niet van het ergte uit gaat! @Mybrand2018 wat naar dat je zo misselijk bent zeg!! Hopelijk gaat het snel beter met je!
Mooie blog. Gelukkig hebben we komende 2 weken enorm veel aan ons hoofd. En gaat de tijd wat sneller. Wat dat betreft vind ik het oprecht niet erg dat ik bij 8 weken de echo heb. En op zo'n 8 weken echo kun je al een best mooie vorm zien. @Beay ah, wat een onzekerheid. Sterkte met wachten tot 6 mei weer! Gelukkig is dat nog maar een week. En ik weet, een week duurt dan lang..
@djoyz ooh ik duim met je mee! Waarom niet autorijden? Geen idee! Echo bijgevoegd aan het bericht. Ik heb geen verwachtingen, ik ga dus nergens vanuit, het voelde zo goed, dus was ook ietwat verbaasd. @Doublemom, klopt! Ik ondersteun daar waar nodig. En soms is dat geestelijk, soms is dat omdat ze geestelijk vastlopen en dan doe ik de taken met ze samen.
Tegen mij zei ze dat ze de vruchtzak meten en als dat een bepaalde grote heeft hoeveel weet ik niet en hartje klopt niet dat ze daaar aan zien of het mis is of niet Wanneer moet je terug ?
@Willemijne jaa gelukkig over een weekje weer! Ik had me dit niet zo voorgesteld, dus achteraf is het niet zo handig van mij! Van geleerd, doe ik nooit weer @Mybrand2018 duidelijk! Vond het inderdaad minder scherp dan de follikelmeting die ik in het ziekenhuis kreeg.
Als het echt slecht zou zijn had ze het jou gezegd hoor Bij me dochter 2e zwangerschap was ik ergens in de 6 weken hartje klopte al Deed ze heel bot nou weet het niet of het goed is hoor komt over 1.5 week maar terug Heb 1.5 week in stress gezeten wist toen nog niet zover was nog jong Maar deze Verloskundige legde alles uit vond ik wel heel fijn
Ja de echo was inwendig. Ze deed lief en was opzich best optimistisch, maar haar uitspraak maakte me onzeker. Ze bleef herhalen dat ik 5 weken zwanger ben, dus heb teruggekoppeld dat dit echt niet mogelijk is. Toen deed ze wat vaag over dat ze alles voor 6 weken zien als 5 weken, omdat het nog niet te meten is en daar ging het in mijn hoofd ook fout. Ik wacht maar gewoon af. Ben opzich wel weer relaxt nu..
Op deze termijn kunnen ze nog helemaal geen officiële termijnbepaling doen dus is het wel stom dat ze dat maar bleef herhalen van die 5 weken... ik blijf voor je duimen!
Het liefst had ik dat dus niet, want een kloppend hartje verlaagd alleen bij 8 weken of meer de kans dat het nog mis kan gaan naar 2%. Toch wel een fijn gevoel natuurlijk en blijven hopen dat het goed blijft gaan.
die heb ik ook gekregen. Ik heb maar 5 tabletten want ze hadden niet meer op voorraad. Ik mag er donderdag weer 5 halen en dat is mijn test ‘setje’ dus kijken of het aanslaat. Maar er staat dus in de bijsluiter dat het je reactievermogen kan beïnvloeden en dat je dus de eerste 3 dagen van gebruik geen auto mag rijden. Ik ga donderdag mijn eerste maar innemen, morgen nog even uitzingen en kijken wat het donderdag (ben die dag vrij) met me doet. Geen duizeligheid oid? Dan ga ik er gewoon mee door. En anders zal ik het toch echt eerder tegen mijn werkgever moeten vertellen (na de echo), en dan moet ik maar thuis blijven als het echt niet anders kan...
Ja ene kan snap ik het maar andere kant ondanks dat de kans laag is bestaat er altijd EEN kans. En ik las ookal heb je de echo met 6 weken en je ziet een kloppend hart de kans dat het fout gaat heel erg naar beneden gaat. Ook na de 8 weken kan het natuurlijk nog fout gaan. Niet aanvallend bedoeld hoor maar de kans is er natuurlijk altijd! Bij mij is het zo dat ik met 8/9 weken nog een echo krijg als het goed is.