Uitgerekend 16 t/m 31 december 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Love2Live, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijne

Willemijne Actief lid

30 mrt 2020
    348
    367
    63
    Vrouw
    Nee nog niet verteld. Maar zo ging het bij de 1e en 2e. Ik vertel het rond 11 wkn.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  2. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    @Willemijne hier zat de misselijkheid echt de dagelijkse zorg voor mijn kinderen in de weg dus dat was voor mij de grens. Mijn vriend heeft een vitaal beroep en nu ze zoveel thuis zijn, komt het op mijn schouders neer.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  3. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    8 weken dansje hier :D:D:D

Poezemens, Coco123, Roxy1994 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Starfire

Starfire Bekend lid

13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Ik heb het ook nog niet verteld. Ik ga mijn manager gewoon bellen. Maar vind het wel spannend. Ik heb ook een intensief beroep dus weet nog niet wat dat verder gaat inhouden voor mij. Je hebt meestal andere rechten (recht op meer pauzes en vermijden van bepaalde middelen etc) dus ik ben wel benieuwd. Ik denk dat ik het vertel na de termijnecho 3 juni.

@Doublemom jeeej :) 8 weken is al heel wat he!

Roxy1994 vindt dit leuk.
  5. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik denk dat ik dat tot 7+5 nog echt wel vaak had. Soms werd ik er zelfs wakker van ‘s nachts en dan was ik er van overtuigd dat het mis was. Maar nog steeds geen bloed en afgelopen zaterdag nog een kloppend hartje gezien. Dus zal er echt bijhoren denk ik.
    Nu heb ik de krampen niet meer zo, maar gisteren wel een heel gespannen gevoel in mijn onderbuik, alsof er geen plaats meer is zegmaar :rolleyes: nu al :roflmao:

Roxy1994 vindt dit leuk.
  6. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik ben nu iedere dag misselijk en best veel staat me tegen, heb aan mijn man gevraagd of hij vandaag even naar de apotheek kan gaan om iets voor misselijkheid te vragen en ga het morgen ook even aankaarten bij de vk.

@Roxy1994 Net als @Willemijne gewoon even een momentje alleen met je ‘baas’ of leidinggevende en het gewoon zeggen. Spannend wel he? Op mijn werk zien ze het wel aankomen want ze weten dat ik eind februari een miskraam heb gehad. Ik ga het deze vrijdag proberen te vertellen en anders volgende week vrijdag.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  7. LindeAlexander

LindeAlexander Actief lid

14 feb 2020
    138
    133
    43
    Vrouw
    voor mij zou dat zijn als ik niks binnen kan houden. Ik ben de hele dag misselijk en eten staat me echt erg tegen. Maar als ik dan iets kan eten houd ik het negen vd tien keer binnen. Als ik niks meer binnen zou houden dan wordt het gevaarlijk en dan zou ik medicatie regelen..

Roxy1994 vindt dit leuk.
  8. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Bij mij was de grens voor medicatie dat ik kotsmisselijk op mijn werk zat en het enige dat hielp was achter zitten met ogen dicht en op ademhaling letten. Moest ik daarna weer verder? Dan kwam het weer keihard terug. Het was of medicatie of niet meer kunnen werken, en buiten dat ging het thuis ook niet omdat ik niks at omdat ik de hele tijd zo misselijk was.
    In de auto misselijk zijn is ook niet echt fijn, dat je het idee hebt dat je elk moment de vluchtstrook op moet en de plastic tas uit je tas vissen om over je nek te gaan.

Nee bedankt, dan liever een pilletje die iets helpt en die volkomen veilig is.

nosilla vindt dit leuk.
  9. Drodie63

Drodie63 Actief lid

7 apr 2020
    198
    294
    63
    Vrouw
    Jeeeej hier ook! :D:D

Poezemens, Beay, Doublemom en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. LindeAlexander

14 feb 2020
    138
    133
    43
    Vrouw
    kan me dat goed voorstellen! Het verschil is natuurlijk dat ik gewoon thuis ben en met de kinderen bezig of regel dingetjes.

Moet zeggen dat ik ook dacht dat de medicatie tegen spugen was en niet tegen een misselijk gevoel. Ben gewoon iemand die meestal te lang aankijkt en doorloopt hahahaha. Dus was nog nooit bij me opgekomen om hier navraag over te doen omdat ik wel heel misselijk ben altijd maar best weinig daadwerkelijk spuug.

wel eens medicatie tegen maagzuur gehad maar werd daar zo moe van dat ik er ook snel weer mee ben gestopt. Heeft deze medicatie niet zulke bijwerkingen?

11. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Mijn ervaring is dat emesafene ook goed helpt tegen het misselijke gevoel. En met medictie zoals primperan zit er een stofje in de de prikkeling van het braakcentrum vermindert, dus wellicht helpt het daarom ook tegen de misselijkheid?
    Van Emesafene kun je in het begin wel erg moe worden. Ik merk nu wel dat dat niet meer aan de orde is, nu ik het langer gebruik.

djoyz vindt dit leuk.
  12. LindeAlexander

14 feb 2020
    138
    133
    43
    Vrouw
    Ah ja.. maar dat moeie daar kom ik dan echt bijna niet doorheen, val dan in slaap terwijl ik met de kinderen bezig ben of zoals met de maagzuur medicatie in de auto terwijl ik rijd. Toen reed ik gelukkig op een bos weggetje en werd ik meteen wakker toen ik in de berm reed maar ik durf dat dus echt niet meer!! Ik moet minstens twee uur per dag autorijden hier ivm school. Jammer haha want het leek me wel wat, wat minder misselijk zijn..

13. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Ja dat is bijna niet te doen dan he. Er zit op die medicatie ook een gele sticker dus de eerste paar dagen zou je niet eens auto mogen rijden. Bij mijn dochter heb ik dit wel gedaan en dat was doodeng en eigenlijk hartstikke gevaarlijk. Je reactiesnelheid is gewoon niet wat het normaal is. Het enige 'voordeel' aan die ellendige corona crisis is dat ik nu niet hoef te reizen voor mijn werk en dus lekker thuis suf kan zijn :roflmao: Bij mijn oudste kon ik het af met gembercapsules, wellicht is dat nog iets om te proberen?

nosilla vindt dit leuk.
  14. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Ik heb sinds gisteren met vlagen buikpijn onderin mijn buik.. Merk dat het me wel onzeker maakt. Kan dat groeipijn zijn ofzo?

15. LindeAlexander

14 feb 2020
    138
    133
    43
    Vrouw
    Hahahaha ja dat is wel een voordeel van Corona;)

ik zit inderdaad aan de gemberthee met shotjes pure gember sap erin. Dat helpt wel iets gelukkig:)

Doublemom vindt dit leuk.
  16. LindeAlexander

14 feb 2020
    138
    133
    43
    Vrouw
    dat kan heel goed! Maar snap dat je er zenuwachtig van wordt.. hopelijk trekt het snel weg.. wordt het beter als je minder doet?

17. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Ik doe al vrij weinig haha. Ben niet zoveel waard de laatste dagen. Zit nu de hele ochtend al aan tafel te werken, dus niet echt fysiek bezig. Zijn af en toe ook een soort steken richting mijn lies/bovenbeen aan 1 kant. Dat ken ik van de andere twee eigenlijk alleen maar als iets van later in de zwangerschap

18. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Pfff waardeloos hè die misselijkheid. Hier ook zo dat ik wel misselijk ben maar niet dat ik daadwerkelijk moet spugen... Ik merk zelf ook wel dat hoe meer ik mij focus op het misselijk zijn hoe meer ik braakneigingen krijg. Soms probeer ik ‘s ochtends ook te spugen want dat de lucht dan heel even op maar binnen no time is de misselijkheid dan weer terug helaas. @Doublemom Gebruikte jij gewone gembercapsules of speciale voor de zwangerschap?

19. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    #1839 Love2Live, 12 mei 2020
    Laatst bewerkt: 12 mei 2020
    Uitgerekend 16 t/m 31 december 2020

16 december

17 december
    Love2Live - 37 jaar - 4e kindje
    Mybrand - 33 jaar - 5e kindje

18 december
    Starfire - 28 jaar -2e kindje
    Wieiszwanger - 28 jaar- 1e kindje

19 december

20 december

21 december
    Keke - 29 jaar - 2e kindje
    Djoyz - 28 jaar - 1ste kindje

Jess89 - 30 jaar - 1e kindje
    Drodie63 - 27 jaar - 1e kindje

22 december

Doublemom - 33 jaar - 3e kindje

23 december
    Beay - 31 jaar - 1e kindje
    xxxEllenxxx - 33 jaar - 1e kindje

24 december
    LindeAlexander - 30 jaar - 5e kindje

25 december
    STine08 - 32 jaar - 1e kindje

26 december

Roxy1994 - 21 jaar - 1e kindje
    Lana88 - 31 jaar - 2e kindje
    Coco123 - 28 jaar - 2e kindje

27 december

28 december
    Angela22 - 27 jaar - 2e kindje
    Willemijne - 27 jaar - 3e kindje

29 december

30 december
    Poezemens - 31 jaar - 3e kindje

31 december
    nosilla - 27 jaar - 2e kindje

------------------------------------------
    Sterretjes:

Sammie41 ✰
    dunchan ✰
    Fraser ✰

Afspraken:

Mei:

12 - Keke01 - 1e echo
    13 - Angela - 1e echo
    13 - Drodie63 - 2e echo
    13 - Love2Live - tel. intake
    13 - nosilla - (10:45) 1e echo en intake
    18 - xxxEllenxxx (08:15 uur) - 2e echo
    18 - Beay (16:00) -echo Verloskundige
    18 - Coco123 - 1e echo
    19 - Willemijne - 1e echo en intake
    19 - Keke91 - intake vk telefonisch
    22 - Poezemens - 2e echo
    25 - Roxy1994 - 2e echo
    25 - Love2Live - termijnecho
    26 - Doublemom - termijnecho
    26 - Keke - termijnecho
    26 - nosilla - 1e afspraak bij gyn + echo
    27 - Poezemens - intake vk telefonisch
    28 - Djoyz - termijn echo, bloedafname (en uitleg nipt)
    29 - Wieiszwanger - (17.15) termijnecho

Juni:

03 - Starfire - (08.30) termijnecho
    04 - Mybrand - (11:40) termijnecho
    11 - Roxy1994 - (19:15) termijnecho
    17 - LindeAlexander - (12.30) termijnecho

Juli

03 - Doublemom - (18:30) Geslachtsbepaling
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)

20. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Gisteren ben ik naar de huisarts geweest voor de pijnlijke klieren, bonzende hoofdpijn en loopbuik uit het niets. Volgens de huisarts duidt dit meer op een virale infectie en zou zomaar corona kunnen zijn :confused: Ik word verder niet getest ivm de milde klachten. Inmiddels worden klachten minder en gelukkig is het niets ernstigs. Fijn dat het geen toxoplasmose is!

Symptomen: heb me ineens trek in zoetzure dingen! Verder is mijn eetlust verminderd en val ik iets af. Ben nu in totaal bijna +1 kg aangekomen. Mijn energie lijkt ook weer meer terug te komen. Blijkbaar went mijn lichaam steeds meer aan de hormonen..

Buik: ik draag mijn normale broeken nog, maar ze zitten natuurlijk wel iets strakker. Vind het heerlijk jurken te dragen nu ik een buikje begin te krijgen. Kan ik alles lekker loslaten :p

Geslacht: willen wij heel graag weten! Het moment dat de VK iets kan zien mag ze het vertellen! Lekker gericht op jacht naar kleertjes en spulletjes. En natuurlijk een naam! Na de bevalling richt ik mij liever op de baby, druk genoeg :)

@lana88 fijn dat je een goede echo hebt gehad! @Keke91 veel succes met je echo vandaag!

Deel Deze Pagina