Uitgerekend 16 t/m 31 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Elsa86, 9 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.899
    2.750
    113
    Vrouw
    Yesss wat goed!! Gefeliciteerd:D:D:D Dit gaat gewoon een voldragen, gezonde baby worden straks hoor:thumup:❤️

2. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Wat fijn al dat goede nieuws hier en al die goede 20-weken echo’s. Daar worden we blij van!

In het specifiek wil ik natuurlijk @Elsa86 even ongelofelijk feliciteren. Ontzettend blij je goede nieuws te lezen! Alle geluk voor jullie dat jullie nu over een paar maanden een gezonde frummel op de wereld mogen zetten!:thumup:

WinMom90 vindt dit leuk.
  3. FlowerRose

FlowerRose Bekend lid

12 jul 2020
    581
    696
    93
    Vrouw
    @Elsa86 wat fijn!! Gefeliciteerd!! Het is je gegund.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dank je wel allemaal. 12 september 1e afspraak bij de vk. Duurt nog zo lang.

WinMom90 en margarethd vinden dit leuk.
  5. Secret Promise

19 jul 2012
    2.899
    2.750
    113
    Vrouw
    Ja, nu krijg je die lange wachtweken weer. Probeer op dit nieuwe wondertje (en je lichaam, terwijl dit eigenlijk niet fair is natuurlijk) te vertrouwen:) Super fijn dat het jullie weer gegund is!

6. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Meiden, gaan jullie eigenlijk nog op vakantie verder of zijn jullie allemaal al geweest?:)

Wij gaan waarschijnlijk 12 september nog naar Turkije, om er nog even lekker tussenuit te gaan, en lijkt me prachtig voor de eerste keer op vakantie met ons zoontje. Hoe staan jullie tegenover met 26/27 weken nog te vliegen?

En (voor degene die deze vraag willen beantwoorden) wie van jullie neemt trouwens wel of niet de 22-weken prik? En zijn jullie gevaccineerd tegen COVID? Is trouwens helemaal niet de intentie om een discussie uit te lokken ofzo hoor, ben er gewoon erg benieuwd naar :thumup:

7. Secret Promise

19 jul 2012
    2.899
    2.750
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier verder meiden? Volgens mij hebben we ook even een stilte 'na' de storm, zo na de 20 weken echo's haha:p

Hier nog even lekker een paar dagen vrij van werk. Even lekker 2 weken vakantie gehad:) En dan straks in het najaar weer een paar dagen en dan gaan we al hard richting verlof! Wanneer zijn jullie van plan deze in te laten gaan? Bij M. ging ik pas met 36 weken en ik denk dat ik dat nu ook weer ga doen:thumup: Merkte dat ik bij M. op het laatst toch voornamelijk bezig was met afronden, overdragen en administratie, ipv daadwerkelijk cliënten zien:) Dus dat was eigenlijk best goed vol te houden op het laatst!

WinMom90 vindt dit leuk.
  8. Secret Promise

19 jul 2012
    2.899
    2.750
    113
    Vrouw
    Heerlijk dat jullie nog even lekker naar Turkije gaan! En lijkt me prima om met dat termijn te vliegen:) Twijfel je daarover?

Ik neem wel de 22 weken prik! Heb ik bij M. ook gedaan en het beviel me heel goed dat hij dan 'pas' met 3 maanden z'n prikjes hoefde:thumup: Die prik wordt in het buitenland echt al decennia gegeven en er is behoorlijk wat onderzoek naar gedaan (allemaal artikelen zijn erover te vinden online:D), dus ik zie zelf alleen maar voordelen.

Ik heb de 2 basis vaccinaties gehaald voor COVID, verder geen boosters. Ik vond het op een gegeven moment wel even welletjes. Ik heb DIE vaccinaties overigens wel pas na mijn zwangerschap van M. gehaald;)

vinorosso en margarethd vinden dit leuk.
  9. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij zitten op dit moment nog in Spanje en vertrekken volgende week donderdag voor nog een nachtje Ardèche, en verwachten zaterdag weer thuis te zijn.
    Heerlijk in Spanje aan zee, waar ik veel tijd op m'n donut luchtband doorbreng haha.

15 september een 3D pretecho gepland!

Lekker nog even naar Turkije!
    Ik heb overigens nog nooit gevlogen, maar zou het op die termijn nog wel aandurven als er geen verwachtingen zijn van vroeggeboorte oid.
    Gezien sommige al vooraf weten dat er kans is op vroeggeboorte.
    Maar ik zou gewoon lekker gaan!

Ik wil wél gaan voor die 22 weken prik.
    31e even overleggen met de verloskundige hoe verder (zaten nogal wat weken tussen de vorige en komende controle ivm vakantie).

Covid vaccinaties gehad.
    De eerste (Janssen) in juni '21 en de "booster" (Pfizer) Januari '22.
    Verder zelf nog geen corona gehad.

Overigens ben ik wel klaar met die vaccinaties, ondanks ik geen klachten heb gehad.

10. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    heerlijk vooruitzicht naar Turkije in september!!! Even genieten en opladen! Wij hebben dit jaar de vakantie overgeslagen ivm het zelf realiseren van een aanbouw. Man doet alles zelf, achteraf juist dan ben je toe aan vakantie alleen hij had alle tijd nodig helaas…. Vliegen kan trouwens makkelijk dan nog!!

Ik neem de vaccinatie niet tijdens de zwangerschap, ik ben ook niet gevaccineerd tegen COVID. Mijn kinderen hebben overigens wel de kinder vaccinaties gehad, dus mijn kleintje krijgt de vaccinatie zoals het voorheen werd gedaan.

vinorosso en margarethd vinden dit leuk.
  11. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    bij de eerste moest ik verplicht 6 weken en met de tweede had ik 4 weken en dat ging mij eigenlijk ook wel prima af toen! Dus dat doe ik nu weer. Ik plak er gelijk 3 weken aan het verlof vast zodat ik lekker pas in april hoef te beginnen met werken. Kijk er ontzettend naar uit haha. Verder ben ik goed aan het nadenken hoe ik m’n ouderschapsverlof verder wil inzetten.

mijn verlof zal volgens mij 18 november in gaan

12. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Komt het trouwens door de whatsapp groep dat het zo stil is hier?

margarethd vindt dit leuk.
  13. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee daar is het ook redelijk stil hah

14. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik wil even een dansje doen!! Een van de mooiste (vind ik) mijlpalen behaald: 24 weken! Levensvatbaarheidsgrens dus :D:thumup:
    Vandaag weer echo gehad en alles zag er mooi en goed uit. Bloeddruk is ook mooi laag, dus hier gaat het prima. Begin nu ook wel erg zin te krijgen in onze vakantie, nog eventjes lekker weg. Iemand nog tips en tricks voor degene die eerder voor het eerst op vakantie zijn gegaan met eentje van 1,5 jaar?:D

15. Secret Promise

19 jul 2012
    2.899
    2.750
    113
    Vrouw
    Jaaaaa wat fijn dat je die 24 weken grens nu voorbij bent:D Ik zit daar ook echt naar af te tellen:) Zo'n belangrijke mijlpaal!

Helaas nog geen ervaring met vakantie en een 1.5 jarige:p dus de tips and tricks laat ik aan anderen over! Jullie gingen over 3 weken ongeveer toch? Heerlijk om nog even naar uit te kijken:)

16. Secret Promise

19 jul 2012
    2.899
    2.750
    113
    Vrouw
    Wij gaan in oktober nog even een paar dagen naar centerparcs Les Ardennes:D Daarna lekker vanaf eind november start verlof:) Merk dat ik er ook echt weer naar uit kijk om een paar maanden thuis te zijn met m'n zoontje en dan straks ons kleine meisje erbij♡

17. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heerlijk! Ik kijk ook echt uit naar de 24 weken haha.

Hier ook geen ervaring met een 1,5 jarige.
    Dean was 4 toen we voor het eerst weer op vakantie gingen.
    Daarvoor voor het laatst kinderloos op vakantie geweest in 2008.

18. Ooievaar34

7 mei 2022
    82
    103
    33
    Vrouw
    Zo fijn die 24 weken grens! Hier breekt ie morgen aan

19. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @Elsa86 gefeliciteerd!! Wat geweldig. Ik ben blij voor je. En in het begin gaat het allemaal zo langzaam. Terwijl je dan gewoon een echo wil! Teken van leven :) Heel veel plezier en voorpret! Laat gerust ook hier weten hoe het gaat en welke mijlpalen je tegenkomt.

Ik wil denk ik wel die 22 weken prik halen. Vind het wel fijn als de baby de eerst prikjes pas later krijgt. Ik heb zelf 2 corona vaccinaties gehad, geen booster meer. En er komt ook een prik meer in.

@margarethd ik zou gerust nog vliegen met zoveel weken hoor :) Juist lekker!

@piscean het is hier wel rustig ja. Op de app is het met vlagen lekker druk en soms een paar dagen wat rustiger.

Ik zit momenteel te smullen van verse haring. Lekker! En lekker stinken met uitjes hihi.
    Wij zijn vanochtend terug gekomen van vakantie. Een week bij Domburg en nog 5 dagen in België in een huisje in bossen. Was heel fijn. Maar ook fijn om weer thuis te zijn. Alles meteen goed uitgepakt en opgeruimd. Dat geeft me een heerlijk gevoel. Nu de was nog :rolleyes:

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dank je wel allemaal.

Ik heb een heel goed voorgevoel, kan het niet eens uitleggen. Ik heb woensdag mijn 1e echo, maar ik hou ook zeker in mijn achterhoofd dat er dan nog geen hartje klopt.

BloemNH, margarethd, Secret Promise en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina