Uitgerekend 16 t/m 31 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Elsa86, 9 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ja mooi, ik geniet ook heel erg van de bewegingen in mijn buik. Ik vind zwanger zijn ook heel fijn, uitgezonderd de nachten haha. Het wordt wel zwaarder nu sinds een paar dagen. Ben weer snel buiten adem, bukken gaat moeilijker. Ik wil meer dan dat ik kan of zou moeten doen, dat frustreert me.

Het enige waarom ik vind dat hij nu wel mag komen is eigenlijk dat de baby groot geschat wordt en de laatste weken ook enorm kan groeien. Maar verder kan ik ook wel wachten. Hij komt vanzelf en ik heb dinsdag weer controle, dus dan zal eventueel vast worden gesproken over "wat na 41 weken".

margarethd vindt dit leuk.
  2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Je bent absoluut geen zeur, het is ook niet je 1e ofzo he. Ik vind pijn echt een goede reden om te bellen, ik vind dus ook dat je best even kan bellen om te vragen naar tips voor de pijn en dat je even niet weet hoe de rust te pakken. Soms helpen woorden alleen al even. Niet te hard zijn voor jezelf.

3. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je je momenteel even zo voelt. Wat ervaar je precies voor pijn? En als je ergens mee zit kan je natuurlijk altijd even sparren met je vk. Wat @Lintje al zei, soms kunnen woorden even geruststellend zijn.

4. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier helaas (voorlopig) nog geen babynieuws.

Hier is de verloskundige even geweest ivm toch aanhoudende pijn, druk etc. Stiekem gehoopt op wat ontsluiting, maar (helaas voor mij) viel het wat tegen.
    Bij de jongens bij 39 weken al 3 cm namelijk, dus toch altijd wat hoop.

Even een inwendige check gehad. Druk en pijn komt echt van dat er wat gaande is, maar niet genoeg dus. Baarmoedermond helemaal zacht, maar ontsluiting maar 1cm dus strippen én vliezen breken niet mogenlijk.

Voor pijn nu even een spiegel opbouwen met pijnstilling en morgen gaat ze even overleggen met het ziekenhuis of ik voor één nacht iets mag nemen om goed te slapen
    Baal ergens wel.. maar het is niet anders.

5. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    @margarethd nog steeds alles rustig? Geen kerstbaby? ;) Het duurt nu niet lang meer in elk geval voor je.

Hier alles rustig, gek om te zien dat er staat: vandaag uitgeteld!

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Laatste loodjes lieverd, die wegen nu wel heel zwaar, maar komt helemaal goed.

7. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Even een update vanuit mij! Geen kerstbaby hier, nog lekker warm in de buik dus. Wel het goede nieuws dat ik gister nu wél gestript kon worden, want ik had nu 1cm ontsluiting (daarom vind ik het ook heel gek dat het bij jou dan niet kon @WinMom90 ?) die ik nodig had daarvoor. Mijn voorweeën die ik steeds elke avond heb die werden wel sterker, en ben ook mijn slijmprop gisteravond verloren, maar geen baby in m’n handen. In ieder geval ongelofelijk fijn om te weten dat m’n lichaam er dus wel zelf mee bezig is.

Vandaag om 11:00 uur in het ziekenhuis zijn voor een eventuele ballonplaatsing als ik nog niet genoeg ontsluiting heb. Dan worden morgen m’n vliezen thuis gebroken door m’n eigen verloskundige, en mocht ze dan nog niet willen komen word ik donderdag uiterlijk ingeleid op precies 42 weken :). Heel spannend allemaal. Ben deze ochtend ook wat meer emo omdat ik mijn eerste kindje ook de wereld gun en bang ben dat ik hem niet hetzelfde kan geven als die kleine meid er is. Hoe zijn jullie daarin?

Spannend allemaal, maar een zeer mooi sterk plan waar ik achtersta!

Succes nog even dames, en ik hou jullie op de hoogte :thumup:

piscean vindt dit leuk.
  8. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nog even nagevraagd vanochtend, maar het was nog net géén 1cm, maar er tegenaan en ze kon nog niet goed erbij.
    Waarschijnlijk had ik de helft maar opgeslagen haha.

Maar vanochtend gestript en nu 2cm.

Maar kan je een ballon laten plaatsen en dan thuis bevallen met verloskundige?
    Mijn lichaam heeft is echt op, maar ik wil echt gaan voor een thuisbevalling.

Indien ik eventueel op 3 cm kom gaan ze sowieso vliezen breken.

Voor jou ook spannend! Ik ben heel erg benieuwd hoe het ziekenhuis bezoek is verlopen!

9. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    ❤️

10. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Jouw lichaam is er klaar voor, je meisje heeft even een zetje nodig, vindt het blijkbaar heerlijk in mama's buik, maar ze weet nog niet dat ze dat straks daarbuiten ook heel fijn vindt met mama. Bijna zover, en wat fijn zo'n plan!

Emoties zijn heel begrijpelijk en je zoontje is ook nog heel jong. Maar komt helemaal goed, is even een balans vinden van aandacht verdelen, is heel pittig hoor, maar je liefde zal hetzelfde zijn en communicatie is alles.

Ik heb destijds de tip gekregen om ook af en toe tegen de baby te zeggen bij een huiltje: "Nee, jij moet nu even wachten, want ik ben nu bezig met ... (naam oudste kind)".
    En dan niet omdat de baby dat begrijpt natuurlijk, maar zodat je zoontje hoort dat hij ook telt en leert dat je soms op elkaar moet wachten. Het gaat er niet om wie op de 1e plek staat, maar wie op welk moment op de 1e plek staat, dat is de balans. Dat hielp hier heel goed, ze zijn nooit jaloers op elkaar geweest en konden ook heel goed delen.

margarethd, piscean en Secret Promise vinden dit leuk.
  11. Moeve

Moeve Lid

13 mei 2022
    74
    75
    18
    Hi allemaal,

Af en toe lees ik mee (in januari topic blijven hangen, ondanks dat ik terug ben gezet naar december). Wil jullie allemaal succes wensen, sommige van jullie wachten al even.. zet hem op :D

Lintje en margarethd vinden dit leuk.
  12. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Wat een goede tips, dankjewel! Klinkt als een heel goed idee inderdaad.

Gister is m’n ballon er al uitgevallen binnen 2 uur, dus m’n lichaam is er inderdaad wel klaar voor. Ik heb daarna continue menstruatiekrampen, en vannacht elke 5-10 minuten weeën gehad. Het zet maar niet door, dus denk dat het goed is als straks de vliezen worden gebroken. Kon door de weeën vannacht helaas dus ook niet goed slapen, aangezien als ik elke keer net in slaap viel er weer een nieuwe kwam. Ze zijn ook echt pijnlijk.. frustrerend hoor.

Ik heb nu al geen zin meer in die pijn :(

13. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Dankjewel :)

Moeve vindt dit leuk.
  14. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Even een snelle update; Vannacht is na een snelle thuisbevalling (eerste weeën 23:30) onze dochter/zusje E. geboren om 02:54.

Later meer. Alles goed gegaan, maar ik heb vooral heel veel spierpijn.

Moeve, piscean, Secret Promise en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Jammer van die nacht, ik heb ook zulke nachten door harde buiken, krijg echt amper slaap. Als ik vannacht 2 uren aan slaap gehaald heb is het veel. Niet leuk om zo de bevalling in te gaan, dus ik snap je heel goed.

Maar je bent er klaar voor en het gaat niet lang meer duren, hou je oog op het ontmoeten van je kleine meid. Je kan het! Succes lieverd! Zet 'm op!

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje E! :)

WinMom90 vindt dit leuk.
  17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik lees ook af en toe mee in januari, niet omdat ik vooruit ben gezet maar omdat die andere twee van mij ook niet voor 41 weken kwamen.. blijft spannend of het eind 2022 of begin 2023 gaat worden hier maar voor jou dus ook!

Moeve vindt dit leuk.
  18. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Gister controle gehad bij VK en nu geen nieuwe afspraak meer staan. Bij 41 weken (= 3 januari, dinsdag) bellen om te vragen of strippen mogelijk is (afhankelijk of er bevallingen gaande zijn).

Moeve en WinMom90 vinden dit leuk.
  19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Uitgerekende datum

15 december (1)
    Margarethd - 26 jaar - 2e wondertje

16 december (3)
    Piscean - 32 jaar - 3e kindje
    Leentjeleerdelotjelopen - 25 jaar - 1e kindje
    Ooievaar - 34 jaar - 1e kindje

18 december (1)
    Kvinne - 31 jaar - 2e kindje

22 december (1)
    Vinorosso - 33 jaar - 2e kindje

25 december (1)
    WinMom90 - 32 jaar - 4e kindje

27 december (4)
    Secret Promise - 29 jaar - 2e kindje
    Lintje - 39 jaar - 3e kindje (1e samen)
    FlowerRose - 30 jaar - 2e kindje
    BloemNh - 29 jaar - 1e kindje

2 Januari (1)
    Lizzie1747 - 26 - 2e Kindje

♡ 4 Meisjes | ♡ 8 Jongens

Sterretjes:
    Zusje90
    Elsa86

Afspraken:

- 3 januari, Lintje, VK bellen of strippen mogelijk is (41 weken)

Bevallen (9 van de 12):
    19 december 2022 ♡
    Kvinne - 2e kindje - 40+1 - .... gram - ZB/KS - FV/BV?
    20 december 2022 ♡ Secret Promise -Y. - 2e kindje - 39+0 - 3470 gram - ZB - BV
    20 december 2022 ♡ FlowerRose
    22 december 2022 ♡ Piscean - 3e kindje - 40+6- 3890 gram - ZB - BV
    22 december 2022 ♡ Leentjeleerdelotjelopen
    22 december 2022 ♡ Ooievaar
    24 december 2022 ♡ Vinorosso
    25 december 2022 ♡ BloemNH
    28 december 2022 ♡ Winmom90 -

Secret Promise en WinMom90 vinden dit leuk.
  20. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Lijst even aangepast, klopt niet helemaal, maar dat moeten de mama's zelf maar even aanpassen allemaal.

WinMom90 en margarethd vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina