Uitgerekend 16 t/m 31 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Elsa86, 9 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier slechter nieuws, updates volgen later.
    E. is gisterochtend opnemen in het ziekenhuis en ik gistermiddag.
    Zij is geintubeerd opgehaald door een speciale arts en overgebracht naar een ander ziekenhuis.
    Ik zou er achteraan gaan, maar ik was er zo dusdanig slecht aan toe dat ik overgebracht ben naar de IC en mag naar haar zodra alles beter is.

Meer komt later, maar mocht ik voorlopig niet reageren is dit de reden.

2. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Huhhhh? Ik schrik me echt wezenloos hiervan.. ik snap dat je niet kunt reageren maar maak me wel oprecht zorgen wat er ingodsnaam met jullie aan de hand is ineens? Wat is er gebeurt?

Ik hoop snel iets van je te horen meid..!:cry:

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :( Sterke lieverd!

4. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Het is niet aan mij, maar vanwege je schrik en zorgen (heb ik ook hoor dus heel begrijpelijk!): ik heb begrepen dat het waarschijnlijk een bacterie/infectie is en dat Winmom vandaag naar haar dochter vervoerd kan worden. Als er nieuws is meldt ze dat vast hier.

margarethd vindt dit leuk.
  5. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Wat fijn om te lezen, heerlijk zo!

Hier nog geen babynieuws. Zit nog lekker in de buik. tralalala..
    Heb wel twee beknelde zenuwen in mijn liezen. Lekker... bleh.

6. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Oh dat klinkt naar!! Kan je wel alles nog?

Hier heeft kleine E. wel last van (verborgen) reflux. Mijn eerste was daardoor echt een huilbaby. Hopelijk ben ik dat voor door op tijd naar een osteopaat te gaan.

7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    oh dat had m’n 2e en dat was een laaaaange weg, traumatisch dat gehuil.

Ik heb toen ook heel veel artsen en therapeuten gehad. Medicijn Nexium werkte goed hier icm manuele therapie. Osteopaat hier kon niet zoveel, chiropractor heeft ook nog wat kunnen doen.

Bij een vriendin hielp het toevoegen van Johannesbroodpitmeel aan de fles.

meer tips heb ik niet, behalve dat de mijne ook een koemelkallergie bleek te hebben. Zuivel skippen (of Pepti) kan ook helpen.

Lief dat je het vraagt, voel me wel veel beperkter dan een week geleden! Verplicht rust haha

piscean vindt dit leuk.
  8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hier geen gerommel.. wordt het toch 2023!

ben wel de laatste in deze lijst met uitgerekende datum in december..

Hoe gaat het bij jou @Lizzie1747 ?

9. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    verplicht rust kan ook lekker zijn! Nog even!!

bij m’n oudste werkte de osteopaat mega goed, ik geef bv dus bij hem had ik het nog gekloft met Johannes broodpitmeel maar dat was echt zo’n gedoe. Ik heb gelukkig een co sleeper wat ik aan 1 kant om hoog kan doen. Het lastige is vooral dat er dan niet graag op de rug wordt geslapen…

10. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dan heb je de juiste Osteo, dat is fijn. Ik vond JBPmeel ook veel gedoe.

Herkenbaar van het bedje, ik heb beide kinderen ook wel op de buik laten slapen. Vond ik doodeng maar gelukkig waren ze sterk en daardoor durfde ik dat wel aan als ik er bij was.

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Uitgerekende datum

15 december (1)
    Margarethd - 26 jaar - 2e wondertje

16 december (3)
    Piscean - 32 jaar - 3e kindje
    Leentjeleerdelotjelopen - 25 jaar - 1e kindje
    Ooievaar - 34 jaar - 1e kindje

18 december (1)
    Kvinne - 31 jaar - 2e kindje

22 december (1)
    Vinorosso - 33 jaar - 2e kindje

25 december (1)
    WinMom90 - 32 jaar - 4e kindje

27 december (4)
    Secret Promise - 29 jaar - 2e kindje
    Lintje - 39 jaar - 3e kindje (1e samen)
    FlowerRose - 30 jaar - 2e kindje
    BloemNh - 29 jaar - 1e kindje

2 Januari (1)
    Lizzie1747 - 26 - 2e Kindje

♡ 4 Meisjes | ♡ 8 Jongens

Sterretjes:
    Zusje90
    Elsa86

Afspraken:
    - 3 januari, Lintje, VK bellen of strippen mogelijk is (41 weken)

Bevallen (10 van de 12):
    19 december 2022 ♡
    Kvinne - 2e kindje - 40+1 - .... gram - ZB/KS - FV/BV?
    20 december 2022 ♡ Secret Promise -Y. - 2e kindje - 39+0 - 3470 gram - ZB - BV
    20 december 2022 ♡ FlowerRose
    22 december 2022 ♡ Piscean - 3e kindje - 40+6- 3890 gram - ZB - BV
    22 december 2022 ♡ Leentjeleerdelotjelopen
    22 december 2022 ♡ Ooievaar
    24 december 2022 ♡ Vinorosso
    25 december 2022 ♡ BloemNH
    28 december 2022 ♡ Winmom90 -
    28 december 2022 ♡ Margarethd - E. - 2e kindje - 41+6 - 3870 gram - ZB - BV

12. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    40 + 5 vandaag. Ik mag dinsdag bij 41 weken bellen of strippen mogelijk is (afhankelijk of er een bevalling gaande is). Ik zou eigenlijk morgen wel al willen bellen, of is dat wel erg brutaal?

piscean vindt dit leuk.
  13. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik ga zodirect als de kleine ligt te slapen even de tijd nemen om weer overal op te reageren en m’n bevallingsverhaal even te vertellen!:)

Lintje vindt dit leuk.
  14. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    gewoon doen want elke verloskundige is anders, het is jouw lichaam!

Lintje vindt dit leuk.
  15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    En toen diende ie zich gister spontaan aan :)

gisteravond is onze zoon J geboren. :) We maken het goed, al heeft ie een flinke slok vruchtwater met meconium binnengekregen en is ie nu misselijk. hopelijk gaat dat snel weg.

margarethd, Moeve, WinMom90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Uitgerekende datum

15 december (1)
    Margarethd - 26 jaar - 2e wondertje

16 december (3)
    Piscean - 32 jaar - 3e kindje
    Leentjeleerdelotjelopen - 25 jaar - 1e kindje
    Ooievaar - 34 jaar - 1e kindje

18 december (1)
    Kvinne - 31 jaar - 2e kindje

22 december (1)
    Vinorosso - 33 jaar - 2e kindje

25 december (1)
    WinMom90 - 32 jaar - 4e kindje

27 december (4)
    Secret Promise - 29 jaar - 2e kindje
    Lintje - 39 jaar - 3e kindje (1e samen)
    FlowerRose - 30 jaar - 2e kindje
    BloemNh - 29 jaar - 1e kindje

2 Januari (1)
    Lizzie1747 - 26 - 2e Kindje

♡ 4 Meisjes | ♡ 8 Jongens

Sterretjes:
    Zusje90
    Elsa86

Afspraken:
    - 3 januari, Lintje, VK bellen of strippen mogelijk is (41 weken)

Bevallen (10 van de 12):
    19 december 2022 ♡
    Kvinne - 2e kindje - 40+1 - .... gram - ZB/KS - FV/BV?
    20 december 2022 ♡ Secret Promise -Y. - 2e kindje - 39+0 - 3470 gram - ZB - BV
    20 december 2022 ♡ FlowerRose
    22 december 2022 ♡ Piscean - 3e kindje - 40+6- 3890 gram - ZB - BV
    22 december 2022 ♡ Leentjeleerdelotjelopen
    22 december 2022 ♡ Ooievaar
    24 december 2022 ♡ Vinorosso
    25 december 2022 ♡ BloemNH
    28 december 2022 ♡ Winmom90 - E. - 4e kindje - 40 + 3 - 3080 gram - TB - BV (kolven wegens ziekenhuisopname)
    28 december 2022 ♡ Margarethd - E. - 2e kindje - 41+6 - 3870 gram - ZB - BV

17. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Even kort een update.
    In de nacht van 28 op 29 ging E achteruit. Ze wou nog niet drinken, alleen maar slapen, niet warm te houden, niet huilen, en ademhaling werd anders en kleur werd grauwer.

Verloskundige gebeld en direct naar de kinderarts.

Daar werd direct duidelijk dat ze voorlopig niet thuis zou komen en ging ze direct aan alle slangen en draadjes en begonnen de onderzoeken.

Verdenking b streptokokken.

Arts vroeg hoe ik was. Ja spierpijn, sinds die nacht alleen maar overgeven en zweten en steeds zwakker.
    Dus ambu kwam voor en ook naar het ziekenhuis.

Op dat moment werd voor E al geregeld dat ze overgeplaatst werd naar ic neonatologie in een ander ziekenhuis.

Ik werd na veel onderzoeken en scans ook overgeplaatst op de ic.

Mijn crp waardes waren richting de 450, veel te hoog dus.

Uiteindelijk blijken wij beide de a streptokokken te hebben.
    Ik ben een dag later overgeplaatst naar her andere ziekenhuis.

Inmiddels ben ik, op eigen verzoek thuis. Mijn afdeling, en verblijf daar waren een ware hell.

E ligt wél op een top afdeling.

Inmiddels 2 maal kunnen buidelen en we maken beide goede stappen, maar hebben ook nog een lange weg te gaan.

Dit was alles even in het kort

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Iedereen gefeliciteerd.

Jeetje @WinMom90 wat ontzettend heftig zeg. Heel veel sterkte en hopelijk knappen jullie beide snel op.

margarethd vindt dit leuk.
  19. Moeve

Moeve Lid

13 mei 2022
    74
    75
    18
    @WinMom90 Wat heftig! Heel vervelend dat je ook nog eens zo’n vervelende (eigen) ervaring hebt in het ziekenhuis.

Gelukkig is het voor jullie meisje wel goed op de afdeling en wat fijn dat je al hebt kunnen buidelen. Veel sterkte en hopen dat jullie met grote sprongen vooruit gaan!

20. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen? Nog even en m’n lieve kleine meisje is alweer 2 weken :cry:.

Nou, hier ben ik dan met m’n bevallingsverhaal zoals beloofd:
    26e was de verloskundige natuurlijk geweest om te strippen. Dit kon nu wel door de 1cm ontsluiting. Slijmprop verloren en wat krampen, verder stil gebleven. Dus 27e zoals gepland in het ziekenhuis melden voor de ballon te plaatsen. Ik had toen nog steeds 1cm. Nadat de ballon geplaatst was direct weer veel krampen. Na 1,5 uur ging ik naar de wc en werd de ballon er zowat uit gelanceerd. Hij vloog eruit. Ik was bang dat het niet goed was gegaan dus had het ziekenhuis gebeld en hoefde volgens hun niet terug te komen. Nadat de ballon eruit was gegaan continue aanhoudende krampen alsof de ballon er nog in zat. De nacht ook steeds weer weeën gehad, maar niks wat doorzette.
    28e, zoals gepland zou de verloskundige komen om de vliezen thuis te breken (als dat kon), een uur ervoor tot aan dat ze zou komen weeën om de 5 minuten. Ze voelde en ik had 4cm ontsluiting. De vliezen konden dus gelukkig gebroken worden! Super blij. Om 12:30 waren m’n vliezen gebroken, om 13:00 werd het wat serieuzer en om 13:30 opperde m’n vriend dat ik nu toch wel echt moest gaan bellen. De verloskundige zei dat we naar het ziekenhuis mochten gaan en we elkaar daar zouden ontmoeten. M’n zoontje nog de allerdikste kus gegeven en op naar het ziekenhuis. Om 13:57 waren we onderweg, en rond 14:40 daadwerkelijk op de kamer. Ik vroeg of de verloskundige me eerst wou toucheren omdat ik niet te vroeg in bad wou gaan. Ze voelde 5cm, en kon het al oprekken naar 6. Ik in bad. Halfuur ongeveer ingezeten en merkte dat m’n weeën wel intenser werden (de druk werd steeds erger) maar dat er ongeveer 5 minuten steeds tussen zaten. Ik voelde dat dit niet was wat ik wilde en ben toen uit bad gegaan, het bed op. Toen ging het ontzettend snel. Na een aantal weeën zei ik dat ik niet meer kon en een ruggenprik wou. Toen de klinisch verloskundige ging voelen bleek ik al 8cm te hebben. Ze zei: “ik snap dat je zoveel pijn hebt meis, het gaat veel te snel”. Daarna kwam de mededeling dat een ruggenprik al eigenlijk niet meer kon. Dit vond ik ontzettend heftig omdat ik voor mijn gevoel m’n pijngrens had bereikt, en écht niet meer kon. Ze zei dat ze evengoed een halfuur een CTG wilde maken (dit moet voordat ze de prik zetten), en mocht na dat halfuur de ontsluiting niet vooruit zijn gegaan kon ik de prik als nog krijgen. Ik merkte aan Iedereen in de kamer dat dat toch niet ging gebeuren. Ik hield de heletijd in m’n hoofd dat als ik het halfuur zou overleven dat het dan allemaal voorbij zou zijn. Dit klopte, maar niet door de ruggenprik, ik had namelijk al 10cm :roflmao:. Ik mocht voorzichtig gaan meepraten (er zat nog een heeel mini randje aan de bovenkant), en de verloskundige stelde voor dat ik op m’n linker zij draaide. Ik draaide op m’n linkerzijde en ik kreeg een gevoel wat ik nog nooit heb meegemaakt. Ik kreeg een perswee die haar tot haar hoofdje stond eruit perste. Toen stopte het even, wat perfect was. De “ring of fire” deed me lang niet zo’n zeer als de weeën die ik ervoor had gehad, dus ik wachtte de volgende perswee af. Die kwam, en ons prinsesje werd om 16:48 uur geboren! Na 3 uurtjes en 2 persweeen dus. Ik kijk terug op een snelle pijnlijke maar prachtige bevalling. Geen scheuren, knippen, hechtingen, geen bijzonderheden niks. Gewoon genieten :D het was het lange wachten dus zeker waard!

Hoop op nog meer bevallingsverhalen van jullie!:)

Lintje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina