@WinMom90 wat jammer dat je dan niet zo'n hele goede band hebt met je verloskundige. Wij hebben maandag zo gelachen met de vk. 2,5 jaar geleden hadden wij een niet zo'n leuke buurvrouw. Toen de vk kwam zetten ze de auto op het gras neer. De buurvrouw kwam meteen naar buiten, klopte op haar raam en beval haar om de auto op de parkeerplaats te zetten (let op, het was niet haar grond). Nu bleek dus dat de vk van maandag die dag met de andere vk mee was. Dus zei ineens: 'oh dat weet ik nog, ik was daarbij'. En ze had later tegen een andere vk gezegd dat ze hem beter op de parkeerplaats kon zetten. Ik dacht dat ik deze vk nog nooit gezien had, maar blijkbaar dus wel. Ik had ook gezegd dat ik bij het ziekenhuis in 2019 had aangegeven dat ik onder begeleiding van mijn eigen vk wilde bevallen, maar dat ze daar niet in mee wilden gaan. Ze gaf meteen aan dat ik dat nu gewoon weer aan moest geven en dat ze daar wel meer gehoor aan geven nu. En desnoods gingen zij ook mee naar het gesprek. Ik heb dus lichte hoop dat ik toch nog 1x mag bevallen met mijn eigen verloskundige erbij.
Voorheen wel, maar één is dit jaar met pensioen gegaan. Ze was pittig maar ook heel lief. En andere dame zat er toen ook al, was bij de bevalling van de 3e en nog een andere ook. Maar wegens ziekte én zwangerschap is er vervanging en heb ik geen fijne ervaringen gehad in december, januari en februari.. Haha prachtig als dat nog zo in het geheugen zit van haar En ik hoop dat je mag bevallen met je eigen verloskundige erbij. Toch wel het fijnste
Mijn ex is boogschutter.. maar zijn narcistische trekken hebben het huwelijk de das om gedaan en niet z’n sterrenbeeld haha
Noord Holland en rond Zwolle is hier goed vertegenwoordigd lees ik. ik heb zelf nog een tijd in Badhoevedorp gewoond, vond ik heel leuk!
Ik zou het nu wel als verrassing willen maar er zijn hier nog drie andere mensjes.. ik denk dat mijn dochter graag wil weten waar ze los op kan gaan meisjes/jongensspul (en ik heb haar nog wel zo feministisch opgevoed haha). Zoon heeft voorkeur voor een broertje Dochter voor een zusje (want: 1 nicht en 7 neven) Ik denk dat mijn man ook wel een voorkeur heeft voor een zoon, ik vind echt beide heel leuk. Ik zie van beide de voor en nadelen
Weten jullie al of je borstvoeding of flesvoeding wil geven? Ik wil borstvoeding gaan geven. Bij de 1e wilde ik dat ooit, maar doordat ze te vroeg is geboren en met keizersnede, ging dat niet goed. Ze viel ook teveel af en ik wilde gewoon weten wat ze binnen kreeg, dus na 1,5 dag aanmodderen zijn we een flesje gaan geven. Bij de 2e was ik vastbesloten het langer vol te houden. Aan de borst lukte niet goed, dus dan maar kolven en er kwam een goede productie. Maar ik heb zelf nog een week in het ziekenhuis gelegen, 2 weken na de geboorte. Ik zat zelf in de lappenmand, daardoor werd kolven en daarna voeden me teveel. Na 3 weken zat ik dan ook volledig op flesvoeding. Bij de 3e ben ik er niet eens aan begonnen, dus meteen fles. Bij de 4e wilde ik het toch weer proberen. In het ziekenhuis ging het heel goed, maar eenmaal thuis was het drama. En toch wil ik het nu weer proberen. En het liefst natuurlijk live voeden, maar anders toch door middel van kolven. Ik hoop dat het lukt dit keer.
Ik val een beetje buiten de boot. Ik weet dat hier bekenden meelezen op het forum, dus kan helaas niet te open zijn op dit moment haha. Maar ik kom een beetje meer uit een uithoek vergeleken met de rest. Ik ga flesvoeding geven. Bij onze oudste is zo'n nare ervaring geweest mbt borstvoeding dat ik daarna altijd direct gekozen heb voor flesvoeding. Onze oudste pakte de borst niet goed, wou het niet, dronk niet, en het werd vanuit de kraamhulp voor hem én mij zo'n dwang periode en maar pushen en pushen, dat ik ook de kraamperiode niet als fijn heb ervaren. Bleek later dat deze dame sowieso niet als heel positief bekend stond. Wel in wat ze wist etc. Maar ze bleek dus iedereen eigenlijk bijna te dwingen om te doen hoe zij het juist vond, en meerdere moeders hebben dat als niet fijn ervaren. Dit hoorde ik later bij een gesprek bij de verloskundige.. Ik wil zoveel mogelijk genieten van de kraamperiode, elkaar leren kennen, het gezin de kans geven de kleine te leren kennen, maar ook (zover mogelijk) even bij te komen.
Onze middelste zoon weet het al. De jongste en oudste nog niet. Oudste vertellen we het sowieso pas als er meer zekerheid is, omdat hij het lastig kan verwerken als het ineens niet goed zit bij wijze van. En de jongste is 4, dus bang dat hij zich verspreekt gezien een juf op school nu 29 weken zwanger is en ze volop in de babypraat zijn
Ik vertel het continu aan m'n zoontje Maar laat dat nou precies geen enkel issue nog zijn op deze leeftijd hahaha Verder ben ik wederom van plan borstvoeding te geven. Bij mijn zoontje heb ik bijna volledig gekolfd (nu nog steeds). Eerst omdat hij de borst niet goed pakte, uiteindelijk lukte dit wel wat beter en heb ik de nachtvoedingen live gedaan.. En toen kreeg hij tandjes ging bijten.. dus weer volledig over op kolven hahaha Al krijgt hij ondertussen ook een deel kunstvoeding hoor! Ik ga nog 2 weken door met kolven, dan is hij 10 maanden. Ik heb nog zo'n 14 liter borstvoeding in de vriezer liggen en die gaan we dan mooi opmaken tot hij precies 1 jaar oud is Dan heb ik voor mijn gevoel m'n missie volledig volbracht
Borstvoeding. Mijn zoontje is nu 15 maanden en ik geef hem nog steeds (live) borstvoeding, al vanaf het begin. Vind het ook lastig om te bedenken wanneer ik nu met hem moet stoppen. Aan de ene kant is het mega handig als ik hem door laat drinken zodat ik m’n melkproductie in het begin niet op gang hoef te brengen (want daar heb ik heel veel bloed zweet en tranen in gestoken in het begin, dus als dat voorkomen kan worden natuurlijk heel fijn) en ook heb ik hem dan 23 maanden borstvoeding gegeven, fantastisch! Aan de andere kant zou ik al eerder willen stoppen omdat ik het niet echt zie zitten om te gaan tandemvoeden, en ik vind het natuurlijk ook rete zielig als hij ineens ‘cold turkey’ niet meer aan de borst mag omdat “de nieuwe baby nu alleen mag drinken”. Hier zit ik dus al steeds over na te denken en kom er niet echt uit, help . Daarbij is m’n zoontje ook nog zó verknocht aan de borst dat ik oprecht niet zou weten hoe ik het überhaupt zou moeten afleren
Ik ga weer proberen borstvoeding te geven. Ik heb dat bij onze dochter 3 maanden gedaan en bij onze zoon 3 weken omdat hij toen speciale voeding kreeg van het ziekenhuis. Verdrietige periode om op terug te kijken met al die worstelingen voor de juiste voeding en medicatie voor hem. Ik begin met borstvoeding en dan zie ik het wel.. of het bevalt, of het te combineren is met werk (ben veel op pad) etc. Go with the flow.
Precies dit hebben wij idd! Voor mezelf lijkt me een meisje wel echt leuk, maar voor ons zoontje lijkt me een broertje dan weer zooooo leuk, nog zo’n mannetje hier rond hebben stappen. Dus kunnen echt alleen maar winnen.
Wat veel stieren hier, grappig! Ik had helaas afgelopen dagen naast een positieve zwangerschapstest ook een Corona test dus ben even wat ziekig geweest. Eerder Corona gehad en dat was vrij heftig, deze keer gelukkig een hele andere variant. Mijn zoontje heb ik 3 maanden bv gegeven, live en gekolfd, en dat vond ik een prima periode en ben ik nu weer van plan. Langer hoeft voor mij niet omdat ik dat zelf iets too much vind (heel persoonlijk) maar die eerste weekjes is het wel fijn, makkelijk en gezond. Moegen de eerste echo, spanning begint nu toch te komen. Deze week al flink misselijk geweest, vandaag weer een stuk minder en ook dat brengt weer onzekerheid met zich mee, wat vermoeiend toch..
Heel toevallig ik vandaag ook een stuk minder misselijk, haha. Wel veel krampen en steekjes vooral. Dus ja, het verschilt gewoon per dag qua symptomen denk ik
Wij hadden bij de vorige zwangerschap een soort “kraskaartjes” laten maken met als tekst “wij krijgen een baby!” en die op een avond aan ze gegeven. Helaas liep deze zwangerschap niet goed af, en hierdoor willen we nu de eerste echo afwachten. Nu zijn we van plan om op mijn verjaardag tompouces te laten bedrukken met de echo & uit te delen aan mijn ouders, schoonouders en dochters!
Vervelend dat je corona had gekregen Ondertussen wel weer vrij van symptomen? Zeker gezien je echo morgen Ik voel helemaal met je mee hoor.. super spannend allemaal! Ik hoop dat je een mooi vruchtje op termijn mag zien! Had je trouwens nog bloed laten prikken ivm uitsluiten bbz?
& wat betreft voeding, ik heb mijn dochters altijd flesvoeding gegeven. Ga ik nu ook gewoon weer doen!