@FlowerRose wat fijn dat je een goede echo had. Ik heb gewoon enorm veel pech gehad, maar de gynaecoloog zei vandaag wel dat het vocht wel een teken is van een chromosoom afwijking of een hartafwijking en dat het kindje waarschijnlijk sowieso niet levensvatbaar zou zijn geweest. Ik heb bij de gynaecoloog 3 opties gekregen: 1. Afwachten, maar dat wilde ik niet i.v.m. een geplande vakantie over 2 weken. 2. Opwekken met pillen. Nadeel dat het langer kan duren en dat er wat achterblijft en ik alsnog gecuretteerd moet worden. 3. Curettage. Voordeel dat je er sneller van af bent en dus door kunt. Nadeel dat er in de baarmoeder iets beschadigd en dat opnieuw zwanger raken moeilijker zal worden. Kans is 5% Ik heb gekozen voor optie 3. Heb haar gezegd dat we gezegend zijn met 4 gezonde kinderen en als het hierna niet meer lukt om zwanger te raken, dan is dat helaas maar zo. Morgen om 11.05 heb ik een afspraak bij de anesthesist.
Och wat een pech! Heel erg verdrietig maar als ik je zo hoor dan zat er dus iets echt helemaal mis in de aanleg en had het kindje nooit kans op leven gehad. Maakt het natuurlijk niet minder verdrietig.. Ik snap dat je voor curettage kiest. Heel veel sterkte vandaag! ♥️♥️♥️
Wat fijn dat de gyn je nog eea kon uitleggen en dat je dit weet. Hoe verdrietig ook. Fijn dat je snel terecht kunt. Ik vond curretage (onder narcose) heel fijn dus dat gun ik jou ook. Ik snap helemaal dat je voor deze optie kiest. M.i is dat ook de meest fijne optie. Dikke knuffel
Het haalt het verdriet absoluut niet weg natuurlijk, maar ik kan mij voorstellen dat de woorden van de gynaecoloog wel wat verzachtend kunnen werken (ik hoop het iig♡).. Ik wil je onwijs veel sterkte wensen voor straks. Fijn dat je snel terecht kan!
@Elsa86 alle sterkte toegewenst en hoop dat het allemaal vlekkeloos mag verlopen. Wel “fijn” (natuurlijk niet, maar je snapt wat ik bedoel) dat je de reden weet dat het vruchtje het niet heeft gered. Ik hoop op heel snel herstel voor jou dikke kus en knuffel
Mijn misselijkheid is sinds 3 dagen bijna zo goed als weg. Toevallig sinds ik de vitamine pillen van Davitamon zwanger compleet ben gaan slikken. Heel fijn.. Maar het gekke is, ik kan gewoon niet bedenken waar ik zin in heb qua eten. Normaal ben ik hier een master in. Ik vind alles lekker. Maar nu zelfs al heb ik vreselijke honger, dan nog heb ik nergens echt trek in. Grrr Gelukkig als ik dan iets eet dan smaak het me wel.
Ik heb een extra echo gepland voor aanstaande zaterdag gewoon omdat het kan en ik anders nog 2 weken moet wachten. Heb er zin in en ben niet gespannen merk ik.
Wat fijn dat het beter gaat! Ik merk eigenlijk precies hetzelfde als jij. De misselijkheid gaat een stuk beter (vrijwel helemaal weg), maar heb echt weinig trek in dingen. Merk ook dat de meeste dingen me nog steeds niet echt smaken Maar goed, ik neem dit echt voor lief zo. Alles beter dan die constante misselijkheid! Las net in de notities bij de zwangerschap van m'n zoontje dat m'n eetlust toen pas terug kwam in week 13 We wachten maar weer af
Wat fijn te horen dat bij een aantal hier de misselijkheid al afneemt.. Dat hoop ik ook snel mee te maken. We gaan as maandag op vakantie en heb voor de zekerheid toch Emasafene mee van de huisarts, mocht het nou echt niet gaan dan kan ik in ieder geval nog een klein beetje van de vakantie genieten (hoop ik).
Hi meiden, vandaag en gisteren merk ik dat ik af en toe wat vervelende krampjes heb onderin mijn buik. Daarbij af en toe steekje in mn onderrug. Zijn er meer die dit hebben?
ik heb dit weleens ja maar niet super vaak.. beschouwde het gewoon als groeikrampjes. Wat is het stil hier zeg!
Ik heb constant honger, en zodra ik begin met eten kan ik ook niet stoppen. Als ik denk ik eet gewoon even niet, wordt ik juist beroerd. Knakworstjes, komkommers, kaasblokjes etc, alles gaat erin
Heb wel ineens meer rust nu ik beide termijnen van de miskramen voorbij ben. Zegt natuurlijk nog niets, maar door alle kwaaltjes heb ik nu wel het gevoel dat het goed zit.
Jahoor heb ik ook nog steeds! Gister bijvoorbeeld ook zo’n dag dat ik er meer last van heb en vandaag weer wat minder. Waarschijnlijk groeien