Uitgerekend 16 t/m 31 december

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Elsa86, 9 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik heb wel veel echo’s, maar puur omdat ik er juist rustiger van word en ik zelf denk dat het niet gevaarlijk is omdat ze het anders vast niet hadden gedaan. Wat ik wél belachelijk vind, is dat in letterlijk de 13 weken echo en de geslachtsecho EEN DAG na elkaar heb omdat ze zogenaamd niks mogen zeggen de dag ervoor. Ik snap het, maar vind het eigenlijk wel zwaar flauw. Had niet nodig geweest zo op elkaar maarja.. het kon niet anders.

2. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook redelijk wat echo's tot nu toe.
    Met 7+1, 8+5, 10+6.. Al duurt het voor mijn gevoel eeuwen.. puur ook omdat ik door de miskramen wat onzeker ben is bijvoorbeeld de echo bij 8+5 er tussen gekomen.

22 juni heb ik een geslachtsbepaling staan, maar als verloskundige het die week kan of wil zeggen annuleer ik wel haha.

3. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.894
    2.740
    113
    Vrouw
    Hier met (wat we nu aan termijn denken) 6+6 en 7+6 een echo gehad. Die eerste was dus ivm rozeverlies. En dan komende woensdag met 11+1 de termijnecho en dan met 13+6 de 13 weken echo. Hopelijk horen we dan uiterlijk een week later tijdens de nabespreking het geslacht:D Stiekem hoop ik dat de echoscopiste het gewoon tijdens de echo al wil zeggen of meegeven op een briefje:rolleyes:

piscean vindt dit leuk.
  4. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jaa dat hoop ik ook haha! De mensen die het weten (niet veel hoor) gokken op een meisje. Ik ben vooral best nieuwsgierig na 3 jongens haha.
    Geslacht maakt mij niets uit, maar ik ben wel erg benieuwd :roflmao:

piscean, margarethd en Secret Promise vinden dit leuk.
  5. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland

Daar kan ik ook wel in komen. Net als het laten horen van het hartje als ze nog zo klein zijn (met 8 weken ofzo), dat hebben wij dan ook niet gedaan.

Ik ben 39, dat vind ik toch groter risico dan toen ik 26 was. Toen heb ik geen enkel onderzoek (uitgezonderd de 20 weken echo) laten doen. Toen bestond de nipt ook nog niet trouwens.

piscean vindt dit leuk.
  6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik ben er verder van overtuigd, en daarom vind ik het ook zo fijn dat we hier elkaar allemaal in onze waarde laten, welke keuze we ook maken, dat iedereen het allerbeste wil voor zijn/haar kind.

Zolang we ons niet onderdompelen in alcohol, drugs of iets anders zeer schadelijks doen we het volgens mij primaprimaprima!

Kvinne, Ooievaar34, piscean en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    De hoofdpijn is er nog steeds maar momenteel draaglijk. Ik ben moe en doe ook even rustig aan. Terwijl mijn handen wel jeuken om op te ruimen enzo.. maar ik moet mezelf in de rust zetten. Gelukkig morgen nog een dagje extra vrij van werk.

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    En ik kijk heeeeeeel erg uit naar de echo a.s. donderdag.

9. Secret Promise

19 jul 2012
    2.894
    2.740
    113
    Vrouw
    Luisteren naar het hartje voor de 12 weken wil ik ook echt niet. Voelt niet goed:$ Heb zelf een doptone liggen thuis, maar die blijft nog mooi even een tijdje in de doos zitten:p

Ik snap jouw redenatie mbt leeftijd trouwens wel goed. Zelf ben ik 29 en zit ik dus nog niet in een categorie met verhoogd risico.. maar mocht ik 35+ zijn geweest, dan had ik wellicht die nevenbevindingen toch wel gedaan! En goed, uiteindelijk gaat het natuurlijk 'maar' om percentages en kan natuurlijk iedereen een kindje met chromosomale abnormaliteiten krijgen, maar die hogere percentages spelen voor mij dan zeker wel mee in de afweging.

10. Secret Promise

19 jul 2012
    2.894
    2.740
    113
    Vrouw
    Ohhh ik ook (maar dan woensdag)! Het is dan ook gewoon al 3 weken en 2 dagen geleden dat ik onze frummel heb gezien:eek: Voelt als een eeuwigheid.. Heb echt behoefte om de kleine weer te zien♡ Vind het ook wel weer spannend trouwens hoor.. Dat gevoel van 'gaat alles nog goed daarbinnen?' zit er ook nog steeds een beetje natuurlijk:rolleyes:

Lintje vindt dit leuk.
  11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Klopt, ik heb een tijdje meegeschreven in de NOD-lijst voor langdurige rondes zonder succes. En onlangs was het bij Wishfull bij de termijnecho niet goed.. (ik geloof dat er een stuk schedel miste waardoor het kindje nooit levensvatbaar zou zijn) dat kan natuurlijk ook nog gewoon, dat er iets mis is zonder een onderzoek, het kan iedereen overkomen.

12. Secret Promise

19 jul 2012
    2.894
    2.740
    113
    Vrouw
    Och inderdaad, ik had het toevallig langs zien komen.. Onwijs heftig en zo verdrietig! Zo zie je inderdaad maar dat het iedereen kan overkomen en dat het ook vanalles kan zijn. Hopelijk wordt dat ons hier allemaal bespaard, meiden!

13. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Mijn hoofdpijn is nu gezakt maar ik heb het de eerste weken zolang gehad. Ik ben véél meer water gaan drinken en suikers gaan verminderen, misschien toeval, maar toen werd het eindelijk eens beter. Misschien helpt dat bij jou ook

14. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik denk niet dat het gevaarlijk is hoor. Ik denk alleen dat een baby in de buik het niet als prettig ervaart, net zoals hartje luisteren.

ja jammer dat dat zo snel achter elkaar is!

15. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Snap ik helemaal!!

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Het is in elk geval het proberen waard, dankjewel.

piscean vindt dit leuk.
  17. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag toevallig ook weer een dag met bizar vervelende hoofdpijn waar ik bijna misselijk van word. Als ik wat eet of drink word het wel minder. Merk ook dat ik vandaag bijna de hele dag honger heb. Denk groeispurtje gaande in m’n buik ofzo haha :roflmao: gaan jullie eigenlijk een gender reveal doen?

18. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    same same haha!

Ik heb er eigenlijk nog niet over nagedacht. Misschien alleen met familie Ofzo. Ik zei altijd ik doe het nooit meer omdat ik er zoooooveel spanning van had bij de eerste en alleen maar moest huilen daarna :roflmao: van geluk uiteraard. Bij de 2e niet gedaan, toen heb ik wel cakejes gemaakt met roze muisjes inside, om langs te brengen bij familie.

maar nu denk ik…. Het zal allemaal de laatste keer zijn (probably)

jij?

margarethd vindt dit leuk.
  19. FlowerRose

FlowerRose Bekend lid

12 jul 2020
    581
    696
    93
    Vrouw
    Helemaal eens!! Vind het altijd gewoon leuk om te lezen en benieuwd wat voor keuzes anderen maken.

Lintje vindt dit leuk.
  20. FlowerRose

FlowerRose Bekend lid

12 jul 2020
    581
    696
    93
    Vrouw
    Wij hebben 9/7 geslachtsecho, en gaan die middag met familie een ballon prikken of misschien een taartje aansnijden. Misschien willen we het zelf wel weten die ochtend al, voor we het vertellen.

Lintje en piscean vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina