@elise, hoe is het nu met jou? Gesprekken wat verbetering gegeven? Ik werd zaterdag verrast met een high tea van mijn schoonfamilie met een verwenpakket. Zo ontzettend lief! Was ik echt een verrassing gebleven!
Hier gewoon de standaard richtlijnen qua uitslag. In mijn zwangerschap van Max heb ik bij 24 weken de gtt test moeten doen ivm erfelijkheid. Mijn nuchterwaardr zijn altijd goed maar na het drankje was het 9.6 duidelijk suiker dus. Nu heb ik 5 weken geleden de eerste keer de gtt test als moeten doen ivm mijn vorige zwangerschap met suiker. Nuchter was de uitslag 4.6 na het drankje 7.3 nog net binnen de marge (mag niet boven 7.7 zijn). Volgende week moet ik hem dus weer herhalen en vrees ervoor. Ik hou me nu (bewust) niet streng aan een dieet wat betreft suiker. Dit omdat ik in mijn vorige zwangerschap veel ben afgevallen door het dieet en ik er nu "nog" maar net 2 kilo bij heb in deze zwangerschap. De kans dat ik met het dieet (ga er even vanuit dat ik weer suiker heb) weer flink ga afvallen is gewoon heel groot en ik hoop nu toch iets meer reserve over te houden dit keer. Daarnaast hield ik me ook wel echt super streng aan het dieet (met insuline op het laatst) tijdens de suikerperiode. Ons zoontje was dan ook maar een kleintje bij de geboorte met 46cm en 2965 gram. Vind het nu wel weer echt heel spannend wat het volgende week word. Ik wil me deze zwangerschap juist minder aanpassen qua dieet aangezien mijn darmen een giga probleem zijn op dit moment (mijn huisarts heeft me vorige week bot gezegt "uitbehandeld" verklaard wat mijn darmen betreft en moet het maar accepteren dat de medische wereld niets kan doen, terwijl huilend vroeg om een opname), dus dan word het mogelijk eerder aan de insuline als de suiker niet goed is. Iets waar ik weer erg tegen op zie.
hoi Dames, Heb al even niet gereageerd mijn excuses daar voor. Flink last van mijn bekken. Loop nu bij de fysio en werk nog maar halve dagen. Meer gaat gewoon niet. Bij nummer 1 ben ik met 40.3 ingeleid ivm minder leven. Ik ben dus heel benieuwd wanneer deze dame zich gaat melden. Ik moet de komende periode ook de suikertest gaan doen. De eerste keer voor mij dus ik ben benieuwd.
ik heb nog nooit een gtt hoeven doen, kind 2 wel na geboorte suikertest gedaan vanwege zijn 9 pond. Maar niks aan de hand. Ik werk wel minder ivm bekken, nog minder zou beter zijn voor mij maar niet voor de klas (onderwijs) kreeg oproep arboarts, en uwv is ingeschakeld. Dacht nooit dat het zo'n pijn zou doen, zoals ik nu loop, zo liep ik echt pas de laatste week.
Ga je ook naar de fysio hiervoor? Ik heb dit keer ook erg last van mijn bekken, bij mijn dochter ook pas tegen het einde. Moet maandag voor het eerst heen dus ben benieuwd!
Sorry , hier ook even wat minder actief geweest. Wij hebben wel wat meer duidelijkheid eindelijk. De bloedprop zit tussen 2 vlieslagen in dus het is nu de vraag hoe sterk mijn vliezen nog zijn. Veder placenta op de achterwand nu 2 cm van de uitgang dus dat wordt ook nog even spannend en blijk een extra stuk placenta weefsel aan de voorkant te hebben. Dit moet nu goed in de gaten gehouden worden of hier bloed doorloopt maar dat is nog lastig te meten gezien ons beebje elke keer zo druk is Deze week zelfs voor het eerst geen controle, volgende week weer. We gaan het weekend beginnen aan de nieuwe kamers voor de meisjes en als die af zijn gaan we alles voorbereiden voor onze zoon. Het vertrouwen begint langzaam weer te komen. @Starry heb je nog nieuws? @JoyNoa als het goed is regelt je werkgever een afspraak voor je bij de arbo. Sterkte iig en blijf lekker rustig aan doen!
@meikelynn, ja ik loop al vanaf ongeveer 16/18 weken bij de fysio. Oefeningen, bekkenband etc voor nu de oefeningen thuis en massage als het echt teveel pijn doet. Ik heb dus geen fysio meer onder begeleiding omdat het proces alleen te vertragen is momenteel. Ik heb nu een balans gevonden, niet pijnvrij maar ik probeer het te accepteren.
@boysmama misschien komt het toch omdat het de vierde zwangerschap is in combi met de andere 3 die je nog moet verzorgen. Ik heb nu ook al veel lichamelijke klachten die normaal allemaal veel later pas kwamen. @Mariahh hopelijk zijn je vliezen sterk genoeg. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat de baby vroeger geboren kan worden. Ik heb de arbo inmiddels ook al gesproken en zij vond het verstandiger om gewoon thuis te blijven en alleen te zorgen voor de kinderen en dat dat al genoeg was voor nu. Is wel even omschakelen maar hopelijk voel ik me dan beter over een tijdje. Lijk nu wel een oud wijf haha. Als ik alleen al de kids naar school gebracht heb moet ik echt even gaan liggen omdat ik dan zoveel last krijg, dan is het mn rug, dan mn bekken of komt de buikpijn weer op, elke keer wel wat. Irritant.
@JoyNoa: heel herkenbaar allemaal. Hier al fysio vanaf 15 weken, 2x per week ga ik. Werken is eigenlijk niet te doen, vandaag gewerkt *halve dagen nu* maar probeer Oktober nog vol te houden. Bazin heeft wel aangegeven dat November en December echt te zwaar gaan worden voor mij en ik goed moet nadenken over ziektewet en verlof of nog door gaan. Mijn hoofd en lichaam zegt stoppen maar mijn hart wil nog doorgaan. Doe mijn werk ontzettend graag. Nu weer met ontzettend veel pijn op de bank, lopen gaat amper nu
Het is dat de arbo de knoop door gehakt heeft want anders zou ik zelf ook blijven sukkelen met minder werken of een paar uur per dag etc. De arbo zei tegen mij dat jij je lichaam nog de rest van je leven nodig hebt en dat het nu alleen maar zwaarder gaat worden. Daar heeft ze natuurlijk helemaal gelijk in. Dus ik wil zeggen: als het niet meer gaat (zoals je eigenlijk zelf al aangeeft) stop er dan mee.
Hier ook regelmatig last van mijn bekken. Maar ben zzp'er dus niet werken is geen inkomsten. (Gastouder). Dus ik moet wel blijven werken. Wel besloten om met 34 weken met verlof te gaan. Nog 10 weken doorbikkelen! En af en toe maar gewoon toekijken hoe de kinderen spelen ipv meedoen en dingen bedenken om ze te vermaken.
Wat raar zeg, ik krijg geen meldingen meer.. @Mariahh ik hoop van harte dat je vliezen dan super sterk zijn! Wel heel fijn dat er nu toch eindelijk duidelijkheid is. En je bent over de 24 weken, dus dat geeft misschien ook al een klein beetje rust. Ze zullen er in ieder geval alles aan doen als je kindje nu komt. Al duim ik natuurlijk dat dat nog een tijdje duurt! Ik ben ook zzp-er, maar ik werk sinds week 8 al niet meer.. Wel ontzettend balen, want ik vind mijn werk echt ontzettend leuk. Het is helaas niet anders.. Ik heb afgelopen donderdag weer een gesprek gehad en het geeft me wel veel inzichten. Best heftig af en toe.. Ik kan de zware zwangerschap en het kindje nog niet goed "scheiden". Ik ben alleen maar bezig met de zware zwangerschap en heb nog maar weinig met het kindje.. Ik heb nog bijna niks gekocht, we hebben nog geen naam etc.. Best wel heel heftig om zo achter te komen. Ook ben ik druk met "hoe kunnen we straks voorkomen dat ik nog een keer zwanger raak" etc. Daarbij pakt de zwangerschap me voor mijn gevoel heel veel van me af. Ik kan dus niet meer werken, maar ik kan ook niet voor m'n oudste dochter zorgen.. En voor m'n man ben ik ook geen leuke vrouw.. Ik kan niet veel naar buiten want bij de minste inspanning (en dat is alleen al lopen) krijg ik harde buiken. Eigenlijk staat mijn leven dus gewoon stil voor mijn gevoel. Nouja, nu aan het werk ermee om wat meer positieve gedachten te krijgen en te zien waar we dit voor doen, een mooi en lief kindje wat ons gezin compleet gaat maken en wat ons heel veel liefde en geluk gaat geven. Vandaar dat ik hier denk ik ook bijna niet ben.. Mijn zwangerschap voelt echt als een last en (nog?) niet als iets moois..
Oké, ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Heb dagen er bij dat ik nauwelijks nog kan lopen, andere dagen gaan weer ietsje beter, vaak als ik snachts beter heb gelegen en een paar dagen vrij ben geweest. En toch hoop ik dat ik nog kan werken tot 34 weken, want thuis zitten is niks voor mij! Maar lichamelijk is het al zwaar werk dus ik ga het zien!
@Elise2014 Wat super vervelend voor je dat je zo beroerd blijft maar ook zo herkenbaar wat je schrijft. Oké al hebben we beide hele andere klachten, het gevoel wat je omschrijft lijkt erg op hoe het hier gaat. Ook ik kan niet meer full time voor ons zoontje zorgen (ik werk niet). En krijg hier nu dagelijks hulp bij. De huisarts sprak al over dat we moesten gaan kijken of er iets via mantel zorg te regelen is, al dan niet, met hulp van een organisatie. De manager van mijn partner had het al over flexibele uren maken voor mijn partner zodat hij thuis (nog) meer kan bij springen. (iets wat we echt niet zomaar gaan doen) We moeten nog steeds de erkenning gaan regelen. Hebben nog helemaal niets gekocht voor ons ukje. Hebben nog niet gesproken over leuke namen. Het voelt nog zover weg allemaal. Het heeft echt ontzettend veel invloed op mij en ons als gezin. Het enige waar we nu mee bezig zijn, is de interne verhuizing. Ons zoontje moet naar een andere kamer verhuizen en daar hebben we wat stappen in gemaakt. (Nouja mijn partner met mijn ouders samen, ik kan alleen wat aanwijzingen geven) Hopelijk kunnen we volgend weekend starten met schilderen. En volgende week vrijdag gaan we na de suikertest naar een duo kinderwagen kijken (en als hij bevalt meenemen). Maar echt met ons ukje bezig zijn is er gewoon nog niet bij. Alleen maar pfffff ik kan niets en als ik al iets kan, durf ik de deur amper uit. Afgelopen week s'nachts al flinke (voor) weeën gehad, ruim een uur lang om de 3 minuten. Volgende ochtend gelijk op controle geweest bij de vk. Gelukkig bleek alles nog mooi gesloten en mocht ik gelukkig naar huis. Maar zodra het weer zo is moet ik weer direct langs komen. Mijn darmen zorgen dus echt steeds meer voor problemen voor mij persoonlijk (zal de heftige details besparen) als voor ukje, al doet ukje het prima. Voor mij voelt het nu wel als een hele stap dat ik nu 24 weken zwanger ben. Met mijn bekken gaat het gelukkig een heel stuk beter en ben nu even gestopt bij de bekkentherapeut. Met de oefeningen kan ik goed vooruit en red het niet om te gaan als het nu niet direct noodzakelijk is. Dus maar even aankijken hoe het blijft gaan. Anders start ik het weer op. Al met al ben ik nu aan het overleven en zeker niet de happy trotse zwangere vrouw. Ik hoop zo dat mijn suiker nog steeds goed Is, zou nu echt niet weten hoe ik dat er ook nog bij moet gaan doen. Ik vrees er echt voor.
Wij hebben ook nog niets gedaan voor de baby i.v.m. onze situatie waar wij in zaten / zitten. We zijn er inmiddels wel uit dat we de zwangerschap niet gaan afbreken en hopen op het beste na de bevalling.. Dinsdag komt het nieuwe bed voor mijn zoontje en dan kan ik het ledikantje gaan opknappen want die heeft wel wat gebruikerssporen dus schuren en verfen. Dus we hebben een ledikant + aerosleep matras, molton, hoeslakens (wil er wel een paar nieuwe bij kopen) net als lakens en nog een mooie grijze teddy koeka deken. + een familiewieg met matras en daar heb ik alles nog voor maar aangezien ons kleintje de eerste weken/maanden op de ic zal verblijven hebben we wel wat meer tijd al hoop ik dat het toch voor de geboorte af is maar eerst moet er boven een wand/muur geplaatst worden zodat we een nieuwe kamer kunnen creëren voor mijn dochter dus eerst haar kamer en dan pas de babykamer..een hele klus dus..
@Fenne34 en @Elise2014 zo herkenbaar wat jullie schrijven. Naam hebben we hier dan wel maar voor de rest moet er ook nog een hoop gebeuren. @JoyNoa ik heb dat ook heel erg, als mijn oudste naar school is plof ik op de bank en heb ik het gevoel een hele marathon gelopen te hebben . Ik slaap elke middag 2 uur met de jongste mee. Ik hou er idd rekening mee, heb ook een raar voorgevoel dat het in december geboren wordt. @ alle werkende zwangeren petje af hoor! @Starry wat moedig van jullie dat jullie een besluit genomen hebben. Hopelijk verloopt alles voorspoedig en kunnen jullie na een heftige eerste start als gezin van 5 van het leven genieten.
Pfff wat een narigheid bij velen van jullie. Ik hoop dat het toch nog beter mag gaan of dat de zwangerschap toch snel mag gaan voor jullie... Hier gelukkig geen echte problemen alleen wat ongemakken. Ik lig niet zo heel lekker meer in bed (krijg last van mn heupen en op mn buik of rug liggen is helemaal niks) en slaap dus niet zo best meer. Met werken gaat het prima maar ik heb dan ook geen lichamelijk zwaar werk en kan ervoor kiezen om rustig te zitten. De babykamer is besteld en wordt over twee weken bezorgd dus dan kunnen we daar lekker mee aan de slag. Verder gaan we over 1,5 week nog even een weekendje weg samen om nog een keer voor de geboorte onszelf lekker te laten verwennen en te ontspannen.
Wat zijn we toch allemaal lekker aan t klagen hè meiden het is niet altijd een roze wolk die zwangerschap. Ondanks dat ik soms echt van mijn lichaam zit te balen probeer ik er wel van te genieten en al bijna klaar met de uitzet. Al zijn er altijd nog wel dingetjes die ik wil hebben maar niet noodzakelijk zijn. Ik moet alleen nog wat rompertjes kopen maar dan ben ik qua noodzakelijke spullen wel compleet. @Mariahh door het bloedverlies die je al gehad hebt is kans namelijk groot dat je vliezen zwakker zijn. Het klinkt allemaal zo herkenbaar. Mijn derde zoontje is hierdoor te vroeg geboren met 34 weken. Maar ik hoop dat jouw zoontje langer kan blijven zitten, het zal wel spannend zijn voor je wat er gaat gebeuren.
Wat "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben die dit soort gevoelens heeft.. Wel naar dat jullie er ook last van hebben. Heel erg herkenbaar wat jullie schrijven. @Fenne34 vooral wat jij schrijft is inderdaad super herkenbaar.. @zusje84 ja ik heb inderdaad een buikband, maar die doet voor mijn gevoel nog niet zo heel veel. Ik durf m ook niet de hele tijd om te doen, omdat ze dan zeggen dat je spieren helemaal niks meer doen.. @Starry wat een moedige beslissing! Ik wens jullie heel veel sterkte toe en ik duim dat het op de meest voorspoedige manier mag lopen allemaal.