Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Teken ik voor haha. :D Maar denk dat het eerder dan dat wordt hier..

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Voor de dames waar het onrustig is (geweest), ik hoop dat het rustig wordt/blijft, of bij degene die op een veilig termijn zitten dat het niet lang blijft rommelen maar gauw in het echte werk overgaat.

Angst voor de bevalling is zeker herkenbaar, al is het deze keer gelukkig wel minder dan bij mijn zoon. Ik geloof dat het nu ook meer angst is of ik het ziekenhuis op tijd haal en dat zoon bij schoonmoeder is (vind ik echt 3x niks), dan de bevalling zelf.. Al blijft een ziekenhuis nooit mijn favoriete plek.
    Ben wel af en toe heel bang om dood te gaan, terwijl dat echt nergens op slaat. Waar dat nou weer vandaan komt..

3. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    @ datum, ik heb eigenlijk niet echt een specifieke datum die ik mooi zou vinden. Dan zou eerder 18-01-2018 het zijn maar dat zou betekenen dat ik 4 dagen over tijd ga en ik nog zeker 3 weken moet wachten hihi :p en ja 08-01-2018 liever niet, want ons eerste dochtertje is op die datum geboren en overleden. En ik zou die dag echt graag voor haar houden.

@Micchan misschien omdat je nu al een kindje hebt en bang bent dat er iets met jezelf gebeurd. Komt vast goed!

4. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad!
    Wij hebben het rustig gehouden, omdat ik nog steeds maar weinig energie heb en bij drukte zo’n beetje onderuit ga, flink misselijk word en 3 dagen moet bijkomen..

Wat zijn er veel die op zien tegen de bevalling.. Helaas kan ik jullie weinig moed in praten, want ook ik ben echt angstig. Ik denk dat het bij mij komt door de hele zwangerschap, omdat deze natuurlijk al niet goed verloopt. Vorige week heb ik de liggingsecho gehad en die was prima. Alleen de metingen kwamen allemaal uit op P99.. Ze schatten haar vorige week al bijna op 3400 gram. En toen was ik pas 35.3... Dit maakt mij nog angstiger.. De verloskundige denkt dat ik “gewoon” grote kinderen “maak”, de vrouw bij de echo dacht aan zwangerschapsdiabetes (maar dat wordt niet meer gecontroleerd omdat ik bij week 30 goede waarden had) en ik voel me steeds onzekerder. Ik slik nog steeds medicijnen tegen de misselijkheid en kindje kan daar na de bevalling last van hebben. Ze kan suf zijn en ademstops krijgen.. Daarnaast ben ik lichamelijk helemaal op, dus weet ik al niet hoe ik die bevalling uberhaupt moet doen.. En dan nu het bericht dat het waarschijnlijk een groot kindje is, met alle extra complicaties die zich weer bij de bevalling voor kunnen doen... En dat in combinatie met mijn weinige energie... Nouja, de verloskundige doet er nogal makkelijk over, maar geruststellen kunnen ze me nog niet. Zucht.. Volgende week pas een nieuwe echo in het ziekenhuis om de metingen over te doen, dan zijn we 2 weken verder...

Nouja, hier gaat het ook weer lekker dus. Ik kijk zo uit naar het moment dat ze er is. Eindelijk weer gaan opbouwen, in plaats van alleen maar aftakelen...

Ik ben heel benieuwd wanneer de eerste kindjes zich gaan aandienen! Ben heel benieuwd of dat al voor het nieuwe jaar wordt!

5. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hallo dames... voor degene die al eerder bevallen zijn, wat zegt het als de afscheiding van helder cq wit naar roze gaat. Is dit een voorteken?

6. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Hebben jullie allemaal goede kerstdagen gehad dames? Ik vond het nog best zwaar om in de keuken te staan ondanks dat we een relatief rustige kerst hadden.

Dank je, ik voel me meteen weer welkom!

O heerlijk, op mijn buik slapen, daar kijk ik ook naar uit!

@Elise2014, zijn de metingen eventueel nog een reden om eerder in te leiden? Dat heb ik wel eens gehoord.

7. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Ik ben eerder bevallen, maar heb geen idee.

8. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Het kan zijn dat je baarmoedermond weker aan het worden is. Dat is normaal rond dit termijn want het moet eerst week zijn voordat je straks kunt gaan ontsluiten. Maar het zegt helaas niks over wanneer de bevalling zich daadwerkelijk zal aandienen.

9. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Geen idee, ik heb het ook.
    Vorige week zaterdag al bloed verloren, daarna niet meer..
    Zojuist had ik het weer, maar nu bij het afwegen weer niet meer.

Wel krijg ik direct een harde buik als ik beweeg. Alleen nog niet om.de zoveel minuten.

10. boysmama

boysmama Actief lid

14 mei 2017
    139
    63
    28
    Vrouw
    ik kijk wel uit naar de bevalling, staan nu zo in de wachtstand! Ik kies deze keer bewust ervoor om het toch vaginaal te proberen, dan is het herstel korter dan na een keizersnede. ik heb een goede en een pittige bevalling gehad en een ks. Angst voor de bevalling is denk ik ook wel normaal, het is toch altijd afwachten hoe het zal gaan, maar uiteindelijk moeten we er allemaal aan geloven dus ik probeer wel een droomscenario voor ogen te houden. In mijn geval dus wel zonder al te grote complicaties.
    Groot kind verwachten ljkt me ook niet makkelijk van te voren te weten. bij mijn 9 ponder had ik dat van te voren ook niet willen weten. Nu de andere kant met een te verwachten dysmatuur is ook niet heel relaxed maar ook hierbij is de vraag of hun voorspelling wel uit gaat komen. Ik teken ook voor eerste week januari. De laatste weken van een zwangerschap maak ik me snel zorgen over de gezondheid van het kindje, nu ook weer. Ik ben blij als hij/zij er gezond en wel is.

yasmine04 vindt dit leuk.
  11. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    #2411 Fenne34, 27 dec 2017
    Laatst bewerkt: 27 dec 2017
    @Raggy81 hier wel eerder bevallen maar geen spatje bloed of roze gehad voor de bevalling terwijl ik wel al met 38 weken 5 cm ontsluiting had en nog bij een voetbal wedstrijd stond. Volgens mij hoeft het dus niet zoveel te zeggen over wanneer je bevalt. Sowieso is alles beter doorbloed tijdens de zwangerschap. Het kan misschien ook komen door iets (te zwaar) tillen, drukke dag enz. Mocht je twijfelen kun je altijd even bellen met je vk voor overleg.

@hier. Wel een redelijke kerst gehad. Kerstavond uit eten geweest met schoonfamilie. Was heel goed te doen omdat we gingen wokken en dus niet langdurige blijven zitten en een beetje je eigen ding kunnen doen.

Eerste kerstdag hadden we volledig vrij gehouden... uiteindelijk toch wat stress omdat ons zoontje echt hard was gevallen en naar de huisartsenpost moest... naast een flink blauw oog heeft hij ook een lichte hersenschudding. Dus een wekadvies elke 2 uur voor de eesrte 24 uur en hem veel rust geven. Gelukkig ging dat wel goed. Tweede kerstdag zijn we even bij mijn ouders geweest waar ook mijn zus met familie was. Maar vanwege ons zoontje kort en rustig gehouden. Hij is duidelijk nog niet zichzelf maar het gaat gelukkig wel goed naar omstandigheden.

Vandaag
    Controle in het ziekenhuis gehad voor ukkie en dat was goed. Doorbloeding van de navelstreng en placenta waren keurig vanmorgen. Meisje lijkt dus via die weg niets te kort te komen. Groei konden nu echt niet meten, omdat er altijd een kleine afwijking is met meten en daarvoor met 1 week er tussen het verschil niet (voldoende) zou kunnen zien. Daar moeten we dus echt op wachten tot volgende week. De echo zag er verder prima uit. Ze was lekker aan het bewegen en aan het drinken tijdens de echo. Blaasje en maagje goed gevuld, mooie niertjes en keurige hartslag.

Op de hand voelt meisje nog steeds echt klein aan. Ze ligt inmiddels erg diep ingedaald wat ik al vermoeden. Mijn eigen bloeddruk was ook weer netjes en wat lager dan vorige week gelukkig. Heb op dezelfde weegschaal gestaan als vorige week en nu zwaardere kleren aan en toch een kilo lichter ondanks mijn kerstbuik hihi. Maar daar hebben ze verder niets over gezegd.

Wel moet ik sneller aan de bel trekken. 19 uur flinke voorweeen (met rugweeen) en de dag daarna ook nog een paar uur, vond ze echt veel te lang afgewacht. Ook dat ukkie 2 dagen minder actief was, wel voldoende bewoog maar duidelijk minder, moet ik eerder voor bellen. Dat heb ik haar echt hardop moeten beloven en heeft ze een extra aantekening van gemaakt. Ze wilt me niet pas zien dat ik binnen kom met persweeen maar liever me naar huis moet sturen omdat het nog niet doorzet.

Volgende week krijgen we hopelijk echt wat meer duidelijkheid hoe het gaat met de groei en wat de "verwachtingen" zijn. Nu vooral hopen dat ukkie nog even lekker binnen blijft en dat het allemaal nog niet doorzet. Harde buiken, lichte weeën en wat onrust van binnen komen en gaan de hele dag wel wat door ondanks dat ik me vrij goed aan rust nemen hou, maar niets serieus nog gelukkig wat te timen is.

12. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Oh oh @Fenne34 echt eerder bellen dus! Blijft ook lastig, wanneer je nu wel of niet moet bellen.. Maar 19 uur voorweeen is ook wel heel lang...
    Wat naar dat je zoontje zo hard gevallen is! Hoeplijk is hij snel weer de oude!

@boysmama ik hoop dat je inderdaad een vaginale bevalling mag krijgen!

@Raggy81 het kunnen inderdaad voortekenen zijn. Ik verloor bij mijn dochter een week voor de bevalling mijn slijmprop, hier zat ook wat bloed bij. Maar toen duurde het dus nog wel een week voordat de echte bevalling kwam.

@MVJX Ik heb eigenlijk geen idee.. Ik ben na de echo alleen gebeld door de verloskundige dat ze nu niks doen en dat ik op 3 januari een echo heb in het ziekenhuis om het nog een keer te controleren. Als ze dan nog steeds zo groot geschat wordt neem ik aan dat er wel een plan gemaakt wordt... Heb morgen een afspraak bij de verloskundige en hoop dan wat meer te horen, wat de mogelijke scenario’s zijn zeg maar..

13. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Ja inderdaad, wel fijn om je mentaal voor te kunnen bereiden op de mogelijke scenario's.

14. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    @boysmama en @Fenne34 ik hoop echt dat ze nog wat groeien in jullie buik! Herken de onzekerheid dat is niet niks :( we zijn er bijna!

@Elise2014 ik hoop dat ze je morgen idd wat meer duidelijkheid geven anders gewoon vragen hoor!

Gister mijn controle weer niet zo best.. bd weer hoog en nu nog hoger met medicatie :( teller staat op 15!! Per dag wist niet dat t kon hoor nu ik ben er zo klaar mee maar zie het ook niet zitten nu al in te leiden.
    Vanochtend groei echo gehad en waar hij het 4 weken geleden nog keurig deed is nu zijn buik groei afgenomen. Hij zit nu op de p12 en word geschat op nog net geen 2400 gram :(
    Mag me morgen melden voor ctg ben er een beetje klaar mee ...

15. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Ik snap dat je er klaar mee bent.
    Wat een stress en onzekerheid.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid mag krijgen. Sterkte meid!

16. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Lief van je! Ben vanmiddag ook voor het eerst deze zwangerschap echt gebroken gewoon.. heb als een klein kind een potje liggen janken pff :(

17. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Is toch ook volkomen logisch! Op een gegeven moment is het emmertje gewoon vol.

En je hebt het al best te verduren gehad.
    Ik vind het nogal wat hoor.

18. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    @Mariahh het is idd een onzekere zwangerschap geweest en misschien komt dat er nu ook een beetje uit. Je hebt een mooi termijn gehaald nu. Waarom vraag je niet of ze willen inleiden? Het is mooi geweest toch? Al die bloeddrukverlagende pillen kun je dan misschien ook laten voor wat het is.

@ hier, gisteren controle gehad bij de gyn. Weer goedgekeurd en ze ligt ingedaald en vast. Niet dat ik er iets van merk want ik word nog steeds tig keer per nacht wakker vd maagzuur, zo irritant! Ergens hoop ik dat het volgend weekend gaat gebeuren :) Ik ben er iig klaar voor. Manlief heeft de box gisteren in elkaar gezet en het geboortebord was ook al binnen gekomen.

19. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Wat een onzekerheid. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Succes morgen.

20. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Lief van jullie!
    Ik ben bang om nu al ingeleid te worden vooral omdat hij nu "kleiner" blijkt te zijn. Dat hij een moeilijke start zal hebben etc.
    Onze jongste is met 38 weken gehaald en woog 2600 gram maar had best wat premature gedrag nog : vergeten te ademen moeite met temp kreunen in slaap etc ..

Deel Deze Pagina