Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boysmama

boysmama Actief lid

14 mei 2017
    139
    63
    28
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Ondanks het lage gewicht mochten we hem al na drie dagen mee naar huis omdat hij al bijkwam, benieuwd wat hij nu weegt want op.dag 5 op geboortegewicht. Hij slaapt heel veel dus moet echt gewekt worden voor een voeding, ook in de nachten. Dan blijft de bloedsuikerspiegel goed. Schijnt ook kenmerk te zijn van dysmatuur en randprematuur. Ik voel me goed, wat spierpijn maar ga vandaag rustiger aan doen, zal ook helpen. Volgende week begint school weer dus dan zal het allemaal veel drukker zijn in de ochtend en rustiger overdag.

@Fenne34 eigenwijze baby, die heeft dan in ieder geval nog plek om te draaien en dus vruchtwater.

@Starry , ik zou wel vragen of ze met je mee kunnen denken in het ziekenhuis. Als je de situatie uitlegt, want je optie thuisbevalling is er gewoon niet. Inleiden zou ik zelf niet snel voor kiezen lllaar a

2. boysmama

boysmama Actief lid

14 mei 2017
    139
    63
    28
    Vrouw
    Ow helft van mijn bericht is weg. Maar inleiden al met 37 weken is niet ideaal, zeker niet als je kindje het nu nog beter in de buik heeft.

3. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    @Mariahh: wat fijn dat jullie nu lekker thuis zijn. 5 dagen ziekenhuis lijkt me niet leuk.

@Fenne34: wat een eigenwijze baby! Ik wist niet dat dat kon.... Bij mijn laatste controle was de kleine nog niet ingedaald. Heb afgelopen dagen wel wat last gehad van buikpijn, dus ben aankomende week benieuwd of hij nu wel is ingedaald of nog steeds niet.

Hier is alles nog rustig. Zojuist zijn de bedverhogers aangekomen dus het bed kan nu omhoog. Ik denk dat de kleine het voorlopig nog wel even prima vindt in mijn buik. Ik wordt wel steeds nieuwsgieriger naar hem!

4. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    @Fenne34 kan me voorstellen dat je je er niet prettig onder voelt. Het is nu al een eigenwijsje

5. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Ow mama's wat baal ik!
    Wij hadden vervanging geregeld voor onze winkel, zodat mijn man een paar dagen thuis kon zijn na de geboorte. Maar nu heeft die vervanging net laten weten dat hij niet kan komen omdat er iets met zijn vrouw is.
    Denk je alles geregeld te hebben, krijg je deze stress er weer bij!

6. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    @boysmama wat fijn dat hij ook al thuis is! Ik ben ook zo benieuwd hoe het straks zal zijn met 4 :D Nu kun je idd nog wat rustig aan doen, maar volgende week begint alles weer. Al kijk ik daar nu wel heel erg naar uit dat ze weer lekker naar school gaan.

@zusje84 wat balen zeg! Is er niemand in de familie die de winkel kan draaien tot je vervanging gevonden hebt? En misschien kun je nog iemand vinden voor je bevalt maar als dat niet zo is, dat je dan een familielid als backup hebt?

7. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    @JoyNoa mijn man is eigenaar. Wij draaien de winkel samen (hij het meest). We krijgen op drukke momenten wel hulp van onze gepensioneerde vaders, maar die hebben te weinig verstand van hoe alles werkt. Zij kunnen klanten aanspreken, helpen waar iets ligt in de winkel en afrekenen, maar zij kunnen niets opzoeken in de systemen qua onderdelen (en dat is toch het grootste gedeelte van onze omzet).
    Schoonvader heeft al aangeboden de winkel te draaien met beperkte openingstijden. Maar hij heeft te weinig kennis in huis. Dus we zijn nu alle opties aan het nagaan of we iemand kunnen vinden die hem op het technische vlak kan ondersteunen. To be continued.....

8. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Maar kan je man zijn vader dan niet nu alvast wat inwerken in de systemen? Dat ie in ieder geval al wel wat weet en dat ie je man dan altijd kan bellen mocht ie ergens niet uit komen. En misschien een soort werkbeschrijving maken hoe hij dingen moet opzoeken in het systeem, dan kan hij dat altijd nog lezen.

9. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Daar zijn ze vandaag mee begonnen toen bleek dat die vervanging niet kon. En morgen komt ie dus weer om verder ingewerkt te worden. Hij is alleen niet van de generatie die alles snel in de vingers heeft zitten. En hij mist de technische kennis die mijn man wel heeft. En die heb je wel nodig in inze brache (onderdelen voor huishoudelijke apparatuur).
    We gaan morgen een collegawinkelier benaderen of hij 1 van zijn hulpjes wil en kan missen. Die hulpjes weten namelijk meer dan mijn schoonvader en hebben de systemen gezien hun jonge leeftijd sneller in de vingers.

10. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Een vraagje..
    Mijn zoontje is ontzettend verkouden. Stel ik zou nu bevallen. Hoe ga ik dat doen dan? Over die verkoudheid heb ik geen controle en ik kan mijn zoontje moeilijk zo lang bij zijn broertje of zusje uit de buurt houden....

11. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Ik ben een stille meelezen maar moet nu toch even reageren! Haha Wat een goede vraag... ik ben benieuwd naar de reacties ik zou vandaag ingeleid worden maar mijn zoontje heeft 40 graden koorts.. nu morgen maar hij is nog steeds ziek. Help!!

12. M_L_M

M_L_M Actief lid

6 mei 2017
    166
    84
    28
    Mijn zoontje was ook verkouden en heb nu ook een snotterige baby.... helaas ga je dat toch niet tegen denk ik....

13. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Liet je hem wel gewoon kusjes geven? Hij had geen griep verder?

14. M_L_M

M_L_M Actief lid

6 mei 2017
    166
    84
    28
    Hij was snipverkouden en hoesten, lichte verhoging, heb geprobeerd hem zo veel mogelijk bij de baby weg te houden maar is bijna niet te doen....

15. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Wat is het al dagen stil hier....
    Ligt iedereeen te bevallen?
    Hier af en toe wat last van voorweeën. Maar ja, dat zegt niets.... Al vroeg mijn man gelijk hoopvol hoe lang het dan nog ging duren:roflmao:

16. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou me andere kindjes niet weg houden van de baby maar zo denk ik er persoonlijk over. Zal wel zeggen dat ze even moeten wachten met kusjes en knuffels ;)

Zijn er verder al nieuwe baby's geboren? Het is nog zo rustig op het moment :)
    Gaan we dalijk allemaal tegelijk.

Hier gaan ze me inleiden (datum hou ik nog even voor mezelf) aangezien ik op de dag zelf gebeld word of er plaats is op de intensive care want dat is natuurlijk wel belangrijk voor ons kleintje.

Wie is er al eens ingeleid en hoe is jullie ervaring daarin? Zwaar, pijnlijk, duurt het lang of gaat het vrij vlot ect...

17. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Volgens mij vinden de meeste inleidingen plaats bij een eerste rn worden de weeën die daarop volgens als vrij heftig ervaren. In hoeverre dit voor jou gaat gelden, daar het niet je eerste bevalling is.....

18. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Ik word uiterlijk morgen ingeleid. Vrijdag avond zijn blijkbaar mijn vliezen gescheurd. Gisterenavond toch maar op aandringen van andere even gebeld naar het ziekenhuis omdat ik wat licht vochtverlies bleef houden (wel echt heel minimaal) en uit de test daar bleek dat het om vruchtwater ging. Had eigenlijk daar moeten blijven omdat ik gisteren nog niet op 37 weken zat ...maar mocht gelukkig toch naar huis voor de nacht want het was al 21.45 toen we het ziekenhuis uit gingen.. ging dus op de klok nog maar om 2 uurtjes, heb wel strikte instructies gekregen.... Vandaag moet ik me om 15.00 uur weer melden voor controle. Als dat goed is mag ik naar huis en moet ik me morgen ochtend om 7.00 uur melden voor de start van de inleiding.... Vind het wel spannend. Gaat ineens wel heel snel en ben morgen "pas" 37+1. Bij Max ben ik ook ingeleid bij 38+4 en dat was heel goed gegaan. Maar het blijft toch wel heel spannend...

wappelke en yasmine04 vinden dit leuk.
  19. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Ik denk dat het hier wat stiller is omdat er via Whatsapp druk gekletst wordt. Wie nog wil aansluiten mag me een berichtje sturen.

Hier geen ervaring met inleiden, ik wens je wel veel succes alvast! En veel sterkte met de operatie van jullie kleintje.

Het blijft idd nog rustig met baby's. Tijd voor wat babynieuwd wat mij betreft!

20. M_L_M

M_L_M Actief lid

6 mei 2017
    166
    84
    28
    Hier bij de eerste ingeleid, vond het een super bevalling, de 2e is spontaan gekomen, die bevalling was veel heftiger en langer. Maar dit zal bij iedereen wel anders zijn... succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina