Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    S. Is uit het ziekenhuis. Ze is in een week 390 gram gegroeid dus denk dat het goed met haar gaat. We moeten nog een echo en röntgenonderzoek om te kijken wat de schade is van de nierbekkenontsteking.

2. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    zo wat n mooie groei en wat fijn dat ze thuis is !!!

3. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Wat fijn te lezen dat er weer wat kindjes thuis zijn. Vooral voor jou @Starry vind ik het geweldig nieuws... eindelijk thuis met je gezin compleet. Gaat het goed?

Hier gaat het redelijk met L.ieke gisteren controle gehad op het cb en ze is weer goed gegroeid. Ze was gisteren 7 weken en 2 dagen. Ze weegt nu 3700 gram en 52.5cm lang. Daar zijn we erg blij mee. Ik had alleen het vermoede dat ze last van reflux heeft en daar best wat klachten van had. O.a.veel huilen, constand misselijk en nauwelijks slapen. Ze vonden mijn vermoeden erg aannemelijk. Nu zijn we de flesvoeding een beetje aan het verdikken met nutriton en dat lijkt tot nu toe goed te helpen. Hopelijk is dit een echte oplossing voor haar. Verder hebben we haar inentingen nog even met 4 weken uitgesteld op mijn verzoek. :)

Raggy81 vindt dit leuk.
  4. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier ook de inentingen uitgesteld. CB was begripvol.
    Ik ben mij momenteel erg aan het inlezen op RIVM en op kritischprikken. nl vaccinvrij. nl
    meerwetenoverfreek. nl efvv. eu en impfreport. de om me goed te laten informeren over de voors en tegens.
    Welke risico niet enten heeft, en welke risico's wel enten heeft. Dat kritisch hierop zijn veel weerstand geeft in de maatschappij is wel helder. Felle tegenstanders van niet enten weten je wel even te vertellen dat je niet wijs bent.... Niet wijs dat ik wil weten wat ik wel of niet in mijn kind stop? Enfin. ik ben er nog niet uit.

Eea wordt wellicht versterkt dat mijn dochtertje zich 2 dagen geleden enorm verslikt heeft, zelfs zo erg dat het snijdende beeld van een kindje wat geen lucht meer krijgt en waar ik ( op basis van een EHBO bij Baby filmpje welke ik toevallig 5 weken geleden zag op internet) eea heb moeten toepassen om haar weer gaande te krijgen.
    ZO blij dat ze begon met huilen en krijsen. Huisarts uiteraard daarna gelijk gebeld. Het is gelukkig allemaal goed afgelopen maar ik zit sindsdien, niet meer goed in mijn vel. Beetje warrig verhaal wellicht, maar dat is ook wel even hoe ik me voel momenteel.

5. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    snap dat je daar blij mee bent. Mooie lengte toch al wel zo. Hopelijk blijft dat verdikken van de melk goed gaan!
    Hier had CB onze dochter gemeten en zou ze "niet gegroeid zijn"echter de rompertjes welke maat 44 hadden paste ze 4 weken geleden nog wel, en nu totaal niet meer. CB zei al... sja kan zijn dat we verkeerd gemeten hebben...?!

6. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    @Raggy81 wat lijkt me dat naar om je kindje zo te zien.
    Als ik een dochter had gehad, zou ik waarschijnlijk de inentingen tegen baarmoederhalskanker niet laten doen, omdat die ziveel narigheid veroorzaakt. Maar goed, dat is pas over 12 jaar aan de orde. De rest zou ik wel laten doen.
    Succes met de afwegingen.

Raggy81 vindt dit leuk.
  7. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Blijft dit topic nog wel voort bestaan, of is iedereen nu actief in app?

8. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    #2948 Fenne34, 4 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2018
    @Raggy81 vreemd dat ze bij het cb zeiden dat ze niet gegroeid was en misschien verkeerd gemeten hadden... dan zou ik denken, dan meet je toch opnieuw?
    Het inenten hadden we bij M.ax ook met een maand uitgesteld en zijn daarna gewoon het programma opgestart. Ik was toen ook erg aan het twijfel met wel of niet inenten en me zo goed mogelijk proberen in te lezen vooraf. Maar wij doen het dus wel. Ook L.ieke start straks gewoon op met inenten. Inenten tegen baarmoederhals kanker ben ik nog niet overtuigd maar dat ligt nog zo ver weg, dat ik dat nu gewoon laat rusten en tegen die tijd het maar eens uit ga zoeken. In de komende jaren kan daarin nog zoveel veranderen.

Wat betreft dit topic. Ik kijk bijna dagelijks even maar het is hier inderdaad rustig. Dat in tegenstelling met de Whatsapp groep. Daar word zeer veel gekletst en gedeeld. Wel erg gezellig trouwens. Maar omdat niet iedereen in de Whatsapp groep zit, kijk en lees ik hier ook graag mee om iedereen te volgen hoe gaat met de kleintjes.

Raggy81 vindt dit leuk.
  9. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ok ik hoop dat het hier toch ook wel wat door gaat. Stoei momenteel net de borstvoeding.. niet echt voldoende productie. Wel in contact geweest met een lactatie kundige maar merk wel aan mezelf dat het me onzeker maakt.

10. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Ik ben ook vooral actief in de Whatsapp groep. Goed dat je contact hebt met een lactatiekundige. Als de luiers en groei goed zijn hoef je je op zich geen zorgen te maken. Maar ik snap dat het je onzeker maakt.

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik ben vooral actief in de groepsapp, maar kijk dagelijks op het forum, maar op 1 of andere manier kreeg ik geen melding van nieuwe berichten!

Hier gaat alles goed, Sarah is alweer 5 en halve week oud. Is heel rustig en tevreden en huilt niet veel. Ik heb sinds vrijdag de fles opgehoogd en daar doet ze het ook goed op. Ze komt nog steeds iedere 3/4 uur ermee.
    Dinsdag moeten we voor het eerst naar het CB, ben benieuwd wat ze nu weegt en hoe groot is ze! Wat ik thuis een beetje kan wegen zou ze nu rond de 4.5 kg zijn.

Raggy81 vindt dit leuk.
  12. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja vooral omdat ik merk dat mijn productie niet mee stijgt met haar behoefte.... en uiteraard vult de kv haar behoefte aan, maar ik zou graag zien dat mijn lijf ook in productie wat mee zou stijgen...

13. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Erg benieuwd, dat zou een mooi gewicht zijn! Laat je weten hoe het was?

14. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Jouw productie stijgt als de vraag ook stijgt. Je lichaam merkt die vraag doordat je haar aanlegt. Door de vraag met kv te bevredigen merkt jouw lichaam die vraag niet en zal de productie niet meestijgen. Ik zou proberen haar vaker aan te leggen. Maar je wilt haar ook tevreden houden dus logisch dat je gaat bijvoeden. Lastig hoor!

15. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja die theorie klopt.. maar werkt dus niet bij mij helaas... Met de lk ook over gesproken. Op is bij mij op.... en dat betekent dat mn dochter aan 'n lege borst wordt aangelegd. Vervolgens keihard haar best doet, maar er komt.... niets meer. Geen drupje. Pas na een paar uur heb ik weer wat aangemaakt.
    Dus nu in voeding opdracht gehad extra dingen te eten en drinken, en ik moet gaan cluster kolven. Voeding leek gelijk veel te doen, maar dat was van korte duur.

16. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Zo te horen doe je er alles aan, meer kan je niet doen. Hopelijk werpt het snel zijn vruchten af.

Uit nieuwsgierigheid, wat voor voedingsadviezen heb je gekregen?

17. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    En boezemvriendjes/motherlove?
    Mijn productie daalde ook. Maar nu ik wat meer nachtrust krijg i.c.m. boezemvriendjes, stijgt het weer.

18. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik was erg benieuwd of boezemvriendjes helpen idd.. die zijn me ook aangeraden door de lk maar was er nog niet mee gestart.
    Het stomme is dat ik snachts wel echt veel aanmaak, zelfs tot stuwing ...ofwel keiharde borsten waar het zo uit komt maar overdag is dat compleet weg....

19. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Cashewnoten
    Havermout
    Borstvoeding thee van medela
    Anijs

Deze 4 iig al gedaan.

Twee aanvullende adviezen
    Cluster kolven.. kon ik nog niet mee starten want mn kolf was kapot gegaan.. gelukkig nu onder garantie 'n nieuwe gehad.
    En boezemvriendjes, had ik nog niet gekocht want ik was op zoek naar ervaringen ermee..
    Die laatste twee dingen worden dus nu ook op gestart

20. MVJX

MVJX Actief lid

22 apr 2017
    153
    82
    28
    Vrouw
    Interessant! Boezemvriendjes moest ik even opzoeken. Daar had ik nog nooit van gehoord.

Raggy81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina