Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ze weegde vorige week rond de 6,200 gram dus we maken eindelijk een stijgende lijn! We moeten op controle bij komen bij zowel cardioloog, kinderarts en de diëtiste maar de opnames zijn gelukkig allemaal achter de rug. Tuurlijk kan er altijd littekenweefsel ontstaan op het donormatriaal en dan zal ze weer een hartkatheterisatie moeten onder gaan maar daar gaan we niet vanuit, al hou ik het wel in me achterhoofd.
     
  2. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De grote operaties zijn gelukkig allemaal achter de rug. En ik ben echt zo blij dat ze thuis is!

    Ik ben inmiddels ook weer aan de anticonceptie en heb dit keer gekozen voor de prikpil aangezien ik niet heel veel opties had. Manlief twijfelt of hij zich zal laten helpen omdat hij ergens nog twijfelt over een 4de kindje maar ik wil geen 4de kindje zo is het goed..
    Zijn jullie allemaal compleet?
     
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik wil heel graag nog een kleine erbij. We hebben het er met regelmaat wel over. Maar het ging allemaal niet vanzelf met aantal x mk dus of het haalbaar is geen idee. Daarbij hebben we nu nog steeds een pittige periode met vooral niet slapen, al weet ik ook dat een eventueel nieuwe zwangerschap nog maanden op zich kan laten wachten.

    Onze kleine is ook nog maar 6.8 kilo op 7,5 maanden oud.... dus ook geen zwaar gewicht..

    Wat fijn dat het allemaal goed gaat bij jullie!
     
  4. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu? Is de kleine al op geknapt?
     
  5. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik zou heel misschien nog wel een kindje erbij willen. Zou het vooral leuk voor R. vinden als hij een broertje of zusje kreeg. Maar mijn man is vrij duidelijk hij wil er absoluut niet nog eentje bij. Ach, ik denk er nu nog niet over na. Over een jaar kijken we wel hoe het er dan voor staat.

    R. is nu met 6 maanden 8,8 kg en 73,2 cm. Maar ja, hij was al erg groot bij de geboorte.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  6. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Wij willen wel een 2de kindje en misschien nog wel een 3de.
    Maar eerst nog genieten van haar.

    Bij het cb met 6 maanden was ze 7.6kg en 70cm
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  7. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Onze kleine is enorm ziek geweest. Zo hoesten tot spugen en stikken aan toe.
    Gelukkig na een hoop slapeloze nachten en tobben en zorgen gaat het nu met antibiotica beter en knapt ze op.

    Wat betreft de wens voor een tweede voor mij (derde voor mijn vriend), ik heb mijn cyclus niet meer. Geen idee hoe lang dit moet duren. Geef nog wel borstvoeding maar dit is zo minimaal (1x per nacht en soms nog 1x eind middag) dat dat volgens informatie op internet toch niet het probleem zou moeten zijn.
    Jullie een idee ?
     
  8. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Inmiddels een kleine week verder is de kleine nog ziek maar wel aan het beter worden, mbv antibiotica.
    Gister ook weer mn periode gestart.... dus kleine hoop voor toekomst is gestart.
     
    clarajilla en Sammetje83 vinden dit leuk.
  9. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Fijn dat het weer beter gaat met haar!
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  10. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Gelukkig dat het weer beter gaat , is altijd zo sneu als ze ziek zijn
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  11. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal
    Hier inmiddels nu de derde periode begonnen en ik baal verschrikkelijk.
    Had een mooie knaller van 'n ovu test 8 dagen geleden maar helaas.....od dag vandaag. Alles is zo ontregeld en onregelmatig. Voel me best doen en verdrietig omdat ik niet weet hoe ik dit regelmatig moet krijgen.
    Iemand tips of ervaring?
     
  12. meikelynn

    meikelynn Lid

    12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik krijg voor het eerst sinds tijden weer eens een mailtje als er wat word geplaatst!

    Ik heb helaas geen ervaring met ovulatietesten. Ik ben heel regelmatig ongesteld en ook voel ik mijn eisprong. Moet wel zeggen dat ik geen borstvoeding heb gegeven!

    Hoe is het verder met iedereen?

    Hier is Jace alweer meer dan 8 maanden en is hij van 49 cm en 3500 gram naar 68 cm en ruim 8 kilo gegroeid, dus dat gaat wel prima hier:)

    Hij staat nu langs de tafel en kan al een tijdje zitten, en is ontzettend beweeglijk! Maar verder heel makkelijk eigenlijk:p
     
  13. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je zou kunnen gaan temperaturen dan krijg je echt inzicht in je cyclus.
    • iedere dag op hetzelfde tijdstip voordat je uit bed stapt.
    • dus ook in het weekend ;)
    • je ziet alleen wel pas achteraf wanneer je eisprong is geweest.
    • dus je zou ook gewoon met je ovulatie testen kunnen blijven werken.

    Hopelijk snel zwanger meid.. (Vind het persoonlijk echt heel snel)
     
  14. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier gaat het met Sena ook goed. Vorige week helaas wel weer een opname gehad omdat er 2 vernauwingen zaten :( dus inmiddels heeft ze al 4 hartkatheterisatie achter de rug. We zijn al wel weer lekker thuis en oh wat is ze toch een vrolijk meisje! Ze schuift een beetje de hele woonkamer door, probeert wat te kruipen of i.i.g. iets wat er op lijkt ;) zitten kan ze nog niet dan valt ze om. Ze probeert zich wel op te trekken dus we hebben de box sinds het weekend maar omlaag gezet..
     
  15. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Onze dame is nu bijna 9 mnd en nog geen 8 kilo. Enorm bewegelijk, en slapen in haar eigen bed nadat ze zo ziek is geweest..Ho maar. Dus helaas niet t makkelijkste kindje .
     
  16. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Heb temperaturen overwogen, maar dan moet je Snachts ook slapen...en das hier nog ver te zoeken helaas.
    Snap dat het snel lijkt, maar ik heb een geschiedenis van miskramen en ben straks over de 40.... daarbij lukt het vaak pas na maanden een keer dat het raak is en dan is de vraag of t goed blijft gaan. Dus ik heb weinig keuze in tijd.
     
  17. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @Raggy81 ja dan zou ik gewoon met ovulatie testen blijven werken als temperaturen nog geen optie is. Doe je dat wel altijd op hetzelfde tijdstip? En tegen je piek aan zou ik 2× per dag testen zodat je zeker weten je piek niet mist.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  18. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Niet echt exact maar vaak wel in de middag. Bij de laatste x was t wel echt 'n knaller test, lijn was bijna donkerder dan de controle lijn
     
  19. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat eten jullie kleintjes? En in welk dag ritme?
     
  20. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed, hoewel R. op dit moment wat last heeft van diarree en overgeven dus even aankijken dat het niet te lang duurt. We hebben van de zomer een heerlijke vakantie gehad, echt genieten aan het zwembad en van de mooie dorpjes. Zo'n anderhalve maand geleden (dus met 6 maanden) was R. 73 cm en bijna 9 kilo, hij groeit als kool maar ja het was al een grote jongen bij de geboorte en dat houdt hij lekker vol. Hij kan nog niet zelfstandig zitten maar is momenteel wel bezig met te leren kruipen.

    Qua eten: we beginnen met 200 ml melk, dan rond 10 uur een fruithapje, 12.00 uur pap en melk (100 ml met pap en 100 ml melk), 16.00 uur 100 ml melk en groentehapje en voor het naar bed gaan een halve boterham en 200 ml melk.
     

Deel Deze Pagina