Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Wat leuk weer wat van iedereen te horen!
    Hier gaat het ook lekker, het is een heerlijk ventje, vandaag alweer 9 maanden. 74 cm en 9.5 kilo. Hij kan al goed zitten en tijgert de kamer door. Maar staan is wat hij het liefste doet.
    Hij krijgt sochtends 180 melk, fruithapje, dan broodje met gewone melk, smiddags 180 melk fles, an rijstwafel of cracker, lekker avond eten en voor het het slapen nog 180 melk. Maar nog geen tand te bekennen:roflmao:
     
  2. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja Sena heeft haar 1ste tandje, kwam precies met 8 maanden, links onder, ook rechts is zichtbaar en voelbaar. Hier hebben we geen ritme qua voeding ik geef haar voornamelijk nog flesvoeding 180 cc water met 6 schepjes, probeer haar nu wel iedere dag fruit en groenten te geven en dat gaat opzich goed..zolang er maar geen stukjes in zitten dan gaat ze direct kokhalzen dus dat moet ik echt heel langzaam opbouwen. Ze krijgt dus vaak een potje van 6 maanden want ik zelf krijg het niet zo vloeibaar gepureerd, probeer het wel elke keer..en van zo'n potje eet ze misschien de helft.. Dit komt omdat ze qua voeding gewoon achterloopt omdat ze zo lang een sonde heeft gehad en dus nog niet zo lang aan de fles zit..
     
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    @Starry : hier precies hetzelfde met voeding. Stukjes moet hij niet dus m'n eigen voeding gaat er niet in en meneertj heeft na een half potje genoeg. Ach, ik maak er geen punt van. Het komt allemaal vanzelf...
     
  4. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier eet ze alles graag, ook met stukjes maar niet veel.
    Ze drinkt niet meer dan 90cc per fles en borst wil ze steeds minder.
    Fruitpotjes eet ze half (6mnd formaat)
    Ik zit wel met een uitdaging. Ik ben met babyvoeding over gegaan op geiten melk en dan ging zo veel beter dan koeienmelk basis.
    Maar nu de papjes.... Vind er maar eens een op geitenmelk basis ? Iemand tips ?
     
  5. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Leuk om te lezen inderdaad! S. heeft twee tandjes onder. Ze drinkt alleen borstvoeding en eet daarbij 's ochtends een boterham en 's middags één. Ergens op de dag nog fruit en een half tot heel potje groente.
     
  6. meikelynn

    meikelynn Lid

    12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jace heeft nu 2 tandjes.
    Vandaag bij het cb geweest, hij is 12 okt 9 maanden en is nu 72 cm en 8600 gram.

    Hij krijgt sochtends nog een fles van 180/6.
    Dan tussendoor fruit en wat sap.
    Tussen de middag en broodje met wat halvarine.
    Tussendoor nog wat fruit of een paar mais koekjes met wat sap.
    Dan rond half 6 groente,
    En tussen 7 en half 8 een fles van 180/6.
     
  7. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik ben eigenlijk op zoek naar tips.
    De kleine meid is hier nu 10 maanden en de nachten zijn hel.
    Ze komt minimaal 6 x en is dan ook ontroostbaar behalve aan mijn borst. Fles wil ze in eerste instantie niet, maar als ze aan de borst ligt ( waar amper tot niks meer uitkomt) en ik leg de speen erbij dan drinkt ze.
    We hebben het nu wat lichter in de kamer, dat lijkt te helpenn het huilen is dan minder heftig. Maar ze slaapt gewoon niet langerbdan 1 a 2 uur achter elkaar. Overdag hetzelfde. Sowieso kan ik haar niet weg leggen. Ze moet echt bij me in slaap vallen en als ik geluk heb en haar in haar eigen bedje leg dan blijft ze even slapen, maar vaak is ze gelijk weer wakker. Gevolg is dat ze eigenlijk alleen nog in armen slaapt of bij mij. Osteopaat heeft al gekeken. Kan niks fysieks verder vinden. Dit speelt al n poos en we zijn behoorlijk op en ten einde raad. Iemand tips ?
     
  8. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    @Raggy81 vervelend is dat he, het breekt je ook vooral zo op.
    L. Deed hetzelfde en nog steeds soms.
    Soms dan was ik zo uitgeblust en dan legde ik hem naast mij neer zodat wij eindelijk konden slapen.

    Het nadeel daaraan is alleen, dat je het dan een gewenning laat worden, en dan blijft het zo.
    Hoe hartbrekend het ook is, die gewenning moet doorbroken worden en wij kregen als advies van het CB om hem te laten huilen. Het is een soort fase dat ze verlatingsangst krijgen.

    Af en toe heen lopen en aaien en of gewoon niet. Even afhankelijk of ze daarvan getroost wordt.

    Ik doe het nu al een aantal dagen, en heb vannacht eindelijk weer beter geslapen.
    L. is 2x wakker geweest en liet er nu 4 uur tussen. De 2e keer sliep hij uit zichzelf na een kleine kwartier huilen.

    Nogmaals het voelt verschrikkelijk en je gaat je even heel schuldig voelen, maar echt.. het helpt wel.
     
  9. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @Jaroly gefeliciteerd met je zwangerschap meid! Zo te lezen in je onderschrift niet helemaal gepland? Hoe voel je je? En strakjes 4 kindjes wauw, ben heel benieuwd hoe dat is. :)

    @Raggy81 ik denk dat jou kindje inmiddels helemaal gewend is aan deze slaapstijl dus bij jou aan je borst of naast je en dat zul je moeten gaan afbouwen als je wilt dat je kindje gewoon lekker kan slapen in der eigen bedje.. is een missie maar zeker niet impossible ;) wat Jaroly ook schreef gewoon in der bedje leggen en gewoon laten huilen, eerst 5 minuten dan ga je bij der kijken, dan na 10 minuten en zo ga je dan door, op een geven moment merk je wel dat er tussen pauzes komen want dan wordt ze moe..en uiteindelijk zal ze slapen, waarschijnlijk uitgeput van het huilen maar goed dat is wat je wilt en wellicht duurt het een week of 2 en zul je echt moeten doorzetten maar het gaat wel werken..

    Bij ons slaapt Sena altijd met rustgevende muziek in dit is toen vanuit het ziekenhuis zo gekomen zodat ze niet in 1× in een onwijze stilte terecht zou komen (ook slaap ze zonder muziek in hoor) zo kan ik ook gewoon gaan stofzuigen en 2 minuten later slaapt ze dus misschien is dat ook nog een optie om te proberen..
     
    Jaroly vindt dit leuk.
  10. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    Dank je wel :)
    Het was wel even een verrassing. We hadden in September een vrij rare maand gehad.

    morgen voor het eerst een echo. Vind het echt zo spannend. Heel vreemd weer.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  11. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
  12. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw

    Sorry mensen, ik ben er wel vergeten bij te typen, ze is in augustus heel erg ziek geweest. We hebben toen 3 wk met haar zittend in bed geslapen.
    Nog steeds heeft ze er nasleep van met hoesten.
    Huilen wordt dan ook standaard hoesten. En hoesten wordt spugen.en niet een beetje.
    Laten huilen hoe kort of lang dan ook gaat helaas niet en mag ook niet van de ha. Gezien ze recent met veel huilen een week van elke dag spugen heeft gehad.
    Dit had ik er nog bij moeten typen maar in vermoeidheid ben ik dat vergeten.
    Ik ben geen type moeder dat bij elk huiltje gelijk het wil oplossen maar we staan wat dit betreft op een heel ongunstig ontwikkelings moment..heel er klem.
     
  13. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    wel even kleine positieve ontwikkeling... Het is nu de tweede avond dat ze zonder veel drama zich toch weg laat leggen in haar eigen bed..het is voor korte tijd maar het is iets.
     
  14. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    @Raggy81 : wat vervelend! Ik hoop dat ze het positieve inslapen nu gaat uitbreiden. Misschien kan een familielid een nachtje bij jullie komen slapen zodat jij en je partner in een hotel kunnen slapen? Dan kun je even op adem komen.

    @Jaroly : gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop op een goede echo!
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  15. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    De echo was goed :) Ik ben wel teruggezet in weken (net als bij L trouwens haha)

    Maar ik ben nu 7 weken en 5 dagen, en er was een mooi kloppend hartje te zien.
    Uitgerekende datum (tot zover) is 21 juni (op de verjaardag van mijn oudste haha)
     
    Raggy81, Starry en Sammetje83 vinden dit leuk.
  16. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Helaas. Alsof het niet zo mag zijn is ze ziek geworden. Weer met veel slijm en hoesten. echt zo balen. Weer terug bij af en veel nachten weer elk uur wakker.
     
  17. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ah wat sneu...
     
  18. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    He shit zeg, dat is echt balen. Ontzettend veel beterschap gewenst. :( Niet tof
     
  19. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Raggy81 en Jaroly vinden dit leuk.
  20. Jaroly

    Jaroly Actief lid

    30 apr 2017
    225
    100
    43
    Jaaaa! Goed zo :)

    Hoe gaat het met iedereen?
    Sommige kindjes zijn inmiddels alweer 1 geworden. Wat een mijlpaal!
    Heerlijk!

    Ik ben heel benieuwd!
     

Deel Deze Pagina