Haha ja, ik ben vandaag gewoon een hele dag NIET misselijk geweest. Dat was me deze week nog niet eerder gelukt Ik zou het dus zeker proberen! Ik kan het morgen nog ff aankijken. Ik was ook zo wanhopig geworden haha... want ik las ook over gembercapsules maar als je dan bijv een boertje moet laten dan heb je die gember smaak in je mond. En mocht je alsnog moeten spugen dat het dan helemaal een hel is (gember smaak plus branden in je keel). Dus dat vond ik dan niet de moeite waard om te proberen. Vanille vla, kauwgom, cola, dat soort dingetjes geprobeerd maar werkt misschien voor een kwartiertje dus niet echt baat bij.
Wat een ramp, wat een ramp, wat een ramp! In heel veel kleren zie je al een buikje! En als ik nu al in zwangerschapskleren zou gaan lopen, weten mijn ouders het meteen. En dat wil ik nog niet. Ik wil ze deze keer alle zorg besparen.
Zo, goedemorgen! Ik lig nog lekker in bed. Ben rond 21.00 uur in slaap gevallen en rond 06.00 uur wakker. Maar ben nog zo vermoeid. Denk dat ik manlief hard laat werken vandaag met de kids en ik een dagje in bed ga hangen.
Zorg? Lastige zwangerschap gehad? Hier nog geen buikje maar keek net in de spiegel en mijn borsten zijn al flink gegroeid en tegels ook al helemaal donker. Zo apart om je lichaam zo te zien veranderen. Weten jullie al bv of fv? Mijn 2 oudsten hebben fv gekregen en de jongste bv, maar dat is finaal mis gegaan. Heb dat 8 weken volgehouden, maar 8 weken met een huilend kind gezeten wat niet groeide en een uur per voeding erover deed. Met alle ervaringen die ik heb kan ik wel zeggen nu bv en als het niet gaat eerder stoppen, maar ergens ben ik bang dat het misgaat en weer te lang door wil ofzo.
@zusje84 is het met wijde shirtjes/tuniekjes niet te verbergen? @leandrotje groot gelijk hoor! Lekker je rust nemen als je het nodig hebt. De eerste heeft meteen fv gehad en heb ik niet eens nagedacht over bv. Bij de tweede bv geprobeerd maar het deed zo'n zeer dat ik het na een dag al opgegeven had. Achteraf gezien gewoon niet goed begeleid in het ziekenhuis met aanleggen. Bij de derde wel bv gegeven maar na 6 weken begon mijn productie enorm af te nemen en werd het aantal kv flesjes steeds meer en na 2 mnd gestopt. Maar ik had hem vooral gevoed door te kolven. Iedere voeding. Hij dronk niet goed aan de borst. Hij was prematuur geboren dus hij was in het begin sowieso te zwak om aan de borst te drinken dus ik begon al met kolven en via sonde te geven daarna fles om te zien wat ie binnen kreeg. En daarin zo een beetje blijven hangen. Ik had eigenlijk een lactatiekundige in moeten schakelen om hem toch nog aan de borst te krijgen maar dat had ik niet gedaan. Ik wil het nu wel weer opnieuw gaan proberen om borstvoeding te geven.
Lastig zusje! Miss wijdere kleding aan? Ik ga fv geven. Bv lijkt me helemaal niks ( kraamzorg gewerkt en van alles gezien) en daarnaast mag ik door medicatie geen bv geven.
Ik ben bij 2 lactatiekundige geweest destijds en toch kreeg ik het niet voor elkaar. Zo frustrerend was dat... ik wou het zo graag, maar het lukte gewoon niet.
Ja snap ik. Ik heb wel altijd met mezelf afgesproken dat ik niet tot het uiterste ga om het te laten slagen. Het moet goed zijn zowel voor mij als voor de baby en geen stressfactor worden.
Ja dat wil ik ook nu met mezelf gaan afspreken. En dan zien we het wel. Ik vond het altijd wel erg mooi.
@JoyNoa @clarajilla ik heb niet zoveel wijdere kleding. Voor mijn zwangerschap was ik al 18 kilo aangekomen in 10 jaar tijd. Veel van mijn kleding was nog uit de periode dat ik slanker was. Heb nooit budget gehad om mijn kledingkast aan te kunnen passen aan mijn figuur. Loop dus al heel lang in kleding wat eigenlijk allemaal net te klein is of precies goed omdat het destijds eigenlijk wel ruim viel. @leandrotje mijn 1e zwangerschap eindigde in een ma. Dus ben gecuretteerd. Daarna nog 3x mk gehad. En zware bevalling gehad waarin ik heel dicht tegen een depressie heb aangezeten. Mijn ouders hebben dus nooit kunnen genieten van mijn zwangerschappen (alle 5 dan), omdat er altijd zorg in je achterhoofd zit. @bv ik heb ook heel erg aan lopen modderen. Het wilde niet lukken en deed zeer. Vervolgens borstontsteking gehad. Ben uiteindelijk gaan kolven, maar maakte niet genoeg aan. Met 6x kolven had ik net genoeg voor 1 maaltijd. Heb ik gedaan tot 6 maanden (kon gelukkig met werk) en ben daarna af gaan bouwen. Achteraf ook niet de juiste begeleiding gehad van de kraamzorg. Wil het dit x wel weer proberen. Overweeg om ervoor al te gaan kolven, zodat het goed op gang is als het geboren wordt. Maar denk dat als het weer zo moeizaam gaat, ik eerder over zal stappen op kv. Waarschijnlijk kan ik nu ook niet zo lang doorgaan met kolven als de vorige keer omdat ik nu ander werk erbij heb..
@zusje84 misschien kun je op marktplaats wat leuke kleding vinden voor een leuk prijsje? Het lijkt me sowieso niet fijn, en vooral niet als je zwanger bent, als kleding te strak zit.
Ik ga dit x zeker weer voor borstvoeding als alles goed gaat natuurlijk. De jongste heb ik 2 jaar en 3 maanden gevoed.
Hier ga ik ook sowieso weer bv proberen. Dat is het beste voor het kind en voor moeder. Maar idd, zoals ook al hier gezegd, ik ga niet tot het uiterste. Lukt het niet dan is kv een goed alternatief. Onze dochter van 16 maanden voed ik nu nog steeds. Goede begeleiding is inderdaad belangrijk.
Ik heb de eerste 7 mnd gevoedt en de 2e een maand of 3/4. Bij de laatste 2 keer erg borstontsteking gehad erg pijnlijk. Weet nu voor de derde keer denk ik wel beter de do's en don'ts. Wil het zeker weet gaan proberen. Het is af toe een hele opgave maar zo goed voor de kleine, en goed voor je eigen lichaam en daarbij vind ik het ook erg bijzonder. Maar idd als het niet goed gaat dan ga ik ook niet over lijken hoor. Moet wel te doen zijn helemaal met nog 2 dametjes rondlopend...
@zusje84 , inderdaad, bijvoorbeeld jurkjes die niet strak rond het middel zitten. Dan kun je het wellicht nog wat rekken voordat je het nieuws wereldkundig maakt. Ik heb vooral 's-avonds een darmenbuikje. Vorige zwangerschap liep ik met 6 à 7 weken in positiekleding. Volgens mij kwam dat echter met name door het feit dat ik nachtdiensten draaiden. Halverwege de dienst zat de knoop van mijn jeans echt heel onprettig! Dit keer geen nachtdiensten, dus ik hoop het dit keer wat langer vol te houden zonder positiekleding. Qua borstvoeding: Ik vind het erg dat velen van jullie het zelfde aangeven: Gebrek aan (deskundige) begeleiding. Deskundige begeleiding is zo belangrijk en in feite zou het zo moeten zijn dat iedere moeder daar toegang toe heeft als zij dat nodig heeft. Iemand die begrip heeft voor de situatie en de vaak hevige emoties daar omheen, en zonder te pushen (!!! belangrijk!) op deskundige wijze helpt vast te stellen waar hem het probleem zit, en welke oplossingen beschikbaar zijn. Dan kan de moeder, die zich gehoord, begrepen, serieus genomen, deskundig begeleid en goed geïnformeerd voelt, een weloverwogen keuze maken over wat de volgende stap is. Ik ben zelf van plan weer borstvoeding te geven. Hopelijk gaat dit goed, en hopelijk hoef ik dit keer niet in de eerste week bij te voeden met kv, maar als dat toch de beste oplossing blijkt, ben ik dit keer minder bang dat het het einde betekent van de borstvoeding, want ik heb meegemaakt dat dat niet zo hoeft te zijn, mits het op de juiste manier en in de juiste hoeveelheden gebeurt.
Ik ga weer voor bv. Heb drie keer probleemloos gevoed. Weet dat het ook vaak niet zo is! Oudste 9 mnd toen zwanger daarna twee keer ruim 18 maanden tot de interesse weg was. Ook geen gedoe gehad met bijvoeden of wat dan ook. Snelle drinkers wel en kon ook lopend voeden. Ik heb ook gekolfd op werk. Eerst op de meest maffe plekken en daarna in pauzes. Mijn zus gaf liefdevol fv en ik vind dat ze daar ook een goed besluit mee nam. @ kwaaltjes te druk om iets te voelen en voel momenteel heel weinig. Maakt me wel weer wat onrustig. Morgen verloskundige bellen voor afspraak.
Hier ook 2 x probleemloos gevoed tot zo'n 14 maanden.. Dus deze keer wederom geen twijfel en gaan we weer vanzelfsprekend voor mij voor borstvoeding.. Zit nu al af te tellen voor de eerste echo haha.. Net als jullie allemaal waarschijnlijk..
Eerste echo is 16 juni. Voor mijn gevoel duurt dat nog eeuwen. Ik kan ook echt mn buik al niet meer inhouden. Heb altijd een mega platte buik dus elke verandering zie je. Zat vanavond ook heel snel vol met eten. Denk echt dat mn organen al aan de wandel zijn. Hoe snel je lichaam veranderingen maakt he!!
@zusje oh ja snap dat je dan niet veel wijdere kleding hebt. Misschien een x bij een primark kijken als die bij je in de buurt zit? Anders miss via kringloop, of weggeefhoeken op facebook?