Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sereh

Sereh Niet meer actief

Wat droevig @zusje84... Hoop voor je dat het deze keer goed gaat.
    Ik heb voordat ik zwanger werd van m'n dochter een miskraam gehad en ben ook wat voorzichtig blij nu daardoor.

Hoe gaat het met jullie? Wanneer vertellen jullie het eigenlijk aan naaste vrienden of familie?

2. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Ik ben doodsbang dat het weer fout gaat.
    Ik vertel het pas zodra ik ee vertrouwen in heb. Dus dat zal sowieso pas na het zien van het hartje zijn. En ergens pas na 8 weken.

3. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Hele ochtend al een beetje menstruatie achtig gevoel. Nooit eerder gehad bij eerdere zwangerschappen, alleen bij mijn eerste miskraam. Dus ik begon alweer onzeker te worden. Net opnieuw getest om te kijken of het streepje misschien ook niet op liep. Vinden jullie dit een knaller? Dit is een test die vanaf 25miu meet. Dus geen early. Heb er nu wel weer een goed gevoel over, maarja...

Bijgevoegde bestanden:

4. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    @ Sereh, de bedoeling is het te vertellen rond 13 weken. Het lijkt me eigenlijk leuk om het te vertellen met een gendercake en dan dus ook meteen het geslacht te vertellen. Bij mijn eerdere zwangerschappen hebben we een geslachtsbepaling rond 13 weken laten doen.

Wanneer ben jij het van plan?

@Miskramen, ik heb ook twee miskramen gehad rond 6 weken zwangerschap. Ik heb ook een zwangerschap moeten afbreken na 23 weken nav de 20 weken echo. Maar dat is allemaal al een hele tijd geleden dus niet recent.

5. Sereh

Sereh Niet meer actief

@JoyNoa Wat ontzettend droevig van je afgebroken zwangerschap en miskramen. Wat moet dat heftig zijn geweest. De test vind ik een aardige knaller ja. Zo eentje had ik vanochtend ook met Kruidvat en Etos. Die behoefte om te blijven testen herken ik wel... ;) Het menstruatieachtige gevoel herken ik ook. Dat gevoel had ik ook bij m'n dochter en het hield een aantal weken aan (denk tot 8 weken ongeveer).

M'n twee beste vriendinnen weten het al. Onze naaste familie vertellen we het waarschijnlijk na de eerste echo met 8 weken. Al vind ik het heel moeilijk om niks tegen m'n moeder te zeggen, want we zijn heel close. :)

6. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    @Sereh, ik voelde me meer heel erg teleurgesteld tijdens de miskramen. Het was ook nog in een vroeg stadium natuurlijk. Van de afbreking van de zwangerschap heb ik echt een klap gehad toen. Dat was inderdaad een hele heftige periode. Je moet bevallen, en wetende dat je die pijnen moet doorstaan zonder dat je er een kindje voor terug krijgt. Mijn dochtertje was nog wel levend geboren en is na een krap half uurtje overleden. Toch ben ik heel trots op haar en kan ik nu wel liefdevol naar die periode terug kijken. De zwangerschap en haar geboorte zijn de enige herinneringen aan haar en dat wil ik niet laten overschaduwen door negatieve gevoelens en verdriet.

Leuk dat je vriendinnen het al weten! Ik snap wel dat je het moeilijk vind om je mond te houden tegen je moeder. Ik ben ook heel close met m'n moeder maar andere keren kon ik t echt niet en meteen na een positieve test stond ik al op de stoep, nu geen moeite mee. Ik zie haar 4 keer per week. Waarschijnlijk omdat ik nu ook een andere reactie van d'r verwacht. Een vierde?? Denk dat ze een hartaanval krijgt hihi.

Heb je al een idee hoe je het de rest wil gaan vertellen?

7. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Pfff heftig JoyNoa. Mooi dat je er met een warm gevoel op terug kan kijken.

Ik heb ook krampen. Was gister misselijk en had anderhalve week barstende koppijn en vandaag niets.... dus ik me gelijk weer druk maken. Iedere keer als ik naar de wc ga, ben ik bang bloed te zien. Steeds weer opgelucht dat het niet zo is.

8. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Dat heb ik nu ook precies zo. Ben al wel 100 keer naar de wc geweest vandaag. Ben er ook een beetje onzeker over nu aangezien ik vanmiddag een beetje bruinverlies had.

9. Sereh

Sereh Niet meer actief

@JoyNoa Wat mooi hoe je met het verlies van je dochter omgaat, dat je er met een warm gevoel op kunt terugkijken.
    Wat zenuwslopend weer deze fase. Bruinverlies hoeft niet een slecht teken te zijn, maar ik snap je bezorgde gevoel. Iedere dag is weer een stapje verder.

@zusje84 Hopelijk blijft het bij jou ook goed gaan deze keer!

Vandaag ben ik minder misselijk en dan maak ik me ook wat zorgen. Morgenochtend toch even testen...

Toen ik zwanger was van m'n dochter was ik helemaal in de wolken. Deze keer heb ik dat minder. Ik ben ontzettend gelukkig met deze zwangerschap, maar ben wel minder in contact met m'n lijf doordat ik al een peuterdochter heb, en ben er niet heel erg mee bezig. Soms vergeet ik het zelfs even dat ik zwanger ben. Ook vind ik het nog wennen dat we straks niet meer knus met z'n drietjes zijn en er een andere dynamiek in het gezin ontstaat. Nog even omschakelen of zo (alle tijd met 9 maanden...)! Herkennen jullie dit?

Doen jullie mee met Moeders voor Moeders (of ooit gedaan)? Vorige zwangerschap heb ik niet meegedaan; deze keer wel (volgende week de intake).

10. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    @Sereh, ik herken het wel dat je bij een tweede zwangerschap of meer er minder mee bezig bent. Je hebt er minder tijd voor eigenlijk. Maar het is ook niet meer zo nieuw als de eerste zwangerschap hoewel ik de beginfase altijd even spannend vond of het goed bleef gaan.

Ik snap je drang wel om morgen weer te testen, dat had ik vandaag dus ook door de menstruatie 'pijn' en het bruinverlies. Hoewel ondanks dat zijn mijn borsten nog steeds pijnlijk en door die donkere test toch nog een beetje vertrouwen. Maarja, je weet het nooit.

@Moedersvoormoeders: ik heb 2 zwangerschappen wel mee gedaan en 2 niet. Ik ben dit keer ook niet van plan om mee te doen. Ik vind het eigenlijk zo'n gedoe.

11. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Het blijft hier wel erg rustig met leden...

Ik heb vroeger meegedaan aan mvm. Wel pas laat en kort, om niet te hoeven bellen dat het fout was gegaan (heb ik eerste keer nl. wel moeten doen).
    Heb er nu nog niet over nagedacht.
    Eerst zelf maar wat vertrouwen erin krijgen dat het goed zal gaan. Daarna zien we wel verder.

12. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    @zusje84 : ik vind het idd ook rustig met leden en er is ook niet echt een ander topic voor tweede helft januari. Gek he? Maarja we zitten nog in het begin.

13. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik denk dat ik me hier ook mag aanmelden!
    Durf het nog niet helemaal te geloven maar had gister een licht maar duidelijk streepje voor het eerst sinds 2.5 jaar!
    Na een lang ziekenhuis traject zwanger geworden door icsi en de eerste terugplaatsing!

Ik ben 25 jaar en uitgerekend op 19 januari.

Ik ben nu gewoon zo onzeker. Vandaag precies 4 weken zwanger maar voel echt helemaal nog niks! Alleen mijn darmen zijn van slag maar dat ben ik wel gewent van me zelf..

Ik ga wel mee doen aan moeders voor moeder want mede dankzij hun ben ik zwanger geworden!

14. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Jeetje dat is wel een lang traject geweest, maar gelukkig is het nu eindelijk zover! :D

15. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 januari 2018

16 januari
    JoyNoa - 30 jaar - Vierde kindje
    Sereh - 31 jaar - Tweede kindje

17 januari
    Zusje84 - 33 jaar - Tweede kindje

18 januari

19 januari
    Clarajilla - 25 jaar - Eerste kindje

20 januari

21 januari

22 januari

23 januari

24 januari

25 januari

26 januari

27 januari

28 januari

29 januari

30 januari

31 januari

Afsprakenlijstje:

In totaal tot nu toe; 0 BOYS 0 GIRLS 0 verrassing

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Jeeee ik mag me ook aanmelden hier!!!

Ik ben in verwachting van mijn 3e kindje, maar het is het 1ste kindje van mij en mijn man samen :)

Vandaag positief getest, kan het nog altijd niet geloven!!! <3
    20 Januari is tot nu toe de uitgerekende datum

17. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja eindelijk een x een streepje op een eigen test!
    Voelt zo raar alsof ik naar een test van een ander kijk.
    Maar ben nu ook zo onzeker. 2.5 jaar op gewacht en nu zo bang dat het mis gaat. In mijn hoofd hoort de test duidelijker te zijn. Dus nu bang dat het een miskraam of iets word.. Zal me foto toevoegen, 13 dpo en 11 Dagen na terugplaatsing.
    Mag officieel maandag pas testen van het ziekenhuis

Bijgevoegde bestanden:

18. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    @Dretjuh gefeliciteerd!! Spannend weer he? Wat is je leeftijd? Dan zet ik je ook op het lijstje.

@clarajilla ja ik weet het nu 6 dagen maar ik vind het ook nog steeds onwerkelijk. Een digitale CB liet het nieuws wel wat meer landen, dus misschien is dat nog een idee hihi. Het is toch een hele mooie test die je daar hebt!

19. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Dretjuh, gefeliciteerd!

Joynoa, ja ik had gister die clearbleu besteld en is vanmorgen bezorgt! Maar ik wil die maandag pas gaan doen. Liefste dke ik hem nu maar wil wel echt ochtend urine gebruiken xD Morgen wil ik weer 1 van de kruidvat doen en dan maandag de clearbleu

20. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ja je kan inderdaad ook naar de oploop van de streepjes kijken. Dat geeft misschien ook al een goed gevoel :)

Deel Deze Pagina