@Sammetje83 en @JoyNoa mooie buiken zeg! Hier staat de naam al vast, toen ik tijdens de pretecho te horen kreeg dat het een jongen was schoot de naam direct door mijn hoofd Wij gebruiken namen vanuit het geloof en dit is ook zeker gezien de situatie zoon mooie betekenis. @ Hier niet veel veranderd eigenlijk. Nog steeds bruin verlies, af en toe buikpijn en harde buiken. Ben ook ontzettend moe , gezien ik vanaf week 11 bloed verlies ga ik van de week maar eens vragen of ze mijn hb nog even willen checken.
@Mariahh, krijg je binnenkort nog een echo om te zien of de hematoom kleiner geworden is? Fijn dat jullie ook al uit de naam zijn!
Jeetje al weten welke naam whaha pff wij zijn er nog helemaal niet over begonnen of mee bezig hihi. Max heeft ook pas zijn naam gekregen zo'n 36 uur na zijn geboorte Toen hadden een stuk of 3 namen in ons hoofd maar waren er nog niet uit. We wilde wachten om te zien wat we vonden passen bij hem. Jongens namen heb ik nog wel een aantal in mijn hoofd maar nu het een meisje word moeten we opnieuw beginnen met wat we leuk vinden
@JoyNoa ik krijg elke week een echo, tot op heden is hij nog niet echt kleiner geworden wel gestold kunnen ze zien aan de kleur? Hij was 8 cm en vorige week dacht de gyn dat hij mogelijk 1 a 2 mm kleiner was geworden mja 1 a 2 mm is niet veel en met een meetfoutje zo gemaakt dus kunnen nog niet met 100% zeggen dat hij kleiner word. Heb woensdag weer een afspraak dus ben benieuwd. Vandaag mijn 19 weken dansje weer eentje dichter bij de 24-28-32-36-40
Ik ben al wel uit de naam, mijn man wil er nog even wat langer over nadenken of hij het ermee eens is. Vanochtend de kinderwagen (van Maxi Cosi) tweedehands gekocht. Precies de kleur die we wilden en hij ziet er super netjes uit. We hebben alle onderdelen uit elkaar gehaald en uitgezogen en wat gesopt, nu is ie echt net nieuw! En dat voor maar 150 euro! Blij mee!
Ik mag trouwens dus blauw gekleurd worden in de lijst maar geen idee hoe dat moet Zijn er ook meiden die al 2 keer een keizersnede hebben gehad? Ik moet binnenkort op gesprek bij de gynaecoloog maar geen idee waarvoor precies eigenlijk! Zie er aardig tegenop aangezien de vorige een spoedkeizersnede was en de keizersnede zelf ook niet helemaal goed ging maar dat zal dan vast besproken worden
Hallo allemaal, nou ik ben weer bij gelezen.., Wat zie ik veel mooie buikfoto's langskomen en wat leuk dat er al zo veel weten welk geslacht het baby'tje gaat worden. Vanwege de vakantie niet online geweest. mijn excuses voor de afwezigheid. Tijdens de vakantie rustig aangedaan en begonnen met zindelijkheidstraining van ons meisje. Moet zeggen dat ik er niet veel van verwachte maar dat het al heel goed gaat *trotse mama* Hier vrij veel last van harde buiken, vanavond controle dus dan toch maar even aankaarten. Wat betreft namen, hebben we nog geen lijstje. bij nummer 1 waren we er ook pas met week 38 a 39 uit. Ben benieuwd of het nu sneller gaat.
hallo allemaal! ook ik lees nog steeds mee hoor, beetje druk met 3 kids die nog vakantie hebben. Nog een weekje, dan mogen ze lekker weer naar school. Het is gelukkig wel heerlijk weer deze laatste week. Vandaag alweer 18+4 en voel onze kleine meid nu wel dagelijks. zo leuk! meestal in de avond als ik rustig op de bank zit. Buik groeit ook al flink, echt groei spurten af en toe. Ik heb vorige week een goed gesprek gehad met de verloskundige over de streptokokken b bacterie die ik bij me draag. Officieel moet ik per 36 weken overgedragen worden aan de gynaecoloog en mag de vk ook mijn bevalling niet meer doen, moet het allemaal medisch. Nu heb ik gelijk aangegeven niet ingeleid te willen worden en aangezien mijn bevallingen 5 uur, 1,5 uur en 2,5 uur hebben geduurd is de kans klein dat ik op tijd het ziekenhuis ga halen en aangezien de antibiotica minimaal de 1e 4 uur moet zitten en daarna nog een 2e keer, ga ik dat al helemaal niet halen. Dus nu gaan we met 37 weken mijn urine op kweek zetten om te kijken of de bacterie actief is. en gaan ze in gesprek met de gyn om te kijken of het uberhaupt zin heeft om me over te dragen. ik hoop zo van niet...
Hoi dames, Lang niet gereageerd weer, maar ik heb geprobeerd om mee te blijven lezen. Ik begin eindelijk weer een klein beetje in het "land der levenden" te komen. Sinds donderdag is mijn neussonde eruit! Die moest sowieso vervangen worden (zat er ruim 5 weken in), dus heb met de diëtiste overlegd of ik zonder sonde mocht proberen. Dat mocht, op voorwaarde dat ik wel nutridrink zou gaan gebruiken. Ik neem nu 3 flesjes nutridrink per dag (1200kcal) en probeer daarnaast weer wat te eten. Ik heb vooralsnog niet hoeven spugen, zo fijn! Vind het wel nog steeds eng... Ik blijf wel erg moe en als ik teveel prikkels heb word ik weer misselijk. Dus ik moet rustig aan blijven doen. De HG is genadeloos zeg maar Maar goed, bijna op de helft! Fijn dat het met veel van jullie goed gaat. Ik zie leuke dingen voorbij komen, over namen, gekochte babyspullen etc. Ook soms wat minder leuke dingen helaas... @Mariahh ik hoop dat je hematoom toch nog zal verdwijnen. Geen fijne onbezorgde zwangerschap zo! Over de naam zijn wij nog niet uit. Bij onze eerste dochter wisten we het al toen we de geslachtsbepaling hadden gehad. Nu hebben we als "doel" om de naam eind oktober te weten. Dus we hebben nog even Verder hebben we geen spullen gekocht (behalve een paar kleertjes), omdat we alles nog hebben van onze dochter. Zij gaat over een maand of 2 (ligt een beetje aan onze snelheid en aan hoe ik me voel...) naar haar "grote meisjeskamer" en dan kunnen we haar huidige kamer met alle spullen voor de baby gebruiken. Maar de grote meisjeskamer is nu mijn kantoor, dus er moet nog wel een interne verhuizing plaatsvinden Nouja. Ik hoop echt dat ik wat meer energie krijg om het hier wat beter te volgen én te reageren.. Ik doe m'n best
Wij hebben vandaag de guo gehad en alles is goed! Geen afwijkingen te zien. Ze was heel erg bewegelijk en alles was lastig te zien omdat ze zoveel bewoog. Maar uit eindelijk wel gelukt! Wel loopt ze kwa groei voor alles zat tegen de boven lijn aan of er over heen! Ze had de grootte van rond 20-21 weken!
@Fenne34: Jeetje dat klinkt echt onwijs ellendig zeg, zit je niet mee. Dikke knuffel. Ik hoop dat de uitslag van de gtt goed is en dat het hele circus (nog) niet nodig is. @Sammetje83: Mooie buik. @JoyNoa: Ik vind het heel gaaf maar ook extra spannend. Had het ook echt niet verwacht dus het is ook nog een beetje wennen haha. Jouw buik is goed gegroeid zeg, mooi! De naam stond hier eigenlijk vast, maar we beginnen nu toch te twijfelen, dus we zoeken nog even verder. @Mariahh: Bah nog steeds die ellende, wanneer houdt het nou eens op. Hoop echt dat je gauw eens wat minder op je bordje krijgt zeg.. @wappelke: Welkom terug! Fijne vakantie gehad? Wat goed zeg dat de zindelijkheidstraining al zo goed gaat. Wel naar van de harde buiken. @leandrotje: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, ik hoop dat er iets positiefs voor je uitkomt. @Elise2014: Wat goed dat de neussonde eruit is en dat je nog niet gespuugd hebt! Ik duim voor je dat het zo blijft, wel ellendig dat die misselijkheid nog zo blijft aanhouden. Afschuwelijk dat HG, hoop dat ze er ooit een reden voor en middel tegen vinden, al heb jij daar weinig aan natuurlijk. @clarajilla: Fijn dat de guo goed was!
@Elise2014 Mooi om te horen dat het nu zonde sonde redelijk goed gaat. Vol houden meid! @clarajilla Wat fijn dat de GUO goed was. Dat is goed nieuws @Micchan dankjewel zeker een fijne vakantie lekker rustig aan dat vind ik toch het lekkerste. Controle gisteren ging weer goed. Even het hartje mogen luisteren en extra naar het aantal slagen pm gevraagd. 160 dus dat zou zeggen meisje? Zou in elk geval wel mijn vermoeden bevestigen Wat betreft harde buiken werd gezegd dat ik me maar meer als een zwangere moest gedragen en niet zo eigenwijs... volgens mij kent die verloskundige me al een beetje te goed ach ja dan mijn best maar doen ben benieuwd hoelang ik dat vol ga houden
@wappelke: Fijn en rustig klinkt inderdaad goed. Fijn dat de controle weer goed was en spannend. Hier klopte het van de hartslag wel.
@wappelke hier klopte het van de hartslag ook, bij mijn schoonmoeder (vroeger dan) ook en bij een vriendin klopte het ook 2 x!
hier ook weer even alles bij gelezen. Hele verhalen, heel leuk. ( en voor degene waar het nu even minder gaat, sterkte natuurlijk). Hier ook nog geen idee van namen. Een jongen hadden we wel geweten. Meisje ik zelf wel maar mijn vriend en ik zitten niet echt op een lijn wat dat betreft en we zijn er nog niet erg druk mee, komt ook door de vakantie denk ik. Hier as. vrijdag de 20 weken echo en ik zie er heel erg tegenop. Ik voel haar overigens nog steeds niet .. ik vraag me sterk af of dat wel normaal is gezien ik in de 21ste week zit Ik heb veel last van mijn middenrug. Iemand tips? Fysio zei buikband maar welke dan, welke maat, hoe geeft het steun etc. Ook droom ik heel erg veel en veel meer dan normaal. Hele abnormale dromen... over logeren bij BN-ers enzo..
nog even tips gezocht, ik zoek zacht roze vliesbehang... alleen gamma, karwei, praxis kwantum etc hebben niets wat ik leuk vind ( lees, zeer weinig aanbod tot geen.... en wat er is, is niet echt mooi). Internet wel al gezocht maar nog niet kunnen vinden. ook nog even tips gezocht van dames die al meer kindjes hebben... wat heb je nou gewoon NIET nodig.. er zijn lijsten met wat te kopen.. maar zijn er ook dingen die echt puur luxe zijn, wat is overbodig of juist heel handig wat wellicht mist op de lijsten.