Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door JoyNoa, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    ah ok. ook goed te weten. we hebben namelijk beide kruiken liggeb.
    De slaapzak, hoe dik moet die dan zijn?

2. meikelynn

meikelynn Lid

12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik had in de winter wat dikkere slaapzakken van de Hema, daar kan je de armen vanaf ritsen eventueel, in de zomer dunnere slaapzakken!

3. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Dankje voor de verwelkoming.

Uitzet: Ik heb de lijsten die ik op internet kon vinden samengevoegd en ben toen naar mijn moeder gegaan wat er nu echt nodig was. Er zijn in de jaren extra dingen aan toegevoegd. Ze kunnen meerwaarde hebben maar mijn moeder kon zonder. Kruikenzakken bijvoorbeeld staan op elke uitzetlijst, maar hoef je niet aan te schaffen (had ik wel gedaan tegen beter weten in) want de kraamhulp leert je dat een hydrofiele doek eromheen veiliger is. Veel dingen zijn ook net hoe je er zelf over denkt. Wipstoeltje hadden wij niet aangeschaft, want onze kamer is al niet groot en hebben het ook niet gemist. Luieremmer heb ik weer wel, maar ik gebruik wasbare luiers. Kan me voorstellen met wegwerpluiers dat je je aanwent om deze snel in de kliko te gooien of een pedaalemmer voor te gebruiken. Zelfde als dat sommige zweren bij een tummy tub (schijnt voor sommige baby's fijner te zijn dan het badje), maar voor mijn gevoel gewoon een emmer is.

Mijn dochtertje is van oktober, ik heb de eerste maanden dekentjes en lakentjes gebruikt. Eigenlijk toen ze door haar bed begon te rollen ben ik pas overgestapt naar een slaapzak. Pyjama's heb ik ook de eerste maanden niet gehad, ze vond het omkleden toch al verschrikkelijk en zo vies worden ze toch niet van het liggen (was mijn logica dan). Wanneer ik naar buiten ging met haar deed ik een warm jasje aan en dekentjes over haar heen in de wandelwagen. Deze had ik meestal al opgewarmd met een kruik en als het heel koud was liet ik de kruik nog op de dekens erbij liggen. Dan nog de hoes van de wandelwagen er zelf op. Had ook de tip gekregen van de kraamhulp om onder het matrasje van de wandelwagen wat kranten te leggen want het matrasje ligt op een vrij dun plankje (en de meeste hebben ook nog gaten erin). Zo isoleer je de onderkant meteen een beetje zodat de kou niet via de bodem naar je kindje komt.

Morgen heb ik de 20 weken echo, vind het nu wel spannend.

wappelke en Molly1981 vinden dit leuk.
  4. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Je moet echt een winter slaapzak hebben, dus gewatteerd. Maar let er wel op dat je een newborn slaapzak koopt want anders is het gevaarlijk.

Raggy81 vindt dit leuk.
  5. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Vooral boxpakjes, of gewoon broekje met shirtje maar dan wel van katoen gewoon zeg maar. Zoals die setjes van Noppies bijv. Of van Z8.

De inbakerzak is idd niet hetzelfde als de 4 seizoenen, de 4 seizoenen die gebruik je pas vanaf 6 mnd ongeveer. Tja ik ben sowieso echt fan van Puckababy. Ik heb toen alle varianten aangeschaft. Ook de newborn slaapzak dus, ik heb de teddy inbakerzak toen gebruikt tot 2 mnd en daarna ben ik overgestapt naar de newborn slaapzak van Puckababy. Ik denk dat je niet veel keus hebt dan die inbakerzak met teddy voor als de baby net geboren is, want de meeste slaapzakken zullen dan allemaal te groot zijn nog.

Molly1981 en Raggy81 vinden dit leuk.
  6. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Zo ik had heel erg veel bij te lezen .. Ik probeer weer wat actiever mee te kletsen maar zit er na gisteren weer even doorheen:(
    Ik had weer een andere gyn.. het is een zootje in het ziekenhuis en de gyn gaf aan bij de echo ja.. Ik weet niet wat ik moet zien ik zie niks waar lag het dan.. nou hij lijkt verdwenen.. maar ik heb nog dagelijks bloedverlies? Ja dat is vreemd
    Hup bmh meting dat was prima bmm zag er ook goed uit.. conclusie zolang er bloed is willen we je elke week zien.
    Verbijsterd wil ik een nieuwe afspraak maken bij mijn eigen gyn. Sorry mevrouw die is er pas in maart weer .. tuurlijk, heb toen mijn beklag gedaan en heb nu voor over 14! Dagen een afspraak staan bij een hele goede ervaren gyn en dat Word mijn vaste aanspreekpunt dan.

Pff ik weet niet wat ik er mee moet, mijn man is altijd optimistisch en is blij dat er niks te zien was, dat is toch goed..
    Dat is inderdaad fijn.. Ik kan het alleen moeilijk geloven. 8 weken lang is hij niks kleiner geworden en dan is hij binnen 8 dagen verdwenen? Maar ik heb nog wel bloedverlies?
    Maandag heb ik de 20 weken echo , wil dan wel het eea bespreken want dit maakt me zo onzeker:(
    Sorry voor mijn gezeur

7. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Uit welke regio kom je ongeveer, ik weet wel een echoscopiste in Zuid Holland even algemeen aangeduid, die heel erg goed is.... misschien is dat n optie. Ze werkt bij een prenataal instituut waar alle echo's gedaan worden als combinatie test, 20 wk echo etc....

8. Molly1981

Molly1981 Lid

1 mei 2017
    49
    27
    18
    Vrouw
    He bah @Mariahh, kan me heel goed voorstellen dat je daar onzeker van wordt... En je zeurt zeker niet! Ik zou me ook zorgen maken, terwijl je eigenlijk geen beter nieuws had kunnen krijgen. Ik kan me voorstellen dat je deze gyn niet helemaal vertrouwt. Hopelijk straks echt de zekerheid dat het goed zit, ik duim voor je!

9. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    @Raggy81 wat betreft slapen had ik bij de 1ste geen slaapzak. ben ik pas mee begonnen toen ze kon draaien. zij is van november.
    Hielt inderdaad de kleertjes aan en ik had vooral wat dikkere pakjes omdat het toen al flink koud was. S'nachts was ze dan nog ingebakerd in een doek onder een laken en deken, met indien nodig de kruiken. Al deed ik ook voorverwarmen. Dat maakten het inslapen wat gemakkelijker.
    Naar buiten ook meestal een deken, vest of jas dan in de zak van de wandelwagen. Mutsje op en indien nodig de kruik er bij. Deed in de wandelwagen ook altijd voorverwarmen.

@Mariahh dat je er doorheen zit is niet meer dan logisch. Wat een gedoe in zo'n ziekenhuis. Communiceren is lastig daar. Goed dat je van je af hebt gesproken. Het gaat om jullie wondertje en jou lijf! Btw dat is geen zeuren meis. Je maakt je zorgen dat zou elke mama in jou situatie doen. Sterkte en een virtuele knuffel. Ik hoop dat de gyn. het goed had en dat het weg is..

Raggy81 vindt dit leuk.
  10. boysmama

boysmama Actief lid

14 mei 2017
    139
    63
    28
    Vrouw
    eens kijken; de jongens vielen na de voedingen in slaap, eigenlijk sliepen ze vooral als kleine baby. Dus ze hadden gewoon hun kleertjes aan met slapen. Tegen een maand of drie zat er wat meer regelmaat in en deed ik ze 's avonds een slaapzak aan omdat ze onder de dekens niet bleven liggen.
    -Het mutsje van het ziekenhuis was iets voor na de bevalling, omdat het mutsje dan vies wordt. Daarna kregen ze gewoon hun eigen mutsjes op.
    Luieremmer had ik wel; een diaper champ. fijne dingen en de luierzakken van onze gemeente konden erin. Nu koop ik geen luieremmer denk ik, ik ben er nog niet over uit.
    -Badstandaard vind ik ongelooflijk onhandig, ik kreeg er rugpijn van en je moet altijd slepen met emmers, de kraamhulp wil het vaak dus als je deze ergens kunt lenen zou ik het doen. En daarna fijn in bad even soppen met de andere kinderen of onder de douche aangegeven aan je man, en dan afdrogen klaar.
    Ik had ze onder de jas in de draagdoek met een mutsje op, dat was warm genoeg. Doe ik nu ook weer.
    -Misschien wel een goede tip; een omslagdoek. De eerste foto is vaak al met de baby op de arm van papa in een doek, want gewoon is te koud. Dus ik kocht een mooie of maakte hem zelf. Nu maak ik hem ook zelf.
    -En een (of liever twee) mooie pyjama voor jezelf :) je ligt er toch een week mee in bed! Net als meerdere setjes beddengoed voor je eigen bed. Kraamhulp legt ongeveer om de dag schoon op, zeker als je baby je bed onder spuugt, of jijzelf het bed onder zweet..
    Ik zou van alles wat je koopt bedenken, heeft de baby het echt nodig? Kan ik het ook lenen? Je koopt echt al snel teveel.

Wij hebben guo gehad en alles zag er goed uit! placenta aan voorkant en boven in buik, dus alles wat ik voel is vooralsnog onder in mijn buik.

wappelke en Raggy81 vinden dit leuk.
  11. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Ik mag terugkomen voor de 20 weken echo. Er is medisch niets aan de hand, maar de kleine laat zijn hoofdje niet goed opmeten. Hij ligt vrij diep en ze zat al op mijn schaambot om een poging te doen het hoofdje goed op te meten, maar het ging niet echt goed. Ik had al hoestbuien gehad tijdens de rest van de echo maar daar gaf de kleine niks om, hebben ook geprobeerd om het te meten terwijl ik op mijn rechterzij lag en heb op en neer moeten springen, maar de kleine blijft stug liggen. Linkerzij moeten liggen, weer geen succes. Toen de tijd erop zat zei de vrouw van de echo's dat ze een afspraak had van een kwartier en daarna nog een poging wilde wagen. Ik moest in de tussentijd gaan wandelen en drinken. Ze heeft toen weer een poging gedaan, maar toen werd het ook niet makkelijker omdat mijn blaas vol zat (ze had gehoopt dat de kleine daarmee iets hoger kwam te liggen) dus moest van haar naar de wc maar mocht niet alles uitplassen (ontzettend irritant). Weer gekeken of het hoofdje te meten was maar toen gaf ze het maar op. Woensdag mag ik opnieuw komen. De rest van het lichaampje heeft ze wel goed kunnen meten (ook al was deze er goed in om telkens zijn armpje overal voor te houden wat ook niet opschoot :roflmao:). Van het hoofdje heeft ze wel al kunnen zien dat er twee hersenhelften zijn, oogjes zien er goed uit en mondje loopt mooi door. Dus we verwachten geen gekke dingen meer maar om het compleet te maken willen ze wel nog een keer meten.

12. Molly1981

Molly1981 Lid

1 mei 2017
    49
    27
    18
    Vrouw
    Hij of zij is nu al eigenwijs @Lysta ;). Vervelend dat ze niet alles goed konden opmeten, maar fijn dat je terug mag komen. Vind het altijd een prettig idee dat je goed in de gaten wordt gehouden.

Heeft iemand hier trouwens ook een negatieve rhesusfactor? Ik ben C negatief. Als ons kleintje ook negatief is, is er niets aan de hand. Als hij of zij rhesus positief is, dan kan het zijn dat mijn lijf antistoffen gaat aanmaken mocht ons bloed bij de bevalling bij elkaar komen. Voor zwangeren met rhesus D negatief is een prik beschikbaar, voor C negatief helaas niet. Met 27 weken krijg ik een extra bloedonderzoek. Bij een eerste kindje is de kans dat het kindje er last van krikgt heel klein. Ik maak me dus niet echt zorgen maar hmmm... Hopelijk gaat het allemaal goed.

13. meikelynn

meikelynn Lid

12 mrt 2017
    85
    74
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb ook c negatief. Bij mijn dochter ook, en toen was het inderdaad met het prikken bij 27 weken gewoon goed. Moet deze keer ook weer met 27 weken prikken. Is er bij een tweede meer kans op? Ik heb er eigenlijk nooit heel veel info over gekregen!

14. Molly1981

Molly1981 Lid

1 mei 2017
    49
    27
    18
    Vrouw
    Volgens mij is het zo dat, als je kindje een andere rhesusfactor heeft dan jij zelf, dat je lijf bij de bevalling antistoffen kan gaan aanmaken (omdat er op dat moment een klein kansje is dat de bloedbanen bij elkaar komen). Als jouw eerste ook een negatieve rhesusfactor heeft, net als jij, dan zijn jullie compatible en is er niks aan de hand. Je lijf maakt dan dus geen antistoffen aan. Ze testen het bij jou nu weer omdat dit tweede kindje een positieve rhesus zou kunnen hebben. Maar in jouw geval, als jij en je eerste kindje allebei negatief zijn, dan is het risico voor het tweede kindje niet groter dan dat het voor de eerste was. Alleen als je bij je eerste bevalling antistoffen hebt aangemaakt, is het risico voor de tweede groter omdat die antistoffen in je lijf blijven. Voor D negatief bestaat hier dus een prik voor zodat je lijf geen antistoffen aanmaakt, bij C negatief niet. Ze houden je dan bij elke volgende zwangerschap extra goed in de gaten om te voorkomen dat je kindje bloedarmoede ontwikkelt (de antistoffen in je lijf vallen de rode bloedlichaampjes van het kindje in je buik namelijk aan). Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd, ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd dus ik heb de vk het hemd van haar lijf gevraagd haha. Geen zorgen dus, of nou ja, het is verder niet spannend ofzo en geen extra reden om je zorgen te maken.

15. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Fijn, die goede echo's! @Lysta fijn dat alles goed was verder, wel goed dat ze het hoofdje toch nog gaan opmeten. Je kunt het maar beter allemaal gecheckt hebben he :)

Hier was de 20 weken echo donderdag ook goed! Onze kleine meid was ook een beetje eigenwijs, maar uiteindelijk hebben ze alles goed kunnen meten. Ze loopt precies op schema. Was donderdag 19+5 en alle metingen kwamen tussen de 19+4 en 20 weken. Dus helemaal prima.

Dit weekend zijn we begonnen met onze grote interne verhuizing, mijn kantoor wordt de kamer van onze oudste en het kantoor gaat naar zolder. Maar daar staan nogal veel spullen... Dus we zijn nu zo ver dat het vooral 1 grote bende is, argh! Gelukkig hebben we nog even....

Lysta, Molly1981, Sammetje83 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat de 20 weken echo's allemaal goed zijn. Hopelijk is dat bij iedereen het geval straks :)

Hier op het moment flink moe. Onze madam vond vannacht om 12 uur dat de nacht om was, en vandaag wel werken dus ben af aan het tellen tot 17.00 dan kan ik heel vlug naar bed...

17. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Hebben jullie nog voldoende zin om te werken?
    Ik werk me steeds met tegenzin mijn bed uit. Sta ook op met hoofdpijn/buikpijn.
    Voor de volledigheid: ik werk in het speciaal basisonderwijs 2 dagen per week. Mijn man heeft een eigen zaak waar ik ook nog 1 dag werk en waar ik de administratie thuis voor doe. In zijn winkel staan vind ik veel leuker dan voor de klas. Maar we zijn pas net anderhalf jaar open en draaien dus nog niet goed genoeg om volledig van te kunnen leven.

Dit gevoel had ik al toen ik weer in het onderwijs begon na mijn vorige zwangerschap, maar sinds de zomervakantie is het flink erger geworden. Blegh.

18. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier ook weer druk geweest.
    Fijn te lezen al die goede echo's:)
    Vorige week in het ziekenhuis zei een gyn dat het hematoom niet zichtbaar was, gister bij de 20 weken echo was hij wel duidelijk zichtbaar en in lengte niks kleiner geworden .. heb mijn frustratie geuit want het vertrouwen is wel weg nu . Hoe kun je zoiets nou niet zien :(
    Gelukkig is beebje helemaal goedgekeurd. Hij groeit precies op de middelijn en weegt nu 335 gr en nog steeds overduidelijk een jongen :)
    Ik verwacht deze week nog gebeld te worden door het ziekenhuis met een plan van aanpak voor de komende 20 weken.
    Krijg met 30 weken nog een inwendige echo omdat mijn placenta te laag ligt.

19. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    @zusje84 hier ook niet veel zin meer om te werken hoor. Ben te snel afgeleid en krijg niet zo veel gedaan als ik zou willen. Ik werk 4 dagen op een bbl school voor personen met een afstand tot de arbeidsmarkt of afstand tot werk(onze hoofd doelgroep)

@Mariahh dan vraag je je toch af waar die gyn zijn papiertje heeft gekregen. Goed dat je je frustratie hebt aangegeven!
    Ik ben wel blij om te horen dat je kleintje het verder goed doet en dat alles in zo verre wel klopt. Ben benieuwd naar de plan van aanpak.

20. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Wij hebben vanmorgen de 20 weken echo gehad.
    Alles ging perfect en wij komen het jongetjes team versterken

clarajilla, Sammetje83, zusje84 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina