Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dame09, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik zit ook nog te dubbrn over een babynestje, maar hoor er goede ervaringen over dus denk van wel. Hoeft niet superduur te zijn ook, t is maar nrt wat je wil.

Dafino vindt dit leuk.
  2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja ik vind hema dus ook niet zo fijn (en ook geen leuke stijl naar mijn smaak, al zegt iedereen steeds van wel, voor grotere kids soms maar mini niet zo). Alleen de rompertjes zijn goud waard!

Lalaatje90 vindt dit leuk.
  3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.893
    9.666
    113
    Vrouw
    Mijn schoonmoeder heeft een babynestje laten maken voor ons. Mocht zelf de kleuren samenstellen. Ik ga hem alleen onder toezicht gebruiken.

Vlindertje0102 en Dafino vinden dit leuk.
  4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wij kopen geen babynestje. Buiten dat ik t zonde vind van t geld gezien de korte tijd dat t nuttig is, vind ik ook dat je het maar heel beperkt kan gebruiken doordat het alleen veilig genoeg is om onder toezicht te gebruiken. Dus dan span ik liever even een aankleedkussenhoes over mijn voedingskussen als het nodig is. Maar mijn dochter hing de eerste tijd vooral veel in onze armen en in de draagdoek. Dus heb t ook echt niet gemist...

Vlindertje0102 vindt dit leuk.
  5. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik vind hema best leuk hoor. En er zit echt prima kwaliteit tussen. Nu m’n dochter ouder is, kopen we veel broeken en truien daar. Ik vond de babykleding minder leuk voor meisjes.

We hebben nu t eerste pakje voor de kleine van de Hema. Ik vind er echt ontzettend veel leuke dingen voor jongens bij zitten momenteel. Wij hebben deze en die heeft een mooie en dikke stof (incl bijpassend mutsje en slofjes):
    386FE996-CBDC-4FAF-B86B-4F50E4AE2F8B.jpeg

PippiMoustache, Seffie, Pinguinkje en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Babynestje ook lang over getwijfeld, maar ik vind ze toch erg leuk. Nu dus 1 besteld die gemaakt word naar onze wensen.

Babykleding van Hema: ik vind het ook ontzettend tegenvallen. Ik ben sowieso erg moelijk met jongenskleding dus tot nu toe daar ook maar 1 truitje gescoord.

@Seffie wat ben je verwend zeg. Leuk!

Hier inmiddels ook al de 3de dag hoofdpijn pff. Misschien schommeling van het weer.
    Dinsdag groei echo + nog een aantal afspraken vanwege de hoge suikerwaarde. Heb ik het dan nog, kaart ik het toch maar even aan

Seffie en Dafino vinden dit leuk.
  7. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Hier wil ik wel graag een babynestje, gewoon voor in de box onder toezicht. Maar vind niks mooi wat er te koop is. Zie een aantal dames die ze zelf samengesteld hebben. Waar hebben jullie ze naar eigen smaak laten maken?

Dafino vindt dit leuk.
  8. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik heb via Marktplaats een babynestje gekocht. Ik vond ze nieuw ook erg prijzig en mensen gebruiken ze vaak toch maar heel kort. Dus kon mooi eentje overnemen voor een leuke prijs :D

Dafino vindt dit leuk.
  9. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Klopt, deze pakjes zijn wel mooi van stof en kwaliteit. Zag ze vanmiddag hangen, maar vind ze ook niet handig, geen knoopjes over het hele pakje. Heb toen 5 jaar terug wel pakjes gehad van Hema met knoopjes over het hele pakje heen. Maar goed, dat is niet alleen bij Hema zo. Hema is ook goed voor andere dingen ;)

10. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wat bedoel je met knoopjes over het hele pakje heen? Deze heeft gewoon drukknopen van hals tot enkel hoor.

11. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Wij lenen een babynestje van een vriendin. Vandaag bij de babycursus werd het ook genoemd als mogelijkheid, omdat sommige baby's het fijn vinden om in een afgebakende ruimte te liggen. Leek mij ergens wel logisch. Ze hebben ten slotte in de baarmoeder ook altijd erg geborgen gelegen. Maar je kunt het kindje natuurlijk ook anders geborgen neerleggen door een deken of kussens eromheen te leggen of in een omslagdoek of zoiets te wikkelen.

@Lalaatje90 Qua partner heb ik enorm geluk: ik vond het in het begin best moeilijk om zo lang niet te mogen drinken en allerlei dingen niet te mogen eten, dus bood hij aan om mee te doen en de hele zwangerschap en ev. borstvoedingstijd ook geen alcohol te drinken of andere dingen die ik niet mag :thumup: Super lief! Nu zitten we dus op feestjes allebei aan een alcoholvrij biertje/wijntje of iets fris. Zelfs bij etentjes van zijn werk (als ik er dus niet bij ben) bestelt hij dan een alcoholvrij biertje. Vond ik super stoer en het leverde interessante gesprekken op vertelde hij laatst.
    Na verloop van tijd merkte ik dat ik het niet meer zo erg vond om niet te drinken, dus heb ik hem een paar keer toestemming gegeven om wel te drinken op een bruiloft van zijn beste vriend bijv, of toen hij een grote prestatie op z'n werk ging vieren met collega's. Maar vanzelfsprekend is het niet en dat waardeer ik enorm!

Verder gaan we beide nog wel uit, maar heel beperkt. Hij gaat af en toe naar voetbal en ik ga bijv. dit weekend met vriendinnen weg. Nog even ervan genieten nu het nog kan!

PippiMoustache, Momof2girls19 en Suzy85 vinden dit leuk.
  12. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ow ja ik zie het! Maar die ik leuk vond had het niet :(

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Toch even de vk gebeld. Ze maakte zich geen zorgen, raadde me aan om pcm te nemen tegen de hoofdpijn en rustig aan te doen. De pijn was toen al weg, en na pcm de hoofdpijn ook! Moest van manlief bellen, die maakte zich ongeruster dan ik zelf :roflmao:

Ik heb wel wat dingen van de Hema, vind het eigenlijk wel prima....

@mimi1988 Ik heb er meerdere :roflmao: ben echt een draag addict en moet me inhouden om er niet meer te kopen. Ik heb twee artipoppes, een Omnifera, een Sling studio geloof ik, een Girasol en een Aya slings. Ik wil nog een Artipoppe Argus erbij en een korte (mt4/5). De rest is allemaal maat 6 of 7. En dan heb ik nog een half buckle mei tai gemaakt van een Artipoppe argus.

Ik heb ook nog steeds mijn MamaMerel, full buckle after pre-school. Ook gedeeltelijk van een Artipoppe en Bykay denim. Speciaal voor mij gemaakt door de eigenaresse, in ruil voor een leren tas (ik maak ook tassen). Die is dus groter, en kunnen ze in vanaf een jaar of 2/3, tot een jaar of 6.

14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik doe ook nog leuke dingen! Ga 15/16nov een nachtje weg naar een beurs, incl nachtje in hotel met een vriendin. Gisteravond verjaardag vriendin en 21nov nog een keer pubquiz... 9nov K3 met dochter, 16nov verjaardag 's avonds.... en 15dec concert met schoonmoeder. Ik heb nog genoeg op de planning :roflmao:

PippiMoustache, Pinguinkje en Lalaatje90 vinden dit leuk.
  15. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat adviseer je voor een new born? Graag 1 die goed te knopen is ;) en welke maat?

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Basis maat is maat 6. En het is best wel persoonlijk. Ik zou sowieso een tweedehandse doen, want die zijn al lekker zacht en ingedragen! Op facebook kun je lid worden van de groep draagdoekenmarkt. Daar staan hele fijne op!

PippiMoustache en mimi1988 vinden dit leuk.
  17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
  18. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.287
    2.625
    113
    Vrouw
  19. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    #2499 Cindy29, 27 okt 2019
    Laatst bewerkt: 27 okt 2019
    Naam van zoontje en van dit mannetje staan er niet tussen... Ik vind de namen van het lijstje idd ook wel te bijzonder:oops:

20. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina